به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

محرومیت 34 بازیکن فوتبال خوزستان در پرونده سربازها

34 بازیکن خوزستانی در جریان پرونده های مربوط به کارت های معافیت از خدمت سربازی محروم شده اند.
سایت ورزش خوزستان فهرست کامل 34 بازیکن خوزستانی که کارت معافیت آنان باطل شده را بررسی کرده است.

به گزارش سایت ورزش خوزستان، سونامی کارت های معافیت سربازی بیشترین ضربه را به تیم ها و بازیکنان خوزستانی زده است. سازمان وظیفه عمومی کشور از ابتدای فصل جاری فوتبال ایران تاکنون اقدام به ابطال کارت های معافیت از سربازی تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال کرده که خوزستان با 34 بازیکن در رده های مختلف بیشترین تعداد را نسبت به سایر استان ها داشته است.

در خصوص پرونده مربوط به معافیت از سربازی بازیکنان خوزستانی باید به این نکته مهم توجه داشت که بر خلاف برخی اخبار منتشره، همه بازیکنان معاف شده از یک کانال مشترک برای دریافت کارت معافیت اقدام نکرده اند و در پرونده اکثر آن ها هیچ ارتباطی با سایر افراد معاف شده دیده نمی شود. به همین دلیل است که برخی بازیکنان مرتبط با فوتبال خوزستان که نام آنان در فهرست محرومان ناشی از کارت های معافیت سربازی قرار گرفته، به این مسأله اشاره می کنند که مدارک ارائه شده برای دریافت کارت معافیت آنان مشکلی نداشته است. و شاید ادعای برخی از بازیکنانی که کارت معافیت آنان باطل شده، مبنی بر قانونی بودن مدارک منتهی به کارت معافیت، دور از واقعیت نباشد.

نکته کلیدی در پرونده سربازهای مرتبط با فوتبال خوزستان اینست که این بازیکنان در حدفاصل سال های 84 تا 93 و پس از طی مراحل اداری از طریق سازمان های نظام وظیفه عمومی استان های مختلف، کارت معافیت از سربازی دریافت داشته اند.

در واقع می توان بازیکنان معاف شده مرتبط با فوتبال خوزستان که از آن ها اصطلاحاً با عنوان «خوزستانی» یاد می شود را به چند دسته تقسیم کرد.

این دسته بندی مشخص می کند که تعداد بازیکنان معروف و تأثیرگذار لیگ برتر که متولد خوزستان بوده و هنگام عضویت در باشگاه های این استان کارت معافیت دریافت داشته اند، از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی کند. گروهی از بازیکنان محروم شده نیز اصالتاً اهل سایر استان ها بوده و در شهرهای زادگاه خود کارت معافیت گرفته اند. برخی از بازیکنان محروم شده نیز گمنام بوده یا فعلاً در هیچ تیمی عضویت ندارند. و دو نفر از افرادی که اسامی آنان اعلام شده، بازیکن فوتبال نیستند!

دسته اول:
بازیکنان متولد خوزستان هستند که هنگام عضویت در تیم های خوزستانی و از طریق حوزه های نظام وظیفه شهرهای این استان کارت معافیت دریافت کرده اند. این گروه شامل بازیکنان زیر می شود.
آرش افشین، ولید مشایی زاده، احمد عبدالله زاده و سروش سعیدی (فولاد خوزستان) میثم کریمی (سابق فولاد خوزستان) فرزاد جعفری و حسن معاوی (استقلال خوزستان) کوشا بختیاری زاده (سابق استقلال خوزستان) محمد جلیزی و مهدی زبیدی (فولادنوین) سجاد عباسی، فرید حلافی و عقیل عبدالخانی (سابق فولادنوین) احمد بوعذار، رضا جباری، امیر شرفی، ساسان شیرمردی و محمد معاوی (استقلال اهواز) امین هاشمی و محمد کوتی (سابق استقلال اهواز) محمود شریفی (نفت امیدیه) عباس عسکری و میلاد شیخ سلیمانی (نفت مسجدسلیمان) سعید حلافی و حمید طاهری فرد (سابق نفت آبادان) فربد دهکردی و شهاب قنبری (بازیکنان آزاد).

دسته دوم:

بازیکنان متولد استان خوزستان که سال 85 به دلیل مشکل پزشکی (واریکسل) از طریق سازمان وظیفه عمومی تهران کارت معافیت سربازی دریافت داشته اند. در این دسته نام علی حمودی و رضا طاهری دو بازیکن سابق استقلال اهواز وجود دارد.

دسته سوم:
بازیکنانی که خوزستانی نیستند اما مقطعی در تیم های خوزستانی عضویت داشته یا دارند. این بازیکنان از طریق سازمان های وظیفه عمومی سایر استان ها کارت معافیت گرفته اند. برخی از آن ها هنگام حضور در تیم های خوزستان معاف شده اند اما تعدادی نیز قبل از ورود به فوتبال خوزستان از حوزه نظام وظیفه شهر زادگاه خود کارت معافیت دریافت کرده اند. این گروه شامل پنج بازیکن، سروش رفیعی، بختیار رحمانی و شهاب کرمی (فولاد خوزستان) ابراهیم صالحی (استقلاال خوزستان) و حسین ماهینی (سابق استقلال اهواز) می شود.

دسته چهارم:
اما به غیر از 34 نفر که فوتبالیست باشگاهی محسوب می شوند، دو نفر از افراد اعلام شده در فهرست بازیکنان محروم فوتبال خوزستان، سابقه بازی فوتبال در سطح باشگاهی نداشته اند. محمدجواد شفیع زاده خواهرزاده مالکان باشگاه استقلال اهواز که تنها سابقه ورزشی او حضور در باشگاه استقلال اهواز بعنوان کارمند این باشگاه و سعید نیسی مسئول سابق تدارکات تیم استقلال خوزستان، در این دسته عضویت دارند.


پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها