به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۲۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

آسانسور یک طرفه خوزستانی‌‌ها در فصل 96-97

آسانسور یک طرفه خوزستانی‌ها در فصل 96-97

خوزستان اسپورت- تیم‌های خوزستانی حاضر در بالاترین سطوح فوتبال باشگاهی ایران یک فصل همراه با صعود و بدون سقوط را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خوزستان اسپورت، فوتبال خوزستان در فصل ورزشی 96-97 همانند فصول پیشین دارای تعداد نمایندگان پرشماری در لیگ‌های فوتبال کشور بود. فصلی که با سه صعود در بالاترین سطوح و بدون سقوط به پایان رسید.

در لیگ دسته اول، نفت مسجدسلیمان با کسب مقام قهرمانی جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد و شهرداری ماهشهر در جدول لیگ یک باقی ماند.

در لیگ دسته دوم، تیم کارون خرمشهر به‌عنوان سرگروه از گروه ب مرحله نهایی این مسابقات به لیگ دسته اول صعود کرد و تیم‌های نفت امیدیه، پالایش نفت آبادان، فولادنوین و استقلال اهواز در جدول لیگ 2 برای فصل آینده ابقا شدند.

در لیگ دسته سوم نیز تیم استقلال رامشیر به‌عنوان تیم نخست گروه سوم جواز صعود به رقابت‌های فصل آتی را به دست آورد و سپاهان ایذه هم از مرحله زیرگروه لیگ 3 به مرحله نهایی صعود کرد تا فصل آینده همراه با ملی‌حفاری اهواز در مرحله پایانی لیگ دسته سوم حضور داشته باشد.

اما تنها نزول تیم‌های خوزستانی در سطح مسابقات لیگ دسته سوم اتفاق افتاد. بدین ترتیب که تیم‌های جنوب باغملک و جندی شاپور دزفول از مرحله نهایی به مرحله گروهی لیگ 3 نزول پیدا کردند و فصل آینده باید در مرحله گروهی لیگ دسته سوم به میدان بروند. همچنین تیم‌های فرهنگ و استقلال رامهرمز به لیگ برتر استان باز خواهند گشت تا استقلال نوین ماهشهر و احتمالاً پرسپولیس نوین دزفول (در صورت تایید سازمان لیگ) روانه‌ی مسابقات مرحله گروهی لیگ 3 در فصل جدید شوند.

در واقع طی فصل ورزشی 96-97 آسانسور برای تیم‌های خوزستانی یک طرفه بوده و در حالت صعودی قرار داشت، به‌طوری که در بالاترین سطوح فوتبال باشگاهی ایران، سه تیم خوزستانی به لیگ‌های بالاتر صعود کردند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها