به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

پورموسوی: مصدومیت زهیوی مربوط به پارسال نیست

پورموسوی: مصدومیت زهیوی مربوط به پارسال نیست

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت: باشگاه استقلال خوزستان از پاداش لیگ قهرمانان آسیا که چیزی بابت طلب بازیکنان فصل قبل نداد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، فولاد خوزستان امسال با حضور سیدسیروس پورموسوی نسبت به 2-3 سال اخیر وضعیت بهتری داشته و عملکرد تیم ثبات قابل قبولی داشته است. البته فولاد در طول فصل جاری با مثل چند سال اخیر با حواشی روبرو بوده و گاهی جو سکوها علیه تیم شده است.

پورموسوی در مورد نتایج تیمش صحبت‌های زیر را انجام داد.

شرایط فولاد خوزستان چطور است؟
خدا را شکر وضعیت ما بد نیست. در بازی با پدیده هم عملکرد خوبی داشتیم و می‌توانستیم برنده شویم. نشان دادیم برای کسب پیروزی به مشهد رفتیم. خیلی زود گل زدیم و فرصت‌های گلزنی دیگری هم داشتیم. در اواخر نیمه اول غافلگیر شدیم و گل تساوی را دریافت کردیم و در دقایق ابتدایی نیمه دوم گل دوم را دریافت کردیم. با تعویض‌هایمان به حریف فشار آوردیم و گل تساوی را زدیم. در ادامه می‌توانستیم گل برتری را بزنیم اما اینطور نشد. روی هم رفته از تلاش بازیکنان رضایت داشتم. نشان دادیم کیفیت خوبی داریم. پدیده تیم بسیار خوبی بود. آنها از حمایت 8-9 هزار هوادار برخوردار بودند و تساوی ارزشمندی بود.

در تعطیلات چه برنامه‌ای داشتید؟
بعد از بازی با پدیده چند روزی تمرینات را تعطیل کردیم و از روز شنبه کارمان را آغاز کردیم. امروز و فردا در دزفول دو بازی دوستانه برگزار می‌کنیم تا روند آماده سازی خود را برای دیدار مقابل پارس جم پشت سر بگذاریم.

فولاد در 4 بازی اخیر به 4 تساوی رسیده است. این مسئله شما را نگران نمی‌کند؟
دو مسابقه از این 4 بازی خارج از خانه بوده است. مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی با حضور هوادارانش و مقابل پدیده در مشهد به تساوی رسیدیم که این کمتر از پیروزی نیست. 2 تساوی خانگی داشتیم که در هر دو بازی از حریف پیش بودیم. مقابل استقلال خوزستان 60 دقیقه 10 نفره بازی کردیم و در دقیقه آخر گل خوردیم. در مقابل سایپا هم عملکرد خوبی داشتیم. اما در آن مقطع فاصله بازی‌ها خیلی کم بود و پشت سر هم بازی می‌کردیم. این نتایج نگران کننده نیست. این نکته مثبت هم در نظر بگیرید که ما در 6 بازی اخیر متحمل شکست نشدیم. تلاش می‌کنیم در 3-4 بازی پایانی امتیازات لازم را بگیریم تا شرایط تیم در جدول بهبود پیدا کند.

تعطیلات لیگ در روند کاری فولاد خللی ایجاد نمی‌کند؟
صد در صد همینطور است. قبل از بازی با استقلال تعطیلی داشتیم و الان قبل از بازی با پارس جم هم تعطیلی داریم. تا تیم‌ها شرایط خوبی پیدا می‌کنند مسابقات تعطیل می‌شود. این مسئله آسیب می‌زند. حفظ بازیکنان در شرایط مسابقه بسیار سخت است. بی‌انگیزگی به وجود می‌آید. شرایط بازی دوستانه با تیم‌های لیگ اولی و دومی با مسابقات عادی کاملا متفاوت است.در هر تعطیلی مصدومیت‌های جدیدی اتفاق می‌افتد. در آخرین تعطیلی حامد لک دچار مصدومیت شده است و از این مسئله لطمه خوردیم. در کل در نیم فصل اول تعطیلات به تیم‌ها آسیب زد.

وضعیت حامد لک به کجا انجامید؟
لک نرم دویدن را آغاز کرده. او نیز نظر پزشک تیم ملی کار می‌کند و از روز جمعه به تمرینات فولاد اضافه می‌شود.

در مقطعی از برخی اتفاقاتی که رخ می‌داد ناراحت بودید. آیا این مشکلات برطرف شد؟
یک مقدار از برخی دوستان گله داشتم.قبل از بازی با پدیده در جلسه‌ای که با دوستان داشتم گفتم عده‌ای هستند که می‌خواهند بیخود و بی‌جهت تیم را تخریب کنند و هواداران را تحریک می‌کنند. باید جلوی این افراد را بگیریم. متاسفانه خود ما دست به دست کردیم وکاری از پیش انجام ندادیم. باشگاه باید با جدیت با این مسائل برخورد کند. در نشستی که با شریف رئیس هیأت مدیره و علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل باشگاه برگزار کردیم قرار شد این مسائل پیگیری شود و با متخلفان برخورد کنند. افرادی از بیرون تحریکاتی علیه تیم انجام می‌دهند.

در صفحات مجازی هم تحرکاتی علیه تیم انجام می‌شود.
بله گاهی تحرکات در صفحات مجازی خیلی شدید می‌شود. به همین خاطر پستی در صفحه مجازی مربوط به خودم منتشر کردم و گفتم برای سربلندی فولاد اگر حق کسی هم پایمال شده از جمله خودم، باید از این مسئله بگذریم و اجازه بدهید تیم در آرامش حرکت کند. تمرینات ما بدون هواداران است اما باید این آرامش را در صفحات مجازی هم برقرار کنیم. همه باید تلاش کنیم تا فولاد به جایگاه اصلی خود برسد. مردم از این پیام استقبال کردند و می‌گفتند باید به یکدیگر اعتماد کنیم تا بتوانیم با حضور پرشورتر از تیم حمایت کنیم. در چند روز اخیر صفحات مجازی در مورد فولاد با آرامش زیادی از طریق کاربران دنبال می‌شود و امیدوارم این آرامش به سکوها هم برسد تا فولاد قبل از اتمام نیم‌فصل بتواند نتایج قابل قبولی کسب کند.

این روزها بحث مصدومیت رحیم زهیوی مطرح شده و خیلی‌ها به آسیب‌دیدگی‌های پی در پی این بازیکن انتقاد می‌کنند.
زهیوی بعد از بازی با استقلال که مصدوم شد بعد از چند روز درمان را آغاز کرد و زیر نظر  پزشک و بدنساز به صورت اختصاصی تمرین می‌کرد.بارها گفته‌ام مصدومیت او برای فصل جاری است و ربطی به سال قبل ندارد. او پارسال از ناحیه پای چپ مصدوم بود و امسال با مصدومیتی از ناحیه پای راست، روبرو شده است. متاسفانه این بدشانسی بود که گریبانگیر زهیوی شد اگر این مصدومیت‌ها نبود او می‌توانست الان در تمرین تیم ملی حضور داشته باشد. مطمئنم او با تلاش بیشتر جایگاهش را به دست می‌آورد. او قبل از بازی با پدیده اعلام کرد 60-70 درصد آمادگی دارد و می‌تواند برای تیم به میدان برود. و می‌تواند به عنوان یار جانشین بازی کند. پس از مشورتی که با پزشکان تیم داشتیم، آنها ترجیح دادند او درمان را به طور کامل پشت سر بگذارند و بدنسازی را ادامه دهند. دوران درمان او به اتمام رسیده و در حال حاضر بدنسازی می‌کند تا با تقویت عضلات پایش بتواند بدون مشکل برای تیم کار کند.

این روزها بحث مجوز حرفه‌ای آسیا و شکایت مربیان و بازیکنان به خاطر مطالبات خود از تیم سابق‌شان مطرح است. وضعیت طلب شما از استقلال خوزستان به کجا انجامید؟
قبل از بازی با الهلال در کلاس مربیگری حرفه‌ای در تهران حضور داشتم. شنیدم بازیکنان تمرین نمی‌کنند و نسبت به اتفاقاتی که رخ داده، معترض هستند. با اعضای تیم تماس گرفتم و از آنها خواستم به تمرین برگردند اما بازیکنان گلایه‌مند بودند. حتی برای تیم بلیت سفر به تهران برای عزیمت به عمان گرفته شد که بازیکنان به تهران نیامدند. از فدراسیون تماس گرفتند و گفتند به بازیکنان بگویید ما از آنها حمایت می‌کنیم و مطالباتشان را می‌گیریم. به عمان رفتیم و وقتی بازگشتیم دیگر کسی سراغی از ما نگرفت و حتی گاهی اوقات به تماس‌هایمان پاسخ ندادند. چک 3 میلیاردی به عنوان بخشی از مطالبات بازیکنان، کادر فنی، کادر پزشکی و کادر تدارکات در اختیار محمد طیبی قرار گرفت. سه ماه و نیم از زمان این چک گذشته ولی اتفاقی نیفتاده است. در چند وقت اخیر دو بار با نماینده باشگاه استقلال خوزستان نشست برگزار کردیم. 50 درصد از مطالبات‌مان را بخشیدیم تا این پول را به ما بازگردانند اما باز هم اتفاقی نیفتاد. به ناچار بازیکنان وکیل گرفتند و از طریق مراجع قضایی مطالبات خود را پیگیری می‌کنند. خیلی ناراحت هستم. به نظرم این چک اعتبار خوزستان بود.

افرادی که مسئول هستند اعتبارشان وسط است. بازیکن یک سال زحمت کشیده و با همه وجود در آسیا بازی کرده است. به تیم ما لقب ندارهای باغیرت را داده بودند اما به محض اینکه مسابقات تمام شد آنها را فراموش کردند. دیگر به آن بازیکنان محل نمی‌گذارند. این حرکت بسیار زشت است. قبل از بازی با الهلال این بازیکنان دارای احترام بودند و مسئولان با اولین زنگ پاسخ آنها را می‌دادند اما حالا که قراردادشان به پایان رسیده دیگر مورد احترام مسئولان خوزستان نیست و جوابی به آنها داده نمی‌شود. این بازیکنان با تمام وجود مبارزه کردند. در بازی آخر وقتی به فرودگاه امارات آمدیم یا به ایران بازگردیم حتی پول نداشتیم برای بازیکنان غذا بخریم. پول‌هایمان را روی هم گذاشتیم و برای بازیکنان بیسکوئیت خریدیم. این همان تیمی است که کار خود را با عزت آغاز کرد و هیچ کسی از آنها انتظار نداشت. این تیم با قدرت به مرحله بعد صعود کرد و مقابل تیم باقدرت الهلال حذف شد. مطمئنم اگر آن تنش‌ها به وجود نمی‌آمد که تمرینات تعطیل شود شاید نتیجه دیگری رقم بخورد و ما حداقل می‌توانستیم در یکی از مسابقات خود مقابل الهلال برنده شویم. در هر دو بازی ما گل اول را به ثمر رساندیم و متحمل شکست خفیف 2 بر یک شدیم.

متاسفانه حالا زحمات بچه‌ها را فراموش کردند. پاداشی از سوی کنفدراسیون آسیا داده شد که این حق این بازیکنانی بود که زحمت زیادی کشیده و در آسیا به میدان رفتند اما هیچ پولی از آن پاداش به این نفرات پرداخت نشد. حالا قرار است پولی به عنوان غرامت تیم‌های ایرانی در دیدار مقابل حریفان عربستانی که در کشور ثالث برگزار می‌شد در اختیار آنها قرار بگیرد که باید این پول را عربستانی ‌ها پرداخت کنند. امیدوارم از این پول طلب بازیکنان را پرداخت کنند. با افتخار می‌گویم طی یک سال و نیم اخیر ریالی از استقلال خوزستان دریافت نکردم اما امیدوارم این بازیکنان به حق خودشان برسند.

و صحبت پایانی.
امیدوارم 29 آبان هواداران به ورزشگاه بیایند و تیم خودشان را حمایت کنند. اینکه در بازی‌های خانگی 300-400 نفر به ورزشگاه بیایند چندان جالب نیست. اعتقاد داریم خوزستان مهد فوتبال است و انتظار داریم هواداران که همیشه تیم را مورد حمایت قرار می‌دادند باز هم به ورزشگاه بیایند. هواداران باید از فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، صنعت نفت، و نفت مسجدسلیمان تیم‌های شهرشان حمایت کنند و فولاد خوزستان بار دیگر نمونه‌ای در کل ایران باشند. امیدوارم در بازی با پارس جم هواداران را حمایت کنند و باز هم شاهد موفقیت‌های فولاد باشیم.

خبرهای مرتبط
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۳
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
1
3
اقای پورموسوی دو خواهش دارم .اولا بازی دفاعی کنار بذارید و مثل فولاد واقعی هجومی بازی کنید فولاد هیچوقت مثل امسال دفاعی نبوده. دوما خواهش میکنم وقت خودتونو با پرداختن به حاشیه ولیدر وفضای مجازی وحرفای غیرفنی هدر ندید وکمی بیشتر واسه مسایل فنی وقت بذارید تا بجایی نرسیم که بعد از مساوی با پدیده از خوشحالی تشویق ایسلندی بکنیم
Havadar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
2
1
فولاد از اول فصل از مربی گرفته تا بازیکن خوب یار گیری نکرد امسال امیدی به بالای جدول نیست بنظر من بهترین گزینه برای باشگاه بازیکن ساز فولاد مجید جلالی هست..
من فولادی ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
1
2
سید عزیز و بزگوار امیدوارم که حرفهای معرضانه و بدور از کارشناسی شده سبب نشود شما تزلزل پیدا کنید .خدا را شکر تیم متحولی دارید و قادر هستید تیمهای بزرگ را به زانو دراورید. این امید هم داریم که اسطوره بزرگ خوزستان رحیم خان زهیوی به اوج خود برگردد و به تیم بزرگ فولاد کمک کند چون حضور او برای هر تیم نعمت بس بزرگی است که خوب باید از ان استفاده کرد. جناب اقای پورموسوی خواهشا زهیوی را یک خط به عقب بکشید تا بتواند با پاسهای طلائی خود موقیت های بزرگی برای دیگر بازیکنان خلق کند .چون پست اصلی زهیوی مهاجم نوک نیست و همیشه پشت مهاجمان بازی میکند چون قدرت حفظ توپ و دریبلینگ او بسیار بالاست و این از امتیازات بزرگ این بازیکن است. به امید درخشش تیم بزرگ استان و کسب مقام قهرمانی که دور از دسترس نیست
فؤاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
1
1
زین پس مطالب شما را نمی خوانم زیرا اظهارات شما آقای پورموسوی در هرزمان که بوده فاقد تحلیل فنی و علمی است و اخیرا هم به این ضعف که فولاد را در نوردیده اعلام خلاف واقع هم اضافه شده است یعنی ضعف فنی، اعلام و اصرار بر موضوعات خلاف واقع و در نهایت باختن اخلاق...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
1
3
با احترام به سید سیروس بنظرم مصدومیت اقای زهیوی یک مصدومیت کهنه س
اگر مصدومیت جدید بود با فیزیوتراپی یا استراحت خوب می شد
بازیکنی که در ده هفته اول سه بار مصدوم می شه مشخصه مصدومیت کهنه س و حالت مزمن پیدا کرده
بهتر بود به اقای زهیوی یک استراحت طولانی مدت بدید تا کامل خوب بشه
می دونم تحت فشار حرف و حدیثها هم هستین و مرتب به شما می گن چرا بازیکن مصدوم رو با مصدومیت و قرارداد آنچنانی به فولاد اوردین ولی من بنظرم بهتره یک استراحت طولانی بدید شاید خوب بشه اقلا نیم فصل دوم یا سال بعد بتونه راحت بازی کنه
اینکه بخواید یه بازی بفرستیدش داخل زمین بعدش دو سه هفته استراحت کنه دوباره همین کارو تکرار کنید هیچ فایده نداره و تا حالا سه بار امتحان کردین نتیجه نداد پس استراحت استراحت استراحت طولانی مدت بدین خلاص
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
1
جناب آقای پورموسوی امید است که تیم بزرگ فولاد را همچو استقلال خوزستان که قهرمان کردید و در مسابقات اسیایی درخشش بزرگی داشتید انجام نمایید چون بازیکنان بزرگی دارید و قهرمانی با این بازیکنان دور از دسترس نیست.در ثانی ضمن تقدیر و تشکر از اقا رضا بابت اظهار نظر خود موقعی که مربی و دکتر تیم میگویید مصدومیت زهیوی مربوط به امسال می شود چرا ما نباید قبول کنیم و همیشه ساز مخالف خود را میزنیم . در ثانی درست است که میگویید زهیوی باید استراحت کند تا به بازیها برسد ولی ایا اقای زهیوی در بازیهای محلاتی مصدوم شده یا در همین باشگاه باید قبول کنیم که مصدومیت زهیوی ناشی از بازیهای سخت فولاد در روزهای ابتدایی لیگ است . حالا گیریم که زهیوی مصدوم است بزار بقولشما استراحت کند تا به بازیها برسد ایا سرمایه استان برای فرزندان استان ممنوع است. تا دیروز سخنگویی دولت اموال بیت المال را به حساب دو باشگاه انداخته حالا که زهیوی برای این استان با همکاری دوستان خود دو سال پیش قرمانی را به استان اوردند و گذاشتند اشکهای پایتخت نشیان تا صبح قطع نشود دادن پاداش و قراداد برا این بازیک حرام است. چرا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .همین تبغیضها و سرکوفت زدن به فرزندان استان سبب شده که بازیکنانمان نتئپوانند در پایتخت دوام بیارن و بازی کنند. انهم بعلت باند بازیهای بازیکنان که سبب سده بازیکن خوزستانی قریب و تنها باشد. تا دیروز مجاهد خضیراوی را بخاطر یک شب نشینی از کل فوتبال محروم کردن . اما ایا دو بازیکن سرخابی را بعلت قلیان و پارتی محروم کردن . حتما نه میدونی چرا چون تمام هواداران و پیشکسوتان با این بازیکنان بوده و از انها حمایت کردن که نگذاشت فدراسیون انها را محروم کند . اما بازیکنان بدبخت خوزستان چی. اگه پایتخت نشیان این عزیزان را سرکوفت نکنند ما هستیم که تیشه به ریشه این عزیزان می زنیم و در نابودی انها بساط خود را پهن کرده و تا میتوانیم شروع به تضعیف کردن می نماییم . امیدوارم اتحاد هواداران در روز 29 در ورزشگاه قدیر شاهد از بین رفتن و تقویت فوتبال استان بوده و باشیم
مجتبی براتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
1
زهیوی فراموشت نمیکنیم و منتظر برگشت پرقدرتت در بازی با پارس جنوبی هستیم . تو دنیایی
مدیر پایگاه با سلام
لطفا برای ارسال نظراتتان از یک اسم کاربری ثابت استفاده کنید.

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
2
تساوی پشت تساوی بدرد نمیخوره قبلا نوشتم 2 باخت و 2 برد بیاریم 6 امتیاز بگیریم بهتر از 4 مساویه بدون باخته.
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
1
1
پورموسوی یادت باشه اگر در غدیر به پارس جنوبی باختی مورد عتاب قرار خواهی گرفت.
قطعا جمعیت قابل ملاحظه ایی خواهند آمد !
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
2
تا اژدری مدیرعامل فولاده اگه مورینیو یا گواردیولا سرمربی فولاد بشه نتیجه نمیگیره. راه نجات فولاد اخراجه اژدریه
فولادشهراهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
1
0
خواهشمندست از ایشون دیگر مصاحبه ای منتشر نکنید. چون کسی که سوادی نداره تمام نظراتش خالی از بارفنی ست. ایشون گل خودشون رو به پدیده دقایق ابتدایی غافلگیری نمیدونه ولی گلهای پدیده که درنیمه دوم زیرفشار همه جانبه خورد رو غافلگیری میدونه. از خودم بدم میاد وقتی میبینم طرفدار تیمی هستم که سکان هدایتش دست چنین افرادی است. و به یک نکته دیگر اگر توجه کنید پی به بیسوادی ایشون میبرید وانهم بازیهای تدارکاتی عجیب وغریب در زمینهای ناهموار شهرستانهاست که این هفته دزفول تشریف بردند. حالا در دزفول کدوم تیم میخواهد نقاط ضعف فولاد رو نشان دهد بماند! ولی آیا در دزفول 1متر زمین مسطح گیر میاد که یک تیم لیگ برتری در آن کار تکنیکی کند. کلا باند این فرد دنبال یک سری تفریح و سفرهای دوستانه هستش . یا اونور مرز یا در دزفول یا در شگان و ..... لطفا استعفا دهید و زحمت رو کم کنید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
2
اولین شکست پارس جم باید ازطرف فولاد باشد. ازنظر روحی روانی باعث اوج وترقی فولاد میشود.
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
احسنت بر علی آقا
قطعا پارس جنوبی در اهواز شکست میخورد
فشار های روحی روانی باید شروع بشه
یادمه تراکتور قبل بازی اهواز اسیر جنگ روانی شده بود و شکست خورد
و همین طور جنگ روانی ک پرسپولیس مافیایی و خردبین علیه فولاد راه انداختند و فولاد تحت تاثیر قرار گرفت و باخت
تا روز بازی باید هواداران و روانشناسآن پارس جنوبی را مارک کنند
هواداران فولاد ورزشگاه خالی نگذارید. همت کنید. لاقل همین ی بازی. سایت خوزستان اسپورت حتما در ارتباط دعوت هواداران برای این بازی باید مثل همیشه کار رو در بیارید و تاثیر داشته باشید. فعال باشیم و فولاد را با حمایت بالا رآهی میدان کنیم.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها