به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

نجات جان یک نوزاد توسط پزشک تیم ملی‌حفاری

خوزستان اسپورت- پزشك باشگاه ملي حفاري نوزاد ٥ ماهه را در فرودگاه اصفهان از مرگ حتمي نجات داد

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از روابط عمومي باشگاه فرهنگي ورزشي شركت ملي حفاري، سيد امين طباطبايي پزشك تيم فوتبال اميد ملي حفاري كه شامگاه پنجشنبه ٢٣ آذرماه بهمراه اين تيم پس از بازي با ذوب آهن در حال برگشت به اهواز بود، در فرودگاه جان نوزاد ٥ ماه را از مرگ حتمي نجات داد.

دكتر طباطبايي در گفتگو با سايت باشگاه ملي حفاري گفت: روز گذشته در حالي كه در سالن انتظار فرودگاه اصفهان بوديم و آماده براي سوار شدن به هواپيما بوديم،ناگهان پدر و مادري را با حالتي برآشفته و پريشان ديدم كه پتويي به دور كودك خود پوشانده بودند و در حال گريه و زاري بودند.من هم بي درنگ به سمت آنها رفتم و پس از كنار زدن پتو از روي صورت نوزاد و معاينه اوليه، هيچ علائمي از حيات از جمله نبض و ضربان قلب  در وي نديدم و سپس نوزاد را روي كف سالن قرار دادم و عمليات احياء و نجات را انجام دادم و خوشبختانه به لطف خداوند توانستم او را به زندگي برگردانم.

وي در ادامه افزود اين كودك دچار بيماري آسپيراسيون يكي از عوامل شايع مرگ و مير در نوزادان شده بود كه در اين بيماري شير مادر به ريه هاي نوزاد نفوذ كرده و در اين بيماري زمان و سرعت عمل براي درمان نوزاد بسيار مهم مي باشد.

دكتر طباطبايي در پايان از مديريت فرودگاه، حفاظت سپاه، نيروي انتظامي و ديگر كاركنان فرودگاه اصفهان در هماهنگي و همكاري با وي و همچنين توقف هواپيما تا پايان عمليات درمان نوزاد همچنين صبوري مسافران اصفهان به اهواز تقدير و تشكر كرد.

نجات جان یک نوزاد توسط پزشک تیم ملی‌حفاری

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
1
درود بر این پرشک عاطفی و وظیفه شناس وهمیشه پا به براق ....الهی که در همه مراحل زندگی شاد و سلامت وپیروز باشی دکتر طباطبابی
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
1
ماشالله دمت گرم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها