به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۲۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

گسترش 2 – استقلال 1؛ شکست در دقیقه 94

خوزستان اسپورت
هفته دوازدهم لیگ برتر – استادیوم بنیان دیزل
چهارشنبه 24 آبان 96 – ساعت 14:30
گسترش فولاد تبریز 2 – استقلال خوزستان 1
گل‌ها: پیمان بابایی (2+45) و مسیح زاهدی (4+90) – جونیور مارینی (34)
داور: علی میرغفاری
کمک داوران: قهرمان نجفی و براتعلی مولوی
اخطار: سامان نریمان جهان (گسترش) - ابوالفضل علایی (استقلال)
تماشاگر: هزار نفر

گسترش فولاد تبریز: فرناندو خسوس، سیداحمد موسوی، احمد زنده‌روح، ادسون هندریکه، ، پیمان بابایی (79- نیما مختاری) ، مصطفی سالاری (65- سیدمحسن حسینی)، امید جهانبخش (71- عرفان افراز)، سامان نریمان‌جهان ، یوسف سیدی، مسیح زاهدی و اسماعیل فرهادی
سرمربی: فیروز کریمی

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، عقیل کعبی، موسی کولیبالی، ابوالفضل علایی، مهرداد پورابوالقاسم، میثم دورقی، حکیم نصاری، سلمان بحرانی (78- حسین بهرامی)، سعید زارع (74- سابا تاوادزه)، عبدالله بهمنی (58- یونس دلفی) و جونیور مارینی
سرمربی: عبدالله ویسی

خلاصه بازی
استقلال خوزستان در اولین بازی از هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل گسترش فولاد تبریز تن به شکست 2 بر یک داد.

استقلالی‌های خوزستان که طی هفته گذشته درگیر مشکلات مالی و تعطیلی تمرینات بودند، در غیاب فرید بهزادی کریمی مصدوم و رضا کرملاچعب محروم مقابل گسترش فولاد تبریز به میدان رفتند. گسترشی‌ها هم بعد از برد روحیه بخش در آبادان برابر صنعت‌نفت به دنبال دومین پیروزی متوالی مقابل تیم‌های خوزستانی‌ها بودند تا از قعر جدول خارج شوند.

بیست دقیقه ابتدایی نیمه اول با برتری استقلال خوزستان همراه بود و فرناندو خسوس در چند نوبت با واکنش‌های به‌موقع مانع از گلزنی استقلالی‌ها شد. این دروازه‌بان برزیلی جدی‌ترین موقعیت گلزنی بازیکنان تیم میهمان در دقایق ابتدایی که ضربه سر دقیقه 12 جونیور مارینی بود را با یک واکنش تماشایی برگشت داد و در دقیقه 14 نیز ضربه سر علایی را دفع کرد.

بازی در ادامه به نیمه زمین استقلال خوزستان کشیده شد و بازیکنان گسترش در دقیقه 28 صاحب فرصتی عالی برای گلزنی شدند که ابتدا وحید شیخ‌ویسی شوت محکم پیمان بابایی را برگشت داد و توپ برگشتی را امید جهانبخش به بالای دروازه زد.

شاگردان ویسی که با تجمع در نیمه زمین خودی راه‌های نفوذ بازیکنان گسترش را بسته بودند، در دقیقه 34 با حضور در محوطه‌ی جریمه گسترش و ضربه سر جونیور مارینی از میزبان پیش افتادند، اما در شرایطی که نیمه اول با همین گل رو به پایان بود و خطر جدی روی دروازه شیخ‌ویسی ایجاد نشده بود، اعلام یک خطای مشکوک در پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان به بازیکنان گسترش فولاد اجازه داد تا در لحظات وقت تلف شده نیمه اول توسط پیمان بابایی به گل برسند و دوتیم با تساوی راهی رختکن شوند.

دوتیم در نیمه دوم بازی تقریباً برابری را به نمایش گذاشتند و با ارسال حملاتی روی دروازه‌های همدیگر در پی زدن گل دوم و کسب امتیازات کامی بازی بودند. اولین خطر جدی این نیمه با نفوذ سامان نریمان جهان به محوطه جریمه استقلال خوزستان خلق شد که ضربه این بازیکن را وحید شیخ‌ویسی در دقیقه 64 با واکنشی مناسب دفع کرد و در دقیقه 68 شوت حکیم نصاری از بالای دروازه به خارج رفت.

بازیکنان استقلال در دقایق 75 و 78 دوبار دیگر دروازه گسترش فولاد را مورد تهدید قرار دادند که ضربات سلمان بحرانی و عقیل کعبی ثمری نداشتند. در دقیقه 83 نیز شوت عرفان افراز بازیکن تعویضی گسترش فولاد با واکنش شیخ‌ویسی به کرنر رفت.

در شرایطی که بازی رو به پایان بود و چهارمین دقیقه وقت تلف شده سپری می‌شد، گسترشی‌ها باز هم با یک ضربه از راه دور به گل رسیدند و این بار مسیح زاهدی دروازه استقلال خوزستان را باز کرد تا استقلال خوزستان با نتیجه مشابه سال گذشته برابر گسترش فولاد تبریز تن به شکست 2 بر یک بدهد.

استقلال خوزستان با قبول این شکست 10 امتیازی باقی ماند و تیم گسترش فولاد تبریز جمع امتیازاتش را به عدد 14 رساند.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال): حکیم نصاری در پی ارسال توپ به محوطه جریمه گسترش فولاد با سر توپ را برای جونیور مارینی آماده کرد و این مهاجم برزیلی هم با ضربه سر دروازه فرناندو خسوس را گشود.

1-1 (گسترش): یک خطای مشکوک در پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان اعلام شد و پس از مهیا شدن توپ برای پیمان بابایی، شوت زمینی این بازیکن از کنار دستان وحید شیخ‌ویسی به درون دروازه‌ی استقلالی‌ها چرخید تا گل تساوی میزبان رقم بخورد.

2-1 (گسترش): در حالی که بازی رو به پایان بود، شوت مسیح زاهدی از پشت محوطه جریمه به درون دروازه استقلال خوزستان غلطید تا استقلالی‌ها در آخرین ثانیه‌ها متحمل شکست شوند.

در حاشیه
* سکوهای ورزشگاه بنیان دیزل در ابتدای بازی خالی بود اما رفته رفته تماشاگران وارد ورزشگاه شدند.
*باشگاه گسترش فولاد تبریز با چاپ بنر درگذشت تعدادی از هموطنان کشورمان در زلزله استان کرمانشاه را تسلیت گفت.
*پیش از بازی به احترام سهید مدافع حرم، شهیدان مرزبانی و جانباختگان زلزله کرمانشاه فاتحه  قرائت شد و حاضران در ورزشگاه یک دقیقه سکوت کردند.
* فرناندو خسوس دروازه‌بان سابق استقلال خوزستان پیش از آغاز بازی به سمت هم تیمی‌های سابقش رفت و با آن‌ها خوش‌وبش کرد. خسوس برای حضور در میدان از ویسی رخصت گرفت.
* یونس دلفی که در بازی قبلی استقلال خوزستان 2 گل به ثمر رسانده بود، به‌خاطر مصدومیت از ناحیه کشاله در ترکیب اصلی به میدان نرفت و در نیمه دوم به بازی آمد.
* اعضای تیم استقلال خوزستان نسبت به قضاوت داور این مسابقه شدیداً معترض بودند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
3
3
متأسفم واسه بازیکنان استقلال ک نتونستن ۳۰ثانیه از یک امتیازشون دفاع کنن
فقط فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
5
بازی رو دیدم خداییش اس.خ بد بازی نکرد همون 1-1 حق دو تیم بود .ولی غفلت کردن اخرش .
این تیم اگه حمایت مالی بشه تو لیگ میمونه.
ما شالله خوزستان .گسترش رو از قعر کند
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
5
مبارک هیات مدیره بی تعصب به هدفشون رسیدن. تیم بدون پول داره بازی میکنه بازیکنهای باغیرت 94 دقیقه جنگیدن حداقل یه امتیاز حقشون بود حیف شد
خوزستان مهد فوتبال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
1
4
مبارک مسئولین باشد این باخت که واقعا حق استقلال خوزستان حداقل مساوی بود. مبارک شرکت گروه ملی و آقایان ... قرار بود که پاداش بدن و همیشه میخوان تو تیم کاره ای باشن کسی که نمیتونه یک ریال پول بیاره چرا باید راس کار بمونه چه مدیریته. ای خدا خودت روسیاهشون کن اونایی که به فکر نابود کردن فوتبال خوزستان باشن پول بلیط دقیقه نود جور میکنن یه پول بلیط نمیتونن جور کنن خدایا خودت کمک کن
ادمین لطفا بچاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
4
استقلال فوتبال خوبی بازی میکنه گزارشگر تبریزی با اینکه تعصب زیاد دارن به تیمای تبریز چندبار اعتراف کرد به بازی خوب بچه هامون ولی با این شرایط مالی سخت بتونیم به لیگ ادامه بدیم این مسئولین مشغول چکاری هستند چرا از اس خوزستان حمایت مالی نمی شه ای کاش آقای ..... و ...... همونقدر که واسه توطئه کردن علیه تیم وقت میذارن بهمین اندازه واسه کمک به نماینده استان وقت می ذاشتن نباید بخاطر خصومت شخصی و تصفیه حسابهاشون اینجوری سهمیه استان رو قربونی کنند ای کاش استاندار محترم دخالت می کرد و تیم رونجات می داد متاسفانه این دشمنان داخلی باشگاه که به تیم ضربه می زنن ادعا می کنن استاندار پشتیبان اونهاس
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
1
4
واقعا استقلال خوزستان خوب باری کرد حیف که مسئولین هزینه های این تیم رو تامین نمیکنن!!!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها