به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

اس.خوزستان 0 – اس.تهران 1؛ تهران برنده نبرد آبی‌ها

اس.خوزستان 0 – اس.تهران 1؛ تهران برنده نبرد آبی‌ها

خوزستان اسپورت
هفته سیزدهم لیگ هجدهم – استادیوم غدیر اهواز
یکشنبه 4 آذرماه 97 – ساعت 17:35
استقلال خوزستان 0 – استقلال تهران 1
گل: روح‌الله باقری (29)
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد
کمک داوران: جلیل شعرانی و قهرمان نجفی
اخطار: میثم شامکوندزاده، ایوب کلانتری (استقلال خوزستان) – فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، فرشاد محمدی‌مهر، الحاجی گرو (استقلال تهران)
تماشاگر: هشت هزار نفر

استقلال خوزستان: فرزین گروسیان، مهرداد پورابوالقاسم، مصطفی کیانی، احمد آل‌نعمه، ساسان شیرمردی، میثم شامکوندزاده، ایمان مبعلی (47- میثم کریمی)، ایوب کلانتری، فرید امیری (46- یونس دلفی)، وحید خشتان و رضا درویشی (79- وحید نامداری)
مربی: کریم بوستانی

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، فرشاد محمدی‌مهر، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی (89- مارکوس نویمایر)، وریا غفوری، روح الله باقری (80- همام طارق) و الحاجی گرو
سرمربی: وینفرد شفر

خلاصه بازی
آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ با پیروزی یک – صفر استقلال تهران مقابل استقلال خوزستان به پایان رسید.

تیم استقلال خوزستان بعد از اتفاقات عجیبی که منجر به کسر شش امتیاز و تغییرات کادر فنی این تیم شد، در هوای بارانی اهواز مقابل استقلال تهران صف‌آرایی کرد. استقلال خوزستان برای جبران امتیازات از دست رفته و استقلال تهران برای عقب نماندن از قافله بالانشینان جدول لیگ فقط به پیروزی در این بازی می‌اندیشیدند و از لحظه سوت آغاز مسابقه با وجود بارندگی ارائه‌گر بازی پرهیجان و تهاجمی بودند.

استقلالی‌های تهران قبل از رسیدن به گل نخست، صاحب سه موقعیت گلزنی شدند. ابتدا ضربه روح‌الله باقری با واکنش خوب فرزین گروسیان دفع شد و همین مهاجم استقلال تهران در دقیقه 19 از فاصله چند متری توپ را به بالای دروازه استقلال خوزستان زد. فرزین گروسیان در دقیقه 21 هم ناجی دروازه تیمش شد و ضربه سر فرشید اسماعیلی را با واکنش مناسبی دفع کرد. در سمت مقابل هم استقلال خوزستان روی ارسال‌های ایمان مبعلی چشم به گشودن دروازه سیدمهدی رحمتی داشت و در صحنه‌ای هم ضربه آرام ایوب کلانتری راهی به دروازه استقلال تهران پیدا نکرد.

قفل دروازه‌ی استقلال خوزستان در دقیقه 29 روی حرکت روح‌الله باقری و اشتباه دروازه‌بان و خط دفاعی میزبان گشوده شد. با این گل از عطش گلزنی شاگردان وینفرد شفر کاسته شد و شدت یافتن باران که با قطع چند دقیقه‌ای جریان مسابقه همراه گردید، باعث شد تا این بازی در دقایق پایانی نیمه اول از تب و تاب بیفتد و این نیمه با تک گل روح‌الله باقری به سود استقلال تهران خاتمه یابد.

کریم بوستانی در ابتدای نیمه دوم دست به تغییراتی در ترکیب تیمش زد؛ یونس دلفی جانشین فرید امیری شد و ایمان مبعلی مصدوم جایش را به میثم کریمی داد. استقلالی‌های خوزستان برای جبران گل خورده تهاجمی‌تر از نیمه اول ظاهر شدند و بازیکنان تیم استقلال تهران در پی رسیدن به گل دوم و تثبیت پیروزی در این بازی بودند.

ضربه آکروباتیک یونس دلفی اولین خطر جدی این نیمه را در دقیقه 59 خلق کرد که توپ با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه‌ی رحمتی به بیرون رفت و در دقیقه 63 فرزین گروسیان با واکنش تماشایی ضربه وریا غفوری را به کرنر فرستاد. گروسیان در ادامه نیز ضربات الحارجی گرو و فرشید باقری را دفع کرد تا نیمه دوم گل دیگری به همراه نداشته باشد.

در آخرین لحظات مسابقه هم صحنه مشکوکی در محوطه جریمه استقلال تهران رخ داد؛ استقلالی‌های خوزستان اعتقاد به پنالتی داشتند، اما داور دستور به ادامه بازی داد و متعاقب آن سوت پایان بازی را به صدا در آورد.

استقلال تهران با پیروزی یک – صفر در این مسابقه 18 امتیازی شد و استقلال خوزستان با 4 امتیاز (با در نظر گرفتن حکم فیفا) در قعر جدول باقی ماند.

شرح گل
0-1 (استقلال تهران): روح‌الله باقری در پی یک پاس بلند از قلب دفاع استقلال خوزستان گریخت و فرزین گروسیان دروازه‌بان تیم میزبان که خروج عجولانه‌ای داشت را دریبل کرد و سپس با ضربه‌ای زمینی توپ را درون دروازه جای داد. مدافعان استقلال خوزستان هم در دفع توپ اشتباه کردند و در ثبت این گل مقصر بودند.

در حاشیه
* استقلال تهران در ورزشگاه غدیر تنها نبود و طرفداران این تیم که از شهرهای مختلف به اهواز آمده بودند، به تشویق تیم میهمان پرداختند. هوادارانی که از شهرهای مختلف آمده بودند، اسامی شهرهایشان را روی پلاکاردها درج کرده بودند.
* طرفداران تیم استقلال تهران یک پرچم کشور ژاپن را در دست داشتند و برای تیم پرسپولیس تهران کری می‌خواندند.
* از بین تماشاگران حاضر در ورزشگاه، تعداد طرفداران استقلال تهران بیشتر از استقلال خوزستان بود. کسر شش امتیاز از تیم خوزستانی باعث سقوط این تیم به قعر جدول لیگ شده است.
* کریم بوستانی که در این مسابقه مسئولیت فنی تیم استقلال خوزستان را به عهده داشت، پیش از آغاز بازی به سمت نیمکت تیم میهمان رفت و به آن‌ها خوشامد گفت.
* وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال هنگامی که وارد زمین شد شال آبی‌رنگ خود را به هواداران این تیم در ورزشگاه غدیر نشان داد.
* اصغر حاجیلو سرپرست تیم استقلال تهران به نمایندگی از باشگاه، از اسماعیل بهداروند هواداری که یک چشم خود را در فینال جام حذفی فصل گذشته از دست داد، تقدیر کرد.
* هواداران تیم استقلال تهران پیش از بازی علیه وزیر ورزش شعار دادند و او را پرسپولیسی خطاب کردند.
* پیش از شروع بازی به دلیل درگذشت رئیس سابق هیات فوتبال استان کرمان یک دقیقه سکوت صورت گرفت.
* کریم بوستانی از ابتدای بازی کنار خط ایستاده بود و به هدایت بازیکنان تیم استقلال خوزستان می‌پرداخت.
* هواداران تیم استقلال تهران در اواسط نیمه اول با سردادن شعارهایی یاد شادروان منصور پورحیدری را گرامی داشتند. پورحیدری علاوه بر استقلال تهران سابقه رهبری تیم استقلال اهواز را داشته است.
* هنگامی که بارندگی در دقیقه 35 نیمه اول شدت گرفت، محمدحسین زاهدی‌فرد داور این مسابقه جریان بازی را متوقف کرد.
* وقتی داور تصمیم به توقف بازی گرفت، وریا غفوری با عصبانیت بطری آب را به زمین کوبید و روزه چشمی هم به سمت داور رفت و به او معترض شد. همچنین وینفرد شفر با ناراحتی به تصمیم داور اعتراض کرد و از او خواست بازی متوقف نشود.
* تیم استقلال تهران اصرار به ادامه بازی در چنین شرایط جوی داشت و داور میدان نیز با پذیرش اعتراضات تیم میهمان بعد از چند دقیقه دستور به ادامه مسابقه داد.
* داور مسابقه به‌خاطر توقف جریان بازی در نیمه اول، پنج دقیقه وقت تلف شده در پایان این نیمه اعلام کرد.
* از سوی بلندگوی ورزشگاه تعداد تماشاگران این بازی 8500 نفر اعلام شد.
* سرمربی و مدیرعامل نفت آبادان با حضور در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه غدیر دیدار دو تیم همنام استقلال خوزستان و تهران را تماشا کردند.
* ایمان مبعلی بعد از مصدومیت و تعویض شدن در کنار بوستانی نشست و بعضی مواقع توصیه‌هایی را به بازیکنان استقلال خوزستان انجام می‌داد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
بروید جمع کنید خاک تو سر خودتون و باشگاه داری تون در حد لیگ یک هم نیست ماندم وقتی پول ندارید چرا اول فصل وقتی باشگاه مشتری داشت نفروختن باشگاه را
حسین قیصری ابوالعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
استقلال ۱۸امتیاز گرفته،۱۰امتیازشو از خوزستانی ها گرفته،و کی میخاد فوتبال خوزستانی ک چند سالی جون گرفته بود نابودش کنه؟؟
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
استقلال خوزستان مظلوم ترین تیم لیگه چندسال با فقر ونداری داره میسازه حیف این تیم داره سقوط می کنه
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
پورموسوی خدا ازت نگذره تیمه نابود کردی
بازیکن بنجل برزیلی چپوندی به استقلال 6 امتیاز کم شد دیروز هم اومدی حاشیه درست کردی وفرار کردی از ترس باخت سنگین
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
سهمیه خوزستان از بین رفت بخاطر باندبازی و سودجویی یه عده که اسم خوزستانی یدک میکشند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
با این وضع باید فاتحه لیگ برترو بخونیم
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
زمانیکه استقلال خوزستان قهرمان شد اداره کل ورزش خوزستان نتونست ی جشن کوچیک براشون بگیره چ برسه ب پاداش اگه پولشونو میدادن بازم حماسه خلق میکردن لعنت ب مسئولین ومدیران ناکارامد ونالایق این استان
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
مربی باید شجاعت داشته باشد بهتره بوستانی را سرمربی بزارند چون از باخت سنگین نترسید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
از وقتی نالایقها داریوش یزدی رو بی جهت کنار زدند معلوم بود این تیم دیگه تیم بشو نیست که نیست مربی با دانشی که کاربلد بود و با نداری شما ساخت اما باش نساختین حالا عاقبت تیم داریتون رو میبینین
دریا
|
Germany
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
واقعا متعجبم از بعضیا که میگن استقلال خوزستان مظلومه و سهمیه داره میپره. خب بپره مگه چه میشه؟ تیمی که نه صاحب داره! نه پایگاه مردمی داره! نه پول داره! نه اسپانسر داره! نه مربی داره! خداییش اصلا استقلال خوزستان موجودیت داره ؟ ساختمانی به عنوان باشگاه در اهواز به نام این تیم هست؟ بابا تو رو خدا یکمی انصاف هم چیز خوبیه . تعصب خیلی خوبه ولی کمی هم منطق چاشنیش باشه. این تیم به لطف و کرم فولادنوین و اژدری خائن و صدالبته مدیریت و آگاهی ویسی قهرمان شد وقتی هم بازیکنان و ویسی رفتن همون زمان منحل شد و مثل یک بیمارلاعلاج هرسال فقط جون میکنه تا فقط نامش در لیگ برتر بمونه. اخه این چه تیمیه که در حد لیگ سوم سیستان و بلوچستان هم شخصیت نداره. امیدوارم هر چه سریعتر از دستش خلاص بشیم تا یکم ابروریزی خوزستانیا کمتر بچشم بیاد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
سلام فکرکنم اطلاعاتتون از استقلال خوزستان کامل نیس. بعد از فولاد باشگاه استقلال خوزستان بیشترین امکانات توی استان داره منظورم امکانات سخت افزاری از ورزشگاه گروه ملی با چند زمین تمرین بگیر تا مهمانسرای مجهز و ساختمون باشگاه و مابقی امکانات. مشکل استقلال خوزستان بودجه سالیانه س. اما ازنظر امکانات و تجهیزات از خیلی تیمهای لیگ برتری مجهزتره .
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
ننگ بر هیات مدیره ای که یزدی رو عزل کرد. عالیجنابانی که دیروز با پالتو جفت پورموسوی عکس گرفتین الان کجایید دقیقا کجایید؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
دریا خانم بهتره بدونی ساختمان شیک باشگاه استقلال خوزستان در فاز سه کیانپارس هفتصد متر و در دو طبقه و ارزش ملکش الان بیشتر از ده میلیارد تومان است مهمانسرا تیم در کیانپارس با همکف سه طبقه و بهترین امکانات استخر و جکوزی و سالن های مورد استفاده برای یک مهمانسرا یک زمین تمرین کاملا استاندارد در شهرک نورد بهمراه بهترین رختکن و دو زمین دیگر برای تیم های پایه میشه بفرماییداین امکانات کدوم تیم داره
حسین قیصری ابوالعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
1
واقعا متاسفم برای مردم استانم و شهرم،، و اینکه چرا واقعا چرا مگه خودمون ۴تیم نداریم لیگ برتر،، مگه خوزستان استقلال نداره،،یا فولاد و نفت و .... نداره،،آخه چرا نباید مثل آبادان مسجدسلیمان، تبریز ،اصفهان، رشت، مازندران، یا کرمان و ....باشیم،، فوتبال دیگه یک کشور، طرفدار یک یا دو تیم نیست، بخاطر همینه که هیچوقت پیشرفت نمیکنیم،همه برای یکی نمیشه،، لطفا بیایم فوتبالو از این دوقطبی بودن در بیاریم، بسه دیگه خدایی، فقط ایرانه که اینجوره، آخه قرمز و آبیه پایتخت ،چه صنمی به من باغملکی و یا شمایه اهوازی و .... داره، بیاین برای خودمون زندگی کنیم، برای تیم شهرمون تعصب بزاریم، برای فوتبالیست هم زبان و اسم شهرمون تعصب بزاریم، برای آینده بچه هامون تعصب بزاریم، اگه یک درصد حتی یک درصد امید پیشرفت فوتبالی برای خود، فرزند، فامیل و .... داشته باشیم، فقط تو استان خودمون میتونیم همچین کاری را انجام بدیم، پس لطفا به خودتون بیایید و ببینید کشورهای دیگر برای چه فوتبال و شهرشان پیشرفت میکند؟ برای اینکه از شهر و تیم شهرشون همه حمایت میکنند، در برابر هر تیمی،هر شهر یک یا دو تیم دارد در آن کشورها، و همه ی آن شهر برای یکی از این دو تیم میمیرند و زنده میشوند، من باغملکی را چه به تیم تهرانی ,,؟ وقتی تیم شهرم مسجدسلیمان، آبادان یا اهواز رقیب این تیمها هستند، و امسال باید خیلی هوای فوتبال استانمون را داشته باشیم چون وضعیت خیلی خطری است، و استقلال و نفت مسجد حتی نفت آبادان احساس خطر میکنند،، پس لطفا ب جای قرمز آبیهایی ک به جز خوزستان هیچ شهر لیگ برتری تعصبشان را نمیگیرد،، بیایید از خودمان ک نیمی از لیگ برتر را تشکیل داده ایم حمایت کنیم،، امیدوارم،ک خودمانی باشیم، نه برای غریبه های تهرانی،، ک اگر بازیکنان آنها مارا در خیابان هم ببینند، جواب سلاممان را هم نمیدهند،، پس بیاییم حمایت کنیم از بازیکن و نام شهر و استانی ک چسبیده به نام تیم این بازیکن همشهری هم نژاد و هم زبان و هم جوش خودمان است،، تهرانی ها و پایتخت نشینان را فراموش کنیم،، هر شهر برای یکی ،ما برای چهار تیممان در لیگ برتر جان و با تمام وجود سنگ تمام میگذاریم،، امیدوارم ک دیگر تکرار نشود و حداقل کمتر شود.
مدیر لطفا خواهشا بالا غیرتا بچاپ حتما و اینکه میخام این متن را با اجازه شما به مدت یک هفته هر روز برای تمامی پست ها و اخبارتان کامنت بگذارم ،، ممنون میشم،، یا حق
فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
1
0
فقط موندم تو کار این درویشی،خداییش این بازیکنه!!!!!ب جوون میدون بدید،این نه بلده بدوه شوت بزنه،هیچی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
1
من از بیگانگان هرگز ننالم
که هرچه کرد با من اشنا کرد
اقای باغملکی عزیز جان من برادر من این تیم را اقای موسوی باغملکی نابود کرد اقای موسوی بود که ویسی را اخراج کرد من کامنت های شما را می خونم و مشاهده می کنم خیلی از ویسی حمایت می کنی پس بدون اقای ویسی را شخص اقای موسوی بوسیله اقای سلطانی اخراج کرد و این بلا را امسال سر تیم اورد اخر مگر مبشه تیم قهرمان را با سه میلیارد بودجه بست ؟
این هم نتیجش والله اقای یزدی شاهکار کرد اول فصل امتیاز گرفت ولی بدون در دوازده بازی ده امتیاز کارنامه خوبی نبود و اگر ایشان هم می موند این سه بازی را می باخت واقعا نه ویسی و نه هیچ مربی کار بلد فقط برا رسیدن به لیگ برتر یه تیم را نابود نمی کنه که متاسفانه اقای یزدی با پذیرش شروط سلطانی این عمل را انجام داد و حتی صمد مرفاوی حاضر نشد با این بودجه تیم ببنده
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها