به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 16
کد خبر: ۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

لیگ بانوان؛ حسرتی که بر دل بانوان استان ماند

لیگ بانوان؛ حسرتی که بر دل بانوان استان ماند

پریسا زنگنه منش
در حالی لیگ برتر فوتبال بانوان کشور از روز جمعه هفته جاری آغاز می‌شود که نماینده‌ای از خوزستان در این رقابت‌ها حضور ندارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، در حالی لیگ برتر فوتبال بانوان کشور از 16 آذرماه آغاز می‌شود که با انصراف استقلال خوزستان پس از دو سال حضور متوالی در این مسابقات، امسال نماینده‌ای از استان در این رقابت‌ها حضور ندارد.

خوزستان به واسطه حضور استقلال در دو دوره گذشته لیگ برتر توانست جایگاه بهتری برای خود در فوتبال بانوان کشور دست و پا کند ولی پس از این‌که باشگاه استقلال به دلیل مشکلات مالی از حضور در مسابقات فصل جاری انصراف داد، دیگر باشگاه و ارگانی از خوزستان برای تیم‌داری پیش‌قدم نشد تا فوتبال خوزستان هنوز جان و رونق نگرفته، از تب و تاب بیفتد.

اگرچه خود دختران فوتبالیست خوزستانی برای حفظ تنها سهمیه استان در لیگ برتر، تلاش‌‌های بسیاری در مدت اخیر داشتند و با استانداری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان صحبت‌ها و جلسات زیادی برای متقاعد کردن یکی از باشگاه‌های استان برای تیم‌داری داشتند ولی در نهایت تلاش‌های آن‌ها بی‌ثمر بود و آن‌چه در این مسیر برای این دختران باقی ماند، آه و حسرت حاصل از بی‌توجهی مسوولان بود.

عدم تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال بانوان و راحت از دست دادن سهمیه حضور در این رقابت‌ها، نشان از تداوم بی‌مهری به ورزش بانوان است؛ خوزستان در حالی عنوان قطب ورزش کشور را یدک می‌کشد که هیچ مسوولی از آن، خود را مسوول از دست دادن این سهمیه نمی‌داند و در مدت اخیر نیز نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند تا با حداقل اقدامات خود، دل خوشی در این دختران ایجاد شود.

در حالی مسوولان خوزستان بسیار راحت چشم خود را بر از دست رفتن تنها سهمیه خود در لیگ برتر بستند که خیلی از استان‌های دیگر باوجود این‌که از منابع مالی چندانی برخوردار نیستند، برای حفظ تیم‌های خود تلاش بسیاری داشتند و حامی بانوان خود بودند و حتی تیم ملوان که عنوان پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان را یدک می‌کشد نیز پس از دو سال انحلال، دوباره به لیگ برتر بازگشت.

در این میان آن‌چه دختران فوتبالیست خوزستانی را بیشتر از هر چیزی اذیت کرد، وعده‌های پوچ و توخالی مسوولانی بود که هرگز نمی‌خواستند در این مسیر آن‌ها را همراهی کنند؛ این مسوولان با عمل نکردن به وعده‌های‌شان، بیش از پیش نشان دادند که همچنان بین ورزش بانوان و آقایان تبعیض بسیاری وجود دارد وگرنه چرا استانی که چهار تیم در لیگ برتر فوتبال آقایان دارد باید از داشتن تنها یک تیم در لیگ بانوان محروم باشد؟

بهتر است که مسوولان خوزستانی در نوع نگاه خود به ورزش بانوان و آقایان تجدید نظر کنند تا بانوان استان از حضور در میادین ورزشی محروم، سرخورده و دلسرد نشود و بتوانند همگام با بانوان سایر استان‌ها در افتخارآفرینی برای ورزش کشور و خوزستان سهیم باشند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
با سلام
ای کاش فولاد امتیاز استقلال خوزستان را خریداری بکرد.
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
خب باشگاه نفت یا فولاد میتونستن امتیازو بخرن. دختران فوتبالیست توخوزستان زیاده حیفه بخدا. بی شک بهترین تیم ایران میشن.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها