به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

صنعت‌نفت 1 – پیکان 0؛ دهمین پیروزی نفت آبادان

صنعت‌نفت 1 – پیکان 0؛ دهمین پیروزی نفت آبادان

خوزستان اسپورت
هفته بیست‌وهفتم لیگ هفدهم – استادیوم تختی آبادان
پنجشنبه 16 فروردین ماه 97 – ساعت: 19
صنعت‌نفت آبادان 1 – پیکان تهران 0
گل: لوسیانو پریرا (4)
داور: علی صفایی
کمک داوران: هادی طوسی و حامد صفایی
اخطار: داود نوشی صوفیانی (نفت) - امیرحسین کریمی (پیکان)
تماشاگر: سه هزار نفر

صنعت‌نفت آبادان: داود نوشی صوفیانی، حسین ساکی، علی عبدالله‌زاده، مرتضی اسدی، مسعود ابراهیم‌زاده، مگنو باتیستا، آگوستو سزار (68- زبیر نیک‌نفس)، کرار جاسم، حامد پاکدل (82- محمد شادکام)، جعفر سلمانی (60- محمدامین درویشی) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

پیکان تهران: پیام نیازمند، علی حمودی (70 آرفن دافه)، سجاد مشکل‌پور، حجت حق‌وردی، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، ماهان رحمانی (48- امیر روستایی)، محمدصادق بارانی، مهدی شیری، مهدی مومنی و فراز امامعلی (60- کنت ایکه چوکو)
سرمربی: مجید جلالی

خلاصه بازی
تیم فوتبال نفت آبادان در اولین دیدار خانگی سال جدید با یک گل مقابل پیکان تهران به پیروزی رسید.

زردپوشان صنعت‌نفت در غیاب سوشا مکانی و حسین بغلانی برای تثبیت در نیمه بالای جدول رده‌بندی نیاز به کسب امتیاز در این مسابقه داشتند و پیکانی‌ها در غیاب مرتضی آقاخان و شاهین ثاقبی به آبادان آمده بودند تا ضمن پیروزی برابر صنعت‌نفت در کورس مدعیان کسب سهمیه آسیایی باقی بمانند.

بازیکنان صنعت‌نفت و پیکان در نیمه نخست ارائه‌گر یک بازی نزدیک و پرحرارت بودند که از همان دقیقه چهارم با گلزنی لوسیانو پریرا گرم شد و در ادامه این نیمه نیز دروازه‌های دو تیم چندین بار مورد تهدید قرار گرفت تا یک بازی تماشاگرپسند در 45 دقیقه اول به نمایش در بیاید.

لوسیانو پریرا چهره ویژه نیمه اول این مسابقه بود که یک گل به ثمر رساند و دو بار هم در دقایق 17 و 35 با ضربات تماشایی تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت که با واکنش‌های تماشایی پیام نیازمند سنگربان پیکان مواجه شد.

شاگردان مجید جلالی هم در این نیمه چند بار سعی در رسیدن به دروازه صنعت‌نفت داشتند و در دقایق 19 و 33 درون محوطه جریمه میزبان خطرناک ظاهر شدند که در نوبت اول نوشی صوفیانی ضربه امامعلی را مهار کرد و در نویت دوم نیز مگنو باتیستا با حضوری به موقع اجازه‌ی زدن ضربه نهایی را به مهاجم پیکان نداد.

در نیمه دوم، بازیکنان نفت آبادان باز هم تهاجمی نشان می‌دادند و با طراحی حملاتی روی دروازه پیکان در پی زدن گل دوم بودند. صنعتی‌ها در دقایق 55، 61 و 70 با ضربات کرار جاسم، لوسیانو پریرا و محمدامین درویشی فرصت‌هایی برای گلزنی ایجاد کردند که هیچ‌کدام از این ضربات به هدف ننشست. یاران پیکان هم که در سمت مقابل برای زدن گل تساوی تلاش می‌کردند، در دقیقه 77 صاحب موقعیت گلزنی شدند که ضربه بی‌دقت امیر روستایی به بالای دروازه رفت.

نفت آبادان در دقیقه 83 می‌توانست گل دوم را جشن بگیرد اما شانس با این تیم یار نبود و ضربه سنگین و دیدنی لوسیانو پریرا تیر افقی دروازه پیکان را لرزه در آورد. یک دقیقه پس از این صحنه هم ضربه محمد شادکام مهاجم تعویضی نفت آبادان با واکنش نیازمند دروازه‌بان پیکان دفع شد تا فاصله گل‌ها بیشتر نشود.

تیم پیکان در دقیقه 89 یک فرصت عالی برای گلزنی داشت که ضربه مهدی مومنی از کنار دروازه نفت آبادان به خارج رفت تا آه از نهاد پیکانی‌ها بلند شود و سرانجام در وقت تلف شده این مسابقه لوسیانو پریرا مهاجم بی‌قرار نفت آبادان با حرکت انفرادی یک پنالتی برای تیمش گرفت اما باز هم شانس با وی همراه نبود و ضربه پنالتی لوسیانو پریرا به تیر عمودی دروازه پیکان برخورد کرد تا بازی با همان تک گل نیمه اول خاتمه پیدا کند.

شرح گل
1-0 (صنعت‌نفت): لوسیانو پریرا مهاجم نفت آبادان با استفاده از اشتباه حج حق‌وردی مدافع پیکان صاحب توپ شد و بعد از چند قدم پیشروی با ضربه پای چپ به زاویه مخالف دروازه پیکان را فرو ریخت.

در حاشیه
* استقبال هواداران از این مسابقه نسبت به دیگر بازی‌های خانگی نفت آبادان کمتر بودند.
* هواداران آبادانی که در ورزشگاه تختی این شهر حضور یافته بودند، از ابتدای مسابقه یک‌صدا به تشویق تیم محبوب‌شان پرداختند.
* فراز کمالوند سرمربی نفت آبادان قبل از شروع مسابقه برای دقایقی در کنار زمین با مجید صالح مربی تیم پیکان به گفت‌وگو پرداخت.
* در اواسط نیمه نخست در پی خطای لوسیانو پریرا مهاجم نفت آبادان روی سجاد مشکل‌پور مدافع پیکان بین این دو بازیکن مشاجره لفظی پیش آمد و داور میدان برای جدا شدن دو بازیکن از همدیگر وساطت کرد.
* مجید جلالی در اواخر نیمه اول به تعدادی از بازیکنان تیمش خواست تا ضمن گرم کردن بدن‌هایشان آماده حضور در میدان شوند.
* در دقیقه 79 توپ به صورت مسعود ابراهیم‌زاده مدافع نفت آبادان برخورد کرد و داور مسابقه از پزشکان خواست به وضعیت این بازیکن رسیدگی کنند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
1
بچه دمتون گرم عالی بازی کردید انشالله هفته بعد سپاهانو هم ببرید
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
1
تبریک به هواداران صنعت و تشکر از تک تک بازیکنان بویژه لوسیانو پریرا
محمدناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
1
متشکریم به فولاد هم کمک شد
خوزستانه همیشه قهرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
1
بچه ممنون عالی بود حیف پنالتی گل نشد ولی واقعا لزت بردم از بازی
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
1
کاملا با اقتدار بودیم و شایسته پیروزی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها