به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
قهرمان لیگ پانزدهم در سراشیبی نابودی

علاقه‌ای به ادامه حیات استقلال خوزستان وجود دارد؟

قهرمان لیگ پانزدهم در سراشیبی نابودی

خوزستان اسپورت- قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر در شرایط نابه‌سامانی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد این تیم به سمت سقوط و نابودی با سرعت بسیار بالایی در حرکت است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از خبرگزاری فارس، قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر که توانست با تعدادی جوان در رقابت با پرسپولیس جام را بالای سر ببرد این روزها شرایط خوبی ندارد و به نظر می‌رسد کم کم به پایان خط نزدیک می‌شود.

قهرمانی بلای جان استقلال خوزستان
انگار قهرمانی بلای جان استقلال خوزستان بود و بعد از قهرمانی این تیم روز خوش به خود ندید. تبعات مشکلات مالی کارخانه گروه ملی به تیم متعلق به این کارخانه رسید و مشکلات فراوانی را برای استقلال خوزستان به وجود آورد.

نام استقلال خوزستان در این سال‌ها با اعتصاب گره خورده است. مشکلات عدیده مالی و عدم پرداخت دستمزد بازیکنان باعث شده بود تا هر دو هفته یکبار خبری مبنی بر اعتصاب بازیکنان این تیم مطرح شود تا بلکه شاید کسی به فکر حل مشکلات این تیم بیفتد اما هر روز شرایط بدتر از روز قبل بود.

قهرمان لیگ پانزدهم در سراشیبی نابودی

چند بازی و جریمه‌ای جبران ناپذیر
کمتر کسی مسابقه‌ای از استقلال خوزستان با حضور این بازیکن برزیلی به خاطر دارد. این بازیکن در ابتدای لیگ شانزدهم در زمان حضور سید سیروس پورموسوی به عنوان سرمربی، جواد نعمتی‌نژاد به عنوان مدیرعامل و علی پورکیانی به عنوان قائم مقام با رقمی کمتر از 200 هزار دلار جذب شد. این بازیکن حدود 10 هفته در استقلال خوزستان حضور داشت و بعد از انجام 4-5 بازی از این تیم جدا شد.

در آن زمان دلیل جدایی ساکونی از استقلال خوزستان را علی پورکیانی اینطور توجیه کرد: «ساکونی بدون دلیل جدا شد. او نتوانست دوری از خانواده و کشورش را تحمل کند وگرنه او این‌جا هیچ مشکلی نداشت. جدایی او به دلیل مسائل مالی نیست. او مصدوم بود و مصدومیتش نیز دائما تشدید می‌شد. بعد هم که تصمیم به جدایی گرفت. در حال حاضر قرارداد او را فسخ نکردیم و فعلا خودش رفته است. ما هم این موضوع را به سازمان لیگ اعلام کردیم.»

حالا که حدود دو سال از این اتفاقات می‌گذرد و هیچکدام از این مدیران در باشگاه استقلال خوزستان حضور ندارد مشخص می‌شود که عدم مشخص کردن وضعیت یک بازیکن چه هزینه‌ بزرگی به باشگاه تحمیل کرده و گره‌ای که می‌شد یک روز با دست باز کرد به گره‌ای باز نشدنی تبدیل کردند.

همین عدم آشنایی به قانون و عدم تعهد در مورد مشکلاتی که ممکن است در آینده ایجاد شود این تیم را در این شرایط سخت قرار داد.

زنگ خطر از سال قبل به صدا در آمد
زنگ خطر بدهی‌های استقلال خوزستان از سال قبل به صدا در آمد. در روزهایی که این تیم در جدال برای بقا بود و بین عبدالله ویسی سرمربی و امیر سلطانی مدیرعامل وقت جنگ و جدالی بی پایان وجود داشت خبر شکایت این بازیکن خارجی زنگ خطر را به صدا در آورد.

در آن روزها خطر این شکایت جدی تلقی نمی‌شد تا اینکه از 2-3 ماه قبل امیر سلطانی مدیرعامل وقت استقلال خوزستان بارها در مصاحبه‌های خود از خطری که این شکایت باشگاه را تهدید می‌کند صحبت کرد و به مالکان باشگاه گوشزد کرد که باید فکری برای حل این مشکل کرد. حتی وقتی سلطانی از سمت خود استعفا داد بازهم تأکید کرد اگر پول قرارداد این بازیکن پرداخت نشود باشگاه با جریمه‌ای غیر قابل جبران رو به رو می‌شود.

قهرمان لیگ پانزدهم در سراشیبی نابودی

علاقه‌ای به ادامه حیات استقلال خوزستان وجود دارد؟
اتفاقات رخ داده این شائبه را در ذهن ایجاد کرده که مدیران ارشد این باشگاه علاقه‌ای به ادامه حیات این تیم ندارند. استقلال خوزستان امسال کمترین هزینه را بین تمامی تیم‌های لیگ برتری داشته است.

میزان قراردادهای کل اعضای این تیم حدود 3 میلیارد و دویست میلیون بود که از طریق اسپانسری که در ابتدای فصل جذب شد حدود 20 درصد قرارداد اعضای تیم پرداخت شد. با وجود کمترین هزینه از سوی استقلال خوزستان این تیم در تامین منابع مالی دچار مشکل است.

شایعه‌ای این روزها در اهواز شنیده می‌شود که با توجه به اتفاقات اخیر و عدم پرداخت پول شکایت بازیکن خارجی استقلال خوزستان و کسر 6 امتیاز به نظر می‌رسد مسئولان این تیم علاقه‌ای به ادامه کار ندارند و شاید از سقوط و منحل شدن این تیم هم استقبال می‌کنند؟!

وقتی مدیران و هیأت مدیره همه خواب هستند
در روزهایی که استقلال خوزستان با خطر کسر امتیاز رو به رو بود و این تیم در تامین پول شکایت بازیکن خارجی خود دچار مشکل بود هیأت مدیره باشگاه استقلال خوزستان جلسه‌ای برگزار کرد و در نهایت اعلام شد نظر همه اعضاء تغییر کادرفنی است.

با وجود اعلام صریح این مسئله از سوی محمد اسد مسجدی عضو هیأت مدیره و سرپرست باشگاه و محمد رحیمی عضو هیأت مدیره هیچ اتفاقی نیفتاد و با شروع مجدد تمرینات داریوش یزدی کار خود را ادامه داد.

وقتی تیمی با این مشکلات مالی رو به رو است و حتی هزینه پرداخت شکایتی که تیم را در خطر کسر امتیاز قرار داده پرداخت نمی‌کند چطور می‌تواند با تغییر مربی هزینه‌ای جدید را به باشگاه تحمیل کند. به نظر می‌رسد این صحبت‌ها فقط برای انحراف اذهان از این مسئله بیان شد.

در نهایت هم رای کسر 6 امتیاز از این تیم صادر شد تا آب سردی بر پیکره آبی‌پوشان خوزستانی ریخته شود و این تیم با رسیدن به 4 امتیاز قعرنشین لیگ برتر لقب بگیرد.

سرنوشت داماش، نفت و راه آهن درانتظار استقلال خوزستان
قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر این روزها حال و روز خوشی ندارد و به نظر می‌رسد مشکلات مالی این تیم را به انتهای خط رسانده است. اینطور که از شواهد پیداست هیچ اراده‌‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد و ناگزیر سرنوشت راه آهن، نفت تهران و داماش گیلان در انتظار این تیم است. اگر مسئولان استانی و کارخانه فکری به حال این تیم نکنند باید شاهد سقوط پلکانی آبی‌پوشان به لیگ دسته اول، لیگ دسته دوم ... باشیم.
منبع: خبرگزاری فارس

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
2
واقعا برای مسولین بی غیرت و بی تعصب فوتبال خوزستان متاسفم استقلال خوزستان روز به روز داره ضعیف و ضعیف تر میشه بعد مدیران بی غیرت خوزستانی رفتن مدیریت تیم های تبریزی و تهرانی
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
2
این بازیکن اصلا بدرد استقلال نخورد خیلی ضعیف بود. اقای پورموسوی اشتباه کرد در انتخابش. مدیرعامل باشگاه هم نباید زیر بار چنین قراردادی می رفت. اقای سید جواد نعمتی به اندازه پورموسوی مقصره.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
2
سلام
من نمی دونم چرا این اتفاق افتاد ولی اقای نعمتی نژاد هنوز عضو هیت مدیره است
اصلا چکار به مدیران قبلی داره طبق قانون تجارت هیت مدیره ومدیرعامل وقت هر کس که می خواد باشه اولین اقدامی که در صورتجلسه مجمع بابد امضا کنند قبول مسولیت است و اقای سلطانی مدیر بعدی قبول مسولیت کرد میشه ازش سوال کرد تو یک سال و نیم ایشان چه اقدامی کردند هیچ
میشه سوال کرد باشگاهی که به عالم و ادم بدهکاره اقای سلطانی چقدر از باشگاه طلب داره ؟
یا چون مدیرعامل بود تا ریال اخر پولش گرفته و رفته و کاری به محروم شدن تیم نداره
اقای سلطانی میشه بفرمایند بازیکنی که میشد با ده پانزده هزار دلار راضیش کرد یک ریال بهش نداد ولی حقوق ماهانه خودش می گرفت
اقایان محترم بازیکن پولش می خواست بقول خودشون حاضر شد از خیر دویست هزار بگذره و با پانزده هزار دلار مسایل حل و فصل کنه میشه پرسید چرا قدمی برای راضی نمودن ایشان نشد
خیلی متاسف هستم برا سیستم فوتبالی که یک ایجنت بیاد و بشه مدیرعامل بعدش هم ول کنه بره و به ریش همه بخنده
الان دارم عرض می کنم کسانیکه بعنوان هیت مدیره تعیین میشند اگر انتظار دارند گروه ملی کمک کنه اصلا نیایند چون الان گروه ملی مشکلات عدیده کارگری داره باید خودشون همت کنند و درامد زایی کنند وگرنه هرکس می تونه با پول یک شرکت تیم داری کنه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
2
آخی تیم قهرمان چیکارت کردن
اندیمشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
2
پورموسوی هم استقلال خوزستان رو نابود کرد و هم فولاد...خوزستان مظلومه
فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
2
نه برادر و ابجی عزیز،مدیریت نالایق و انتصابی باعث و بانی این وضعه، هم فولاد هم اس خوزستان، بهتره بره و منحل بشه ،فوتبال ک نداریم ما، چه انتظاری هست
فریدون
|
Germany
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
2
سرنوشت استقلال خوزستان،،،،همان سرنوشت استقلال اهواز،،،، اگر این اتفاق که اصلا ناگهانی نبود بلکه دوسال فرصت بود وعمدا پیگیری نشد ،،،، برای اصفهان یا تبریز می افتاد چه ها که نمیکردند،،، ولی ما،،، بچه یتیم لخت وپتی،،،، بخدا حقمونه،،، ما دست بوسیم فقط،،،، مارشال،،،، نه،،، سرجوخه هم برا خفه کردنمون کافیه،،،، سلطانی آفرین،،،،
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
2
حیف این همه جوان بااستعداد تو این تیم
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
1
دوستان اینا همش سناریو از قبل تعیین شده بود مزاحمت برا تیم ومربی قبل مسابقه توسط لیدرها نابود کردن روحیه مربی وبازیکنان شعار های روی سکوها قبل هفته هفتم درست زمانیکه اقای یزدی داشت خوب نتیجه میگرفت همه اینا سناریو بود تا مربی اخراجی رو مجددا بیارن مربی که فولاد رو به ورطه نابودی رسوند واخراجش کردند کسی که بانی اوردن بازیکن بنجل برزیلی که منجربه به کسر 6 امتیاز شد واستقلال خوزستان رو به نفسهای اخرش رسوند حالا باز اوردنش تا واپسین نفسهای استقلال رو بگیره انگار هرچی بیشتر خرابکاری کنی بیشتر بهت جایزه میدن خدا بیامرزتت استقلال خوزستان توسط ..... جوان مرگ شدی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها