به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۲۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
تعداد نظرات: ۹ نظر

یادداشت/برای کی‌روش خوب است، برای ویسی بد؟

احسان محمدی
می‌گویند برخی ایرانی‌ها به صورت دست‌چین شده (Selective) با هر پدیده‌ای برخورد می‌کنند. هر چیزی از هر فرهنگ، ایدئولوژی، ساختار و … که به سودشان باشد برمی‌دارند و با باقی‌اش مخالفند! برای همین از فرهنگ چهل تیکه‌ای برخوردار شده‌اند.

اگر به صفحه اینستاگرام‌شان به عنوان بُرشی عریان شده از زندگی سر بزنید می‌بینید هم عکس عزاداری محرم دارند، هم فحاشی به ملت‌های عرب، هم پرچم شیر و خورشید و عکس شاه، هم عکس حضور در راهپیمایی 22 بهمن، هم نه غزه، نه لبنان، هم قربان صدقه رفتن برای سردار سلیمانی …

به اینکه آیا چنین چیزی خوب است یا بد کاری ندارم. خلایق حق دارند از هر چیزی که می‌خواهند لذت ببرند اما بعد از بازی پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان واکنش‌هایی دیدم که به نظرم ما تکلیفمان حتی با خودمان روشن نیست چه رسد با دیگران!

نفت مسجدسلیمان در تهران به تساوی صفر - صفر مقابل پرسپولیس دست یافت. نتیجه‌ای خوشحال‌کننده برای تیمی که تازه به لیگ برتر صعود کرده، مقابل قهرمان دو دوره گذشته و کامل‌ترین تیم چندسال اخیر فوتبال ایران. اما نمایش این تیم به شدت مورد نقد قرار گرفت.

در نمای دورتر، نفت مسجدسلیمان با دفاع اتوبوسی، بازی تأخیری، چشم دوختن به ضدحملات، مهار بازیکنان کلیدی حریف با سلب فضا و گاه اعمال خشونت، تلف کردن زمان بازی با تمارض به مصدومیت و … این امتیاز را به دست آورد. عده‌ای به عبدالله ویسی حمله کردند که فوتبال چرک به نمایش گذاشته و این سبک بازی همان ضدفوتبالی است که مردم نمی‌پسندند.

پیش از این هم چند سرمربی لیگ برتر به همین دلایل از سوی برخی هواداران و منتقدان نقره‌داغ شده بودند. اینکه مقابل پرسپولیس دست به تجمع در زمین خودی می‌زنند و روح فوتبال را می‌کُشند. این پرسش همیشگی اما بی‌پاسخ می‌ماند که اگر شما جای عبدالله ویسی با بضاعت اندک بازیکن باشید، این سبک را دنبال می‌کنید یا ترجیح می‌دهید با بازی باز و تهاجمی دست به خودزنی بزنید و چند گل زیبا دریافت کنید تا تماشاگر لذت ببرد؟!

جالب است که در میان منتقدان این سبک بازی کسانی هستند که ستایشگر سبک کارلوس کی‌روش‌اند. آنها کی‌روش را تحسین می‌کنند که با این سبک بازی از حریفان امتیاز می‌گیرد اما عبدالله ویسی را با اصطلاحاتی مثل فوتبال چرک و ضدفوتبال تحقیر می‌کنند!

– آقا! فوتبال ملی فرق می‌کنه با باشگاه!
– شما انتظار دارید مقابل پرتغال و اسپانیا حمله کنیم؟!
– …

این پاسخ‌های دم دستی را زیاد می‌شنویم اما «فوتبال، فوتبال است». برای عبدالله ویسی، لیگ برتر فوتبال ایران، مثل جام جهانی برای کی‌روش است، نان و شهرتش به آن گره خورده، برای او پرسپولیس همان پرتغال و اسپانیاست و حق دارد تلاش کند امتیاز بگیرد.

همانطور که کی‌روش هم با دفاع اتوبوسی، بازی تأخیری، چشم دوختن به ضدحملات، مهار بازیکنان کلیدی حریف با سلب فضا و گاه اعمال خشونت، تلف کردن زمان بازی با تمارض به مصدومیت و … از حریفان امتیاز می‌گیرد.

من هم شیفته فوتبال تهاجمی و پرگل هستم اما مثل همه علاقمندان به فوتبال وقتی این سبک را دوست دارم که تیم محبوبم گل بزند نه اینکه کیسه گل شود! اما این شیوه نقد کردنِ دست‌چین شده آدم‌ها را نمی‌پسندم. اگر سبک بازی کی‌روش را می‌پسندید، به عبدالله ویسی خرده نگیرید. او به سبک کی‌روش مقابل پرسپولیس بازی کرد و امتیاز گرفت.

یادداشت/برای کی‌روش خوب است، برای ویسی بد؟

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
3
مرحبا اقای محمدی عالی اشاره کردی ضمنا تیم نفت فرصتهای گلزنی خطرناکتر از پرسپولیس داشت مهاجما بی تجربگی کردن سه یا چهار صحنه نفت می تونست به پرسپولیس گل بزنه
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
1
2
چه عجب یه بار احسان محمدی هم از شهرستانی ها حمایت کرد.
صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
3
به همین دلیل لقب فردوسی پور شده کیروشی پور! شیوه دفاعی برای کیروش حلال است برای بقیه حرام!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
3
خبرنگارای پرسپولیسی انتظار داشتن نفت مسجد سلیمان مث فولاد 3 گل راحت تقدیمشون کنه.
زورشون اومد که نبردن شروع کردن به جوسازی ضد ویسی و نفت مسجد سلیمان.
وگرنه نفت خیلی تهاجمیتر از فولاد روبرو پرسپولیس بازی کرد.
فولاد یه شوت تو چارچوب پرسپولیس که نزد هیچی تازه 3 تا خورد.
Sadegh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
3
من اون بازی رو ندیدم بانفت، فقط نتیجه برام مهم بود که نفت ببره یامساوی کنه... اصلا ازتیم های پایتخت خوشم نیومده تاحالا وهمیشه حامی تیم های استانم بودم... استقلال خوزستان عالی کارکرد مقابل پرسپولیس ونفت هم خوب بود... فقط ضعیف ترین بازی عمرم بازی فولاد باپرسپولیس بود که خیلی بد بازی کردن بازیکنان اصلا روی زمین راه میرفتن... انگارامده بودن پیاده روی.‌.. فقط مربی بی دانشی مثل پورموسوی اینطوربازی بدون برنامه وتاکتیک وسرعتی ‌‌‌‌‌‌... باچنین بازیکنانی که فولاد داره مربی بادانش تیم را قهرمان لیگ برتر میکند... سرمربی فولاد اگر دانش داشت پنج شش مربی جلوی خود نمیذاشت تا هدایتش کنند... میداند دروازبان ندارد ولی تا حالا دروازبان نیاورده...
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
3
زنده باد ویسی افتخار خوزستان
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
3
با سلام. قبلن دو مطلب خیلی قشنگ با قلم احسان محمدی تو خوزستان اسپورت خونده بودم. یکی زمان صعود صنعت نفت به لیگ برتر و یکی زمان قهرمانی استقلال خوزستان خیلی عالی و شیرین نوشته بود. جا داره از ایشون تشکر کنیم در این فضایی که رادیو تلویزیون و سایتهای ورزشی و غیرورزشی ناعادلانه از تیمهای استانمون انتقاد می کنند ایشون بیطرف قضاوت کرد. نمی فهمم چرا از نظر رسانه های تهران امتیاز گرفتن از پرسپولیس جرم محسوب می شه؟! امیدوارم پنجشنبه تیم محبوبم صنعت نفت پرسپولیس رو شکست بده تا حالشون خرابتر بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
3
ویسی و یزدی با اتخاذ تاکتیک مناسب از برانکو امتیازات باارزشی دشت کردن بجای انتقاد از این 2 مربی جوان خوزستان باید از انها تمجید شود
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
2
مودبانه و منطقی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها