به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

ویسی: برخی دوست داشتند استقلال سقوط کند

ویسی: برخی دوست داشتند استقلال سقوط کند

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان، گفت: مردم با باخت تیم ناراحت و با پیروزی خوشحال می‌شوند. نمی‌دانم چرا این اتفاقات رخ داد اما می‌دانم برخی دوست داشتند تیم بیفتد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، استقلال خوزستان با دریایی از مشکلات بی‌پایان و حواشی فراوان و مشکلات مالی که داشت توانست با کسب 31 امتیاز در رده 12 جدول قرار بگیرد و کار خود را در هفدهمین دوره لیگ برتر به پایان برساند.

عبدالله ویسی که در لیگ پانزدهم توانست این تیم را به مقام قهرمانی برساند امسال هم با وجود مشکلات فراوان کار بزرگی انجام داد و استقلال خوزستان را در لیگ حفظ کرد.

ویسی در پایان هفدهمین دوره لیگ برتر در گفت‌وگو با فارس، در مورد مشکلات استقلال خوزستان و اتفاقاتی که در لیگ پشت سر گذاشتند، صحبت‌های زیر را انجام داد.

بازی با صنعت نفت یک دربی خوزستانی بود که 6 گل به همراه داشت. بازی را چطور دیدید؟
بازی بسیار زیبایی بود. قبل از مصاحبه هم گفتم تماشاگران یک بازی هجومی و لذتبخش را می‌بینند. دو تیم بازی هجومی انجام دادند و استرس نداشتند.

استقلال خوزستان در طول فصل با مشکلات زیادی روبرو بود اما پایان خوشی را در هفدهمین دوره لیگ برتر تجربه کرد.
ما خطر زیادی احساس می‌کردیم اما در 6 هفته پایانی نتایج درخشانی گرفتیم. بازیکنان بی‌خیال مسائل باشگاه شدند و اگر در طول فصل مثل 6 هفته پایانی بودیم می‌توانستیم حتی سهمیه بگیریم. ما در 6 هفته پایانی 11 امتیاز گرفتیم و اگر هر 6 هفته 11 امتیاز می‌گرفتیم در پایان فصل جمع امتیازمان 55 می‌شد. با این شرایط و ناملایماتی که وجود داشت بچه‌ها غیرت کردند و با تعصب کار را پیش بردند. باید از تک تک آنها تشکر کرد.با کمک اعضای تیم، لطف خدا و دعای مردم توانستیم تیم را در جدول حفظ کنیم. باور کنید آنقدر که از این اتفاق خوشحال شدم از قهرمانی در لیگ پانزدهم خوشحال نشدم.

با این وجود در طول فصل ازبی‌توجهی‌ها و مشکلات مالی خیلی رنج بردید.
وقتی می‌باختیم هیچ کسی به ما کار نداشت. شاید حتی وقتی برنده می‌شدیم برخی ناراحت می‌شدند. در همین چند روز کسی به ما بابت ماندن تبریک نگفت.امسال بدون دریافت یک درصد از قراردادم با تمام وجود کار کردم. قبل از شروع فصل استاندار زحمت کشید و پولی از طرف نیشکر هفت تپه در اختیار باشگاه قرار گرفت که در شهر کرد بین اعضای تیم تقسیم کردیم. مسئولان دیگر هم هر چه تلاش کردند نتیجه‌ای به همراه نداشت تا اینکه مالک جدید به باشگاه آمد. مالک جدید هم دو هفته تلاش کرد اما مسئله‌ای بین من و او پیش آمد و او دیگر کمک نکرد و شرایط همینطور ماند.

چرا مالکان زمانی که تیم خریدار داشت اجازه واگذاری ندادند و حالا هم که خودشان مسئولیت را قبول کردند از لحاظ مالی پشتیبانی نمی‌کنند. دلیل این کار چیست؟
بحث من همین است. با من مشکل دارند با تیم چه کار دارند؟ باور کنید نتایج وعملکرد این تیم‌ها باعث خوشحالی مردم خوزستان می‌شود. مردم با باخت تیم ناراحت و با پیروزی خوشحال می‌شوند. نمی‌دانم چرا این اتفاقات رخ داد اما می‌دانم برخی دوست داشتند تیم بیفتد.

آیا با این وضعیت تمایل دارید باز هم در استقلال خوزستان بمانید؟
موسوی به عنوان مالک باشگاه مسئولیت باشگاه را قبول کرد او رفیق من است. بعد از حضور او مشکلاتی پیش آمد که شاید نتوانست کمک کند. او در کارخانه حقوق کارگران را می‌داد اما نمی‌توانستند تولید کنند که همین مسئله شاید باعث شد او زده شود. اطلاع زیادی از این مسئله ندارم اما اگر می‌خواهند تیمداری کنند باید اول فصل همه چیز را روشن کنند. فصل بعد خوزستان 4 نماینده دارد و کار سخت است.

شما یک مربی حرفه‌ای هستید. برای انتخاب تیم بعدی منتظر می‌مانید تا ببینید شرایط استقلال خوزستان چه می‌شود و در آینده تصمیم‌گیری می‌کنید؟
بله. همینطور است.

موسی کولی‌بالی بازیکنی است که شما به ایران آوردید و در مقطعی هم از او به خاطر عدم حضور در مسابقات به دلیل مشکلات مالی ناراحت شدید اما در چند هفته پایانی کولی‌بالی هم  بدون توجه به مسائل مالی در بازی‌ها حاضر شد.
کولی‌بالی در هفته‌های پایانی خیلی به دردمان خورد. او بازیکن خارجی است و حق و حقوقش را می‌خواهد. در 4 سالی که او در ایران حضور دارد و خودم او را آوردم همواره پولش را دریافت کرده و حق و حقوقش اینور و آنور نشده است اما او امسال اذیت شد و مشکلات باشگاه او را هم اذیت کرد. شاید کارش برای آمدن به مسابقات درست نبود اما اگر حرفه‌ای فکر کنیم بازیکن حق و حقوقش را می‌خواهد. همین الان نمی‌دانم آیا برای او بلیت بازگشت گرفته‌اند یا نه. فکر کنیم خودمان به کشوری خارجی رفتیم و حقوق‌مان رانمی‌دهند آیا دوست داریم با ما بدرفتاری شود؟ او که مثل من و بازیکنان ایرانی نیست که بگویم به خاطر این رفیق و آن رفیق مجانی کار کنیم و شکایت هم نکنیم. چقدر ما خارج از کشور پرونده داریم و این مسائل برای آبروی‌مان هم خوب نیست. نباید اجازه دهیم این مشکلات به وجود بیاید.

گفته بودید بعد از اتمام مسابقات خیلی از مسائل را بیان می‌کنید و می‌گویید چه افرادی دوست نداشتند تیم موفق شود.
دیگر این مسئله برایم مهم نیست. مردم امروز خیلی خوشحالند و نمی‌خواهند در ذوق آنها بزنم و باعث ناراحتی‌شان شوم. هیچ چیز به اندازه خوشحالی مردم مهم نیست. باور کنید آنقدر که بعد از ماندن تیم به من پیام دادند بعد از قهرمانی تبریک نگفتند.

سال قبل در سپاهان حضور داشتید و نامهربانی‌های زیادی به شما شد اما این تیم امسال نتایجی بسیار ضعیف‌ گرفت و در لیگ به رده 14 رسید.
من سپاهان را دوست داشتم که به این تیم رفتم . عده کمی بودند که این مشکلات را درست می‌کردند. با بزرگان و پیشکسوتان سپاهان هنوز هم ارتباط دارم. کارنامه کاری من مشخص است. ما در سپاهان جوانان و بازیکنان جویای نام را آوردیم و هزینه کمی انجام دادیم و به دنبال آینده سازی بودیم. من به یک عده باج ندادم و چند نفری بودند که قصد داشتند من را خراب کنند و روی سکوها خراب‌کاری می‌کردند. زمانی که تیم را تحویل گرفتم سپاهان دوازدهم بود و در شرایطی رفتم که تیم در رده پنجم و ششم قرار داشت. امروز هم بعد از رفتن من سپاهان رده چهاردهم جدول است و جایگاهی بسیار پایین‌تر نسبت به زمان حضورم دارند. اگر تیم قهرمان را تحویل می‌گرفتم و پنجم و ششم می‌کردم انتقادات درست بود اما تیمی که من گرفتم دوازدهم بود. شما ببینید بازیکنانی مثل میرزایی، دهقان، علیمحمدی و محمدی را من به سپاهان آوردم و الان در این تیم به طور ثابت بازی می‌کنم. تیمی که مادر حال آماده کردن آن بودیم میتوانست 10 سال آینده این تیم را تامین کند. چون به 4-5 باج ندادم آنها روی سکو آدم داشتند و علیه من شعار دادند. من که وجودم از سپاهان بود دیدید با چه برخوردی روبرو شدم. سپاهان امسال لبه پرتگاه قرار گرفت. خدایی هست و دیدید بعد از من چه اتفاقاتی افتاد. قبل از من که آمدند و بعد از من که رفتم وضعیت سپاهان چطور بود؟ باز هم می‌گویم با سپاهانی‌های اصلی در تماس هستم و همه نگران شرایط این تیم هستند اما فعلا کاری نمی‌توان انجام داد.

و صحبت پایانی.
سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم ولی پایانش برای ما خوش بود. خیلی‌ها می‌خواستند زمین بخوریم ولی این اتفاق نیفتاد.

مطالب مرتبط
عکس/مردی که سهمیه خوزستان را حفظ کرد

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
3
دمت خودت و مکوندی گرم.ما دیدیم که بعضی بازی ها مکوندی از روی تعصب چه فشاری رو تحمل میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
2
واقعا مردی.. واقعا با تعصب وبا غیرتی.. چون اهل دلال بازی نیستی چون به دزدان سر گردنه باج نمیدی همیشه باید گرفتار باشی هر تیمی بری آخرش چند نفر هستن بخاطر دزدی خودشون با شما دشمن شوند . ایکاش تو این فوتبال ده نفر آدم با صداقت پاک غیرتی مثل شما بود.. اگر مسولین بفکر یک تیم پاک وغیرتی هستن باید امکانات وشرایط رو جور کنن.. مگر میشود با وعده دادن مثل فصل گذشته بازم تیم رو هدایت کرد تمام بازیکنان خوب میرن.. جناب ویسی شما برای مردم ثابت شده اید.. اگر شرایط برایتان جور شد حتما بمانید که با غیرتتر از شما نیست که دلش بحال این تیم بسوزد.. اگر نه خودت را خراب نکن.. هر جا بری آرزوی موفقیت برات داریم.. موفق باشی
فریدون قنبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
3
آقای ویسی عزیز نگه داشتن تیم کمتر از قهرمانی نبود... مگر آدم میتواند بیشتر از ته دلش خوشحال شود... بخدا ما ازته دل خوشحال شدیم. وباعث این خوشحالی شخص آقای ویسی بود... بمان وبجنگد حمایت از ما هواداران... شیخ ویسی را حتما نگه دار... حتما
داود
|
Netherlands
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
2
0
"من که وجودم از سپاهان بود" آخ چقدر بدم می آد از این رفتارش!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یکبار تا حالا یه جایی نگفته منم از فولاد خوزستان بودم، انگار که هیچ وقت تو فولاد نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
1
به خدا سپاهان بهتر از فولاد بازی می کنه برخلاف نتایج گرفته شده مطمئن باشید پورموسوی مسیر این فصل منصوریان را فصل آینده طی خواهد مرد منصوریان هم فصل گذشته با بخت واقبال نائب قهرمان شد امسال هفت هفته تیمش 2گل زد
دیاکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
2
0
دوستت داریم ویسی ولی وجدانن ی فکر اساسی بکنبن استرس بازیها اس خوزستان خیلی ازار دهنده بود اگه فرض نفت تهران یکم بهتر بود چکار می کردیم
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
1
دیاکو عزیزم اگر نفت بهتر بود ربطی به استقلال خوزستان نداشت. تیم ویسی بالاتر از سپیدرود و سپاهان توی لیگ موند. اگر نفت سقوط نمیکرد یا سپاهان یا سپیدرود سقوط میکرد. جدول رو نگاه کن استقلال خوزستان دوازدهم شد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها