به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 16
کد خبر: ۲۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

مهاجم برزیلی نفت آبادان را بیشتر بشناسید

مهاجم برزیلی نفت آبادان را بیشتر بشناسید

خوزستان اسپورت- مهاجم جدید تیم فوتبال صنعت نفت آبادان سابقه بازی در یک کشور اروپایی و یک کشور آسیایی را داشته است.

به گزارش خوزستان اسپورت، جاناتان بالوتلی مهاجم اهل کشور برزیل پس از انجام تست‌های پزشکی در مرکز ایفمارک، به آبادان سفر کرد تا ضمن امضای قراردادی با تیم صنعت نفت، در ادامه لیگ با پیراهن این تیم زردپوش جنوبی به میدان برود.

جاناتان بواریتو ده ریس (Jonathan Boareto dos Reis)، ملقب به بالوتلی، متولد 20 اپریل 1989 میلادی در کشور برزیل، یک مهاجم بلندقامت است که سابقه بازی در کشورهای مقدونیه و کره جنوبی را در کارنامه دارد.

وی فوتبال خود را در باشگاه ویتوریا برزیل آغاز کرد و پس از چند سال بازی در لیگ‌های ایالتی کشور زادگاهش، در سال 2013 میلادی به ترکیب تیم اسپورت رسیف در لیگ سری B برزیل راه یافت. این مهاجم در 3 مسابقه به‌عنوان بازیکن تعویضی برای اسپورت رسیف به میدان رفت تا بازی در دومین لیگ معتبر برزیل را تجربه کند.

جاناتان بالوتلی در سال 2014 میلادی به تیم ماکای در لیگ سری C برزیل منتقل شد. انجام 15 بازی و به ثمر رساندن 2 گل در ترکیب ماکای با جشن قهرمانی این تیم در لیگ دسته سوم برزیل و صعود آن‌ها به لیگ سری B همراه گردید.

مهاجم جدید صنعت نفت در سال 2015 به تیم‌های لیگ ایالتی کشورش بازگشت و ابتدای سال 2016 در شرایطی که قراردادی با تیم دسته سومی کویابا برزیل به امضا رسانده بود، مقدمات ترانسفر وی به فوتبال جنوب شرقی اروپا فراهم شد و برای بار نخست بازی در خارج از زادگاهش را تجربه کرد.

باشگاه واردار مقدونیه، تیمی در لیگ برتر جمهوری مقدونیه، اولین چالش ورزشی بالوتلی در خارج از برزیل بود که سال موفقی را برای این مهاجم بلندقامت رقم زد. جاناتان بالوتلی در فصل ورزشی 2016-2017 میلادی در 29 مسابقه با لباس واردار مقدونیه در لیگ این کشور به میدان رفت و 11 گل برای این تیم به ثمر رساند که پنج گل آن از روی نقطه پنالتی وارد دروازه‌های حریفان شد.

کسب مقام قهرمانی لیگ برتر مقدونیه باعث راهیابی تیم واردار به مرحله پلی‌اف و دیدارهای انتخابی لیگ اروپا شد. جاناتان بالوتلی 4 بازی در این مرحله با لباس تیمش انجام داد و یک گل هم در بازی مورخ 25 جولای 2017 میلادی (سوم مرداد 96 شمسی) وارد دروازه تیم اف سی کپنهاگن دانمارک کرد اما شکست چهار بر یک در بازی برگشت موجب حذف تیم واردار مقدونیه از مرحله پلی‌اف و عدم راهیابی این تیم به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش خوزستان اسپورت، باشگاه الغرافه قطر مقصد بعدی جاناتان بالوتلی بود، اما وی هیچ‌گاه نتوانست در لیگ ستارگان قطر به میدان برود. این مهاجم 29 ساله با امضای قرارداد داخلی جانشین ولادیمیر وایس مهاجم اهل اسلواکی تیم الغرافه شد که رباط صلیبی پاره کرده بود. بدشانسی اما گریبان جاناتان بالوتلی را نیز گرفت و مصدومیت شدیدی که در بازی تدارکاتی با آن مواجه شد، زمینه جدایی زودهنگام این مهاجم از تیم الغرافه پیش از انجام بازی رسمی در لیگ ستارگان قطر را فراهم کرد.

جاناتان بالوتلی بعد از چند ماه دوری از میادین و سپری کردن دوران مصدومیت، در ژانویه 2018 میلادی با امضای قراردادی به تیم بوسان آی‌پارک کره جنوبی پیوست تا این تیم را در لیگ دوم کره جنوبی موسوم به K League 2 همراهی کند.

وی در 4 مسابقه با لباس تیم بوسان آی‌پارک کره جنوبی به میدان رفت و موفق به زدن 2 گل برای این تیم شد. آخرین حضور بالوتلی در ترکیب بوسان روز 13 می 2018 میلادی (23 اردیبهشت 97) بود که 48 دقیقه مقابل تیم سئول ال‌لند بازی کرد.

این مهاجم 29 ساله و بلندقامت برزیلی پس از خاتمه مدت قراردادش با تیم بوسان آی‌پارک خداحافظی کرده و اکنون برای همراهی صنعت نفت آبادان وارد این شهر شده است تا بازی در لیگ برتر ایران را به کارنامه‌ی ورزشی خود اضافه کند.

باید منتظر ماند و دید که جاناتان بالوتلی در سومین تجربه بازی در خارج از برزیل چه عملکردی با پیراهن تیم محبوب فوتبالدوستان آبادانی ارائه خواهد کرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
3
تشکر از خوزستان اسپورت بابت درج رزومه کامل این بازیکن. امیدوارم بازیکن مفیدی باشه اون مهاجم قبلی لوییز سوارز بدرد صنعت نخورده حداقل امیدوارم این یکی مفید باشه
k7aled
|
United States of America
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
3
این خو هرجا بوده یا تعویضی بوده یا بازی نکرده! من 110 بازی واسه تیم روستامون انجام دادم. 111 گل زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
2
1
خب 111 گل زدت بدرد همون روستاتون میخورده وگرنه الان فیکس تیم ملی بودی . ضمنا گلهای زده بستگی به میزان تغذیه بازیکن داره . مثلا همین شیمبا که در صنعت نفت اونهمه گل زد هنوز نتونسته در فولاد گل بزنه چون بازیکن تغذیه کننده ای مثل کرار پشت سرش نیست یا در صنعت نفت این فصل برزای گل زن هنوز نتونسته گلی بزنه چون بازیکنی که بخوبی تغذیش کنه نیست که البته با اومدن کرار به احتمال زیاد پای برزای هم به گل بازمیشه . پس بنابر این باید صبر کنیم ببینیم با اومدن کرار و تغذیه شدن فورواردهای تیم وضعیت گل زدن بالوتلی و برزای و حتی سوارز چگونه خواهد شد و بعد قضاوت خواهیم کرد
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
2
با سلام كلا چهارده تا گل زده واقعا فاجعه اس چرا وزارت نفت ورود نميكند باشگاه نفت دست دلالان افتاده پلاتيني هم خيلي ضعيفه هيچ حرفي براي گفتن ندارد تشكر از سايت خوزستان اسپورت كه رسالتش را بخوبي انجام ميدهد گذاشتن آمار ريز اين مهاجم خيلي عالي بود امسال شرايطمان خيلي بده. دو خريد بد داشتيم از سايت خوزستان در خواست ميكنم كارنامه سرجيو كمكش برونو هم براي هواداران روي سايت بگذار تا تماشاگران بفهمنن چه كلاهي سرشان رفته به اميد بازگشت فراز كمالوند به صنعت نفت كمالوند چهار تا خارجي عالي اورد ولي نذاشتن كارش را بكند
علیرضا بیرانوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
چرا درمورد ما بازیکن ها تیم ملی یا شهری حرف میزنین مگه تاحالا فوتبال بازی نکردین باید اصولشو داشته باشد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها