به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۲۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

استقلال 1 – گسترش 2؛ باخت خانگی آبی‌پوشان

استقلال 1 – گسترش 2؛ یاخت خانگی آبی‌پوشان

خوزستان اسپورت
هفته بیست‌وهفتم لیگ هفدهم – استادیوم غدیر اهواز
جمعه 17 فروردین 97 – ساعت: 17
استقلال خوزستان 1 – گسترش فولاد تبریز 2
گل‌ها: یونس دلفی (7) – رضا خالقی‌فر (10 و 89)
داور: سیدمهدی سیدعلی
کمک داوران: تورج عیوض محمدی و حسن انتظاری
اخطار: عقیل کعبی (استقلال) – آندرانیک تیموریان، احمدرضا زنده‌روح، عزیز معبودی (گسترش)
تماشاگر: پانصد نفر

گسترش فولاد تبریز: فرناندو خسوس، عزیز معبودی (39- صادق رضانیا)، ادسون هنریکه، علیرضا نقی‌زاده (58- میلاد زنیدپور)، احمدرضا زنده‌روح، سیداحمد موسوی، آندرانیک تیموریان (73- سامان نریمان جهان)، اسماعیل فرهادی، مصطفی سالاری، پیمان بابایی و رضا خالقی‌فر
سرمربی: فیروز کریمی

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، علیرضا دغاغله، عقیل کعبی، ابوالفضل علایی، علیرضا زندوی، میثم دورقی، عادل کلاه‌کج (71- سعید زارع)، وحید نامداری (49- حکیم نصاری)، یعقوب کریمی (52- فرید بهزادی کریمی)، اسماعیل شریفات و یونس دلفی
سرمربی: عبدالله ویسی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز با پیروزی 2 بر یک تیم میهمان به پایان رسید.

دقایق ابتدایی بازی استقلال و گسترش فولاد جذاب و همراه با دو گل متوالی بود. استقلالی‌ها در دقیقه هفتم روی پاس اسماعیل شریفات و ضربه یونس دلفی به گل رسیدند، اما این گل خیلی زود پاسخ داده شد و رضا خالقی‌فر که پس از چند هفته مصدومیت به ترکیب تیمش بازگشته بود، گل مساوی را در پی اشتباه مدافعان استقلال به ثمر رساند.

استقلال خوزستان که در غیاب بازیکنانی چون جونیور مارینی، موسی کولیبالی، سلمان بحرانی و دانیال ماهینی به میدان آمده بود، در ادامه نیمه نخست با طراحی حملاتی به وسیله مثلث تهاجمی متشکل از یونس دلفی، یعقوب کریمی و اسماعیل شریفات  سعی در رسیدن به گل دوم داشت. ضربه سر یونس دلفی و دو شوت اسماعیل شریفات از جمله موقعبت‌های آبی‌پوشان جنوبی در این نیمه بودند که تبدیل به گل نشدند.

در سمت مقابل میدان نیز تیم گسترش فولاد تبریز که شاهد رفع مصدومیت و بازگشت پیمان بابایی و رضا خالقی‌فر به ترکیب اصلی بود، پس از اینکه گل استقلال خوزستان را پاسخ داد، دست به بازی تدافعی و درگیرانه در ادامه نیمه اول زد و سه کارت زرد هم حاصل خطاهای محکم یاران گسترش در 45 دقیقه نخست بازی بود.

در نیمه دوم، استقلال خوزستان با اضافه کردن حکیم نصاری و فرید بهزادی کریمی فشار به خط دفاعی تیم تبریزی را افزایش داد و یاران گسترش فولاد نیز چشم به اندک موقعبت‌های خلق شده داشتند تا ضربه نهایی را به تیم میزبان وارد کنند.

ضربه پای راست بهزادی کریمی روی پاس حکیم نصاری در دقیقه 62 می‌توانست گل دوم را برای استقلالی‌ها به همراه داشته باشد که فرناندو خسوس با واکنش تماشایی دروازه تیمش را نجات داد و در دقیقه 65 ضربه سر رضا خالقی‌فر مهاجم باتجربه گسترش از بالای دروازه استقلال به خارج رفت.

در دقیقه 83 یونس دلفی مهاجم استقلال خوزستان توسط مدافعان گسترش فولاد سرنگون شد اما داور از این صحنه مشکوک به پنالتی چشم‌پوشی کرد و ضربه‌ی کم‌جان دلفی به توپ در ادامه‌ی همین صحنه هم ثمری برای آبی‌پوشان نداشت و بهترین بخت گلزنی استقلالی‌ها از دست رفت.

استقلال خوزستان بر خلاف جریان بازی در دقیقه 89 با اشتباه دیگری از بازیکن خط دفاعی‌اش در دفع یک توپ ساده گل دوم را هم به وسیله‌ی رضا خالقی‌فر دریافت کرد تا خالقی‌فر در بازگشت به ترکیب تیمش با استفاده از اشتباهات فردی آبی‌پوشان دو گل منجر به کسب سه امتیاز را به ثمر رسانده باشد.

استقلال خوزستان با توجه به شکست نفت تهران در رده چهاردهم جدول باقی ماند اما در هفته‌های آینده برای فرار از سقوط باید امتیازات لازم را کسب کند.

شرح گل‌ها
1-0 (استقلال): اسماعیل شریفات با ضربه سر توپ را در پشت مدافعان گسترش فولاد برای یونس دلفی آماده کرد و مهاجم جوان آبی‌پوشان با ضربه‌ای دقیق دروازه خسوس را فرو ریخت.

1-1 (گسترش): رضا خالقی‌فر مهاجم باتجربه گسترش فولاد از اشتباه مدافعان استقلال در دفع یک توپ ساده نهایت استفاده را کرده و با ضربه‌ای به زاویه سمت چپ دروازه میزبان گل تساوی را رقم زد.

1-2 (گسترش): پس از اینکه وحید شیخ‌ویسی در موقعبت تک‌به‌تک سیداحمد موسوی بازیکن گسترش را ناکام گذاشت، ابوالفضل علایی در دفع توپ برگشتی اشتباه کرد و رضا خالقی‌فر با استفاده از این موقعیت گل دوم را هم به ثمر رساند.

در حاشیه
* استقبال زیادی از این مسابقه صورت نگرفت و کمتر از پانصد تماشاگر در ورزشگاه غدیر اهواز حضور داشتند.
* هواداران حاضر در استادیوم غدیر در طول مسابقه بدون وقفه به تشویق آبی‌پوشان می‌پرداختند و به شاگردان ویسی روحیه می‌دادند.
* میلاد زنیدپور، عزیز معبودی و رضا خالقی‌فر پیش از آغاز مسابقه به سمت عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان رفتند.
* میثم دورقی کاپیتان استقلال خوزستان قبل از شروع بازی به سمت فیروز کریمی رفت و از وی رخصت گرفت.
* پس از درگیری عزیز معبودی مدافع گسترش فولاد با یونس دلفی مهاجم استقلال خوزستان، فیروز کریمی در دقیقه 39 نیمه نخست اقدام به تعویض مدافع چپ تیمش کرد.
* بازیکنان گسترش فولاد در ابتدای نیمه دوم با تأخیر وارد میدان شدند و به همین دلیل بازی با چند دقیقه تأخیر آغاز شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
1
اشتباهات اعلایی خیلی عجیبه بازی با خونه به خونه اونجوری اشتباه کرد گل خوردیم امروز هم این اشتباهات؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
1
غیبت کولیبالی در دفاع کاملا مشهود بود اگر او بود الان اس خوزستان با خیال راحت از سقوط نجات پیدا می کرد . یک عده فکر کردند چون هفته قبل تیم پیروز شد پس احتیاج به این بازیکن نیست ! پولش را ندادند باعث شدند ناراضی بشه دست آخر هم به فیفا شکایت کند . به این میگن تیم داری به سبک ۱۰۰٪ آماتور ولی بنام حرفه ای بودن ! که گریبان اکثر تیم های ایرانی را گرفته ؛ این روش تیم داری نه رومی روم است و نه زنگی زنگ که نتیجه مطلوبی نخواهد داشت .
اتحاد خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
1
جای کولیبالی واقعا خالی
فولاد عشق است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
1
وقعا استقلال امروز خوب بازی کرد ولی روی اشتباهات مدافعین گل خورد
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
1
اعلایی بدرد دفاع آخر نمیخوره شاید با باخت سایر تیم ها استقلال شانس ماندن در لیگ برتر داشته باشه ولی این وضع تیم داری در لیگ برتر نیست.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها