به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۲۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

استقلال 2 – نفت 5؛ آبادان پیروز دربی جذاب خوزستان

استقلال 2 – نفت 5؛ آبادان پیروز دربی خوزستان

خوزستان اسپورت
یک هشتم نهایی جام حذفی – استادیوم غدیر اهواز
پنجشنبه 12 مهرماه 97 – ساعت 18:30
استقلال خوزستان 2 – صنعت نفت آبادان 5
گل‌ها: محمدرضا مظاهری (8)، ایمان مبعلی (24) برای استقلال – طالب ریکانی (34- پنالتی)، رضا جبیره (2+45)، کرار جاسم (56- پنالتی)، جعفر سلمانی (67 و 75) برای صنعت نفت
داور: پیمان فرخی مهر
کمک داوران: حسن ظهیری و سجاد طوری
اخطار: احمد آل‌نعمه، محمدرضا مظاهری (استقلال) – سیروان قربانی، کرار جاسم (صنعت نفت)
تماشاگر: هزار نفر

استقلال خوزستان: فرزین گروسیان، مهرداد پورابوالقاسم، مصطفی کیانی، احمد آل‌نعمه، ساسان شیرمردی، میثم کریمی (73- رضا درویشی)، میثم شامکوندزاده، ایمان مبعلی، محمدرضا مظاهری (65- ایوب کلانتری)، وحید خشتان و یونس دلفی (59- مجتبی رمضانی)
سرمربی: داریوش یزدی

صنعت نفت آبادان: شهاب گردان، حسین ساکی، عقیل کعبی، وفا هخامنش، سیروان قربانی، اکبر ایمانی (41- حامد پاکدل)، مصطفی احمدی، طالب ریکانی، کرار جاسم (78- مسلم مجدمی)، جعفر سلمانی و رضا جبیره (89- جاناتان بالوتلی)
سرمربی: پائولو سرجیو

خلاصه بازی
تیم صنعت نفت آبادان با کسب پیروزی 5 بر 2 مقابل استقلال خوزستان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

تماشاگران بازی استقلال خوزستان و نفت آبادان در نیمه اول این مسابقه شاهد یک بازی زیبا، تهاجمی و پرگل بودند که با حاشیه‌هایی در دقایق پایانی آن همراه بود. این دوتیم خوزستانی که سال گذشته تا مرحله نیمه نهایی جام حذفی پیش رفته بودند، نمی‌خواستند در این مرحله با مسابقات وداع کنند و همین امر سبب شد تا این دربی استانی مطابق انتظارات جذاب و تماشایی از آب در بیاید.

 آبی‌پوشان استقلال بازی را تهاجمی‌تر از صنعت نفت آغاز کردند و پس از خلق چند فرصت گلزنی در دقیقه 8 با ضربه سر محمدرضا مظاهری از تیم میهمان پیش افتادند. استقلالی‌ها در دقیقه 24 با ضربه ایستگاهی ایمان مبعلی فاصله را به 2 گل افزایش دادند، اما صنعتی‌ها پا پس نگذاشتند و با استفاده از بی‌احتیاطی خط دفاعی استقلال خوزستان طی کمتر از پنج دقیقه صاحب 2 ضربه پنالتی شدند. پنالتی اول را کرار جاسم نواخت و فرزین گروسیان مهار کرد و پنالتی دوم را طالب ریکانی در شرایطی که اکبر ایمانی اصرار به زدن پنالتی داشت، درون دروازه آبی‌پوشان جای داد.

زردپوشان صنعت نفت که در 15 دقیقه پایانی نیمه اول تهاجمی‌تر و باانگیزه‌تر از تیم میزبان بازی می‌کردند، در دومین دقیقه وقت تلف شده این نیمه روی ارسال کرار جاسم و ضربه رضا جبیره کار را به تساوی 2-2 کشیدند و دوتیم با نتیجه مساوی به رختکن رفتند.

در نیمه دوم، نیز بازی پرهیجان دنبال شد و در همان دقایق ابتدایی تیم نفت آبادان با نظر کمک داور دوم میدان صاحب سومین ضربه پنالتی در این بازی شد و کرار جاسم در دقیقه 56 با ضربه‌ای زمینی سومین صنعت نفت را به ثمر رساند تا برای اولین بار در این بازی تیم میهمان از میزبان پیش بیفتد. صنعتی‌ها در دقیقه 67 با استفاده از فضاهای موجود در خط دفاعی استقلال خوزستان گل چهارم را هم با ضربه جعفر سلمانی رقم زدند تا ورق کاملاً به سود نفت آبادان برگردد.

حملات استقلال خوزستان برای جبران نتیجه و ضدحملات نفت آبادان با استفاده از پیش کشیدن خط دفاعی میزبان باعث خلق فرصت‌های گلزنی دیگری در دقایق باقی مانده از این مسابقه شد و باز هم این آبادانی‌ها بودند که روی خلاقیت کرار جاسم و فرصت طلبی جعفر سلمانی در دقیقه 75 گل پنجم را نیز وارد دروازه آبی‌پوشان کردند تا در نهایت با پیروزی 5 بر 2 به خانه برگردند.

نفت آبادان با عبور از سد استقلال خوزستان به مرحله یک ‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد و باید منتظر قرعه‌کشی این مرحله باشد تا حریف بعدی‌اش را بشناسد.

شرح گل‌ها
1-0 (استقلال): در پی کرنر ارسالی ایمان مبعلی و رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه نفت آبادان، توپ نهایی در دهانه‌ی دروازه نفت به محمدرضا مظاهری رسید و این بازیکن با ضربه سر گل اول بازی را رقم زد.

2-0 (استقلال): خطای سیروان قرانی روی وحید خشتان یک ضربه ایستگاهی برای استقلال خوزستان به همراه داشت. این ضربه را ایمان مبعلی با شلیک تماشایی و در شرایطی که شهای گردان دروازه‌بان صنعت نفت واکنش مناسبی نداشت، تبدیل به دومین گل آبی‌پوشان کرد.

2-1 (صنعت نفت): خطای مصطفی کیانی روی رضا جبیره درون محوطه استقلال خوزستان باعث اعلام دومین ضربه پنالتی به‌سود زردپوشان شد و طالب ریکانی این پنالتی را با ضربه‌ای محکم و دیدنی وارد دروازه استقلال کرد.

2-2 (صنعت نفت): کرار جاسم در گوشه سمت راست زمین استقلال خوزستان صاحب توپ شد و ارسال دقیق این بازیکن عراقی به محوطه جریمه آبی‌پوشان با ضربه آکروباتیک رضا جبیره تبدیل به دومین گل زردپوشان شد تا بازی قبل از پایان نیمه اول به تساوی کشیده شود.

2-3 (صنعت نفت): در پی برخورد ساسان شیرمردی مدافع استقلال خوزستان با حامد پاکدل مهاجم نفت آبادان، کمک داور دوم مسابقه تشخیص پنالتی داد و داور میدان نیز به سود صنعت نفت اعلام ضربه پنالتی کرد. کرار جاسم با ضربه زمینی به سمت چپ دروازه استقلال خوزستان سومین گل زردپوشان را به ثمر رساند.

2-4 (صنعت نفت): حرکت بازیکنان نفت آبادان از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان با ارسال حسین ساکی به درون محوطه جریمه و ضربه سر جعفر سلمانی بازیکن جوان صنعت نفت تبدیل به گل چهارم تیم میهمان شد.

2-5 (صنعت نفت): کرار جاسم هافبک خلاق نفت آبادان با بهره بردن از فضای خالی موجود در خط دفاعی استقلال خوزستان یک پاس عالی را برای جعفر سلمانی آماده کرد و سلمانی با ضربه پای چپ گل پنجم را هم به ثمر رساند.

در حاشیه
* کادر فنی استقلال خوزستان قبل از آغاز مسابقه به سمت نیمکت تیم نفت آبادان رفتند و به آن‌ها خوشامد گفتند.
* گروهی از هواداران صنعت نفت با حضور در استادیوم غدیر اهواز تیم‌شان را همراهی کردند. طرفداران صنعت نفت در سکوهای پشت نیمکت زردپوشان مستقر شده بودند.
* مربیان دوتیم در این بازی جام حذفی تغییراتی در ترکیب تیم‌هایشان ایجاد کرده بودند و به تعدادی از بازیکنان جوان فرصت بازی دادند.
* در صحنه پنالتی اول تیم نفت آبادان، حسن ظهیری کمک داور اول این مسابقه، خطای احمد آل‌نعمه مدافع استقلال خوزستان روی کرار جاسم هافبک نفت آبادان را تشخیص داد و داور میدان با نظر کمک داور اعلام ضربه پنالتی کرد.
* هنگام اعلام ضربه پنالتی دوم به سود نفت آبادان، اکبر ایمانی قصد زدن پنالتی را داشت اما پائولو سرجیو سرمربی صنعت نفت اعلام کرد که این ضربه توسط طالب ریکانی نواخته شود. این موضوع با اعتراض ایمانی همراه گردید.
* اکبر ایمانی در دقیقه 40 بازی تعویض شد و در حالی که از این تصمیم بسیار ناراحت بود با سرعت کم زمین را ترک می‌کرد که در همین حین پائولو سرجیو بر سر این بازیکن فریاد کشید و به او اعلام کرد با سرعت بیشتری زمین را ترک کند. تعدادی از هواداران نفت آبادان که به این تعویض اعتراض داشتند به تشویق اکبر ایمانی پرداختند.
* پیمان فرخی مهر داور این مسابقه در نیمه دوم با نظر سجاد طوری کمک داور دوم این بازی یک ضربه پنالتی دیگر به سود نفت آبادان اعلام کرد و این بار کرار جاسم پنالتی را تبدیل به گل کرد.
 * کادر فنی و سرپرستی استقلال خوزستان نسبت به قضاوت داور مسابقه خصوصاً پنالتی‌های اعلام شده از سوی کمک داوران اعتراض داشتند.
* هنگام تعویض شدن کرار جاسم یکی از نیمکت نشینان استقلال خوزستان نسبت به خروج این بازیکن با تأخیر اعتراض کرد و بین طرفین جروبحث پیش آمد. داور میدان نیز با نظر داور چهارم جریان بازی را متوقف کرد و به کرار جاسم کارت زرد نشان داد.
* کرار جاسم که به‌دلیل مصدومیت تعویض شده بود، با نظر مربیان تیمش به رختکن رفت تا زیر نظر کادر پزشکی به مداوا بپردازد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
اتحاد خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
واقعا سه تا پنالتی؟ شیرازه استقلال خوزستان پاشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
بعداز بازی با تراکتور گفتم مدافعان میانی استقلال مشکل دارند میانگین قدی استقلال پایین است
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
تبریک تبریک دم بچه ها گرم بازی سختی بود نیمه اول اس خوزستان عالی بود خداروشکر بعداز گل اول که زدیم بچه ها استفاده کردن از موقعیتها وتعویض سرجیو خیلی به تیم کمک کرد پاکدل که بجای ایمانی اومد خط حمله سرعت گرفت پنالتی که پاکدل گرفت روند بازی رو عوض کرد انشالله امسال فینالیست بشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
1
1
دوستان من اول فصل گفتم استقلال خوزستان متاسفانه نتیجه نمی گیره و این چند بازی اول چون بدنسازی نداشت بدنشون مثل سایر تیم ها سنگین نبود و به تدریج که جلوتر بریم ضعف بدنی بیشتر خودش نشون می ده متاسفانه.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
عجیب غریب بود اشتباهاتی که دفاعهای استقلال میکردند چقد راحت پنالتی میدادن!
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
بالاخره یه نفس راحتی کشیدیم .
هوادارای صنعت هفته دیگه بازی با تراکتورسازی حمایت فراموش نشه . باید به تیم روحیه داد.
جوونها محشر بازی کردن جعفر سلمانی رضا جبیره ایول
فؤاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
نابودی استقلال خوزستان وکسب نتایج ضعیف، نتیجه عملکرد وگرایش متولیان آن به یکسری مسائل غیرفنی وفوتبالی است که گفتن آن در این محمل نمی گنجد هرچند شاید مخاطبان فهیم به ادراک رسیده اند.
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
عالی بود سلمانی جبیره کرار ریکانی عالی بودن. تعویض ایمانی و اوردن یه مهاجم فوق العاده بود. امیدوارم ایمانی تو بازیهای بعد موفق باشه
غلامحسین حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
ازاینکه طرف پیروز تیم آبادان وخوزستان بودتبریک میگم ،امااقای یزدی عزیزخوردن اینهمه گل دردوبازی نمیتونه یک اتفاق تلقی گردد،ضمنا بدلیل اینکه خودت مدافع خوبی بودی حداقل بایدبدونی چطور ازمدافعین تیمت بازی بگیری، همه ی خطوط ایرادداشت، پنالتی ها درست یاغلط بودن نمیتونه توجیحی براباخت باشه، خواهشا تا فرصت هست سروسامان بدیداین وضعیت نگران کننده رو. امیدوارم تمام تیمهای استان قهرمان خوزستان درآینده موفق وپیروز باشند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
باید دفاع تیم ترمیم بشود یه مهاجم جنگنده هم نیاز داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
بازی عالیی بود مبارک ابادانیها تو لیگ اگر همین جوری هجومی بازی میکردیم در جدول جایی دیگه بودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
2
أولاً از صميم قلب براي صنعت ، تنها زرد قناري كشور و برزيل ايران در هر سه بازي باقي مانده اين تيم در جام حذفي امسال آرزوي پيروزي ميكنيم و ثانياً انشاءالله كه تيم محبوب خوزستانيها استقلال خوزستان ، بعد از اين دو شكست سنگين بار ديگر شاهد همان خروش قشنگشون در شروع ليگ برتر شويم و نيم فصل اول را با اطمينان هر چه بيشتر فاصله شون را تيمهاي انتهاي زياد كنند
هوادار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
1
من به عنوان یک هوادار نفت برای تیم استقلال خوزستان در مسابقات لیگ برتر ارزوی موفقیت دارم زنده باد خوزستان قهرمان
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
تبریک به صنعت نفت آبادان
اینم نتیجه دقیقه نود تشکیل دادن تیم استقلال خوزستان که ضعف بدنی در تیم مشهود است
ما داریم در لیگ برتر بازی میکنم نه لیگ محلات،خدا بخیر کنه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
استقلال خوزستان هدفش برد نبود که استراتژی درستی بود ولی دادن 4 پنالتی در دو بازی باید بررسی بشه خدای نکرده تعمدی در کار نباشه
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ضمن تبریک به صنعت نفت ولی خوردن ۱۱ گل در دو مسابقه بیانگر ضعف شدید خط دفاعی اس خوزستان هستش و این یعنی زنگ خطر برای نتایج آتی این تیم در لیگ برتر ؛ آقای یزدی باید هر چه سریعتر نقاط ضعف دفاع را برطرف کند .