به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۲۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

استقلال خوزستان 0 – استقلال تهران 3

استقلال خوزستان 0 – استقلال تهران 3

خوزستان اسپورت
هفته هفدهم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
پنجشنبه 7 دی‌ماه 96 – ساعت: 15
استقلال خوزستان 0 – استقلال تهران 3
گل:وریا غفوری (6) علی قربانی (47) روزبه چشمی (73)
داور: مهدی سیدعلی
کمک داوران: علی میرزابیگی و محمد راهی
اخطار: وحید نامداری، علیرضا دغاغله (استقلال خوزستان) – روزبه چشمی، محسن کریمی، سرور جباروف، امید نورافکن (استقلال تهران)
تماشاگر: 20 هزار نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، مهرداد پورابوالقاسم، عقیل کعبی (35- رضا مرادی)، ابوالفضل علایی، محمدامین آرام‌طبع (46- عبدالله بهمنی)، سلمان بحرانی، علیرضا دغاغله، وحید نامداری، فرزاد بهمنی (68- ناصر قلاوند)، یونس دلفی و جونیور مارینی
سرمربی: عبدالله ویسی

استقلال تهران: سیدحسین حسینی، وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید باقری، سرور جباروف (65- پژمان منتظری)، داریوش شجاعیان (78- مهدی قائدی)، محسن کریمی (77- فرشید اسماعیلی) و علی قربانی
سرمربی: وینفرد شفر

خلاصه بازی
در اولین بازی هفته هفدهم، استقلال تهران با 3 گل مقابل استقلال خوزستان به برتری دست یافت.

استقلال خوزستان در غیاب 3 مهره کلیدی‌اش، موسی کولیبالی، میثم دورقی و حکیم نصاری به میدان آمد. استقلالی‌های خوزستان در اواسط نیمه اول هم عقیل کعبی و در پایانایننیمه محمدامین آرام‌طبع را به‌خاطر مصدومیت از دست دادند تا مشکلات تیم آبی‌پوش جنوبی در مقابل تیم اوج گرفته‌ی استقلال تهران بیشتر شود.

شروع طوفانی استقلال تهران و حملات مداوم این تیم از جناحین، خیلی زود به ثمر نشست و شاگردان وینفرد شفر با سپری شدن 6 دقیقه از بازی دروازه میزبان را با فراری سریع از وریا غفوری گشودند تا مزد بازی بهترشان در نیمه اول را بگیرند. استقلالی‌های تهران چند فرصت خطرناک دیگر هم برای زدن گل دوم داشتند که هیچ‌کدام در این نیمه ثمری نداشت. در دقیقه 28 عقیل کعبی با رشادت مانع از گلزنی فرشید باقری شد و دقایقی بعد به‌خاطر مصدومیت از میدان بیرون رفت. استقلالی‌ها در دقیقه 30 نیز طی چند رفت‌وبرگشت دروازه میزبان را تهدید کردند که ایستادگی دروازه‌بان و مدافعان آبی‌پوشان خوزستان مانع از زدن گل دوم حریف شد.

شاگردان عبدالله ویسی که نیمی از آن‌ها را بازیکنان جوان تشکیل می‌دادند، در نیمه اول تحت تأثیر بازی روان حریف قرار گرفته بودند و تنها یک بار در دقیقه 37 دروازه‌ی استقلال تهران را به شدت مورد تهدید قرار دادند که شوت پای چپ جونیور مارینی با شیرجه سیدحسین حسینی به کرنر رفت.

استقلال خوزستان که در اواخر نیمه اول یک تعویض اجباری در خط دفاعی داشت و عقیل کعبی مصدوم را از میدان بیرون آورده بود، با آغاز نیمه دوم نیز یک تغییر دیگر در خط دفاعی انجام داد و آرام‌طبع مصدوم نیز از میدان بیرون رفت تا مشکلات تیم ویسی بیشتر از قبل شود.

استقلالی‌ها تهران در نیمه دوم نیز به نفوذ از جناحین خصوصاً منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان اصرار می‌کردند و 2 بار از همین جناح حملاتی منجر به گل‌های دوم و سوم داشتند. علی قربانی در دقیقه 47 با دخالت سلمان بحرانی گل دوم را زد و در دقیقه 73 روزبه چشمی با دریافت پاس داریوش شجاعیان گل بعدی را زد تا شکست شاگردان ویسی پرگل‎تر شود.

استقلال خوزستان با قبول سومین شکست متوالی در رده چهاردهم جدول باقی ماند و استقلال تهران با کسب سومین پیروزی پیاپی به رده چهارم صعود کرد.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال تهران): وریا غفوری در پی پاس عالی سرور جباروف از فضای خالی منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان فراری سریع به محوطه جریمه میزبان داشت و با ضربه‌ای به زاویه مخالف دروازه وحید شیخ‌ویسی را گشود.

0-2 (استقلال تهران): علی قربانی از منطقه چپ خط دفاعی میزبان نفوذ کرد و ضربه وی با دخالت سلمان بحرانی هافبک استقلال خوزستان تغییر مسیر داده و از بالای دستان شیخ‌ویسی به درون دروازه رفت.

0-3 (استقلال تهران): این بار داریوش شجاعیان از سمت چپ خط دفاعی استقلال خوزستان توپ را به درون محوطه جریمه فرستاد و روزبه چشمی بعد از دریبل جونیور مارینی گل سوم را به ثمر رساند.

در حاشیه
* هواداران تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال اهواز با حضور در ورزشگاه غدیر به تشویق استقلال خوزستان پرداختند.
* گروه زیادی از طرفداران استقلال تهران با در دست داشتن پلاکاردهایی از شهرهای مختلف به اهواز آمده بودند و از تیم محبوب‌شان حمایت می‌کردند.
* وینفرد شفر با شال آبی وارد ورزشگاه شد و از سوی هواداران تیمش به شدت تشویق شد.
* قبل از شروع بازی ویفنر شفر سنت شکنی کرد و برخلاف رسم معمول که سرمربی تیم میزبان به سمت نیمکت تیم مهمان می‌روید او به سمت عبدالله ویسی رفت و خوش و بش‌های معمول را انجام دادند.
* چند بازیکن تیم استقلال تهران قبل از آغاز مسابقه به سمت کریم بوستانی مربی استقلال خوزستان رفتند و از این مربی که سابقه مربیگری در استقلال تهران را داشته است اجازه حضور در میدان را گرفتند.
* عقیل کعبی در غیاب میثم دورقی به‌عنوان کاپیتان استقلال خوزستان انجام وظیفه می‌کرد اما این مدافع به‌دلیل مصدومیت در دقیقه 35 از بازی بیرون رفت.
* بعد از خروج عقیل کعبی از میدان، بازوبند کاپیتانی استقلال خوزستان به وحید شیخ‌ویسی سپرده شد.
* کارت بازی عادل کلاه‌کج که روز گذشته با استقلال خوزستان قرارداد امضا کرده بود، برای این مسابقه صادر نشد.
* در دقایق ابتدایی نیمه دوم بین بازیکنان 2 تیم درگیری به وجود آمد و تماشاگران هم اشیایی را به داخل زمین پرتاب کردند.
* امید ابراهیمی کاپیتان استقلال تهران هنگام ورود پژمان منتظری در نیمه دوم به سمت این مدافع خوزستانی رفت و بازوبند کاپیتانی را به وی داد اما منتظری بازوبند را قبول نکرد.
* سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال تهران که در 6 بازی قبلی گل نخورده بود، باز هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا رکورد گل نخوردن وی در لیگ هفدهم به 698 دقیقه برسد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
2
استقلال صنعتی افتضاح بازی کرد دفاعهای کناری زیر صفر بودن خط هافبک از کار افتاده خط حمله اصلا دیده نشدن بجز 2 صحنه و در کل مستحق باخت بودیم . باید بفکر یارگیری باشیم وگرنه سقوط می کنیم
اروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
3
گزارشگر چقدر تملق وچاپلوسی اس تهرانو کردی
اروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
2
این سهراب بختیاری زاده چقدر چاپلوسی کرد بابا تو رو که انداختن بیرون از استقلال راتم نمیدن
فولادشهراهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
2
1
درود بر یکایک منتقدین پورموسوی و اژدری. دوستان نیم فصل دوم در حالی شروع شد که تمام تیمهایی که هرسال مدعی هستند دست به تقویت بی حدوحصر زدند الا تیمهای بدون پشتوانه سیاسی. گفتم سیاسی فقط به این خاطر که درلیگ ایران 4تیم علاوه بر رانتهای کلان اقتصادی ،از انبوه رانتهای کلان سیاسی بهرمنده هستند و آنها کاملا مشخص هستند(استقلال و پرسپولیس و تراکتور و سپاهان) البته به این 4تیم بایستی در مرحله دوم به پیکان و سایپا هم اشاره کرده چون این دو غول اقتصادی فرزندان دولت وسیاستند پس شاید به آن 4تیم اولی در رانت نرسند ولی بی شک از یتیمانی مانند فولاد و پارس جنوبی و... یک سرو گردن بالاترند. با این تقویت بی محابای این تیمها مطمئن باشید فولاد با افکار بی سوادی مانند پورموسوی که کاملا در اختیار و چنته اژدری خائن هست فولاد کاری از پیش نخواهدبرد. یقین داشته باشید فولادی که دربه در دنبال بازیکنان نیمکت نشین هستش سهمیه که هیچ بایستی اون رو حداکثر در رده ششم ببینید. استقلال تهران یقین داشته باشید بسیار پرانگیزست و هدفمندنر. وجایگاه پارس و فولاد رو همین روزاست که اشغال میکنه. رده های بعدی هم مال سیاستمدارا و دست به جیبای بهتر و پروپیمون تر. اینا رو گفتم خواستم به هواداران عرض کنم دست از انتقاد سازنده برندارید و از اتهامات بعضی دوستان سطحی نگر ترسی به دل راه ندهید. انتقاد سازنده کنید چون فولاد فعلی ارزش تعریف ندارد.
jafar
|
Switzerland
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
2
یادم میاد در رژیم گذشته وقتی بچه بودم یک شب رادیو سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی را گذاشته بود ایشان می گفت اون سربازی که اسلحه دارد ؛ فشنگ دارد ؛ قمقمه دارد و غیره با اون سربازی که اسلحه ندارد ؛ فشنگ ندارد ؛ قمقمه ندارد و .... فرق می کند . حالا دقیقا حکایت این دو تیم در این مسابقه بود ؛ استقلال تهران همه امکانات مالی و بازیکن در اختیارش است نقطه مقابلش استقلال خوزستان نه تنها پول ندارد که امروز کمبود بازیکن هم داشت ؛ بنابر این انتظار معجزه نمی شود داشت . اگر تیم تقویت مالی نشه و بازیکن کلیدی هم جذب نکند باید جهت سقوط نکردن جنگید . تیم های شهرستانی چوب تظاهر کردن فدراسیون به حرفه ای بودن را می خورند .
فولادین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
1
خطاب به فولاد شهر اهواز ..خودت دقت کردی که هر وقت از این تیم حرف میزنی خطابت به سر مربی این تیمه؟؟اصلا فکر کردی فوق العاده آماتور داری نطر میدی؟؟؟من برام یه سوال پیش اومده و اونم اینه که چطور فصل گذشته که که فولاد تقریبا شانس اورد که تو لیگ موندگار شد چیزی نمی گفتی الان که بهترین نتایج رو بعد از قهرمانیش گرفته و شانس زیادی برای اسیایی شدن داره بدون هیچ صحبتی که نشان از بار فنی باشه فقط شروع به متهم کردن سرمربی این تیم میکنی ایا این چیزی جز .تخریب تیم در این بره زمانی..نیست؟ در اینکه فولاد نیاز به تقویت داره حرفی نیست در این که مدیر عامل فعلی شایسته فولاد نیست کاملا درسته اما کار شما کاملا اماتوره و البته ما در بازی با پرسپولیس هواداران واقعی فولاد رو دیدیم که عده اونها هم کم نبود و با حمایتشون تیم تونست حداقل نتیجه رو بگیره حالا شما و یه عده قلیل دیگه از تیم فولاد رده سومی انتقاد مخرب کنید ولی انشالله فولاد کار خودش رو انجام میده ...شما حتی تو گفته هات پیشنهاد هم نمیدی فقط انتقاد غیر سازنده همراه با الفاظ غیر متمدنانه ازجمله بی سواد رو ادا می کنی اگه هوادار فولادی انتقاد سازنده کن و البته تجدید نظر در تفکرات.
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
فولادین عزیز سلام پارسال هم فولاد شهر اهواز منتقد جدی کادر فنی بود اتفاقن ما حمایت میکردیم پارسال میگفتیم فرصت بدید ولی ایشون از همون میگفتن باید مربی خوب خارجی بیارن فولاد
jafar
|
Switzerland
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
1
فولاد شهر اهواز سلام ؛ با صحبت هات موافقم بجز در مورد پورموسوی که اطلاعی ندارم . درست می فرمایید فوتبال ایران متاسفانه آلوده به سیاست شده ؛ وقتی پای صحبت مفسرین قبل از شروع بازی می نشینی احساس می کنی تیم های مقابل سرخابی ها از خارج از کشور اومدن ؛ هواداراشون توی استادیوم هم از بعضی شهرهای استان که تیم قوی ندارند میان که اصلیت اکثر اونها مهاجران دیگر استان ها هستند و بعضی ها هم خوزستانی هایی هستند که گول تبلیغات روزنامه های ورزشی سرخابی و تلویزیون ملی ! را خورده اند . چه میشه کرد رانت خواری و ربا خواری تولید و اقتصاد مملکت را فلج کرده که فشارش نیز روی طبقه مستضعف و مخصوصا پرولتاریاست .
مجد عيلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
1
0
حال و هواي فولاد دقيقأ شده مثل سال قبل وقتي تيم نيم فصل اول نتيجه گرفت تو نيم فصل رفتن دنبال بازيكنهاي نيمكت نشين و اخر فصل رتبه دو رقمي گرفتن و امثال هم به همت آقايان اتفاق پارسال تكرار ميشه" درسته واقعأ فوتبال سياسيه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
1
دوستان عزیز اروند چرا اینقدر تعصب بیجا نشون میدین باید قبول کنیم کارشناسی که می‌ره پشت تریبون شبکه ملی نباید از هیچ تیمی حمایت کنه باید واقع بین باشیم چه انتظار بیجایی داریم دوستان درسته که اهل استان خودمونه اما باید منطقی و بدون در نظر گرفتن تیم شهرش و ابراز احساسات نسبت به تیم شهرش نظر بده، در واقع به نظر من خیلی خوب کارشناسی کرد و عادلانه حرف زد من به عنوان یک خوزستانی افتخار میکنم کارشناسان هم استانی خودم در این جایگاهای قرار دارند، در مورد استقلال خوزستان هم باید قبول کنیم خوب بازی نکرد تیم لیگ برتری باید بازیکنان ذخیره اش هم با کیفیت باشه تا به این شکل نبازن ، در ضمن چرا از هواداران خوزستانی گله نمیکنید که تیم شهر خودشون تشویق و حمایت نمی‌کنند ، و خودشون میکشن واسه تیم پایتخت جالب اینکه اونها هیچ ارزشی واسه شهرستانی‌ها قایل نیستند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
بدتر از همه چیز بعد از بازی اتفاق افتاد حالا من که شخصا طرفدار استقلال خوزستان بودم و به ورزشگاه رفتم یه عده ای طرفدارای فولاد به سمت تماشاچیا در هنگام خروج از ورزشگاه سنگ پرتاب میکردن که باعث فرار کردن تماشاچیا میشد فکر کن سی چهل هزار نفر با هم میدویدن یعنی خدا بخیر کرد کسی زیر دست و پا له نشد واقعا تاسف آوره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها