به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۲۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
تعداد نظرات: ۹ نظر

هافبک برزیلی فولاد خوزستان را بیشتر بشناسید

هافبک برزیلی فولاد خوزستان را بیشتر بشناسید

خوزستان اسپورت- هافبک جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان سابقه قهرمانی در لیگ سری A برزیل و بازی در سه لیگ آسیایی را داشته است.

به گزارش خوزستان اسپورت، وینیسیوس سوارز هافبک بازیساز اهل برزیل روز گذشته برای انجام تست‌های پزشکی مرکز ایفمارک و امضای قرارداد با تیم فوتبال فولاد خوزستان وارد ایران شد.

وینیسیوس سیلوا سوارز (Vinicius Silva Soares)، ملقب به تارتا، متولد 13 اپریل 1989 میلادی در ریودوژانیرو برزیل، هافبک بازیساز و چپ پای برزیلی است که سابقه بازی در سه کشور آسیایی را در کارنامه ورزشی خود دارد.

این بازیکن فوتبال خود را از آکادمی باشگاه معروف فلومیننزه در شهر زادگاهش آغاز کرد و در سن 18 سالگی توانست به تیم اصلی باشگاه راه پیدا کند و با پیراهن فلومیننزه در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی برزیل یعنی لیگ سری A این کشور بازی کند.

وینیسیوس سوارز در تاریخ اول نوامبر 2007 برای نخستین بار گلزنی در لیگ سری A برزیل را در بازی مقابل فیگورنسه تجربه کرد و در آن سال با تیم فلومیننزه به مقام قهرمانی جام حذفی برزیل رسید. وی در سال 2008 نیز چهار گل برای این تیم در لیگ سری A به ثمر رساند. ضمن اینکه با فلومیننزه به عنوان نایب قهرمانی کوپا لیبرتادورس (جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی) دست یافت.

اوج درخشش این هافبک بازیساز برزیلی در باشگاه فلومیننزه به سال 2010 میلادی برمی‌گردد که پس از نیم‌فصل بازی در آتلتیکو پاراننزه به تیم خود بازگشت و در حالی که رقابت برای کسب مقام قهرمانی سری A برزیل بین سه تیم فلومیننزه، کورینتیانس و کروزیرو به اوج رسیده بود، با زدن 2 گل سه امتیازی در بازی هفته سی‌وچهارم مقابل واسکوداگاما و بازی هفته سی‌وهفتم مقابل پالمیراس به قهرمانی فلومیننزه در لیگ سری A برزیل در سال 2010 کمک شایانی کرد.

وینیسیوس سوارز ملقب به تارتا، طی پنج سال حضور در باشگاه فلومیننزه زیرنظر چند مربی بزرگ نظیر «کارلوس آلبرتو پریرا» آموزش دیده و بازی در کنار بازیکنانی مثل «فرد» مهاجم سابق تیم ملی برزیل و «دکو» هافبک ملی‌پوش پرتغال و سابق بارسلونا، همچنین «کارلوس ادواردو» بازیکن فعلی باشگاه الهلال سعودی را تجربه کرد.

درخشش تارتا در فصل منتهی به قهرمانی فلومیننزه، پیشنهاد باشگاه کاشیما انتلرز ژاپن را برای این بازیکن به دنبال داشت و سال 2011 میلادی به‌صورت بازیکن قرضی راهی ژاپن شد. بازی در جی لیگ ژاپن و لیگ قهرمانان آسیا و کسب مقام قهرمانی جام حذفی ژاپن اولین تجربه برون مرزی هافبک چپ‌پای برزیلی را رقم زد.

وی سال 2012 به فوتبال برزیل بازگشت و ضمن انجام 33 بازی برای تیم ویتوریا برزیل در لیگ سری B موفق شد که همراه با این تیم جواز صعود به لیگ سری A را کسب کند. این بازیکن سال 2013 را در دو باشگاه برزیلی حاضر در لیگ سری A توپ زد که شامل 4 بازی در تیم کریسیوما و 15 بازی در تیم گویاس می‌شد.

وینیسیوس سوارز سال 2014 میلادی پس از حضوری کوتاه مدت در باشگاه جوینویل برزیل، به فوتبال شرق آسیا بازگشت و تا پایان سال 2015 برای تیم اولسان هیوندای بازی کرد. وی در جی لیگ کره جنوبی مجموعاَ 35 مسابقه با پیراهن اولسان هیوندای انجام داد و سه گل به ثمر رساند. ضمن اینکه تیمش را در لیگ قهرمانان آسیا نیز همراهی کرد.

این هافبک 29 ساله برزیلی در سال 2016 میلادی به عضویت باشگاه آتلتیکو براگانتینو در لیگ سری B برزیل در آمد و 15 بازی در این تیم به میدان رفت. ضمن اینکه سال 2017 برای سومین بار در فوتبال شرق آسیا ظاهر شد و این بار به تیم پلیس ترو تایلند پیوست تا بازی در لیگ برتر این کشور را هم تجربه کند. وی ابتدای سال جاری میلادی راهی تیم برازیلینس در لیگ سری D برزیل شد، همان تیمی که بازیکنانی چون لوسیانو پریرا، لیاندرو پادووانی و ایگور کاسترو را به فوتبال ایران معرفی کرده است. تارتا آخرین بازی خود را در تاریخ 26 ژوئن 2018 (5 تیرماه 97) در لباس برازیلینس انجام داد و سپس با دریافت پیشنهاد باشگاه فولاد خوزستان برای امضای قرارداد با این تیم به ایران سفر کرد.

براساس آمار مندرج در سایت‌های بین‌المللی، وینیسیوس سوارز طی 12 سال حضور در فوتبال باشگاهی چهار کشور مختلف، عناوینی چون قهرمانی لیگ سری A برزیل، قهرمانی جام حذفی برزیل، نایب قهرمانی کوپا لیبرتادورس (جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی) و قهرمانی جام حذفی ژاپن را در کارنامه داشته است. همچنین انجام 71 بازی در لیگ سری A برزیل با پیراهن تیم‌های مختلف و به ثمر رساندن 7 گل در این لیگ معتبر از جمله نکات قابل ذکر در کارنامه ورزشی این بازیکن است.

به گزارش خوزستان اسپورت، سوارز 29 ساله پس از بازی در سه کشور شرق آسیا، این بار در غرب قاره کهن با پیراهن فولاد خوزستان به میدان خواهد رفت. باید دید این هافبک باتجربه برزیلی در ترکیب تیم سرخ‌پوش اهوازی چه نمایشی ارائه می‌کند و آیا می‌تواند در لیگ ایران نیز خوش بدرخشد؟

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
فولاد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
3
1
ی وینگر اسیایی هم لازم دارم ترجیحا ژاپن یا کره ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
بهانه جدید پورموسوی آماده شد چرا بازیکن کره ای و ژاپنی برایم نگرفتند :):):)
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
1
2
اولا تشکر می کنم از مدیریت باشگاه فولاد که 3 بازیکن خارجی جذب کردند. دوما خواهشی دارم از باشگاه فولاد حالا که بازیکنایی با رزومه خوبی آوردن فکری بحال کادر فنی کنند بازیکن خوب زمانی می تونه موثر عمل کنه که سرمربی بادانشی بالای سر تیم باشه. یادتون نره پارسال ستاره های قهرمانی استقلال خوزستان اومدند فولاد زیردست پورموسوی نابود شدند
عشق است فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
1
1
سلام خوزستان اسپورت
مهدی زبیدی که به تمرینات فولاد امده بود قرارداد بسته یا نه؟؟؟؟
مدیر پایگاه
با سلام
هنوز قرارداد امضا نکرده است. درصورت امضای قرارداد خبر آن منتشر خواهد شد.

فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
خوبه وقتی بازیکنش کردید و اسم در کرد.نمیتونین بخرینش میره.اگه خوبه ۳ ساله میبستین
فولاد عشق است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
1
اقای فرخزاد
دوست عزیز شاید فردا جواب نداد تو فولاد
بعد چی نمیشه ۳ساله
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
2
خوبه ولی به شرط اینکه در صورت نیاز دو فصل بعد هم در فولاد بمونه . متاسفانه تجربه نشون میده طی فصول پیشین ؛ تیم فولاد تبدیل شده بود به نمایشگاه و ویترین بازیکنان خارجی موثر و تاثیر گذار جهت تیم های سرخابی و سپاهان ! نمونش جانواریو که فتح الله زاده او را از فولاد جدا کرد و همون سال استقلال تهران قهرمان شد و یا همین شیمبا و تعدادی خارجی دیگر ؛ وقتی قرارداد بازیکنی فقط برای یک فصل است همیشه ریسک این را داره که دیگران با پول جهت فصل بعد او را جدا کنند از طرف دیگه چون معلوم نیست که عمکرد اون بازیکن در لیگ ایران خوب در بیاد یا نه ؛ نمیشه قرارداد چند ساله بست چون اگر بد باشه ضرر مالی خواهد داشت مثل خیلی از بازیکنان خارجی که به ایران اومدند و جز ضرر چیزی عاید باشگاه ها نشد .
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
1
تیم داره شکل میگیره...عزیزان برای کورس قهرمانی آیتم های زیادی هستند بضاعت مالی حرف اول است...اما..اما..جدا ازآنها میگویندچهارآیتم زیرچهارستون تیم را تشکیل میدهد یک مدیریت دوم کادرفنی سوم بازیکن چهارم هوادار...خدایی هواداران فولادبااینهمه حملاتی که ضدخوزستانیها که درلباس هوادارخوزستان مواجه است چقدردرقهرمانی فولاد نقش دارند. آیا ما بعنوان هواداریکی ازچهارستون قهرمانی فولادرارقم میزنیم...
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
1
خوزستان اسپرت عزیز آیا یوسف وکیا با فولاد قرارداد دارد. لطفا سن او را قید کنید ممنون
مدیر پایگاه
سلام
خیر؛ از فولاد جدا شده است. 25 سال سن دارد.

  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها