به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

بختیاری‌زاده: استعفا کردن ویسی شجاعت می‌خواهد/ مؤمنی نباید در کار فنی دخالت کند/کارشناس تلویزیون خوستان را نشناختم/بازی استقلال خوزستانی نیست

بختیاری‌زاده اعتقاد دارد فردی که به عنوان کارشناس فوتبال در تلویزیون خوزستان برای خوزستانی‌ها کارشناسی می‌کند، حداقل باید دارای مدرک مربیگری درجه A آسیا باشد.
کاپیتان اسبق تیم های فولاد و استقلال اهواز اعتقاد دارد که شکل بازی تیم استقلال خوزستان در هفته های اخیر شباهتی به فوتبال خوزستان نداشته است.
سیاوش بختیاری‌زاده در گفت و گو با خوزستان اسپورت به تجزیه و تحلیل عملکرد تیم فوتبال استقلال خوزستان در هفته های اخیر پرداخت و راهکارهایی نیز برای تقویت این تیم ارائه کرد.
متن مصاحبه بختیاری‌زاده با خوزستان اسپورت را مرور کنید.

در تعطیلات چه اتفاقی افتاد
بازی استقلال و ملوان را دیدم و افسوس خوردم. استقلال خوزستان در اواخر نیم فصل اول به وحدت تاکتیکی خوبی رسید و ما را به آینده امیدوار کرد. استقلال در آن مقطع تبدیل به تیمی شد که سخت گل می خورد و در ضدحملات بسیار خطرناک بود. عبدالله ویسی و دستیارانش باید گریزی به گذشته بزنند و یک بار دیگر بازی های استقلال خوزستان در اواخر نیم فصل اول را ببینند و سپس پاسخ بدهند که در تعطیلات 50 روزه لیگ برتر چه اتفاقی برای این تیم افتاده است. چرا باید استقلال خوزستان از تیم بسیار ضعیفی مثل ملوان سه گل بخورد و شانس هم بیاورد که پنالتی ملوان تبدیل به گل دیگری نشده است. ملوان با بازیکنان بسیار کندی مثل فرزاد و پژمان نوری از خط دفاعی استقلال عبور می کرد و گل می زد.

مؤمنی و سیف اللهی فراموش شدند
واقعیت اینست که استقلال خوزستان در هفته های پایانی نیم فصل اول تاکتیک مناسبی اتخاذ کرده بود. این تیم دو از مهاجم سرعتی به نام مهدی مؤمنی و روح الله سیف اللهی به خوبی استفاده می کرد. بازیکنان استقلال در زمین خودی تجمع می کردند و پس از دریافت توپ بلافاصله از سرعت و تکنیک مؤمنی و سیف اللهی استفاده می کردند.
در نیم فصل، جذب سیدصالحی اقدامی درست از سوی کادر فنی استقلال بود. استقلال دو مهاجم سرعتی داشت و نیاز بود بازیکنی مثل سیدصالحی به تیم اضافه شود تا خط حمله استقلال خوزستان با تلفیقی از مهاجمان توانمند در بازی روی زمین و هوا به تیم های مقابل ضربه بزند.
اما بزرگ ترین اشتباه کادر فنی استقلال این بود که پس از آوردن سیدصالحی به این تیم، تمام هم و غم خود را روی این بازیکن گذاشته و بازیکنان توانمندی مثل مؤمنی و سیف اللهی کاملاً فراموش شدند.

ویسی زنگ خطر را نشنید
در حالی که تیم های فولاد و نفت مسجدسلیمان برای برپایی اردو در نیم فصل مشکلاتی داشتند، استقلال خوزستان راهی اردوی کیش شد و برابر چند تیم از جمله همین تیم ملوان انزلی به پیروزی رسید. آن ها از تعطیلات لیگ برتر نهایت استفاده را بردند ولی زمانی که زنگ خطر برای این تیم به صدا در آمد، هیچ توجهی به آن نکردند. استقلال خوزستان در تورنمنت چهار جانبه خوزستان بین چهار تیم چهارم شد ولی کادر فنی و مسئولان باشگاه اسنت هشدار را جدی نگرفتند و در نهایت کار آن ها به اینجا کشیده شد. وقتی تیم شما در تورنمنت چهارجانبه به دو تیم دسته اولی باخت و بین چهار تیم چهارم شد، معنی اش این بود که کارتان ایراد داشت و باید ایرادات را برطرف می کردید.

شیوه بازی استقلال خوزستانی نیست
ایراد اصلی استقلال به تغییر شیوه بازی این تیم در هفته های اخیر بازمی گردد. شکل فوتبال فعلی استقلال شباهتی به فوتبال خوزستان ندارد و ادامه این شیوه بر مشکلات این تیم اضافه می کند.
شما ببینید استقلال خوزستان در ترکیب اصلی بازی با ملوان از 9 بازیکن غیر خوزستانی استفاده کرد. ضمن احترام به این بازیکنان باید بپرسم که هدف از آوردن بازیکنان غیربومی به خوزستان چیست؟ آیا جز اینست که این نفرات بهتر از بازیکنان بومی هستند و می توانند باعث تقویت استقلال خوزستان شوند؟ اکنون دوست دارم از همین بازیکنان غیربومی استقلال خوزستان بپرسم که آیا از نظر آن ها جایگاه فعلی این تیم مناسب نام و آوازه فوتبال خوزستان است؟ اینکه تیم ما با تیم آخر جدول هم امتیاز باشد، از نظر شما راضی کننده است؟
شما ببینید در حدود 70-80 درصد از زمان مسابقه استقلال و ملوان به توپ کشی بازیکنان استقلال خوزستان خلاصه شده بود. ممکن است این تیم همانند بازی دیروز روی یک حادثه از همین ارسال های متوالی به گل برسد ولی این شیوه تضمین کننده موفقیت تیم در دراز مدت نیست.

بختیاری‌زاده: استعفا کردن ویسی شجاعت می‌خواهد/مؤمنی نباید در کار فنی دخالت کند/از تلویزیون خوستان گلایه دارم

مؤمنی نباید در مسائل فنی دخالت کند
مهدی مؤمنی بازیکنی بوده که در خاتمه نیم فصل اول بارها از او تعریف و اعلام کردم باید به اردوی تیم ملی دعوت می شد ولی امروز از حرف هایی که زده انتقاد می کنم.
مؤمنی به عنوان بازیکن حق دخالت در امور فنی را ندارد. مؤمنی نباید با رسانه ها مصاحبه کند و بگوید تنها ضعف استقلال خوزستان مدافعان این تیم هستند که بسیار ضعیف بازی می کنند. این حرف ها می تواند با واکنش مدافعان استقلال همراه شود و آن ها جواب تندی به مؤمنی بدهند. اگر این اتفاق بیفتد سنگ روی سنگ بند نمی شود.
به عنوان یک برادر به مهدی مؤمنی می گویم که گل خوردن یا گل زدن یک تیم ریشه در کار تیمی دارد. وقتی تیم گل می زند به دلیل حمایت هافبک ها و مدافعان از مهاجمان است. وقتی هم تیم گل می خورد، به دلیل عدم حمایت مهاجمان و هافبک ها از خط دفاع است.
به نظر من مدافعان استقلال خوزستان خیلی مظلوم هستند. استقلال در بازی با ملوان با هفت هشت بازیکن حمله می کرد و پشت خاکریزهای دفاعی این تیم خالی می ماند و بازیکنان ملوان به راحتی از این فضا استفاده می کردند.
فیروز کریمی که مربی با تجربه ای است، به صورت هدفمند تیمش را عقب نگه می داشت تا استقلال جلو بیاید و سپس از فضای پشت بازیکنان استقلال استفاده کند. دو هافبک دفاعی استقلال خوزستان در دیدار با ملوان هیچ کمکی به مدافعان میانی تیم نمی کردند.

در تعریف کردن خسیس هستم
اینکه سهراب بختیاری‌زاده گفته کارشناسان تلویزیون خوزستان باید از همان ابتدا نقاط ضعف استقلال خوزستان را می گفتند و نباید با تعریف و تمجید باعث می شدند کار تیم به اینجا برسد، حرف درستی است ولی ای کاش آقا سهراب صحبت های من را هم در آن مقطع می شنید.
من معمولاً در تعریف کردن از دیگران خسیس هستم ولی هنگام تحلیل مسابقات با هیچ کس تعارف ندارم. وقتی عبدالمجید باقی نیا که داماد خانواده ماست به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان یا استقلال خوزستان فعالیت می کرد، از کار او هم به شدت انتقاد کردم.
همه می دانند که از ابتدا منتقد عملکرد کادر فنی فعلی استقلال خوزستان بودم و نقاط ضعف این تیم را گفتم اما متهم به دشمنی با عبدالله ویسی شدم، در حالی که عبدالله ویسی را همانند برادرانم دوست دارم.
 ببینید وقتی عملکرد استقلال در هفته های پایانی نیم فصل بهتر شد، اعلام کردم این شیوه بازی بسیار مناسب است و اگر تداوم پیدا کند، به سود استقلال است. استقلال اگر پس از آوردن سیدصالحی روش بازی تیمش را تغییر نمی داد، می توانست نتایج خیلی بهتری بگیرد.

بختیاری‌زاده: استعفا کردن ویسی شجاعت می‌خواهد/مؤمنی نباید در کار فنی دخالت کند/از تلویزیون خوستان گلایه دارم

کارشناس تلویزیون باید کارشناس باشد
از تلویزیون خوزستان گلایه دارم. برای بازی دیروز از یک مهمان غیر خوزستانی با نام «فرهاد شیخ لر» به عنوان کارشناس بازی استقلال و ملوان استفاده شد. این آقا را بعنوان بازیکن سایپا معرفی کردند و گفتند به صحبت های کارشناسی او گوش دهید.
مهم نیست که اصلاً این مهمان عزیز در کدام رده سنی تیم سایپا و در چه سالی بازی کرده که ما او را ندیده ایم، ولی نکته مهم تر اینست که تنها به کسی می توانیم عنوان «کارشناس فوتبال» را اطلاق کنیم که دارای مدرک مربیگری درجه A کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد. اکنون در خوزستان بیش از 50 نفر واجد این شرایط را داریم اما تلویزیون خوزستان می رود از نظرات فردی بعنوان کارشناس استفاده می کند که واقعاً حرف هایش ناراحت کننده است.
آقای کارشناس می گفت که فوتبال استقلال خوزستان و شیوه بازی تیم عبدالله ویسی را دوست دارد چون روی زمین بازی می کند! واقعاً از این نوع کارشناسی تعجب می کنم. حدود 70-80 درصد از زمان بازی دیروز، توپ روی هوا بود و هافبک های استقلال خوزستان از بس آسمان را نگاه کردند، گردن درد گرفتند.
من از سال 55 از سن 15 سالگی تا سن 40 سالگی بعنوان مدافع کناری بازی می کردم ولی در طول 25 سال بازی رسمی به اندازه 90 دقیقه بازی دیروز استقلال و ملوان توپ سانتر نکردم!
همین نوع بازی باعث می شود تا تماشاگران استقلال خوزستان روز به روز کمتر شوند و در بازی دیروز به کمتر از 200 نفر برسند. عبدالله ویسی روز چهارشنبه در بازی پیشکسوتان در استادیوم آب اهواز حضور داشت و دید که بیش از هزار نفر برای دیدن بازی پیشکسوتان آمده بودند ولی برای دیدن بازی های استقلال خوزستان کمتر از 200 نفر به استادیوم می آیند.
این پشت کردن مردم به استادیوم به دلیل شکل بازی استقلال خوزستان و فوتبال غیر خوزستانی این تیم در هفته های اخیر بوده است.

بختیاری‌زاده: استعفا کردن ویسی شجاعت می‌خواهد/مؤمنی نباید در کار فنی دخالت کند/از تلویزیون خوستان گلایه دارم

جریمه مربیان و بازیکنان تعارف است
فاضل بختیاری مدیرعامل استقلال خوزستان انسانی بسیار صادق ولی از نظر فوتبالی انسانی بسیار ساده است.
به نظرم بحث جریمه کردن کادر فنی و بازیکنان استقلال نوعی تعارف است تا انتقادات از عملکرد استقلال خوزستان کمتر شود. من بارها در دوران فوتبالم دیده ام که بعد از یک باخت مدیرعامل بازیکنان را 20 درصد جریمه می کرد ولی در بازی بعدی که پیروز می شدیم، جریمه بخشیده می شد.
فاضل بختیاری به جای این مسائل باید اقدام به تشکیل کمیته فنی و آنالیز کند. در شرکت گروه ملی که تیم استقلال خوزستان را زیر پوشش دارد، چندین کارشناس فوتبال و بازیکنان اسبق فوتبال ایران کار می کنند که می توانند به این تیم کمک کنند. نمی خواهم از کسی اسم بیاورم تا متهم به دوستی با او نشوم.

استعفا کردن ویسی شجاعت می خواهد
در خصوص ابقا یا برکناری کادر فنی استقلال خوزستان اعتقاد دارم که این موضوع بستگی به عبدالله ویسی و دستیارانش دارد.
به نظر من استعفاء کردن شجاعتی است که در ذات انسان ها نهفته است. شاید مدیریت باشگاه نخواهد کادر فنی را برکنار کند، چون می داند که با این تغییر هزینه زیادی روی دست باشگاه باقی می ماند. در واقع این به مربی برمی گردد که چقدر شجاعت استعفا کردن را داشته باشد.
کادر فنی استقلال خوزستان تا چند هفته قبل به مردم وعده می دادند که این تیم در جدول رده بندی تک رقمی خواهد شد ولی الان می بینیم که با تفاضل گل در رده سیزدهم قرار گرفته است. واقعیت اینست که دور برگشت همیشه از دور رفت سخت تر بوده و امتیاز گرفتن مشکل تر است. اکنون مربیان استقلا باید به خود رجوع کنند و ببینند که آیا توان حفظ این تیم در لیگ برتر را دارند یا خیر.

دو راهکار دارم
اگر کادر فنی استقلال خوزستان اعتقادی به استعفا کردن نداشته باشند و بخواهند به کار ادامه بدهند، دو راهکار را به مربیان و مدیران این باشگاه پیشنهاد می کنم.
اول اینکه کادر فنی فیلم بازی های چند هفته پایانی نیم فصل اول را مرور کند و بار دیگر با استفاده از همان تاکتیک به مصاف حریفان برود و از شیوه غلط چند بازی اخیر دست بردارد.
دومین پیشنهادم هم اینست که باشگاه استقلال یک کمیته فنی برای آنالیز بازی های استقلال و کمک به کادر فنی استقلال تشکیل بدهد و اعضای این کمیته از کارشناسان حاضر در شرکت گروه ملی اهواز باشند که هزینه های استقلال خورستان را می پردازد.
در مجموع باید بگویم که بعنوان کسی که سال ها با عبدالله ویسی همبازی بوده، او را به اندازه براردانم کارمران و کورش بختیاری زاده دوست دارم و هر انتقادی که می شود برای کمک به فوتبال خوزستان است.

بختیاری‌زاده: استعفا کردن ویسی شجاعت می‌خواهد/مؤمنی نباید در کار فنی دخالت کند/از تلویزیون خوستان گلایه دارم


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۳
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
3
6
واقعا منطقی و قشنگ حرف زد، افرین.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
1
7
حرفهای اقای بختیاریزاده منطقی هستن. یه موضوع هم باید در نظر گرفته بشه که بازیکنای این تیم خیلی فراتر از یه بازیکن دارن اظهار نظر میکنن و این خیلی خطرناکه برا استقلال
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
1
4
استقلال بابد تغییرات اساسی بده بااین بازیکنای بیخیال به جایی نمریسیم
رادش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
3
درودبه شرفت سیاوش خان..اونوقت سیمای خوزستان میره کارشناس ازناکجاآبادمیاره.
فواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
3
سیاوش خیلی صریح همه مسایل رو کفته .آقای ویسی کوش بده.وعمل کن شاید نجات پیداکنی.
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
3
کارشناس یکی فقط سیاوش
کارون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
5
واقعا برای صدا و سیمای خوزستان متاسفم که با وجود این چنین کارشناس خوزستانی از آقایان بی نام و نشان غیر بومی بعنوان کارشناس دعوت بعمل می آورند . سیاوش جان به خدا حرف دل تمام جامعه فوتبال خوزستان همین است اما نمی دانم چرا مدیریت باشگاه استقلال خوزستان با لج و لجبازی دارن با نگه داستن ویسی هم به تیم و هم به خود آقای ویسی ضربه سنگینی وارد میکنند . بابا با تعویض یک مربی دلیل نمیشه که چون مربی ضعیف بوده او را تعویض کردن ، در خیلی از موارد برای وارد کردن یک شوک به تیم بهترین مربی را هم عوض میکنند
مذحجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
5
من نمی دانم چرا با توجه به اینکه چندین بار شاهد حضور کارشناسان خوزستانی از جمله خود همین برادر عزیز سیاوش آقادر شبکه های ملی بعنوان کارشناس هستیم ولی صدا و سیمای خوزستان آنها را نمی بیند واز آقایانی که هیچ سابقه در این حرفه را ندارند بعنوان کارشناس دعوت بعمل می آوردند.من چندین بار گفتم و باز تکرار میکنم برای خروج تیمی از چنین بحرانی تنها راه فقط تعویض سرمربی میباشد بابا استقلال خوزستان از نظر بازیکن چیزی کم ندارد نه دفاع ونه خط وسط و نه خط حمله همگی عالیندوجایگاه حقیقی آنها الان در جدول باید بالاتر از ذوب باشد . ما تصور میکردم که با شروع نیم فصل دوم استقلال خوزستان میرود جزء تیمهای مدعی نه جزء تیمهای فانوس بدست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
2
مشکل اصلی برنامهها ورزشی تلویزیون خوزستان بعضی از گزارشگرای قدیمی که سد راه جوونا هستن و خودشون هم هیچ کمکی به فوتبال استان نمیکنن/من از مدیریت صداوسیما خوزستان خواهش میکنم به حرف بزرگایی مثل سیاوش و سهراب بختیاری گوش بدن بخدا ضربه ای که بعضی از این گزارشگرا دارن به فوتبال میزنن دشمنامون نمیزنن
استقلال اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
1
1
درود به شرفت سياوش خان خليي مردي !!!
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
1
وقتی آقای پورکیانی مدام اعلام میکند که اگر ویسی تیم را به دسته یک هم بفرستد ما او را عوض نمیکنیم ویسی حق دارد بماند و بعد از هر شکست در نشست خبری با خیال راحت اعلام نماید که مدیریت از من کاملا راضی هستند . بابا در این استان هیچ مسئولی وجود ندارد که به کیانی بگوید آقای محترم میدانید باشگاه چقدر هزینه کرده که تیم به لیگ برتر آمده یا اصلا هزینه ها فدای پورکیانی ، آیا ایشان میداند که بعد از هر شکست خوزستانیها تا صبح چقدر عذاب میکشند یا این نتیجه ها چگونه در تاریخ فوتبال خوزستان ثبت خواهند شد باخت سه یک به ضعیف ترین ملوان تاریخ ایران در اهواز . تو را به خدا بداد تیم برسید حداقل شما خوزستان اسپورت با درج مصاحبه های کارشناسان دلسوز خوزستانی.
فولاد
|
United States of America
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
1
كاملا درست وزيبا .آفرين آقاي بختياريزاده نشون دادي خوزستان چه استعدادهايي دارد.
علي
|
United States of America
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
1
آخه بزن زيرش هم شد فوتبال .آقاي ويسي .آقاي پوركيان.والله خوب آبروي خوزستان رو به حراج گذاشتين.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها