به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۲۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

نفت 1 – استقلال 2؛ برد استقلال در بازی پرحاشیه

نفت 1 – استقلال 2؛ شکست نفت در بازی پرحاشیه

یوسف خدامرادی
خوزستان اسپورت
هفته ششم لیگ برتر – استادیوم شهید بهنام محمدی
شنبه 14 مهرماه 97 – ساعت 18:15
نفت مسجدسلیمان 1 – استقلال تهران 2
گل‌ها: حکیم نصاری (88- پنالتی) برای نفت – الله‌یار صیادمنش (2)، مهدی قائدی (29) برای استقلال
داور: سیدمهدی سیدعلی
کمک داوران: علیرضا ایلدروم و تورج عیوض محمدی
اخراج: موسی کولیبالی (74- نفت) – میلاد زکی‌پور (48- استقلال)
اخطار: اسماعیل شریفات، حکیم نصاری، محمود قائدرحمتی، سیدمحمد حسینی (نفت) – الله‌یار صیادمنش، روح‌الله باقری، فرشاد محمدی‌مهر (استقلال)
تماشاگر: 10 هزار نفر

نفت مسجدسلیمان: حبیب فرعباسی، میلاد خدایی‌اصل، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، سیدمحمد حسینی، محمود قائدرحمتی (66- حمزه حدادی)، علیرضا علیزاده، حکیم نصاری، اسماعیل شریفات، پیمان میری (46- میلاد میداودی) و فرشید مهمدی (46- فرشاد جانفزا)
سرمربی: علیرضا مرزبان

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتى، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، میلاد زکى‌پور، فرشید باقرى، علی کریمى، فرشید اسماعیلى، مهدی قائدى (50- آرمین سهرابیان)، الله‌یار صیادمنش (55- فرشاد محمدی‌مهر) و روح‌الله باقری (70- سجاد آقایی)
سرمربی: وینفرد شفر

خلاصه بازی
دیدار معوقه هفته ششم لیگ برتر بین تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران با پیروزی 2 بر یک آبی‌پوشان به پایان رسید.

نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران چهار روز بعد از بازی جام حذفی این بار در تنها دیدار معوقه لیگ هجدهم برابر هم به میدان رفتند تا با کسب پیروزی در این مسابقه شرایط بهتری در جدول رده‌بندی کسب کنند.

اشتباه میلاد خدایی‌اصل در دفع یک توپ ساده زمینه‌ساز گل نخست استقلال تهران در همان ثانیه‌های ابتدایی شد تا آب سردی بر پیکیر تیم میزبان ریخته شود. نفتی‌ها با دریافت این گل از همان ابتدای مسابقه برای فرار از شکست بازی را ادامه دادند و در نیمه اول چندین بار دروازه استقلال را مورد تهدید قرار دارند که در برخی صحنه‌ها درخشش مدافعان و دروازه‌بان استقلال و در برخی صحنه‌ها نیز بدشانسی مانع از ورود توپ به دروازه آبی‌پوشان شد.

ضربه دقیقه 5 حکیم نصاری ارزش یک گل زیبا را داشت، اما در حالی که کاری از مهدی رحمتی ساخته نبود، توپ به زیر تیر افقی دروازه استقلال خورد و به زمین بازگشت. در دقایق 13 و 14 نیز دو ضربه از اسماعیل شریفات و مجتبی بیژن به سمت دروازه آبی‌پوشان زده شد که راهی به درون دروازه نداشت و در دقیقه 29 که نفتی‌ها سراسر حمله شده و روی دروازه استقلال خیمه زده بودند، با یک ضدحمله سریع از جانب آبی‌پوشان مواجه شدند و گل دوم را هم برخلاف جریان بازی دریافت کردند.

در دقایق پایانی نیمه اول باز هم یاران نفت موقعیت‌های مناسبی برای گلزنی داشتند که راه به جایی نبردند. سیدمهدی رحمتی در دقیقه 40 با یک واکنش تماشایی دروازه استقلال را نجات داد و یک دقیقه بعد ضربه حکیم نصاری از دهانه دروازه استقلالی‌ها به بیرون رفت تا این نیمه با برتری 2 بر صفر آبی‌پوشان تمام شود.

علیرضا مرزبان در ابتدای نیمه دوم دست به 2 تعویض در ترکیب نفت مسجدسلیمان زد و اخراج میلاد زکی‌پور مدافع چپ استقلال باعث 10 نفره شدن این تیم در دقیقه 48 شد تا زردپوشان نفت با یک بازیکن بیشتر برای جبران گل‌های خورده تلاش کنند.

داور میدان در دقیقه 54 از یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال چشم‌پوشی کرد و در دقیقه 62 ضربه سر خطرناک موسی کولیبالی با اختلاف اندکی از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت. ضربه خودخواهانه سیدمحمد حسینی موقعیت بعدی نفتی‌ها را هدر داد.

داور مسابقه که بعد از 10 نفره شدن استقلال در اکثر صحنه‌ها به سود این تیم تهرانی سوت می‌زد، در دقیقه 74 با نشان دادن کارت قرمز به موسی کولیبالی، تیم نفت مسجدسلیمان را 10 نفره کرد تا تعداد بازیکنان دوتیم را مساوی کند و بازی در دقایق پایانی با بیست بازیکن ادامه یابد.

بعد از درگیری لفظی سرمربیان دوتیم و اخراج شدن شفر و مرزبان از روی نیمکت‌های استقلال و نفت، بازی برای دقایقی متوقف شد و با جریان یافتن دوباره مسابقه، تیم نفت مسجدسلیمان روی حرکت میلاد میداودی به یک ضربه پنالتی رسید و این پنالتی را حکیم نصاری در دقیقه 88 به تور دروازه استقلال دوخت تا فاصله به یک گل کاهش پیدا کند.

فشار دقایق پایانی بازیکنان نفت مسجدسلیمان برای زدن گل تساوی ثمری نداشت و این بازی پرحاشیه در نهایت با برتری 2 بر یک استقلال تهران خاتمه یافت.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال): ارسال میلاد زکی‌پور به درون محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان با اشتباه فاحش میلاد خدایی‌اصل مدافع تیم میزبان همراه شد و توپ جلوی پای الله‌یار صیادمنش افتاد تا این مهاجم جوان به راحتی دروازه نفت را باز کند.

0-2 (استقلال): حمله همه جانبه بازیکنان نفت مسجدسلیمان با یک ضدحمله سریع از یاران استقلال پاسخ داده شد و مهدی قائدی که در فضای خالی پشت مدافعان نفت صاحب توپ شده بود، پس از دریبل دروازه‌‌بان میزبان گل دوم را به ثمر رساند.

1-2 (نفت): حرکت میلاد میداودی درون محوطه جریمه استقلال تهران و خطای روزبه چشمی یک ضربه پنالتی برای نفت مسجدسلیمان به همراه آورد و این پنالتی را حکیم نصاری با ضربه‌ای زمینی درون دروازه استقلال جای داد.

در حاشیه
* حدود دویست تماشاگر طرفدار تیم استقلال در ورزشگاه حضور داشتند و تیم‌شان را تشویق می‌کردند.
* هواداران نفت مسجدسلیمان با وجود نتایج نامطلوب این تیم از یک‌ساعت مانده به آغاز مسابقه به ورزشگاه آمدند و به تشویق زردپوشان نفت پرداختند.
* علیرضا مرزبان قبل از آغاز مسابقه به سمت وینفرد شفر رفت و به وی خوشامد گرفت.
* یوسف وکیا و عباس عسکری به‌خاطر مصدومیت به این بازی نرسیدند و تیم نفت را همراهی نکردند.
* مارکوس نویمایر هافبک آلمانی استقلال به‌دلیل آسیب دیدگی از جایگاه به تماشای بازی پرداخت.
* کادر فنی دوتیم نسبت به بازی جام حذفی تغییراتی در ترکیب تیم‌هایشان ایجاد کرده بودند.
* در دقیقه 25 نیمه اول در پی خطای حکیم نصاری روی مهدی قائدی بین بازیکنان دوتیم درگیری لفظی به وجود آمد و داوران اقدام به جدا کردن بازیکنان کردند.
* وینفرد شفر در جریان نیمه اول به تصمیمات داور اعتراض می‌کرد.
* هواداران نفت در اواسط نیمه نخست به تشویق میلاد میداودی پرداختند. میداودی از ابتدای نیمه دوم برای نفت مسجدسلیمان به میدان رفت.
* میلاد زکی‌پور مدافع چپ استقلال که در نیمه اول به‌دلیل انجام خطا روی اسماعیل شریفات کارت زرد گرفت، در ابتدای نیمه دوم نیز روی میلاد میداودی خطا کرد و با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.
* روح‌الله باقری بازیکن استقلال و محمود قائدرحمتی بازیکن نفت در اواسط نیمه دوم درگیر شدند که داور هر دو بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.
* بازیکنان استقلال در نیمه دوم اقدام به اتلاف وقت می‌کردند.
* در دقیقه 80 مسابقه بین وینفرد شفر و علیرضا مرزبان درگیری لفظی پیش آمد و داور دستور به اخراج سرمربیان دوتیم از روی نیمکت داد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
1
نفت مهاجم نوک می خواهد
خرمشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
1
کولیبالی به قصد توپ پرید و توپ رو زد. این برخورد اصلاً خطا نبود چه رسد به کارت زرد دوم. ضمنا بازیکنای نفت چرا شوت نمیکنن؟؟ چندین موقعیت شوتزنی داشتن استفاده نکردن. نیمه دوم نفت خیلی بهتر از اس بود
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
1
مسجدسلیمان عالی بازی کرد. داور نامرد میخواست استقلالیها رو ساکت کنه کولیبالی رو اخراج کرد . نفت بازیهای سختش رد شده هفته های بعدی نتایج بهتری میگیرن انشاءالله
فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
1
وقتی فکری رفت، ویسی نموند، یعنی تیم مسئول و صاحب نداره،خوب ببخشید مرض دارید تیم میارید لیگ برتر و ولش کنید؟ خوب تیم داری نکنید ابرو استان رو نبرید، متاسفانه سقوط نفت قطعی هست، ۸ بازی ۳ امتیاز، اگه بدهی اس خوزستان هم ندهند اونم سقوطش قطعیه، فقط ابرو میبرید با این همه سرمایه نفت و همه چی، فولادم که ۳ سال دادن دست اژدری بی درک و شعور، و استخدام نامربی بی سواد که هنوز وتا اخر نیم فصل تبعاتش خواهیم داد، خاک تو سر مجموعه ای که سواد مدیریت نداره، واقعا خاک
یوسف فولادنفت اس خ ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
1
همین کم داشتیم که قائدی به تیم های خوزستانی گل بزنه مسخرست شدیم زنگ تفریح های تهرانی خدا به دادمون برسه
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
1
باسلام
درمورد داوری در این چند هفته به ضرر تیم های خوزستانی بوده است هیات فوتبال خوزستان باید نسبت به این اتفاقات اعتراض کند.
عشق نفت م آی س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
تیم نفت یکی از بهترین بازیهای این چند وقت اخیر انجام داد وفقط یک تمام کننده میخواهد.در ضمن شما هیچکاری نمی توانید بکنید وقتی که داور به نفع تیم مقابل سوت میزنه.نفت حداقلش از این بازی باید یک امتیاز میگرفت ولی داور نگذاشت
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
آقایون مربیان نفت بخدا برای برون رفت ازگل نزدن که بحران شده برایتان دو یاسه تمرین ساده میخواد که شما انجامش نمیدهید،،، عزیزان برای فهمیدن وحل آن ۵یا۶نفر از فورواردها وهافبکها ازروی قوس نیمه تا قبل ازنقطه پنالت توپ را به بازیکن پاس بده بگو باپنج ضربه به توپ البته ضربه آخر شوت به دروازه باشد بگونه ای که دروازه بان نتواند مهارش کند وگل شود کل این حرکات برای روزاول زیر۶ثانیه باشد،،،، شک نکنید روزاول بیش از ۹۰ درصد خراب میکنند وشما معضل را بوضوح میبینید،،، ادامه دهید جواب میگیرید بتدریج زمان راکم کنید،،، مزاحم یعنی دفاع بگذارید،، حرکات بعدی همین کار را ترکیبی دونفره وسه نفره کنید ومزاحمها یعنی دفاع را بیشتر کنید،،،قطعا معضل گل نزنی را بالای ۸۰درصد حل میکنید زیرا دقت و زمان وشوت هایشان با بدست آوردن چهارچوب دروازه عالی میشوند،،،، مضافا این تمرین به دفاعها هم کمک میکند،،،،،، به امید پیروزیهای مستمر نفت که هوادارانش دراقصی نقاط جهان است،،،،، ما همان جمع پراکنده،،،
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها