به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۲۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر

‌نفت 1 – پارس‌‌جم 1؛ مصاف جنوبی‌ها برنده نداشت

‌نفت 1 – پارس‌‌جم 1؛ مصاف جنوبی‌ها برنده نداشت

خوزستان اسپورت
هفته نوزدهم لیگ برتر – استادیوم تختی آبادان
جمعه 22 دی ماه 96 – ساعت: 17
صنعت نفت آبادان 1 – پارس جنوبی جم 1
گل‌ها: آگوستو سزار (87) برای نفت - روح‌الله سیف‌اللهی (15) برای پارس جنوبی
داور: بیژن حیدری
کمک داوران: علی میرزابیگی و محمدرسول ذورقی
اخراج: سعید لطفی (5+90- نفت)
اخطار: آگوستو سزار، طالب ریکانی، مسعود ابراهیم‌زاده (نفت) - فرشاد محمدی‌مهر (پارس جنوبی)
تماشاگر: هشت هزار نفر

صنعت نفت آبادان: سوشا مکانی، حسین ساکی، حسین بغلانی، مرتضی اسدی، مسعود ابراهیم‌زاده، مگنوباتیستا، آگوستو سزار، طالب ریکانی (55- طالب ریکانی)، میلاد جهانی (66- سعید لطفی)، محمدامین درویشی (80- رضا جبیره) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

پارس جنوبی جم: محسن فروزان، فرشاد محمدی‌مهر، حامد نورمحمدی، ایمان سلیمی، سعید محمدی‌فرد، میثم نقی‌زاده، حسین پورامینی، علی دشتی (71- شهرام گودرزی)، روح‌الله سیف‌اللهی (2+- مجتبی لطفی)، احسان تأییدی (57- میثم آقایی) و ابراهیم صالحی
سرمربی: مهدی تارتار

خلاصه بازی
آخرین بازی هفته نوزدهم بین صنعت‌نفت آبادان و پارس جنوبی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

صنعت‌نفت که سوشا مکانی را برای اولین بار در ترکیب می‌دید، در غیاب کرار جاسم مصدوم وعلی عبدالله‌زاده محروم، با آرایش تهاجمی در نیمه اول برابر پارس جنوبی قرار گرفت تا با حمایت هواداران خودی به دروازه میهمان یورش ببرد. صنعت‌نفت گرچه نیمه نخست در زمینه ارائه بازی تهاجمی و خلق موقعیت خوب عمل می‌کرد، اما این تیم میهمان بود که بازی را مطابق خواسته‌اش پیش برد و ضمن مقاومت برابر فشار زردپوشان، از ناهماهنگی خط دفاعی صنعت‌نفت برای گشودن دروازه این تیم استفاده کرد.

شاگردان کمالوند در نیمه اول چند فرصت برای فتح دروازه‌ی حریف داشتند که درخشش محسن فروزان سد راه آن‌ها شد. دروازه‌بان پارس جنوبی در دقیقه 12 مقابل ضربه سر خطرناک لوسیانو پریرا واکنش مناسبی داشت و در دقیقه 20 میلاد جهانی که پشت دفاع پارس جنوبی صاحب توپ شده بود را با شیرجه‌ای دیدنی ناکام گذاشت تا قبل و بعد از گل تیم میهمان 2 موقعیت مسلم را از صنعتی‌ها بگیرد.

پارس جنوبی در نیمه اول یک ضربه خطرناک به سمت چارچوب دروازه نفت آبادان زد که همان صحنه در دقیقه 15 تبدیل به گل شد و شوت سیف‌اللهی باعث پیش افتادن قرمزپوشان بوشهری در آبادان شد. شوت دقیقه 40 ابراهیم صالحی در پی یک ضدحمله، دیگر موقعیت قابل ذکر پارس جنوبی در این نیمه بود که ضربه این بازیکن از بالای دروازه گذشت.

در نیمه دوم، بازیکنان تیم میهمان کاملاً عقب کشیدند تا از تک گل زده دفاع کنند. صنعت‌نفت هم دست به تعویض‌های تهاجمی زده و با آوردن سعید لطفی به سمت راست خط دفاعی و تغییر پست بازی حسین ساکی به سمت چپ بخش تهاجمی، تغییراتی در چیدمان بازیکنانش داد تا برای رهایی از باخت خانگی به دروازه پارس جنوبی حمله کند.

حضور مداوم بازیکنان نفت آبادان در نیمه زمین پارس جنوبی، با توجه به فشردگی خط دفاعی قرمزپوشان کمتر با خلق موقعیت همراه می‌شد، تا جایی که 30 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بدون موقعیت گلزنی سپری گردید.

حکایت 15 دقیقه پایانی بازی اما متفاوت رقمخورد. اولین فرصت قابل ذکر این نیمه در دقیقه 76 برای شاگردان کمالوند به دست آمد که آگوستو سزار قدر این توپ را ندانست و ضربه سر این بازیکن برزیلی از بالای دروازه فروزان به بیرون رفت. همین بازیکن در دقیقه 87 جبران مافات کرد و گل تساوی را درون دروازه‌ی پارس جنوبی جای داد تا محسن فروزان سرانجام مغلوب شود.

جدال پرهیجان نفت آبادان و پارس جنوبی در نهایت به تساوی یک بر یک انجامید تا امتیازات بین طرفین تقسیم شود.

شرح گل‌ها
1-0 (پارس جنوبی): همکاری بازیکنان پارس جنوبی بین ابراهیم صالحی و حسین پورامینی توپ را در محوطه جریمه صنعت‌نفت به روح‌الله سیف‌اللهی رساند و مهاجم جدید جنوبی‌ها دروازه‌ی سوشا مکانی را گشود.

1-1 (نفت): پاس به عقب لوسیانو پریرا روی خط محوطه‌ی جریمه پارس جنوبی به آگوستو سزار رسید و این هافبک برزیلی با ضربه‌ای زمینی توپرا تور دروازه محسن فروزان دوخت تا نتیجه برابر شود.

در حاشیه
* قبل از آغاز بازی یاد و خاطره‌ی شادروان محمد سعدونی پیشکسوت فقید فوتبال آبادان گرامی داشته شد.
* هواداران صنعت‌نفت از ابتدای مسابقه یک‌صدا به تشویق تیم محبوب‌شان پرداختند.
* گروهی از طرفداران تیم پارس جنوبی که به آبادان آمده بودند، در جایگاه پشت نیمکت این تیم مستقر شده بودند و به تشویق شاگردان تارتار می‌پرداختند.
* در پی اعتراض مهدی تارتار به قضاوت بیژن حیدری، داور مسابقه با قطع کردن جریان بازی به سمت سرمربی پارس جنوبی آمد و به وی تذکر جدی داد.
* کادر فنی صنعت‌نفت به قضاوت داور این بازی اعتراضاتی داشتند و از نحوه قضاوت بیژن حیدری راضی نبودند. داور در یک صحنه به سمت نیمکت صنعتی‌ها آمد و به مربیان این تیم تذکر داد.
* پس از اینکه بازیکنان پارس جنوبی در چند نوبت روی زمین افتادند، هواداران آبادانی به این موضوع اعتراض کرده و شعارهایی سر دادند.
* گل مساوی صنعت‌نفت شور و هیجان زیادی در ورزشگاه به راه انداخت و تماشاگران آبادانی شادمانی زیادی انجام دادند.
* سعید لطفی بازیکن جدید صنعت‌نفت در آخرین لحظات وقت تلف شده این بازی کارت قرمز گرفت و از بازی بیرون رفت.
* بعد از ارخاجشدن سعید لطفی و اعتراض کاظم فرحانی مربی دروازه‌بانان صنعت‌نفت، داور دستور به اخراج فرحانی از روی نیمکت داد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
گل پارس رو دیدین! هافبکها سلانه سلانه مشغول تماشا کردن بودن! دفاع میخایم یالا!
سپنتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
2
بازم به صنعت که نذاشت پارس به فولاد برسه.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
عمق دفاع صنعت باید تقویت بشه
اروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
ما بی نظمیم تو همه بازی ها یکنواخت بازی میکنیم ما باید با جوونامون مجدمی جبیره حتی شادکام و نیک نفس بازی رو شروع میکردیم با دوندگی مالک توپ میشدیم مگه جم بازیکن با تجربه داشت ی حمله نصف و نیمه کرد آخه چرا دفاعهای ما نظم ندارن چرا هافبکهامون اجازه میدن بازیکن حریف بیاد تا هجده قدم اصلا پرسینگشون صفر بود فراز احتیاج ب دستیار و بدنساز خارجی داریم
سیاوش
|
United States of America
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
نفت خیلی خوب بازی کرد و پارس ۹۰ دقیقه فقط دفاع و وقت کشی کرد ----فقط خیلی راحت گل میخوریم از اول فصل هم این مشکل هست
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها