به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
با درخواست مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان؛

ورود وزیر ورزش برای رفع مشکلات استقلال خوزستان

ورود وزیر ورزش برای رفع مشکلات استقلال

خوزستان اسپورت- بعد از دو پیروزی روحیه‌بخش مقابل ملوان انزلی و سیاه‌جامگان که امیدواری نسبت به آینده‌ی استقلال خوزستان را در بین هواداران فوتبال جنوب افزایش داد، اوضاع کاملاً متفاوت با آن چیزی پیش رفت که همگان حدس می‌زدند.

به گزارش خوزستان اسپورت، انتشار خبر منتفی شدن واگذاری مالکیت باشگاه استقلال خوزستان به عبدالرضا موسوی مدیرعامل خوزستانی شرکت هواپیمایی زاگرس، تیم قهرمان لیگ پانزدهم را به سمت بحران سوق داد، تا جایی که بازیکنان استقلال خوزستان از حضور در تمرینات خودداری کردند و مصاحبه‌های انتقادی اعضای این تیم، یکی پس از دیگری روی خروجی رسانه‌های مختلف قرار گرفت.

در عین حال، مصاحبه‌ی چهارشنبه شب افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، در پاسخ به صحبت‌های سرمربی، سرپرست و بازیکنان استقلال خوزستان که با اظهارات تندی خطاب به اعضای تیم استقلال همراه بود، موج تازه‌ای در محافل ورزشی استان به راه انداخت و واکنش بسیاری از فوتبالدوستان خوزستانی در فضای مجازی را به دنبال داشت.
 
غیرمنتظره بودن صحبت‌های افشین حیدری از آن‌جا نشأت می‌گرفت که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از ابتدای این فصل حامی عبدالله ویسی به شمار می‌رفت و با تحرکات درون استانی برای تضعیف این مربی مقابله می‌کرد تا استقلال خوزستان در فضایی به دور از تنش به مسابقات ادامه دهد.

همین امر سبب گردید تا هجوم رسانه‌ای افشین حیدری به جبهه‌ی استقلالی‌ها، برای افراد نزدیک به مسائل این باشگاه غافلگیرکننده باشد، اما ظاهراً مدیرکل ورزش استان که موضوع مالکیت استقلال خوزستان را از سه جهت شامل استانداری خوزستان، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پیگیری می‌کند، برای آن‌که برخی جریانات داخل یا خارج از استان با استفاده ابزاری از مصاحبه‌های انتقادی اعضای تیم استقلال خوزستان، در روند تعیین وضعیت مالکیت باشگاه اختلال ایجاد نکنند، اقدام به انجام چنین مصاحبه‌ای کرده و از اعضای تیم استقلال خواسته است که از جمعه (امروز) در تمرینات شرکت کنند.

اقدامات مدیرکل برای رفع مشکل استقلال خوزستان
به گزارش خوزستان اسپورت، سفر مهدی تاج به استان خوزستان فرصت مناسبی بود تا افشین حیدری در نشستی که سه‌شنبه شب گذشته در منزل عبدالکاظم طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان برگزار شد، عدم توانایی مالی شرکت گروه ملی در پرداخت هزینه‌های استقلال خوزستان را با رئیس فدراسیون فوتبال در میان بگذارد و راهکارهای انتقال مالکیت باشگاه به متقاضیان خریداری آن بررسی شود.

صبح روز چهارشنبه نیز این موضوع به‌صورت مکتوب از طرف اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد و رایزنی نهایی با مهدی تاج صورت گرفت. افشین حیدری سپس در مکالمه تلفنی با وزیر ورزش و جوانان، موافقت دکتر سلطانی‌فر برای پیگیری مراحل انتقال امتیاز باشگاه استقلال خوزستان را جلب کرد و وزیر ورزش و جوانان در تماس با مدیریت بانک ملی ایران که مالک شرکت گروه ملی محسوب می‌شود، پیگیر موضوع انتقال امتیاز باشگاه استقلال خوزستان به متقاضیان خریداری آن شد.

مدیرکل ورزش استان که هماهنگی لازم با دکتر شریعتی استاندار خوزستان را هم انجام داده است، طی دو روز آینده عازم تهران می‌شود تا با حضور در وزارت ورزش و جوانان مراحل بعدی این پروسه را با کمک وزیر ورزش و از طریق مدیریت بانک ملی ایران پیگیری کند.

تأمین 2 میلیارد تومان تا نیم‌فصل لیگ
طبق اعلام متولیان باشگاه استقلال خوزستان، اکثر بازیکنان این تیم تاکنون 20 درصد از قراردادهای فصل جاری را دریافت کرده‌اند و مسئولان تلاش می‌کنند که تا نیم‌فصل حداقل 20 درصد دیگر از مبالغ قراردادهای آن‌ها را پرداخت نمایند و همزمان مطالبات معوقه‌ی چند بازیکن که مربوط به فصل گذشته است را به این تعداد از بازیکنان بپردازند.

در زمان حاضر استاندار و مدیرکل ورزش خوزستان در صدد تأمین مبلغ یک میلیارد تومان از منابع درون استانی برای پرداخت به باشگاه استقلال خوزستان هستند؛ همچنین قرار است که ای.اف.سی نیز پس از برگزاری دیدار برگشت فینال سال 2017 لیگ قهرمانان آسیا بین اوراوا ردز ژاپن و الهلال سعودی و بسته شدن پرونده مسابقات سال جاری میلادی، مبلغی بیش از یک میلیارد تومان که مربوط به هزینه‌های مسابقات خارج از خانه استقلال خوزستان در رقابت‌های سال 2017 لیگ قهرمانان می‌باشد را به این باشگاه پرداخت کند.

براساس محاسبه مسئولان استقلال خوزستان، تزریق بیش از 2 میلیارد تومان تا نیم‌فصل، موازنه‌ی مالی را در تیم آبی‌پوش خوزستان برقرار خواهد کرد و باعث می‌شود میزان دریافتی استقلالی‌ها با تعداد زیادی از تیم‌های حاضر در لیگ هفدهم برابری کند.

در عین حال، پرداخت پاداش پیروزی مقابل سیاه‌جامگان نیز در برنامه‌ی کوتاه مدت مسئولان قرار گرفته، مدیرکل ورزش استان قول پرداخت این پاداش طی روزهای آینده و تا قبل از برگزاری بازی بین گسترش فولاد و استقلال خوزستان را داده است تا شاگردان ویسی در زمینه‌ی پاداش مربوط به پیروزی در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی مطالبه‌ی معوقه‌ای نداشته باشند.

تکلیف استقلال اهواز چه می‌شود؟
اما در کنار رسیدگی به مشکلات استقلال خوزستان، هواداران تیم ریشه‌دار استقلال اهواز هم چشم انتظار پیگیری مدیرکل ورزش استان برای تحقق وعده‌ی وزیر ورزش در خصوص رفع مشکلات باشگاه استقلال اهواز هستند.

افشین حیدری در سفر روزهای آینده به تهران، ضمن پیگیری مراحل انتقال مالکیت باشگاه استقلال خوزستان، موضوعات مربوط به استقلال اهواز را هم در جلسه با وزیر ورزش پیگیری خواهد کرد تا قدیمی‌ترین تیم فعال در فوتبال خوزستان، از حمایت‌ مسئولان بی‌نصیب نماند.

تیم استقلال اهواز به واسطه‌ی هواداران پرشمار و چندین دهه قدمت در فوتبال ایران و تیم استقلال خوزستان به واسطه‌ی قهرمانی لیگ پانزدهم و برافراشتن پرچم فوتبال خوزستان، جزو سرمایه‌های ارزشمند ورزش این استان محسوب می‌شوند و فوتبالدوستان دیار کارون امیدوارند که مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه‌ای به این 2 تیم محبوب خوزستانی داشته باشند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
7
استقلال خوزستان و نفت طهران اینجا میگن پول یه روز میدیم یه روز میگن نمیدیم اونجا یکروز درمیان مربی عوض میکنن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
7
امیدوارم مشکلات استقلال خوزستان و اهواز حل بشه . نفت مسجدسلیمان در راه صعود به لیگ برتره انشالله سال بعد 4 تیم لیگ برتر داشته باشیم
سید شهربار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
4
2
با عرضه سلام و خسته نباشید خدمت پرسنله سایته محبوب و مردمی خوزستان اسپورت خواستم عرض اقایان مسیولین استان خوزستان به یاری قدیمیترین و محبوبترین تیمه فعال استان خوزستان،، استقلال واقعی و ۷۰ ساله اهواز برسید. واقعا جای بسی تعجب و سوال دارد که با وجوده یک تیمه قدیمی و ریشه دار به اسمه استقلال اهواز، چه نیازی به تاسیسه یک تیم به اسمه صنعتی میباشد؟؟؟؟؟ کاش مسیولین کمی برنامه داشتن و بودجه اون تیم رو صرفه استقلال واقعی و ۷۰ ساله اهواز میکردن چون این تیم هم ریشه و هم هوادار دارد. با تشکر خوزستان اسپرت خواهشا چاپ کنید
کیارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
6
ببینیم و تعریف کنیم
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
8
تیمای مثل استقلال خوزستان ، استقلال اهواز ، نساجی مازندران ، ملوان انزلی و چند تیم شهرستانی دیگه حق دارن از امکانات و بودجه ورزش این مملکت در کنار پرسپولیس و استقلال تهران استفاده کنند .
کاش مجلس در بودجه سالیانه بغیر از پرسپولیس و استقلال یک مبلغی برا پرداخت به چنین باشگاههایی که توی شهرهای مختلف ریشه دارند اختصاص میداد.
ضمنا توی آبادانم هرازچندگاهی برا صنعت نفت مشکل درست میکنند که اینم ناشی از بعضی مدیران غیربومیه که تعصبی به این خاک ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
6
اقای سید شهریار سلام ما خوشحالی میشیم به تیم باریشه استقلال اهواز کمک بشه ولی استقلال خوزستانم نماینده همین استانه یادت نره چطور جام قهرمانیو از چنگ پرسپولیس در اورد بنظرم هیچ اشکالی نداره دوتا تیم همزمان فعالیت کنن بعضی شهرها که هیچ سابقه فوتبالی ندارن بیش از دوتیم دارن
پاسخ ها
سید ایمان جعفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
ما مخلص تمام تیمهای استان خوزستان هستیم فقط بزرگواری کنند و نام این تیم را تغییر دهند.این اجحاف و سو استفاده از محبوبیت و اصالت استقلال اهوازه و بس نام دیگری انتخاب کنند تا ما هم دعاگو باشیم و هم ارزوی موفقیت میکنیم برای این تیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
6
وزیر ورزش باید عدالت رعایت کنه. اگر به سرخابیهای تهران پول میدن باید به خوزستانیها هم پول بدن. نه اندازه سرخابیهای تهران حداقل 10 درصد پولی که به تهرانیها میدید واسه خوزستان در نظر بگیرید. من هنوز از آقای حیدری ناراحتم بخاطر مصاحبش و ازش انتظار دارم بصورت جدی قضیه کمک به اس خوزستان و اهواز رو دنبال کنه تا مشکلات برطرف بشه.
سید شهربار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
2
4
با عرضه سلام و خسته نباشید خدمت پرسنله سایته محبوب و مردمی خوزستان اسپورت خواستم عرض کنم که در جواب اقای ناشناس،،، من با تیمه استقلال خوزستان مشکلی ندارم و تیمه شهرمه دوستش دارم،،، ولی برادره گرامی خوزستان فقط و فقط یک استقلال واقعی دارد و ان هم استقلال ۷۰ ساله اهواز میباشد،،،، کاش حداقل نام استقلال خوزستان رو عوض کنند،،، چه فایده داره یک شهر دو تیمه هم نام داشته باشد؟؟؟؟ واقعا خنده دار نیست؟؟؟؟ خوزستان اسپرت خواهشا چاپ کنید
فولادشهراهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
1
6
اوضاع مالی مملکت اینقدر خراب و بحرانی هستش که این حرفها همه شو ونمایش میباشد. اگر غارتگران بیت المال چیزی در ته این ذخیره ملی گذاشته باشند صرف طلبکاران موسسات و فرهنگیان و ... میشود نه تیمهای فوتبال آنهم در خوزستانی که همیشه مظلوم بوده وخواهد بود.
ناصرپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
2
2
یک فرق عمده بین استقلال و پرسپولیس تهران با استقلال خوزستان و دیگر تیمهای اینچنینی وجود دارد که باید به آن توجه شود .سال هاست که دو تیم مردمی تهران و ایران قصد دارند که از زیر نظر دولت خارج شوند و بصورت خصوصی اداره شوند که ولی دولت چنین اجازه ای را نداده است و بهمین دلیل دولت هم موظف است جور بی پولی آنها را بکشد .اما باشگاه استقلال خوزستان زیر نظر گروه ملی فعالیت خود را شروع کرده و تقریبا خصوصی است و دولت هیچ تعهدی در برابر این تیم ندارد و اگر مسئولین استان هم تلاشی می کنن فقط برای این است که یک سهمیه استان نگهدارند و دل هواداران را شاد کنند و از این بابت باید از آنها تشکر کرد .
امیدوارم مسئولین استان بفکر دو تیم قدیمی و مردمی استقلال اهواز و شاهین اهواز هم باشند .من بعنوان یک فرد شاهینی از مسئولین استان خواهش میکنم در کنار دیگر فعالیت های خود نیم نگاهی هم به تیم قدیمی و ریشه دار شاهین اهواز داشته باشند که چند سال است خبری از آن نیست و حتی بودجه حضور در مسابقات استان را نیز ندارد .
سید شهربار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
4
با عرضه سلام و خسته نباشید خدمت پرسنله سایته محبوب و مردمی خوزستان اسپورت خواستم عرض کنم که در جواب اقای ناصر پور عزیز... به امید روزی که دوباره شاهین اهواز و استقلال واقعی ۷۰ ساله اهواز دوباره زنده بشن کاش همه تیم های با ریشه و با اصالت مثله شاهین اهواز،استقلال اهواز، برق شیراز،، ابومسلم مشهد و... زنده و احیا بشن. خوزستان اسپورت خواهشا چاپ کنید
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
1
0
نمیدونم این سید شهریاری چه دشمنی با استقلال خوزستان داره و در قبال انحلال این تیم چه سودی بهش میرسه ؟!لطفا چاپ کنید
سید ایمان جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
جناب بیرگانی به اعتقاد حضرتعالی استفاده از نام و برند و محبوبیت استقلال اهواز ظلم و اجحاف در حق این تیم ریشه دار و خاطره ساز نیست؟ مثلا میشه در ابادان یک تیم به نام صنعت نفت ابادان و البته با همان نام و رنگ پیراهن ساخت؟ این سو استفاده از نام تیمهای ریشه دار نیست؟ یا مثلا در تبریز یک تیم با نام تراکتورسازی و با همان رنک پیراهن و مشخصات مشابه؟ ایا کمبود نام و اسم تیم بود چرا اسم تیم را شاهین جنوب کارون و یا نخل که اتفاقا هم معنا دارند و هم نامهای خاطره انگیزی برای مردم اهواز هستند نگذاشتند به نظر شما دلیلی غیر از استفاده از محبوبیت استقلال اهواز داشته است؟ تو را بخدا کمی منصفانه تر قضاوت کنید. با تشکر
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها