به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۲۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

مرهم نفت مسجدسلیمان بر دردهای یک شهر

مرهم نفت مسجدسلیمان بر دردهای یک شهر

علی دایلی
حضور نفت مسجدسلیمان مرهمی است بر دردهای مردم مهجوری که از شیره جان خاک خود، ایران را زنده نگه داشتند.

مردمان مسجدسلیمان صعود خود به لیگ برتر را جشن گرفتند که اگر دل خوشی هم برای این مردم باقی مانده باشد از صدقه‌سری فوتبال است.

فوتبالی که انگار آمده تا مرهم مردمانی باشد که روزمرگی جز نظاره بر دکل‌هایی‌ که فوج فوج جهان را سیراب این طلای سیاه می‌کنند ندارند و خود بهره‌ای از این نعمت خدادادی نمی‌برند.

مردمی که بر روی گنج خوابیده‌اند اما دست‌شان از حداقل‌ها کوتاه‌ است، مردمی که تا بوده محنت کشیده‌اند اما بهره‌ای از آن نفت و گازی که زیر پای‌شان است نبرده‌اند، مردمی که همواره بهره از طلای زیر پای آنان را دیگران برده و آنچه باقی گذاشته‌اند تالاب‌های خشک‌شده  و رودهایی که از بس سد بر آن بسته‌اند خشک شده‌اند و زمین‌هایی که به نمک سد گتوند آلوده شده و تنها منبع درآمد این انسان‌های خونگرم نیز اینچنین از بین رفته است.

این نفت زیر زمین برای خوزستانی‌ها، برای مسجدسلیمانی‌ها، زحمت بوده نه رحمت. اما «نفتی» که لباس زرد به تن خوش‌تکنیک‌ترین و با استعدادترین فوتبالیست‌های ایران می‌کند برای آنها تنها باده‌ای است که با آن دمی سرشان گرم می‌شود تا از یاد ببرند که چه محنت‌ها در راه پاسداری از این شریان حیات بشریت کشیده‌اند.

حالا هم که نفت مسجدسلیمان راهی بالاترین سطح فوتبال در کشور شده، به‌طور حتم دردسرهای حضور در این آوردگاه و نگرانی‌های ناشی از تجربه یک دوره حضور این تیم در این مسابقات آشوبی در دل دوست‌داران این تیم دوست داشتنی به‌راه انداخته که این دغدغه چندان هم بیراهه نیست.

آقایان بر مسند نفت نشسته، برای سرزمینی که یک ایران را سیراب شیره جان خود کرده، دم از قانون نزنید تا بار دیگر اشک را بر چهره خسته این مردمان نقش ببندد، برای این مردمان باید هرچه کتاب قانون هست را بست و با چشم دل، به ایشان خدمت کنید.

فوتبال برای خوزستانی‌ها خود زندگی است نه جزئی از آن و نه یک سرگرمی در حاشیه آن، برای مردمی که پس از روزهای خوش، جنگ و حالا ریزگرد و زمین‌های خشک‌شده بر سرشان آوار شده، فوتبال یعنی فراموشی همه رنج‌ها، چه خوب شد که یک گوشه دیگر از خوزستان لیگ برتری شد، مشتاق می‌مانیم تا «می‌سلیمونی‌ها» را در لیگ برتر ببینیم با همان شور و سرزندگی مخصوص جنوبی‌ها.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
Himr
|
Sweden
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
2
واقعا حقیقته
فولاد
|
Germany
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
1
امار بالای خودکشی جوانان این شهر فاجعه بار است.اگر اصفهان ۵درصد نفت مسجدسلیمان را داشت الان پاریس شده بود.
من نمی دونم چرا صدایی از نمایندگان مسجد سلیمان در نمیاد؟
اما روزی خواهد رسید که خدا صدایش به گوش خواهد رسید.خدا تقاص خون مردمی که بخاطر عقب ماندگی زجر کشیده اند خواهد گرفت.خدایا از تو مدد میطلبیم.
محمد مینا وی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
1
سلام خوزستان اسپرت عزیز و دوست داشتنی، آیا خبری از تیم فوتبال جنوب یا شاهین اهواز هست ، قبلا تو رسانه ها و جراید خوندیم که تیمی از جوانان فوتبال شاهین اهواز احساس میشه، ممکنه در آینده چنین تیمهای پرطرفدار دوباره احیا بشن و به چرخه فوتبال کشور اضافه بشن؟
مدیر پایگاه با سلام
تیم شاهین اهواز در لیگ دسته دوم خوزستان شرکت کرده است.
جنوب اهواز هم در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
بازگشت این تیمها به صحنه اول فوتبال، مستلزم داشتن حامی مالی قدرتمند است که در حال حاضر متأسفانه چنین امکانی مهیا نیست.

امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
1
مظلوم ترین ومعصوم ترین مردمان جهانیم بااختلاف!!
رضا
|
Turkey
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
1
بسیار مطلب زیبایی بود و حرام وجودشان باد آن لقمه هایی که نه تنها از حلقوم مردم مسجدسلیمان که کل خوزستان بیرون می کشند و چپاول می کنند. حیف از این سرزمین زرخیز که علاوه بر منابع بسیار غنی ای که در خاکش وجود دارد سرشار از استعدادهای انسانی است که از ریشه خشکشان میکنند.
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
از ماست که بر ماست،
مردم مشهد اصفهان یا کازرون یا قزوین یا هر جای دیگر اگر کوچکترین مشکلی واسشون پیش بیاد بلافاصله مردم اعتراض خودشون با تجمعات و تحصن به سران مملکت میرسونن و مردم همه پشت هم هستن و حمایت میکنن ، اما تنها دستانی که هرگز خواستها و حق حقوق خودشون تقاضا نمیکنن استان خودمون یعنی خوزستان و متاسفانه هر بالایی هم که سرمون میارن میگیم خدا را شکر ، تا خودمون نخواهیم هیچ کس دلش واسمون نسوخته ، به نظر من همون طور که کشاورزان اصفهان برای حق آبه خودشون اعتراض گسترده کردن ما هم باید دست به دست هم بدیم و اعتراض کنیم چه لر چه عرب چه فارس و یا هر قوم دیگه باید باهم باشیم و حق خودمون بگیریم،
خوزستان اسپورت لطفا منتشر کنید
پیران
|
United States of America
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
باشگاه داری یک اقتصاد که باید روش کار کرد
شهری که فقط میدوشن ازش ،آه مردمش دامن گیره
همه میدونن ورزش بدون هوادار و تماشاچی یعنی هیچ
پس وقتی این همه ثروت هست شرکت نفت میتونه روز قبل این که صعود قطعی شه ۲۰ میلیلرد واریز کنه به حساب باشگاه که وقتی صعود کرد بتونه یک سال باشگاه پایدار باشه و ...
از خواب پریدم
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
اکثر بدبختی های مردم ایران و منطقه بر سر همین « نفت » و از طرف انگلیس بوده و هست . متاسفانه درک سیاسی کم و فرهنک پایین و دزدی و طمع کاری و خیانت عده ای در داخل این زمینه و امکان را برای آنها بوجود آورد. در داخل ایران نیز سانترالیزه کردن مملکت در تهران و تقسیم ناعادلانه ثروت ظلمی بوده به شهرستان ها که معضلات آن از قبیل ازدحام جمعیت ؛ ترافیک و دود و دم گریبان خود تهران را هم گرفت .
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
احسنت بر تو حقیقته
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها