به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 18
کد خبر: ۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نگاهی به گلزنان خارجی تیم‌های فوتبال خوزستان

ستاره‌های خارجی که در خوزستان گل کاشتند

ستاره‌های خارجی که در خوزستان گل کاشتند

خوزستان اسپورت- 39 بازیکن خارجی از 11 کشور مختلف در هفده دوره سپری شده از لیگ برتر با پیراهن پنج تیم خوزستانی گلزنی کرده‌اند.

به گزارش خوزستان اسپورت، بیش از 14 درصد گل‌های نمایندگان فوتبال خوزستان در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ایران توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسیده است و برزیلی‌ها بیشترین سهم را در این آمار داشته‌اند.

پنج نماینده فوتبال خوزستان در هفده دوره سپری شده از لیگ برتر فوتبال ایران جمعاً 1316 گل وارد دروازه‌های تیم‌های مقابل کرده‌اند که 186 گل را بازیکنان خارجی به ثمر رسانده‌اند. برزیلی‌ها با زدن 98 گل بیشترین سهم را داشته‌اند و بازیکنانی از ده کشور دیگر هم 88 بار برای تیم‌های دیار کارون گلزنی کرده‌اند که عراقی‌ها با 25 گل زده پس از برزیلی‌ها بیشترین تعداد گل را داشته‌اند.

39 بازیکن خارجی با پیراهن تیم‌های فولاد خوزستان، صنعت‌نفت آبادان، استقلال اهواز، استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان در هفده سال سپری شده از لیگ برتر موفق به گلزنی شده‌اند که 18 بازیکن اهل کشور برزیل و 21 بازیکن هم اهل کشورهای عراق، فلسطین، مالی، کامرون، مولداوی، کرواسی، توگو، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان بوده‌اند.

ستاره‌های خارجی که در خوزستان گل کاشتند

لوسیانو پریرا مهاجم باتجریه برزیلی با زدن 33 گل با پیراهن تیم‌های فولاد و صنعت‌نفت بیشترین تعداد گل با پیراهن تیم‌های خوزستانی در تاریخ لیگ برتر را داشته و فونیکه سی بازیکن سابق نفت آبادان با به ثمر رساندن 20 گل در فصل 90-91 دارای بیشترین تعداد گل در یک فصل ورزشی است.

آمار گلزنی بازیکنان خارجی با پیراهن تیم‌های خوزستانی در لیگ هفدهم جالب توجه بود و شش بازیکن خارجی مجموعاً 31 گل به ثمر رساندند. جونیور مارینی و موسی کولیبالی 5 گل برای استقلال خوزستان زدند و مربع متشکل از لوسیانو پریرا، کرار جاسم، آگوستو سزار و مگنو باتیستا 26 گل با پیراهن نفت آبادان وارد دروازه حریفان کردند تا میزان تأثیرگذاری بازیکنان خوب خارجی را نشان دهند.

تقسیم 186 گل بازیکنان خارجی در پنج تیم خوزستانی طی ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ایران نیز بدین تریب بوده است: صنعت‌نفت آبادان 75 گل، فولاد خوزستان 67 گل، استقلال اهواز 30 گل، استقلال خوزستان 11 گل و نفت مسجدسلیمان 3 گل.

در پایان نگاهی خواهیم انداخت به جدول گلزنان بازیکنان خارجی تیم‌های خوزستانی در هفده دوره سپری شده از لیگ برتر فوتبال.

http://khuzestansport.ir/files/fa/news/1397/2/22/76034_472.jpg
ستاره‌های خارجی که در خوزستان گل کاشتند
ستاره‌های خارجی که در خوزستان گل کاشتند
ستاره‌های خارجی که در خوزستان گل کاشتند

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
حامدابادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
2
0
سلام ...خوزستان اسپرت اشتباه فاحشی داشتین ،،مهندمهدی النداوی بازیکن صنعت نفت آبادان که با پانزده گل اقای گل شد...اضافه کنید لطفا
مدیر پایگاه با سلام
گزارش مربوط به لیگ برتر ایران است.
مهند مهدی در لیگ آزادگان برای صنعت نفت بازی می کرد.

مجید
|
Netherlands
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
2
پریرا باید تو تیم صنعت حفظ بشه بازیکن کاملا فنی و تاکتیکی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها