به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

برش‌هایی از تقابل آبی‌‌ خوزستان و قرمزهای تهران

برش‌هایی از تقابل آبی‌‌های خوزستان و قرمزهای تهران

خوزستان اسپورت- تیم فوتبال استقلال خوزستان سابقه شکست پرسپولیس و خارج کردن جام قهرمانی از چنگ قرمزپوشان را در کارنامه دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از نود، سرخپوشان پایتخت بعد از دو برد و صدرنشینی در لیگ برتر در سومین بازی این فصل خود در اهواز مقابل استقلال خوزستان قرار می‌گیرند. استقلالی‌ها در حالی مقابل صدرنشین لیگ برتر به میدان می‌روند که هفته دوم رقابت‌ها مقابل تیم پدیده که پرسپولیسی‌ها در هفته‌ی اول آن‌ها را شکست داده بودند، با نتیجه ۲ بر یک با ۲ گلی که در دقایق پایانی خورده بودند، متحمل شکست شده‌اند. استقلال خوزستان در تاریخ لیگ برتر فقط یکبار موفق شده از سد پرسپولیس بگذرد و تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد خوزستان با ۶ برد، بیشرین تعداد پیروزی مقابل استقلال خوزستان در لیگ برتر را دارند.

به بهانه‌ی بازی هفته‌ی سوم استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز، چند برش از بازی‌های به یادماندنی این دو تیم را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شکسته شدن رکورد پرسپولیس
هدایت پرسپولیسی‌ها در لیگ سیزدهم را "علی دایی" بر عهده داشت. پرسپولیسی‌ها در هفته‌ی پایانی نیم فصل اول در ورزشگاه آزادی تهران میزبان شاگردان "عبدالله ویسی" در تیم استقلال خوزستان بودند. این دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گرفتند که پرسپولیس در تمام بازی‌های نیم فصل اول که در ورزشگاه آزادی میزبان بود، موفق شده بود حریفان خود را شکست دهد. با وجود اینکه پرسپولیس نتایج قابل قبولی در آزادی گرفته بود، در آن بازی استقلال خوزستانی‌ها موفق شدند پرسپولیس را با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی متوقف کنند تا رکورد صددرصد برد پرسپولیس در بازی‌ها خانگی و گل زدن در تمام بازی‌ها که در ورزشگاه آزادی میزبان بودند، به دست شاگردان "ویسی" شکست شود. پرسپولیسی‌ها در آخرین بازی آن فصل در اهواز با تک گل "محمد عباس‌زاده" از سد استقلال خوزستان گذشتند و همراه با "علی دایی" نایب قهرمان لیگ برتر شدند.

شروع برانکو ایوانکوویچ از اهواز
"برانکو ایوانکوویچ" سرمربی کروات پرسپولیسی‌ها در اواخر لیگ چهاردهم به این تیم آمد. اولین بازی‌ای که بعد از قرارداد "برانکو" با پرسپولیس این تیم در لیگ برتر به میدان رفت، به هفته‌ی بیست و پنجم لیگ چهاردهم بر می‌گردد. پرسپولیسی‌ها در آن بازی با نتیجه یک بر یک مقابل استقلال خوزستان در اهواز متوقف شدند تا "برانکو" کارش را در پرسپولیس با یک تساوی آغاز کرده باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که "برانکو ایوانکوویچ" در آن بازی روی نیمکت پرسپولیس نبود و کمک‌های او روی نیمکت حضور داشتند. "مهدی طارمی" مهاجم جوان آن روزهای باشگاه پرسپولیس که روزهای خوبی با حضور "برانکو" در پرسپولیس برای او رقم خورد، اولین گل سرخپوشان پایتخت تحت هدایت "برانکو ایوانکوویچ" را در لیگ برتر زد.

شکست پرسپولیس در روز اخراج نوروزی
لیگ پانزدهم اولین دوره لیگ برتر بود که "برانکو ایوانکوویچ" از ابتدا هدایت سرخپوشان پایتخت را بر عهده داشت و این تیم را خودش بسته بود. آن‌ها لیگ را با یک تساوی خانگی مقابل پدیده مشهد آغاز کرده بودند و در هفته‌ی دوم رقابت‌ها باید به مصاف استقلال خوزستان می‌رفتند. نیمه اول بازی دو تیم در اهواز به تساوی بدون گل انجامید. در نیمه دوم اما با اشتباه عجیب "ایمان صادقی" دروازه‌بان پرسپولیس که سایه‌ی توپ را شوت زد، توپ به "حسن بیت سعید" رسید و این مهاجم گلزن توانست در دقیقه ۴۷ خوزستانی‌ها را پیش بیندازد. ۱۰ دقیقه بعد از گل اول بازهم "بیت سعید" برای استقلالی‌ها گلزنی کرد تا این تیم ۲ بر صفر از حریف خود پیش بیفتد. در حالی که پرسپولیسی‌ها با ۲ گل از میزبان خود عقب افتاده بودند، "هادی نوروزی" کاپیتان این تیم با گرفتن کارت زرد دوم از "محسن ترکی" داور بازی در دقیقه ۶۷ اخراج شد تا پرسپولیسی‌ها ۱۰ نفره به بازی ادامه دهند. بعد از اخراج "نوروزی"، پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۸۷ توسط "مهدی طارمی" یک گل زدند اما این گل نتوانست مانع از شکست آن‌ها شود و استقلال خوزستان برای اولین بار در لیگ برتر موفق شد پرسپولیس را شکست دهد.

در حالی پرسپولیسی‌ها در هفته‌ی دوم لیگ پانزدهم ۲ بر یک مقابل استقلال خوزستان شکست خوردند که قهرمان آن دوره از رقابت‌ها با تفاضل گل مشخص شد و استقلال خوزستان با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان لیگ پانزدهم شد.

یازدهمین رویارویی آبی‌های خوزستان با قرمزهای تهران
دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس برای یازدهمین بار پنجشنبه شب در لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند. در ۱۰ تقابل گذشته‌ی این دو تیم در لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها ۶ برد بدست آورده‌اند و فقط یک‌بار به حریف خوزستانی خود باخته‌اند. ۳ تقابل دو تیم هم به تساوی انجامیده است. پرسپولیسی‌ها در این ۱۰ بازی ۱۳ گل زده‌اند که میانگین ۱،۳ گل زده در هر بازی می‌شود. استقلال خوزستان هم ۶ گل به پرسپولیس زده است که به طور میانگین ۰،۶ گل زده در هر بازی می‌شود.

در ۵ تقابل آخر دو تیم در لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها ۴ برد بدست آورده‌اند و شاگردان "داریوش یزدی" در تیم استقلال خوزستان دنبال این هستند که در بازی پنجشنبه شب دو تیم مقابل میهمان قدرتمند خود امتیاز کسب کنند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
استقلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
1
فقط استقلال اهواز پرسپولیسو ۴تا ۴تا بدرقه میکرد یادش به خیر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
1
دیگه آن روزهای که پرسپولیس در اهواز 4 تا 4 تا میخورد گذشت
محمد میناوی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
1
یادش بخیر، فقط تیم فوتبال استقلال اهواز بود که یه حریف سرسختی واسه پرسپولیس بود تیمی بود که پرسپولیس در هر شرایطی چهارتا چهارتا ، تا تهران بدرقه می کرد واسه همین مسئولین بی لیاقت استان، استقلال واقعی ۷٠ ساله اون رو از صحنه روزگار فوتبال خوزستان خارج کردند تا پرسپولیس همیشه واسه خودش در لیگ برتر حکمفرمایی کند. مسوولان استان هم خودشون پرسپولیسی هستند.جمع بندی استقلال بزرگ اهواز غده سرطانی واسه پرسپولیس بود.
علی از امیدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
1
یاد استقلال اهواز بزرگ بخیر بخدا هروقت یاد این تیم می افتم گریم میگیره لعنت به کسانی که این تیم نابود کردند
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها