به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 18
کد خبر: ۲۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
تعداد نظرات: ۷ نظر

پورموسوی: مبعلی گفت می‌خواهد دستیار من شود

پورموسوی: مبعلی گفت می‌خواهد دستیار من شود

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- فولاد خوزستان هفته گذشته با پیروزی مقابل تیم بحران‌زده نفت تهران توانست به رده دوم جدول برسد و حالا خود را یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیا معرفی کند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، سیروس پورموسوی سرمربی فولاد خوزستان که بازی با نفت تهران را یکی از سخت‌ترین بازی‌های تیمش می‌‌دانست، درباره دلیل سخت بودن این بازی، شرایط نفت تهران، بازگشت ایمان مبعلی به فولاد و ... صحبت‌های جالبی دارد.

 به نظر می‌رسد هفته گذشته خوش‌شانس بودید که به چنین تیم پر مشکلی برخوردید و توانستید به راحتی 3 امتیاز به دست بیاورید؟
 نه، اتفاقا اینطور نبود. من به کنفرانس خبری قبل از بازی نرسیدم وگرنه همان زمان می‌خواستم بگویم بازی با نفت تهران، سخت‌ترین بازی‌مان است. دلیل آن هم این بود که همه بازیکنان می‌خواستند خودشان را نشان دهند. مثلا آل‌کثیر در بازی با ما خیلی خوب کار کرد و یکی از بهترین‌های تیمش بود. در کل شرایط نفت تهران خوب نیست و من بیشتر از هر کسی آنها را درک می‌کنم و برایشان ناراحت هستم.

 چطور مگر؟
 بعد از بازی چند بازیکن نفت آمدند و به من گفتند در کنفرانس خبری، صحبت کنم و از فدراسیون بخواهم برایشان جلسه بگذارند تا بتوانند حق و حقوق‌شان را بگیرند. ما پارسال همین مسائل را داشتیم. به خاطر همین آنها را خوب درک می‌کنم و به حمایت از آنها می‌پردازم. یک روز باید این قضیه تمام و فکری به حال تیم‌ها شود. این بازیکنان خانواده دارند و باید نان زن و بچه‌شان را بدهند. با این شرایط که نمی‌شود. آنوقت می‌گویند چرا بازیکن آسیب می‌بیند و زود مصدوم می‌شود. خب، معلوم است بازیکنی که ذهنش درگیر است و تمرکز لازم را ندارد مصدوم می‌شود. اگر نمی‌توانند تیم را اداره کنند، بهتر است ببرند به جای دیگر.

 یعنی موافق هستید که تیم‌ها به استان‌های دیگر منتقل شوند؟
 بله، وقتی در یک استان پول نیست چرا باید بازیکنان و اعضای تیم را اذیت کنند. من با خروج تیم‌ها از شهر و استان کاملا موافقم. البته در صورتی که در آن شهر نتوانند تیمداری کنند. وقتی کسی کمک نمی‌کند، چه ایرادی دارد که به جای دیگری منتقل شود. مردم گناه دارند. من چون خودم این شرایط را کشیدم می‌دانم چقدر سخت است. وقتی بازیکن هیچ پولی در جیب ندارد و نتواند خانواده‌اش را اداره کند، چه کسی پاسخگو است.

 اما تا الان تجربه جابه‌جایی‌های تیم‌ها مثبت نبوده...
 شاید یکی، 2 مورد خوب نبوده اما اینطور ماندن هم خوب نیست. مثلا همین نفت تهران را از آسیا حذف کردند و الان هم با خواهش و تمنای سعید فتاحی به زمین رفتند و جلوی ما بازی کردند. شاید بازی بعد هم فشار بیاورند و بگویند جلوی پرسپولیس بازی کنند اما بعدش چه می‌شود؟ تا مالک جدید هم بیاید جا بیفتد و کارها را انجام دهد این بازیکنان هر روز شرایط بدتری پیدا می‌کنند. به نظر من اگر حتی جابه‌جایی تیم‌ها مثبت نباشد، تعداد تیم‌ها را کم کنند بهتر از این است که تا این حد بازیکنان و اعضای تیم را اذیت کنند.

 طلب‌تان از استقلال خوزستان به کجا کشید؟ ظاهرا چک دست شما است...
 ما از طریق مراجع قضایی دنبال کارها هستیم و حکم هم صادر شده که اتفاقا وکیل باشگاه استقلال خوزستان اعتراض کرد اما چون این اعتراض بعد از موعد مقرر بود ظاهرا پذیرفته نشده. بعد از آن مسوول امور حقوقی باشگاه استقلال خوزستان تماس گرفت و پیشنهادهایی داد که باید ببینیم چه می‌شود.
 
مگر قرار نبود در چند قسط، طلب‌ها پرداخت شود؟
 بله، ما حتی نیمی از طلب‌مان را بخشیدیم. این پیشنهاد را 2 ماه پیش شولی سرپرست وقت باشگاه استقلال خوزستان داد که ما با خواهش و تمنا توانستیم بازیکنان را راضی کنیم که نیمی از طلب‌شان را ببخشند. کل طلب‌مان 6 میلیارد است که به 3 میلیارد رساندیم. بعد از آن قرار بود آن را در 2، 3 مرحله پرداخت کنند اما تا الان هیچ خبری نشده.
 
از این مساله بگذریم، تکلیف ایمان مبعلی چه شد؟
 مبعلی به باشگاه رفت و جلسه‌ای با مسوولان داشت. با من هم تلفنی صحبت کرد و قرار است از امروز (یکشنبه) در تمرینات شرکت کند.
 
یعنی باشگاه او را جریمه کرد؟
 نمی‌دانم چون من در جلسه باشگاه نبودم اما یک بازیکن بزرگ باید این بزرگی را در رفتارش هم نشان دهد. ایمان یکی از بااخلاق‌ترین بازیکنان است که 5 سال هم لژیونر بود و در اوج قرار داشت. من می‌دانم او یکسری مشکلات دارد که از 2، 3 هفته پیش هم برایش پیش آمد. این مشکلات آنقدر او را اذیت کرده بود که حتی در بازی‌های 2، 3 هفته قبل به من گفته بود که بازی‌اش ندهم که من یک بازی او را در ترکیب نگذاشتم اما فکر می‌کنم این دور بودن باعث می‌شود مشکلاتش بیشتر ذهنش را درگیر کند. به همین دلیل از او خواستم کنار تیم با قدرت کارش را دنبال کند. به هر حال مبعلی بالا و پایین فوتبال را دیده و دوست دارم هر زمانی که کنار می‌رود بدون حاشیه و مثل همیشه با متانت این کار انجام شود.
 
ظاهرا در بازی با نفت تهران هم در فهرست نبود؟
 نه، در فهرست 18 نفره نبود و با تیم به تهران نیامد.
 
بحث دستیار شدنش چقدر صحت دارد؟
 پیش از شروع فصل وقتی با ایمان صحبت کردم از او خواستم در مسائل فنی مثل عضوی از کادرفنی به تیم ما کمک کند. مبعلی هم موافق بود و حتی گفت دوست دارد در کنار من مربیگری را شروع کند. ایمان تصمیم گرفته بود آخر فصل از فوتبال خداحافظی کند اما ظاهرا الان پشیمان شده و گفته به خاطر اینکه مربیگری سخت است، شاید اصلا مربی نشود.
 
بحث جذب پژمان منتظری تا چه حد جدی بود؟
 پژمان یکی از بهترین بازیکنان است که می‌تواند به ما کمک کند اما فکر نمی‌کنم او از استقلال جدا شود. به همین دلیل قرار است با مدافع رومانیایی قرارداد امضا کنیم.
 
خبرهای مرتبط
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
1
حتما پژمان رو هم بیارید، آل نعمه هم هست، حسین کعبی هم هست، اگه کسی هست که جای دیگه نمی خوانشون و بازی هم نمی کنند حتما بیارینشون، اصلا یه پیگیری کنید ببینید میرزاپور نمی اد بالاخره بهتر از حامد لک، حداقل رو اعصاب نمی ره.
فولاد
|
United States of America
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
1
واقعا پورموسوی خراب کرده
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
لباس مربیگری فولاد برای پورموسوی گشاد است.پورموسوی نهایتا یک دستیار است و دانش و فن مربیگری ندارد.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
دنبال دفاع میگرده ولی از طرفی به دو دفاع دزیر ۲۳سال گفته فسخ کن. واقعا جای تاسف داره. جالبه هردو از آکادمی فولاد هستن. از طرفی امسال عبدالرضا زارعی از سیاه جامگان گرفت.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
دورود به شرف سیدسیروس پورموسوی اینایی که ازت انتقاد میکنن دشمنان فولاد هستن مرد بزرگ انشااله خدا کمکت کنه
Mohamad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
درود بر شرف سیدمون کاملا با نظر شما دوست عزیز موافقم اینا مخالفین پیشرفت فولاد هستن ینی طاقت دیدن موفقیت فولاد و ندارن زنده باد سید سیروس پور موسوی...
فریدون قنبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
عزیزان بقول مولوی آفتاب آمد دلیل آفتاب یانه پیرو ذهن های تاریک بگوییم شب است؟!به دلیل آمار پورموسوی موفق ترین مربی لیگ است یانه بیخیال آمارشویم وانتقادات نا رفیقان راتایید کنیم؟! براستی کدام مربی راسراغ دارید که بااین بضاعت مالی و..و.. بتواند فولادرا به چنین جایگاهی برساند؟؟؟ جهت اطلاع عرض کنم هیئت مدیره فولاد خوزستان دوفصل است که به سرمربی خودگفته اند بضاعت مالی ما توقع مقام هشتم رامی طلبد برهمین مبنا سعداوی مقام دهم را عرضه کرد پیش ازآن اسکوچیچ دلال منش مقام دوازدهم را تحویلمان دادواکنون برخی از نایب قهرمانی پور موسوی کار بلد به ستوه آمده اند.آری آری آفتاب آمد دلیل آفتاب...
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها