به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۲۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حردانی: پاداش آسیایی را هنوز دریافت نکرده‌ایم

حردانی: پاداش آسیایی را هنوز دریافت نکرده‌ایم

خوزستان اسپورت- ملی‌پوش اعزامی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا گفت: پیش از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا قرار بود به ورزشکاران استان پاداشی داده شود اما این امر تا امروز هنوز محقق نشده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، جواد حردانی در گفت‎وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، در مراسم بدرقه ما در استانداری عنوان شد غیر از پاداش هایی بعد از کسب مدال به ما می‌دهند، مبلغ 50 میلیون ریال به هر یک از ورزشکاران پرداخت شود که این موضوع هنوز عملی نشده است.

دارنده نشان برنز بازی های پاراآسیایی جاکارتا 2018 با بیان این که ورزشکاران استان در بازی‌های پاراآسیایی مدال‌های خیلی خوبی کسب کردند، گفت: تمام استان‌ها بلافاصله بعد از مراسم بدرقه مبلغی به حساب ورزشکاران‌شان واریز کردند اما ورزشکاران خوزستان همچنان درانتظارند.

وی افزود: در جلسه استانداری حرف‌هایی در خصوص اشتغال و حل دغدغه بیکاری بچه‌ها عنوان و قرار شد در آینده این موضوع پیگیری شود، اما متاسفانه گوش شنوایی در بین مسئولان وجود ندارد و کسی نیست که از ورزشکاران جانباز و معلول حمایت کرده و مشکل بیکاری آن ها را برطرف کند.

وی با اشاره به این که خوزستان از لحاظ امکانات و تجهیزات ورزشی در رشته جانبازان و معلولان در مقایسه با استان‌های دیگر بسیار ضعیف بوده و ورزشکاران استان با تلاش و همت خود در مسابقات مختلف مدال آوری می‌کنند، افزود: در جریان بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به غیر از فدراسیون که به مدت پنج ماه، مبلغی به حساب ورزشکاران اعزامی واریز کرد، شخص و ارگان دیگری از ما حمایت نکرد.

دارنده مدال طلای مسابقات المپیک لندن گفت: استانی همچون خوزستان با این همه پتانسیل و امکانات چرا نباید به ورزش جانبازان و معلولان توجه لازم را داشته باشد؟ مگر ما با استان‌های لرستان، کرمان و بوشهر و ... فرقی داریم که توان پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال به یک ورزشکار را نداریم؟ آیا درست است که تنها به رشته فوتبال توجه کنیم و ورزشکاران جانباز و معلول که برای استان و کشور افتخار آفرینی کردند مغفول بمانند.

وی گفت: 16 درصد از مدال های کل کشور در بازی های پاراآسیایی متعلق به خوزستان بود و 12 درصد ورزشکاران اعزامی به این مسابقات خوزستانی بودند با این وجود کسی به ما اهمیتی نمی‌دهد،

حردانی افزود: من با بچه‌های ملی‌پوش دیگر استان‌ها در ارتباط هستم و اطلاع دارم که در استان‌های دیگر مسئولان به خوبی از ورزشکاران معلول حمایت می‌کنند اما در خوزستان این گونه نیست.

وی ادامه داد: بعد از بازی‌های پاراآسیایی وقتی وارد اهواز شدیم در مراسم استقبال از ورزشکاران متاسفانه برخی مسئولان استان که امروز از ما خبر نمی‌گیرند در فرودگاه حاضر شدند و تنها با ورزشکاران عکس یادگاری گرفتند درحالی که آن ها قبل از اعزام به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا به مشکلات مان هیچگونه رسیدگی نکردند، من 20 سال است عضو تیم ملی هستم و تاکنون چهار دوره در بازی های پاراالمپیک و پاراآسیایی حضور داشتم و معتقدم دراین سال ها ورزش جانبازان و معلولان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با بیان این که بیش از 2 ماه از بازی های پاراآسیایی جاکارتا می‌گذرد و کسی از ما خبری نمی‌گیرد، گفت: 20 نفر از بچه‌های استان در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حضور داشتند، آیا مسئولان استان توان پرداخت یک میلیارد ریال پاداش برای این تعداد ورزشکار را ندارند؟ اگر نمی‌خواهند این مبلغ را بدهند چرا اساسا وعده آن را می‌دهند.

این ورزشکار معلول خوزستانی گفت: ورزشکاران جانباز و معلول خوزستان از این که استان‌های دیگر توجه بهتری به ورزشکاران ملی‌پوش خود دارند ناراحت هستند، اینکه بعد از چندین ماه بخواهند مراسمی از ورزشکاران جانباز و معلول بگیرند مصداق 'نوش دارو بعد از مرگ سهراب' است، یک ورزشکار قبل از اعزام به مسابقات بین المللی نیاز به حمایت مالی دارد تا حداقل برخی از مشکلات خود را برطرف کند.

وی با بیان این که در مردادماه سال گذشته به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شدم و مدال نقره کسب کردم افزود: بعد از 2 ماه طی مراسم تجلیل از قهرمانان استان، یک حواله 20 میلیون ریالی به عنوان پاداش به من دادند اما متاسفانه این مبلغ اسفندماه آن سال پرداخت شد، ورزشکاران استان های دیگر با وجود این که عنوان چهارم و پنجم را کسب می کنند پنج برابر پاداش ما را دریافت می‌کنند اما بچه‌های ما مدال طلا، نقره و برنز کسب می‌کنند ولی با برخوردهای این چنینی مواجه می‌شوند.

حردانی گفت: اگر در فوتبال آن هم در لیگ دسته 2 هزینه‌ای صورت می‌گیرد انتظار داریم در کنار آن به ورزشکاران جانباز و معلول هم توجه کنند، واقعا شرایط برای کسب مدال سخت شده است و اگر با این شرایط پیش برویم در پاراالمپیک آینده نمی توانیم مدالی کسب کنیم.

جواد حردانی در پارالمپیک 2008 پکن چین، با شکستن رکورد پارالمپیک در رشته پرتاب دیسک موفق به کسب گردن آویز طلا شد.

او در پاراالمپیک لندن در سال 2012 نیز در ماده پرتاب دیسک بار دیگر با شکستن رکورد جهان به مدال طلا رسید و در ماده پرتاب وزنه که رشته تخصصی اش نبود به نشان برنز دست یافت. حردانی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا صاحب نشان برنز شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
1
آقای حردانی عزیز بزرگترین جرم را کرده ای که اینجا بدنیا آمده ای،،، جایی که همه ی آفتاب را پشت یک انگشت پنهان میکنند،،،، خدا شاهد هربار که به سمت معلولین کوروش،،، پردیس،،، سپیدار،،،، و ... میروم بابغض وگریه آنجا را ترک میکنم،،،، ودرمنظومه ای بلند گفته بودم،،،، دل به کتف وآتش به دامن،،،، آنچه میزاییم. خودنیست آنچه میخواستیم،،،، خداحق مردم را از نامردمان بگیرد،،،، آقای حردانی بدان که ما تورا قهرمان خود میدانیم،،،،، جهان پهلوان حردانی،،،
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها