به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۲۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حدادی: منتظرم تا باز هم در خانه بازی کنم

حدادی: منتظرم تا باز هم در خانه بازی کنم

خوزستان اسپورت- ستاره اهوازی بسکتبال ایران و آسیا در گفت و گویی با فدراسیون جهانی از حس و حال میزبانی و بازی کردن برابر هواداران ایرانی حرف زده‌ است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در آستانه پنجره سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی با حامد حدادی ستاره بی نظیر بسکتبال ایران و آسیا به گفت و گو نشسته و از او درباره دیدارهای پیش‌رو پرسیده‌است. مشروح گزارش و گفت و گوی فیبا با حدادی در ادامه می‌آید:

حامد حدادی منتظر آغاز پنجره سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی است تا دوباره فرصت بازی در خانه و برابر هواداران ایرانی را بدست بیاورد.

حدادی ۳۳ سال دارد اما همچنان مثل یک ستاره با عملکردی موثر تیم ملی را پیش‌ می‌برد. او آماری فوق العاده در پنجره دوم ثبت کرد. تاثیرگذاری ۲۶.۵، میانگین امتیاز ۱۷.۵، ۱۴.۵ ریباند، ۲ بلاک شات و ۳.۵ پاس منجربه گل آماری است که حدادی از خود در پنجره دوم انتخابی جام جهانی ثبت کرده‌است.

او می‌گوید: من برای هر تیمی که بازی می‌کنم به سختی مبارزه می‌کنم و می‌جنگم اما برای تیم ملی شرایط فرق می‌کند. زمانی که پیراهن ملی را به تن داری نماینده ۸۰ میلیون نفر هستی و همه چیز فرق می‌کند. برای تیم ملی کشورت بازی می‌کنی، برای عرق ملی و احساس غرور بازی می‌کنی نه چیز دیگر.

این صحبت‌های حامد حدادی است که در تیم ملی به نایب قهرمانی کاپ آسیا رسید، در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ قهرمان آسیا شد و در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۰۸ پکن حضور داشت.

پنجره سوم و نهایی مرحله نخست انتخابی جام جهانی به زودی برگزار می‌شود. تیم ملی ایران با سه برد و یک باخت صدرنشین گروه D است. حدادی و تیم ملی ایران در دوحه با قطر رقابت می‌کنند و سپس به خانه برمی‌گردند تا برابر قزاقستان پیکار کنند.

حدادی عاشق این است که در خانه و برابر هواداران و خانواده‌اش برای تیم ملی بازی کند. او می‌گوید: حس فوق‌العاده‌ای است. خیلی دوست دارم که پنجره سوم هرچه سریع‌تر آغاز شود تا دوباره برابر هوادارانمان بازی کنیم. من در سالن‌های بزرگی در المپیک، NBA و CBA بازی کرده‌ام اما هیچ‌کدام مثل بازی در خانه نبوده است. مردم ایران از سراسر کشور برنامه‌ریزی می‌کنند و به سالن می‌آیند تا بازی را تماشا کنند.

حدادی می‌گوید: اول اینکه احساس بسیار خوبی است که به خانه برمی‌گردی و در کنار خانواده،‌ مردمی که عاشقشان هستی و هم‌تیمی‌هایی که با آنها بزرگ شده‌ای قرار می‌گیری. سپس افتخار بزرگی است که این فرصت را داری تا برابر مردم و علاقه‌مندان به بسکتبال بازی می‌کنی. احساس بسیار خوبی است وقتی می‌بینم خانواده و دوستانم در میان تماشاگران هستند.

او ادامه می‌دهد: به ابتدای بازی با عراق در تهران دقت کنید. ما شروع خوبی نداشتیم. همه بازیکنان کاملا هیجان زده بودند.

بسکتبال ایران در دو دوره گذشته جام جهانی حضور داشته اما حدادی می‌گوید برای حضور در سومین دوره باید بسکتبال ایران قوی‌تر شود.

او می‌گوید: این اهمیت زیادی برای بسکتبال ایران دارد تا دوباره در سطح جهانی به میدان برود. المپیک و جام جهانی بالاترین سطح تورنمنت‌های بین المللی را دارند که هر کشوری برای حضور در آنها تلاش می‌کند.

ستاره اهوازی بسکتبال ایران و آسیا با اشاره به دیدارهای تیم ملی در مسیر جام جهانی می‌گوید: بازی بیشتر تجربه بیشتری در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد اما این نحوه مسابقات یک زاویه دیگری دارد که به سود بسکتبال ایران است و می‌تواند اسپانسرها را به سمت این رشته بکشد. این مسابقات فرصت را در اختیار افرادی که علاقه دارند در ورزش سرمایه گذاری کنند می‌گذارد تا بسکتبال را ببینند و متوجه شوند که چقدر این رشته هیجان انگیز است. قطعا با سرمایه گذاری بیشتر و حضور اسپانسرها بسکتبال ایران بهتر می‌تواند رشد و خودش را معرفی کند.

بسکتبال ایران در مسیر جام جهانی تاکنون میزبان دو مسابقه بوده و بازی سوم در راه است. حدادی تنها یک جمله درباره مسابقه پیش‌رو می‌گوید: شما را در خانه‌ام می‌بینم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
1
افتخار خوزستانه