به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

نفت 0 – استقلال 1؛ وداع نفت در وقت اضافی

نفت 0 – استقلال 1؛ وداع نفت در وقت اضافی

یوسف خدامرادی
خوزستان اسپورت
یک شانزدهم نهایی جام حذفی – استادیوم شهید بهنام محمدی
سه شنبه 10 مهرماه 97 – ساعت 20:45
نفت مسجدسلیمان 0 – استقلال تهران 1
گل: روح‌الله باقری (96)
داور: رضا کرمانشاهی
کمک داوران: حسن یوسفی و اسد حاج محمد
اخراج: وریا غفوری (109- استقلال)
اخطار: محمود قائدرحمتی (نفت) – مرتضی تبریزی، مهدی قائدی (استقلال)
تماشاگر: 10 هزار نفر

نفت مسجدسلیمان: حبیب فرعباسی، یوسف وکیا، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، میلاد خدایی‌اصل (65- پیمان میری)، علیرضا علیزاده، محمود قائدرحمتی (70- حسین دوستدار)، حکیم نصاری، سیدمحمد حسینی، اسماعیل شریفات (56- میلاد میداودی) و فرشاد جانفزا (93- صادق صادقی)
سرمربی: علیرضا مرزبان

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری (91- مهدی قائدی و 110- فرشید باقری)، الله‌یار صیادمنش (58- روح‌الله باقری) و الحاجی گرو (57- مرتضی تبریزی)
سرمربی: وینفرد شفر

خلاصه بازی
تیم نفت مسجدسلیمان با پذیرش شکست یک بر صفر مقابل استقلال تهران از گردونه مسابقات جام حذفی کنار رفت.

علیرضا مرزبان برای این مسابقه دست به دو تغییر در ترکیب تیمش زد؛ حبیب فرعباسی جوان جانشین میلاد فراهانی درون دروازه نفت شده بود و فرشاد جانفزا در خط حمله به‌جای پیمان میری در ترکیب اولیه نفتی‌ها قرار گرفت. در آن سمت میدان هم وینفرد شفر سه تغییر در بخش تهاجمی استقلال ایجاد کرده بود تا شاید با حضور نفرات تازه نفس در این بازی جام حذفی به پیروزی برسد.

نیمه اول دیدار نفت و استقلال از سرعت مطلوبی برخوردار بود و بازیکنان دوتیم بازی قابل قبولی ارائه کردند. دقایق ابتدایی این نیمه با برتری آبی‌پوشان همراه بود و آن‌ها چند بار دروازه نفت را تهدید کردند، اما هرچه از زمان بازی سپری ‌شد زردپوشان نفت بر بازی تسلط یافتند و چندین نوبت تا مرز گشودن دروازه استقلال پیش رفتند.

سه ضربه از حکیم نصاری و یک شوت از اسماعیل شریفات راهی به دروازه استقلال پیدا نکردند و فرشاد جانفزا در بهترین فرصت گلزنی نفت مسجدسلیمان با ضربه سر دروازه آبی‌پوشان را تهدید کرد که این فرصت نیز از دست رفت. شوت زمینی یوسف وکیا آخرین بخت گلزنی نفتی‌ها در نیمه اول بود که در دستان مهدی رحمتی قرار گرفت تا شاگردان مرزبان علیرغم ارائه یک بازی خوب در نیمه اول به گل نرسند.

آبی‌پوشان استقلال در نیمه اول فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند که با مقاومت خط دفاعی و دروازه‌بان جوان تیم نفت مسجدسلیمان بی‌ثمر ماندند. پاس به بیرون جابر انصاری به الحاجی گرو و شوت محکم فرشید اسماعیلی مهم‌ترین فرصت‌های استقلال در نیمه اول بودند که هیچ‌کدام ثمری نداشتند.

در نیمه دوم، وینفرد شفر و علیرضا مرزبان دست به تعویض‌هایی در خط حمله تیم‌هایشان زدند و با اضافه کردن مهاجمان تازه نفس در پی آن بودند که کار را در 90 دقیقه تمام کنند. در این نیمه بازیکنان دوتیم با ریسک پذیری کمتری نسبت به نیمه نخست بازی می‌کردند و مراقب بودند که با یک اشتباه از گردونه بازی‌ها حذف نشوند.

شوت راه دور فرشید اسماعیلی که از بالای دروازه نفت به خارج رفت و دو شوت راه دور از یوسف وکیا و فرشاد جانفزا که به خارج از چارچوب دروازه استقلال نواخته شدند، موقعیت‌های قابل ذکر نیمه دوم بازی بودند تا این مسابقه با رقم خوردن تساوی صفر – صفر در پایان 90 دقیقه به اوقات اضافی کشیده شود.

در وقت اضافی اول، بازیکنان استقلال تهران با استفاده از توان بدنی بالاتر و دوندگی بیشتر در میانه میدان حملاتی روی دروازه نفت انجام دادند و در یکی از حملات‌شان با ضربه روح‌الله باقری از میزبان پیش افتادند.

در وقت اضافی دوم نیز زردپوشان نفت مسجدسلیمان با اخراج وریا غفوری و 10 نفره شدن تیم استقلال تهران فرصتی 10 دقیقه‌ای برای ادامه مسابقه با یک بازیکن بیشتر به دست آوردند اما در این دقایق موفق به جبران گل خورده نشدند و این دیدار با پیروزی یک بر صفر استقلال خاتمه یافت تا مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی به سختی جواز عبور از این مرحله را کسب کند و حریف سایپا در مرحله بعدی شود.

شرح گل
0-1 (استقلال): وریا غفوری از بین مدافعان نفت مسجدسلیمان حرکت کرد و پاس عرضی وی به دهانه دروازه میزبان با ضربه تمام کننده روح‌الله باقری تبدیل به گل استقلال شد تا قفل دروازه‌ها در دقیقه 96 باز شود.

در حاشیه
* از سه ساعت مانده به آغاز مسابقه، درهای استادیوم شهید بهنام محمدی به روی تماشاگران گشوده شد.
* تعدادی از هواداران تیم استقلال تهران با حضور در قسمتی از ورزشگاه به تشویق آبی‌پوشان پرداختند.
* علیرضا مرزبان سرمربی نفت مسجدسلیمان که مقیم کشور آلمان است، قبل از مسابقه برخورد گرمی با وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم استقلال داشت.
* میلاد میداودی کاپیتان نفت مسجدسلیمان که بعد از چند هفته غیبت در لیست بازیکنان ذخیره تیمش برای این دیدار قرار گرفته بود، قبل از آغاز بازی با استقبال طرفداران حاضر در ورزشگاه روبرو شد و مورد تشویق قرار گرفت.
* مارکوس نویمایر هافبک آلمانی که طی هفته های اخیر مصدوم بود از جایگاه ویژه بازی تیمش را تماشا کرد.
* سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ از دقیقه 15 بازی در محل انجام مسابقه حاضر شد.
* هواداران تیم نفت مسجدسلیمان در طول بازی با شور و حرارت خاصی به تشویق زردپوشان پرداختند و از بازیکنان نفت تقاضای گلزنی داشتند.
* مهدی قائدی که در ابتدای وقت اضافی اول به بازی آمد و در اواسط وقت اضافی دوم تعویض شد، نسبت به این تعویض اعتراض داشت.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
1
نفت با کیفیت و هدفمند بازی می کنه فقط بعضی بازیکنانش هنوز کم تجربه هستند احتمالن امسال سال اولی هست که لیگ برتر بازی میکنن مثلا شماره 23 که تعویضی به بازی آمد بجای اینکه کمک به تیم نفت بکنه با تکروی توپها رو خراب میکرد. بچه های نفت این بازی حذفی رو فراموش کنید بازی شنبه مقابل استقلال مهمتره اون بازی لیگ خیلی ارزش داره برنده بشید انشالله
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
1
هیچی از استقلال کمتر نداشتیم حیف باختیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
1
دروازبان جوون نفت خیلی خوب بود اقای مرزبان در لیگ هم بهش بازی بدید .
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
نفت خیلی خوب بازی کرد متاسفانه ی تمام کننده نداریم اکثر بازیکنهای نفت بازیکن لیگ ۱ هستن و هنوز داخل جو بازی در لیگ ۱ هستن امروز نفت ۳ تا موقعیت گل زنی خوب داشت از موقعیتهاش استفاده نکرد. تعویض شریفات کاملا اشتباه بود چون شریفات داشت خیلی خوب بازی میکرد متاسفانه میلاد میداوودی هنوز شرایط بازی کردن رو نداشت
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
میری خودخواه چرا همش تکروی میکنی چرا پاس نمیدی هرچند که همتون از هم بدترین بابا تاکی بخواین اینجوری بازی کنین چرا بفکر مهاجم نیستین؟؟ تا کی باید شاهد گل خوردن تیم باشیم حتی ی بار دروازه حریف باز نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
بازی زیبای بود فقط حیف شد نفت برنده نشد انشالله بازی بعد امتیاز میگیره تیم داره راه میوفته
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
متاسفانه تیمهای خوزستانی امسال خیلی بد بسته شدن واقعا جای تاسف داره چ جوریه برا اصفهانیا پول هست اما خوزستان نیست خرج پرسپولیس و استقلال رو کی میده واقعا مسئول ورزش خوزستان کیه کی باید ب این سوال پاسخ بده نمایندگان استان چرا جواب نمیدن
افشین کهیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
اقای مرزبان ی بره قربونی کردی برای پرسپولیس امروز برد لطفا ی بره هم قربونی کن برای نفت شاید طلسم بشکنه
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
امروز تیم نفت در مقابل استقلال از هرنظر بهتر ازتیمهای دیگه لیگ برتری بازی کرد. نفت قطعا در اینده ازانتهای جدول جدا خواهد شد ولی در خط حمله باید تقویت بشه از اقای مرزبان باید حمایت بشه وتیم نفت را حتما نجات خواهد این تیم در تمام مراحل خوب عمل میکنه فقط بعضی بازیکنان کم تجربه هستند از زمانیکه اقای مرزبان اومدند تیم بازی به بازی بهتر شد و با دو برد شرایط تیم خوب میشه.
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
نفت خیلی خوب بازی کرد،،،مرزبان باید حمایت بشه،،،، کمتر مربی درایران به این دروازه بان ۲۱ساله که نه لیگ برترونه لیگ یک اسمی ندارد بازی میداد. آنهم بازی بااستقلال چقدر اعتماد بنفسش را بالا برد،،، بازی شنبه نفت میتونه پیروز بشه،،، ولی نفت قطعا ازته جدول کنده میشه،،، بازیهای آسانش بعدازشنبه شروع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
چمن استودیوم مسجدسلیمان خوب نیست من می بینم بازیکنا برا پاس دادن پا به توپ حرکت کردن مشکل دارن کاش چمن هموار می کردن کوتاه ترش می کردن تو کیفیت بازی تاثیر می زاره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها