به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

ماهشهر آماده میزبانی 12 تیم خارجی جام تختی

ماهشهر آماده میزبانی 12 تیم خارجی جام تختی

خوزستان اسپورت- پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با حضور ۱۲ تیم خارجی و مدعیان داخلی در روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه به میزبانی ماهشهر استان خوزستان برگزار می شود.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از مهر، این دوره از رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی نسبت به دوره های قبل تا حدی متفاوت تر برگزار خواهد شد، چراکه با توجه به اعلام اتحادیه جهانی کشتی، جام تختی امسال جزو سیستم رنکینگ این اتحادیه است و مدعیان باید با حضور در این رقابتها، امتیازات لازم برای کسب مجوز حضور در میادین آتی را به چنگ آورند.

بدین ترتیب علاوه بر حضور سه تیم ایرانی در جام تختی امسال، شاهد حضور تیمهای کوبا، فنلاند، رومانی، اوکراین، تاجیکستان، آذربایجان، بلغارستان، ترکیه، قزاقستان، گرجستان، قرقیزستان و ایتالیا نیز خواهیم بود.

سید حسین مرعشیان رئیس هیات کشتی خوزستان در خصوص آخرین اقدامات برای میزبانی این رویداد بین المللی در بندر ماهشهر گفت: تاکنون تمامی امکانات برای برگزاری هرچه با شکوه تر این رقابتها به میزبانی مردم خونگرم خوزستان تدارک دیده شده و خوشبختانه تا به امروز که زمان زیادی تا آغاز مسابقات باقی نمانده تمامی مسئولان استانی همکاری خوبی با فدراسیون کشتی و هیات کشتی استان خوزستان داشته اند.

وی با بیان اینکه میزبانی رقابتهای جام تختی برای نخستین بار در استان خوزستان صورت می گیرد، گفت: هم اکنون شاهد حضور فرنگی کاران تیم های قزاقستان و ایتالیا در ماهشهر هستیم که کمی زودتر به ایران آمدند تا بتوانند اردوی مشترکی با فرنگی کاران کشورمان داشته باشند. ضمن اینکه ما با تمام توان سعی خواهیم کرد تا میزبان بسیار خوبی برای این مسابقات باشیم، چراکه برای نخستین بار است که جام تختی در خوزستان برگزار می شود.

مرعشیان افزود: با توجه به اینکه رقابت های جام تختی به عنوان یکی از میادین رنکینگ جهانی محسوب می‌شود، طبیعتا این پیکارها از اهمیت بسیار بالایی برای تیم های خارجی و داخلی برخوردار است و تمام تیمها سعی کرده اند با ترکیب و نفرات توانمندی در این مسابقات شرکت کنند.

وی در پایان در خصوص قوانین جدید نیز گفت: پس از برگزاری کلینیک پیشرفته داوری در کشور اسلواکی، آخرین قوانین داوری کشتی دنیا اعلام شد که از آن تاریخ تمامی مسابقات زیر نظر اتحادیه جهانی با این قوانین برگزار خواهد شود. در همین راستا این قوانین در رقابت های جام تختی نیز اجرایی می شود و فرنگی کاران ما باید طبق قوانین جدید به میدان بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: رضا خدری، مسلم نادری خادم، حمیدرضا خامسی
۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی، شیرزاد بهشتی طلا، میثم دلخانی
۶۳ کیلوگرم: محمد نوربخش، مصطفی کایدخورده، رضا عباسی
۶۷ کیلوگرم: محمد الیاسی، حسین اسدی، محمدرضا گرایی
۷۲ کیلوگرم: فرشاد بلفکه، افشین بیابانگرد، محمد حسینی
۷۷ کیلوگرم: پژمان پشتام، برومند اصلان، محمدعلی گرایی
۸۲ کیلوگرم: یوسف قادریان، مهدی ابراهیمی، کیوان رضایی
۸۷ کیلوگرم: سامان عزیزی، بهروز هدایت، آرمان علیزاده
۹۷ کیلوگرم: امیرحسین حسینی، علی اکبر حیدری، محمد یگانه
۱۳۰ کیلوگرم: بهنام مهدی زاده، شهاب قوره جیلی، ابوالفضل نجفی

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها