به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۲۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

اولین شکست دهنده پرسپولیس در وضعیت قرمز

اولین شکست دهنده پرسپولیس در وضعیت قرمز

خوزستان اسپورت- اولین تیمی که در لیگ ایران موفق به شکست دادن پرسپولیس شد، این روزها در وضعیت نامناسبی به‌سر می‌برد.

به گزارش خوزستان اسپورت، سابقه‌ی رویارویی پرسپولیس با تیم‌های خوزستانی به حدود نیم قرن پیش برمی‌گردد؛ به دورانی که لیگ سراسری فوتبال اولین تجربه‌هایش را در ایران سپری می‌کرد.

پرسپولیس تهران که امروز میهمان خوزستانی‌هاست، طی نیم قرن اخیر با تیم‌های زیادی از خوزستان روبرو شده است، تیم‌هایی که تعدادی از آن‌ها به‌دلایل مختلف در گذر زمان از سطح اول فوتبال ایران دور شدند.

اما اولین شکست پرسپولیس برابر یک تیم خوزستانی در سال 1350 شمسی رقم خورد. پرسپولیس در سال 50 با کلکسیونی از ستارگان فوتبال آن دوران، تیمی پرقدرت نشان می‌داد و با مربیگری آلن راجرز رقیبانش را در لیگ تهران و لیگ منطقه‌ای ایران از پیش رو برمی‌داشت. پرسپولیس در مرحله نهایی لیگ ایران که با شرکت هشت تیم برگزار شد 14 بار به میدان رفت، 14 مسابقه بدون تساوی، همراه با 13 پیروزی و یک باخت.

تنها شکست آن تیم استثنایی پرسپولیس، در خوزستان و توسط تاج مسجدسلیمان رقم خورد. تیمی که بعد از انقلاب به استقلال مسجدسلیمان تغییر نام داد و امروز که پرسپولیس یک‌بار دیگر به خوزستان سفر کرده است، آن تیمی که اولین و تنها باخت قرمزپوشان در لیگ 50 را رقم زده بود، در انتهای جدول لیگ خوزستان دست و پا می‌زند.

این جدول لیگ برتر خوزستان بیانگر وضعیت اولین تیم خوزستانی پیروز مقابل پرسپولیس است، تیمی با بیش از نیم قرن سابقه که همانند بسیاری دیگر از تیم‌های ریشه‌دار خوزستان رو به زوال است و اگر چاره‌ای برای نجات آن اندیشیده نشود، چه بسا به سرنوشت تیم‌های بزرگی دچار گردد که امروزه اثری از آن‌ها در فوتبال خوزستان دیده نمی‌شود.

اولین شکست دهنده پرسپولیس در وضعیت قرمز

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها