به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۲۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

عکس/مردی که سهمیه خوزستان را حفظ کرد

عکس/مردی که سهمیه خوزستان را حفظ کرد

خوزستان اسپورت- ویدئویی از اشک‌‌های عبدالله ویسی که در برنامه 90 پخش شد، نشان از میزان اهمیت حفظ سهمیه خوزستان در لیگ برتر داشت.

به گزارش خوزستان اسپورت، بازگشت عبدالله ویسی به استقلال خوزستان در ابتدای لیگ هفدهم همان‌قدر غیرمنتظره بود که جدایی‌اش بعد از قهرمانی لیگ پانزدهم هواداران این تیم جنوبی را غافلگیر کرد.

ویسی سال 92 پس از امضای حکم حضور استقلال خوزستان در لیگ برتر به‌جای تیم شهرداری تبریز که با رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محقق شد، هدایت تیم آبی‌پوش زادگاهش را به دست گرفت و این تیم را در سومین سال به قهرمانی فوتبال ایران رساند. ویسی اما این بار در شرایطی هدایت استقلال خوزستان را تقبل کرد که 20 بازیکن در دوره نقل‌وانتقالات پیش فصل جدا شده بودند و احتمال انحلال این تیم آبی‌پوش جنوبی وجود داشت.

گرچه دوران سرمربیگری‌ ویسی در لیگ برتر، از کسب سهمیه آسیایی با صبای قم و قهرمانی با استقلال خوزستان، تا روزهای سخت در پیکان و سپاهان و استقلال خوزستان، همواره با هیجان همراه بوده، اما به جرأت می‌توان گفت که لیگ هفدهم سخت‌ترین فصل ورزشی دوران مربیگری‌ او محسوب می‌شد.

ویسی یک تیم ویران شده را تحویل گرفت و در کنار مشکلات عدیده مالی و پیگیری حق و حقوق بازیکنان، باید فشارهای جانبی را نیز تحمل می‌کرد. فشارهایی که در اواسط فصل از جانب برخی مدیران ارشد استان در واکنش به اعتراضات رسانه‌ای ویسی به این مربی و تیمش وارد شد، همچنین اختلاف نظر ویسی با مدیران نیم‌فصل دوم باشگاه استقلال خوزستان که هفته‌ها در رسانه‌ها جریان داشت، در مقاطعی از لیگ هفدهم ضرباتی را به تیم آبی‌پوش خوزستانی وارد ساخت، اما مقاومت ویسی در برابر مشکلات و درایت مدیرکل ورزش استان که در مقاطعی با ورود به اختلافات مانع جدایی ویسی از استقلال خوزستان شد، پایانی شیرین را برای این تیم رقم زد.

سرمربی 47 ساله استقلال خوزستان در کنار حفظ سهمیه ارزشمند استان، البته نتایجی را هم ثبت کرد که در سال‌های گذشته سابقه نداشت. ویسی توانست استقلال خوزستان را برای اولین بار در تاریخ جام حذفی تا مرحله نیمه نهایی پیش ببرد و در همین فصل فرسایشی برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر موفق به شکست دادن تیم‌های صاحب امکاناتی چون سپاهان، تراکتورسازی و پیکان شد و برای نخستین بار فصل را بدون باخت در دو بازی رفت‌وبرگشت برابر همشهری سرخ‍پوش‌ اهوازی‌اش به اتمام رساند. همچنین عنوان جوان‌ترین گلزنان لیگ هفدهم نیز به 2 بازیکن استقلال خوزستان تعلق گرفت تا لیگ هفدهم در کنار سختی‌هایش، روزهای خوشی را هم برای هواداران استقلال خوزستان به همراه داشته باشد.

عبدالله ویسی بدون تردید مهم‌ترین مربی فوتبال خوزستان در یک دهه اخیر  محسوب می‌شود؛ او تنها مربی این استان بوده که طی 8 سال اخیر به‌صورت متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران سرمربیگری کرده و تنها مربی خوزستانی تاریخ لیگ برتر بوده که موفق به کسب قهرمانی در این لیگ شده است. کسب سهمیه آسیایی با تیم متوسطی چون صبای قم نیز در کارنامه 8 ساله‌ی سرمربیگری وی در لیگ برتر به ثبت رسیده است.

به همین دلایل است که جامعه‌ی فوتبال خوزستان به‌صورت عام، و صنف مربیان فوتبال خوزستان به شکل خاص، دغدغه‌ی تداوم موفقیت این مربی در فصول آتی لیگ برتر را داشته باشند.  مردی که به‌عنوان بازیکن، مربی و سرمربی در دهه‌های 60 تا 90 شمسی با تیم‌های شاهین اهواز، فولاد خوزستان و استقلال خوزستان کاپ‌های قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر ایران را بالای سر برده است، باید از هم اکنون برای نهمین سال متوالی سرمربیگری در لیگ برتر اهداف بزرگی را ترسیم کند تا باز هم پرچم مربیان خوزستانی را بالا نگه دارد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
7
درود به غیرت و مردانگی ویسی. امسال خیلی سختی کشید. هر مربی دیگه ای بود تیم سقوط میکرد. حفظ سهمیه امسال اندازه قهرمانی اونسال ارزش داشت
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
5
عبدا... ویسی با یه تعداد بازیکن جوون تاریخ سازی کرد و قهرمان لیگ برتر شد
بقیه تیمهایی که لیگ برتر قهرمان شدن اکثرا بودجه قوی و بازیکنهای بزرگ داشتند
حاح عبدا... فولادی اصیله حیف که حاضر نیست بیاد فولاد تا اژدری هست
فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
3
خدا قوت.
پیا اسمش رو خودشه. جا حرف نداره. کاش فولاد اکسین میومد اسپانسر میشد یا ملی حفاری. من نمیدونم پول ی روز ی پالایشگاه اندازه سه تا تیم خوزستان هست. این پوله رو چکار میکنند. فقط انچه دریافتیمونه خاک خاک و گرما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
4
اقای ویسی علاوه بر دانش فنی و مقامهای قهرمانی و سهمیه آسیایی که بدست آورده خصوصیات مهم دیگه داره مثل میدون دادن به جوانان که دو سال قبل چه جوانانی در استقلال خوزستان بازی داد که الان در ایران مطرح هستن . یکی دیگه از خصایص ایشون پاک بودنه و مثل بعضی از مربیها دنبال هیاهو و زدوبند نیست و جالبه بعد از باخت همه چیزو گردن میگیره. انشالله هرجا هست سال بعد موفق باشه من بشخصه دوست دارم در تیمهای استان بمونند
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
3
ویسی همه خصوصیات یک مربی درجه یک را دارد، دانش فنی بالا،اخلاق حرفه ای، بازیخوانی، فن استفاده از بازیکن و استعداد یابی، و ..... ویسی از انگشت شمار مربیان ایرانی است که مفهوم تاکتیک را به خوبی متوجه می شود .قدر چنین مربی را باید دانست ،ویسی بدون ادعا کارش را پیش می برد برعکس مربی نماهایی مثل پورموسوی که فقط ادعا دارند و چیزی از فوتبال نمی فهمد، به هوادار توهین می کند و فقط به فکر منافع شخصی است .
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
2
خانم ها ، آقایان ، فوتبال دوستان خوزستانی مدیران استقلال خوزستان قصد نابودی تیم را دارند. این را میتوان ازتصمیم چند روز پیش مبنی بر عدم برگزاری اردو میتوان فهمید . وقتیییییی پول یه شب هتل رو نمیخان بدن ، مشخصه که قصد تیمداری ندارند و ما هواداران بدبخت ، فصل بعد چه زجری رو باید بکشیم . مطمن باشید این ها حاضر نیستن باریکنی رو بگیرن یا با ویسی تمدید کنند . ولله اس خوزستان از اس اهواز پریسال بدتر خواهد شد ...
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
2
عبدالله ویسی جان بچه ت بیا فولاد خسته شدیم از بازی دفاعی این دستیارت فقط بلده به بازیکن بگه بزن زیرش بخدا این مهره های فولاد باید دست تو باشن قهرمانشون کنی مثل استقلال صنعتی
jafar
|
Switzerland
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
2
درود بر عبدالله ویسی ؛ امیدوارم مسئولان ورزش استان قدر این مربی با دانش بومی ؛ باهوش و غیرتمند را بدانند و مشگلات تیمش را برای فصل بعد رفع کنند که با خیال آسوده فقط به مسائل فنی تیم بپردازه و دغدغه های جانبی دیگری نداشته باشد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
1
درود بر عبدالله ویسی و تیم با غیرت استقلال خوزستان که بنظر من بهترین تیم خوزستانی امسال لیگ برتر بود.
خیلی مشتاقم که نظرم رو دیگران هم بخونن.
دوستان گرامی! من اطلاعات فوتبالی دقیقی ندارم. اما فکر میکنم استقلال خوزستان تنها تیم خوزستانی این چند سال اخیر بوده که بعد از صعود به لیگ برتر هیچگاه به لیگ پایین تر سقوط نکرده.
این رو با اطمینان میگم که این تیم در سال 97 حواشی بدتری خواهد داشت و گروه ملی توانایی اداره ی این تیم رو نخواهد داشت.
یه خواهش از خوانندگان نظرم و فوتبال دوستانی خوزستانی دارم.
اینکه کمپینی تشکیل بدیم و از آقایان شفیع زاده خواهش کنیم که دوباره وارد فوتبال بشن. استقلال اهواز رو از آقای جهانداری و استقلال خوزستان رو از چنگ گروه ملی دربیارن. هر دو تیم رو یکی کنن و تا حد امکان مربی و بازیکنان استقلال خوزستان مثل شیخ ویسی و دلفی و کلاه کج و کولیبالی و خلاصه همه ی بازیکنان خوب تیم رو متقاعد کنن که تمدید قرارداد کنن. مطمئنا بازیکنان زمانی که با سابقه ی آقایان شفیع زاده آشنا بشن، اعتماد خواهند کرد و تمدید قرارداد میکنن.
اون موقع فقط یک اسم باقی می مونه، استقلال اهواز، و استقلال خوزستان همیشه در یاد و خاطر فوتبال دوستان خوزستانی باقی می مونه.
دوستان! خواهش میکنم تا دیر نشده این کمپین رو تشکیل بدیم و تیم باسابقه ی استقلال اهواز رو با بازیکنان استقلال خوزستان و با مدیریت آقایان شفیع زاده احیاء کنیم.
امیدوارم همه با من هم نظر باشن.
به امید موفقیت روزافزون فوتبال خوزستان
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
کاش مسئولین استان قدر عبداله رو میدونستند چون استان های دیگه آرزوشون که یه مربی خوب بومی مثل ویسی داشته باشن ‌
مهرورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
همشهریان عزیزم، از شما خواهش می کنم اجازه ندید تیم استقلال خوزستان وضعش از این بدتر بشه. چرا هیچ کسی حاضر نیست از مسئولین به طور مستقیم این موضوع رو طلب کنه؟!!
نماینده های مجلس چرا به این موضوع بی سروسامانی استقلال خوزستان ورود نمی کنن؟
به خدا این تیم حق مردم خوزستانه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها