به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۲۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
تعداد نظرات: ۲۸ نظر

فولاد 1 – پارس 0؛ اولین باخت صدرنشین در اهواز

فولاد 1 – پارس 0؛ اولین باخت صدرنشین در اهواز

خوزستان اسپورت
هفته دوازدهم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
دوشنبه 29 آبان 96 – ساعت 16:30
فولاد خوزستان 1 – پارس جنوبی جم 0
گل: فرشاد جانفزا (33)
داور: حمید حاج ملک
کمک داوران: مهدی عالیقدر و علی‌اکبر عظیم‌پور
اخطار: فرزاد جعفری (فولاد خوزستان) – علی دشتی (پارس جنوبی)
تماشاگر: سه هزار نفر

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، فرزاد جعفری، ایوب والی، میلاد بدرقه، پیمان شیرزادی، سینا مریدی، ایمان مبعلی (89- عبدالله کرمی)، علی‌اصغر عاشوری، صابر حردانی (78- آرش افشین)، فرشاد جانفزا (85- امیر زلیکانی) و رحیم زهیوی
سرمربی: سیروس پورموسوی

پارس جنوبی جم: محسن فروزان، فرشاد محمدی‌مهر، حامد نورمحمدی، مایکل اومانیا، میثم تیموری، فرشاد سالاروند (84- احسان تأییدی)، حسین پورامینی، مجید علیاری، ابراهیم صالحی، مهدی زبیدی (64- علی دشتی) و آلویس نانگ (68- امیر ارسلان مطهری)
سرمربی: مهدی تارتار

خلاصه بازی
تیم فولاد خوزستان در بازی خانگی مقابل پارس جنوبی جم به پیروزی یک بر صفر رسید.

فولاد خوزستان پس از چهار تساوی متوالی در غیاب عبدالله ناصری محروم و نیمکت نشینی حامد لک، عبدالله کرمی و احمد عبدالله‌زاده مقابل صدرنشینان جنوبی لیگ به میدان رفت تا با کسب امتیازات این بازی به رده چهارم جدول صعود کند. زردپوشان پاس جنوبی نیز در غیاب امید سینگ مصدوم و نیمکت نشین شدن بازیکنانی چون علی دشتی و میثم نقی‌زاده در پی ادامه روند شکست ناپذیری و ماندن در رأس جدول رده‌بندی بودند.

نیمه اول این مسابقه با برتری نسبی فولاد خوزستان همراه بود و سرخ‌پوشان اهوازی که موقعیت‌های بیشتری نسبت به حریف داشتند، این نیمه را با تک گل دقیقه 33 فرشاد جانفزا به سود خود پایان دادند.

شوت ابراهیم صالحی در دقیقه 13 که پس از برخورد به ایوب والی به کرنر رفت، جدی‌ترین فرصت گلزنی پارس جنوبی در وقت نخست مسابقه بود و سایر حملات زردپوشان با هوشیاری خط دفاعی فولاد خوزستان کنترل می‌شدند. اما در سمت مقابل، فولادمردان سه بار در نیمه اول به سمت چارچوب دروازه پارس جنوبی ضربه زدند؛ شوت دقیقه 17 فرشاد جانفزا در آغوش محسن فروزان جای گرفت، ضوت دقیقه 22 علی‌اصغر عاشوری با واکنش به‌موقع محسن فروزان روانه کرنر شد و سرانجام در دقیقه 33 ضربه بغل پای فرشاد جانفزا منجر به گشودن دروازه پارس جنوبی شد تا فولاد خوزستان برنده راهی رختکن شود.

نیمه دوم با حملات پارس جنوبی و تعویض‌های تهاجمی این تیم برای جبران نتیجه همراه بود و  فولادی‌ها نیز چشم به ضدحملات و استفاده از فضاهای ایجاد شده در خط دفاعی تیم میهمان داشتند.

اولین موقعیت نیمه دوم در دقیقه 59 خلق شد که شوت زمینی فرشاد محمدی‌مهر از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت و در دقیقه 62 آلویس نانگ پس از دریافت توپ از مهدی صالحی در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت اما ضربه آرام وی با خروج مناسب احسان مرادیان همراه شد و سنگربان فولاد خوزستان مانع از گلزنی مهاجم کامرونی حریف گردید.

در دقیقه 65 نوبت به علی دشتی بازیکن تعویضی پارس جنوبی رسید تا دروازه فولاد خوزستان را تهدید کند، اما ضربه پای چپ این بازیکن به تیر عمودی دروازه‌ی میزبان برخورد کرد. فولادی‌ها هم در دقیقه 67 اولین خطر را در نیمه دوم روی دروازه محسن فروزان خلق کردند که ضربه آکروباتیک رحیم زهیوی از بالای دروازه پارس جنوبی به میدان رفت.

در بیست دقیقه پایانی، تلاش یاران دوتیم برای گلزنی ادامه یافت. فولاد خوزستان در دقیقه 82 روی ضدحمله صاحب فرصت گلزنی شد، اما شوت آرش افشین بازیکن تازه‌نفس تیم میزبان دقت لازم را نداشت و با فاصله راهی خارج شد. در دقیقه 87 شوت زمینی امیر ارسلان مطهری از کنار دروازه فولاد خوزستان گذشت و در دقیقه 90 آرش افشین نتوانست از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و با دخالت مدافعان پارس جنوبی توپ به کرنر رفت.

این مسابقه در نهایت با تک گل نیمه نخست فرشاد جانفزا به‌سود فولاد خوزستان به پایان رسید تا این تیم 20 امتیازی شود و به رده چهارم جدول صعود کند.

شرح گل
1-0 (فولاد): رحیم زهیوی از منطقه چپ خط دفاعی تیم پارس جنوبی وارد محوطه جریمه‌ی این تیم شد و توپ را در عرض برای فرشاد جانفزا ساخت تا این مهاجم خوزستانی ضربه‌ی نهایی را وارد دروازه محسن فروزان کند و شادی را به سکوهای غدیر بیاورد.

در حاشیه
* حدود سیصد نفر از طرفداران تیم پارس جنوبی جم با حضور در ورزشگاه به تشویق زردپوشان پرداختند.
* تیم فولاد خوزستان با البسه طرح جدید در این مسابقه برابر صدرنشین لیگ به میدان آمد.
* قبل از آغای این بازی برای احترام به درگذشتگان زلزله اخیر کرمانشاه، همچنین درگذشت شادروان اکبر افتخاری پیشکسوت فوتبال خوزستان، یک دقیقه سکوت در ورزشگاه اعلام شد.
* فرشاد سالاروند، ابراهیم صالحی، مهدی زبیدی و آلویس نانگ قبل از مسابقه به سمت نیمکت فولاد خوزستان رفتند و برای حضوردر میدان رخصت گرفتند.
* حامد لک، عبدالله کرمی و احمد عبدالله‌زاده بازی را از روی نیمکت آغاز کردند. لک و کرمی طی هفته‌های گذشته با آسیب دیدگی مواجه شده و اخیرا از بند مصدومیت رها شده بودند.
* هواداران فولاد خوزستان در جریان بازی بدون وقفه به تشویق تیم‌شان می‌پرداختند و بعد از بازی نیز بازیکنان و مربیان فولاد را تشویق کردند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۸
فولادین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
6
فولاد با پور مو سوی صدر نشین رو برد و جواب خیلی ها رو داد. دمش گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
6
دم بچه ها گرم فولاد به این برد نیاز داشت خواهشن بیت سعید جذب کنید فولاد نیمه دوم شانس اورد 15 دقیقه ابتدائی ولی بعدا خوب بازی راکنترل کرد میتونست به گل های بیشتر برسه گل رحیم مشکوک بود سکته کردیم تا سوت پایان زد مبارک همه هوادران باشه. یاعلی. موسوی شادگان
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
8
تبریک به همه فولادیهای عزیز. الحمدلله بردیم دست هوادارای که رفتن الغدیر درد نکنه. این نریموسایی چش بود صدبار گفت برد فولاد بنفع پرسپولیسه برد فولاد بنفع پرسپولیسه بابا خو برو تهران برا پرسپولیس بوق بزن تو که اینقد تعصب پرسپولیس داری. برد فولاد مال فولاده نه پرسپولیس مافیایی
فقط فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
5
تبریک به خوزستان بابت این برد .خداروشکر بردیم .ولی خداییش این تیم خیلی کار داره .نیمه دوم شانس اوردیم .
متشکریم از مرادیان که چنتا موقعیت عالی رو گرفت .
کاش همیشه بجای لک بازی کنه .
آرشاما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
6
زنده باد فولاد آرزویمان به روزهای اوج رسیدن فولاد
مثل روزهای هایی که روزنامه های ورزشی ایران تیتر میزنند
((
مشت فولاد از فوتبال بود و مشت ایمان از فولاد ۰۰۰))
اميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
6
تبريك به همه فولاديها از اول هم گفتيم كه جثه زهيوي براي هر تيّم نعمت بزرگيه چه برسه به امادگي انشالله زهيوي هر روز بدرخشد و شاهد قهرماني فولاد باشيم واقعا امروز همه زحمت كشيدند و مزد زحمات را گرفتند
فولادشهراهواز
|
Germany
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
3
2
تبریک به تمام هواداران دلسوز ومنتقد. خوشحالیم از این برد ولی متاسفانه تعویضها گرچه توجیه فنی داشتند ولی ابزار این تفکر اشتباه بود .زهیوی ومبعلی تاثیرگزارتر ازقبل و سینا مریدی عالی بود. احسان مرادیان شاخص بازی بود وامیدوارم بازی آینده هم در درون دروازه باشد. و یک انتقاد به کادرفنی بابت اینکه چرابیشتر از جوانانی مانند حردانی استفاده نمیکند ،انتقادی که بنده چندین ماهست روی اون بابت عدم حضور حردانی، کی شمس، نجاریان و... پافشاری وتکرار میکردم. شخصا اعتقاد دارم فولاد امروز نسبت به بازی قبل کمی بهتر عمل کرد ولی نیمه دوم باز برگشتیم به مشکلات سابق وبازی تدافعی. شایداگر امروز، روز مرادیان نبود پارس میتونست بازی رو به تساوی بکشونه. پورموسوی دراین بازی هم نشون داد نقاط ضعف زیادی دارد و اوج اشتباهاتش، تعویضهای احساسی بوده ولی رویهم رفته امروز خوشحالم که پارس رو شکست دادیم وخط تیره رو از روبروش تبدیل به یک باخت کردیم. درود بر فولاد مردان ،درود بر هواداران منتقد و دلسوز و مستقل. تبریک به خوزستان اسپرت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
4
مبارک فولادی ها وخوزستانی های دوست داشتنی به امید موفقیت 3 نماینده استان
امیر فولادی
|
Netherlands
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
باعرض سلام و خسته نباشید برد شیرین و پر اهمیت فولاد مقابل پارس رو به همه خوزستانی ها و مخصوصا اونهای ک استادیوم بودن رو تبریک میگم واقعا بازی خوب و تهاجمی بود و این تجربه نشون داده ک هر بازی ک فولاد تهاجمی بازی کرده نتیجه بهتری گرفته امیدوارم به همین رند ادامه بدن تا به امید خدا شاهد برد های پیاپی فولاد مردان اهوازی باشیم.موفق معین همچنین سربلند باشید
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
تبریک ب همه خوزستانیا عالی بودن درسته بردیم اما خیلی هم موقعیت داشتیم من نمیدونم بعضیا چرا دست ازسر سید برنمیدارن در آخر دست اونایی ک رفتن ورزشگاه دردنکنه
فقط فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
امروز روز مرادیان بود .مبعلی -زهیوی - جانفزا - حردانی خیلی خوب بودن .ان شاالله فولاد به اوجش برسه .اگه زهیوی و افشین به اوج برسن .چه میشه خداییش .
مشکل فولاد اینه که دفاعش زود باز میشه .مثل امروز که دیدیم راحت با پاس عمقی پشت خط دفاعی دفاع فولاد باز شد .درخشش احسان نبود میباختیم امروز .
امیدوارم این نقطه ضعف ها رو پورموسوی ببینه واون رو پوشش بده
رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
3
با عرض سلام و خسته نباشید به تک تک بازیکنان مربیان و هواداران خونگرم فولاد خوزستان تبریک عرض می کنم و امیدوارم شاهد تداوم پیروزی های فولاد باشیم.
مهدفوتبال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
تبریک به مردم خوزستان و فولادی های متعصب و دلسوز ونیز به تبریک به کاربران هوادار فولاد که با انتقادهای سازنده شون به روند بازی هجومی تیم کمک کردند.فولاد امروز وقت کشی هم نکرد حتی موقع تعویض بازیکنا میدویدن تا برن بیرون. این نشون میده که تیم با انگیزه و تعصب بازی میکرد مبعلی خوب میجنگید زهیوی هم داره ان شاالله سرحال تر میشه جانفز به نظر من یک مهاجم حرفه ای میتونه بشه اگه بیشتر بهاش کار کرد دونده و باهوش.از جوانانی مثل حردانی بیشتر باید استفاده بشه.ما که سر کار بودیم نتونستیم بیاییم ولی بازیای بعدی بیشتر هوادار بره ورزشگاه.
اهوازی
|
Germany
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
1
1
دوست گرامی" فولاد شهر اهواز " تعویض ها احساسی نبود ، دیدیم که با اومدن آرش افشین ( که البته افشین سابق نیست ) تونست از ضد حمله ها استفاده کنه و فشار تیم جم رو کمتر کرد و بچه ها به بازی تسلط پیدا کردن ، اگر یک مهاجم تند و تیز و آماده میداشتیم، در ضد حمله ها گلهای بیشتری میزدیم ، باید قبول کنیم که دست مربی از یک فروارد گل زن خالی هست اش. موسوی از داشته ها بیشترین استفاده رو کرده ، عملکرد اش از اسکوچیچ و سعداوی خیلی بهتر بوده.
فولادشهراهواز
|
Germany
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
1
1
اهوازی ! دوست عزیز! بنده هم حرف شما رو زدم هاااااا ! منم گفتم توجیه فنی داشت ولی ابزار نداشت عزیزم .
فولادین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
اقای فولاد شهر اهواز امروز که فولاد برد وقت انتقاد نیست خوب بازی کرد و برد شما هم کمی از برد فولاد خوشحال باش اگه تعصب فولاد رو داری دم پور موسوی هم گرم تنها مربی بود که تاکتیکهای جم رو خنثی کرد
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
1
2
در جواب کاربر بنام اهوازی:
برای مقایسه عملکرد مربیان باید مصداقی و با آمار مستند نظر داد نه براساس تعصب شخصی.
اولا هنوز زوده برای مقایسه چون حتی به نیم فصل نرسیدیم.
دوما اسکوچیچ در سال اولی که اومد فولاد در نیم فصل اولش 25 امتیاز گرفت. سعداوی هم در سال اولی که سرمربی شد در نیم فصل اولش 22 امتیاز گرفت.
بخاطر این میگم از روی احساس نظر ندیم و بذاریم نیم فصل تموم بشه ببینیم چند امتیاز داره بعد مقایسه کنیم چون فعلا 20 امتیاز داریم هنوز به حدنصاب اسکوچیچ و سعداوی نرسیدیم.
ضمنا اگه قرار باشه امسال بدتر از زمان اسکوچیچ و سعداوی نتیجه بگیریم پس چه دلیلی داشته سرمربی جدید بیاریم سرمربی عوض شده که بهتر نتیجه بگیره و اگر غیر از این بشه انوقت سوالات زیادی پیش میاد
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
3
واقعا دم بچه ها گرم ، خیلی خوشحالمون کردن!
خدا قوت ب سید سیروس و کادر فنی و بازیکنا.
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
فولاد امسال از نظر بازی تهاجمی راضی کننده نبوده ولی از نظر امتیازی خوب امتیاز جمع کردیم. انطور که پورموسوی دوروز قبل از بازی گفته بود یک آدم خبیث که تا پارسال در تیم فولاد بوده و الان تو شرکت فولاد کار می کنه داره چوب لای چرخ تیم میذاره . بنظرم پورموسوی باید خیلی صریح اسم اون نامرد رو به هواداران اعلام بکنه تا باهاش برخورد کنن و نذارن توطئه چینی کنه علیه فولاد کسی که روی سفره شرکت فولاد نشسته داره از این سفره روزی میخوره نباید در کمال نامردی وخباثت بر ضد تیم توطئه درست بکنه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
1
2
واقعا از برد فولاد خوشحالم و واقعا همه فولادیهای تو استادیوم سنگ تمام گذاشتن فقط تنها نکته منفی بازی دادن مجدد افشین بود که اگه اون دوتا توپ رو به یه مهاجم دیگه می دادند حتما یکیشو گل می کرد لطفا دوستان سریع نگید ایشان فضا سازی برا خودش می کنه و این یک مزیت ایشان است چون هر دو موقعیت با پاس حرفه ای سایر بازیکنا برای افشین بوجود آمد شاید نیاز باشه یه مدتی آرش افشین در لیگهای پایین تر بازی کنه شاید پس از اون چهارچوب رو بهتر ببینه و قدر موقعیتها رو یهتر بدونه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
1
0
لنگیها رو فرستادیم صدر جدول خوشحالی هم داره هم شهری روبردن هم پول مفت میخورن هم از تیمهای شهرستانی انتظار باخت دارن
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
قبل بازی گفتم پارس جنوبی تیم بزرگ نیست
شروع افت تیم هایی مثل پیکان و پارس و پرسپولیس است
با حمایت هواداران بردیم و پارس جنوبی نیمه اول تو قوطی بود
دو مهاجم سرعتی اوضاع نابسامان حمله رو بهبود میده
نیم فصل هییت مدیره باید زلیکانی و خیلی هایی که لیاقت فولاد رو ندارند بیرون کنه
من و دوستان استادیوم بودیم و با تمام وجود تشویق کردیم.اما اگر نریموسا باز هم زبان به یاوه گویی گشوده و ساحت هواداران رو خدشه دار کرده همین جا از استاندار خواهش دارم تکلیف این فرد را مشخص کند
فؤاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
این برد را به تمام هواداران واقعی فولاد ومنتقدان منصح ومنصف آن تبریک میگم کسانی که اگر مطلب یا انتقاد ویا اظهارنظری می کنند بدون هیچ منت وغایتی صرفا خواستار اعتلای نام بزرگ فولاد خوزستان بوده وتصحیح خطاها وعیوب واضح تیم والنهایه اعاده شکوه فولاد است تیمی که زیبا،جسورانه، هجومی، ساختارعلمی و در لسان عامیانه، خوزستانی بازی می کرد این افراد همان سرمایه های عظیم انسانی وحامی دلسوز تیم هستند وفقط به فولاد می اندیشند ومصلحت فولاد را فدای علایق شخصی ومادی نمی کنند در پایان از نقش پررنگ رحیم زهیوی ومرادیان دربازی امشب نباید گذشت وامیدوارم زهیوی، همان رحیم زهیوی بشودکه همگان آن رامی شناسند ومفید فایده تر برای تیم فولاد گردد...
فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
درود بر شماها.مردیم تا بردیم.اقای پور موسوی به بچه ها درس شجاعت بدید که نترس برن برا گلهای بیشتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
خوزستان اسپورت صدا رو ب مسولان‌ برسونید بگید نریموسی لنگپولیس میکرد ی بار بگه فولاد فک کردم تهران بازی هست
میرحسین ابراهیم وند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
فولاد هم خوب بازی کردن تبریک به هم فولادها آرش خیلی دوست دارم فقط یکم دقت داشت باش به دروازه حریف عالی
صنعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
کشیده شدن ترمز شکست ناپذیری پارس در اهواز و سه امتیاز شیرین آن بر همی هواداران فولاد مبارک باد ...
jafar
|
Switzerland
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
تبریک ؛ بنده کار داشتم نتونستم بازی را ببینم ولی بابت این پیروزی خیلی خوشحال شدم به دلیل اینکه فوتبال بوشهر در برابر سرور خود خوزستان به زانو در اومد ضمن اینکه به خیلی ها از جمله تارتار فشار اومد ؛ زنده باد خوزستان قهرمان ؛ مهد فوتبال ایران و کل منطقه خلیج فارس