به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 16
کد خبر: ۱۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

صنعت‌نفت 2 – ذوب‌آهن 2؛ بازگشت برزیلی آبادانی‌ها

صنعت‌نفت 2 – ذوب‌آهن 2؛ بازگشت برزیلی آبادانی‌ها

خوزستان اسپورت
هفته پنجم لیگ هفدهم – استادیوم تختی آبادان
سه‌شنبه 31 مرداد 96 – ساعت 20:30
صنعت نفت آبادان 2 – ذوب آهن اصفهان 2
آگوستو سزار (78 و 3+90) برای صنعت‌نفت - مهدی رجب‌زاده (38- پنالتی)، مهران درخشان‌مهر (69) برای ذوب‌آهن
داور: حسن اکرمی
کمک داوران: مهدی الوندی و علی دودانگه
اخطار: کرار جاسم، آگوستو سزار (صنعت نفت) – محمد نژادمهدی، رشید مظاهری (ذوب آهن)
تماشاگر: پنج هزار نفر

صنعت نفت آبادان: ناصر سالاری، علی عبدالله‌زاده، حسین بغلانی، مرتضی اسدی، حسین ساکی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم، امید جهانبخش (59- میلاد جهانی و 2+90- رضا جبیره)، فرید بهزادی کریمی (46- زبیر نیک‌نفس) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

ذوب آهن اصفهان: رشید مظاهری، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان‌مهر، حمید بوحمدان، گئورک ولسیانی، مهدی رجب‌زاده (59- ربیع عطایا و 88- اسماعیل شریفات)، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان و مرتضی تبریزی
سرمربی: امیر قلعه نویی

خلاصه بازی
صنعت‌نفت آبادان بازی خانگی دو بر صفر باخته برابر ذوب‌آهن اصفهان را با نتیجه مساوی 2 بر 2 عوض کرد.

تیم‌های شکست خورده‌ی هفته چهارم با هدف کسب سه امتیاز قدم به میدان گذاشتند تا وضعیت بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کنند. صنعت‌نفت در غیاب محمد شادکام سه‌اخطاره از مثلث لوسیانو پریرا، امید جهانبخش و فرید بهزادی کریمی در خط حمله استفاده می‌کرد و هافبک‌های خارجی تیم میزبان در صدد راه‌اندازی و تغذیه مثلث تهاجمی صنعت‌نفت بودند. ذوب‌آهن هم پس از بازگشت گئورگ ولسیانی به ترکیب اصلی، بازی را با دو هافبک دفاعی آغاز کرد تا ضمن یارگیری فشرده با کرار جاسم در میانه میدان و اداره‌‌ی حملات تیم نفت آبادان، چشم به ضدحملات داشته باشد که در نیمه اول چند بار با استفاده از شکاف‌های موجود در خط دفاعی میزبان، ضدحملات خطرناکی را شکل داد.

شوت پای چپ لوسیانو پریرا در دقیقه 13 تماشاگران حاضر در ورزشگاه را برای گل نیم‌خیز کرد، اما توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه‌ی مظاهری گذشت و چند دقیقه پس از آن شوت جهانبخش در میانه راه توسط مدافعان ذوب‌آهن قطع شد. شاگردان قلعه‌نویی پس از تحمل فشار اولیه صنعت‌نفت، اولین خطر جدی را در دقیقه 22 خلق کردند که پاس تبریزی به دهانه‌ی دروازه‌ی سالاری توسط حسین ساکی مدافع صنعتی‌ها دفع شد.

دومین حضور ذوبی‌ها در محوطه جریمه میزبان اما یک ضربه پنالتی به همراه داشت و داور به نشانه خطای پنالتی سالاری روی تبریزی در سوت خود دمید که این صحنه با اعتراض شدید تیم میزبان همراه شد. پنالتی را رجب‌زاده پس از خاتمه اعتراضات به گل تبدیل کرد. بازیکنان صنعت‌نفت که از تصمیم داور عصبی شده بودند، دقایق پایانی نیمه نخست را تحت تأثیر گل دریافتی دنبال می‌کردند و همین امر به یاران ذوب‌آهن فرصت داد که تا یکقدمی زدن گل دوم پیش بروند، اما ضربه سر بازیکن ذوب در آخرین لحظات وقت تلف شده به تیر افقی دروازه‌ی آبادانی‌ها برخورد کرد تا نیمه اول با تک گل رجب‌زاده خاتمه پیدا کند.

صنعت‌نفت نیمه دوم را با یک تعویض آغاز کرد و نیک‌نفس جای بهزادی کریمی را گرفت تا آرایش زردپوشان در میدان تغییراتی داشته باشد. شوت آگوستو سزار در اولین دقیقه از این نیمه، نخستین خطر صنعتی‌ها را ایجاد کرد که توپ از بالای دروازه ذوب‌آهن عبور کرد و متعاقب آن شوت زمینی پهلوان با فاصله اندکی از کنار تیر عمود دروازه صنعت‌نفت به خارج رفت.

شاگردان کمالوند که نیمه دوم را تهاجمی‌ آغاز کرده بودند، در دقیقه 53 با شوت نیک‌نفس خطرساز شدند و در دقیقه 55 یک موقعیت تک‌به‌تک نصیب زردپوشان شد که آگوستو سزار نتوانست از این فرصت عالی بهره لازم را ببرد و توپ را به بالای دروازه زد.

مربیان صنعت‌نفت و ذوب‌آهن در ادامه این نیمه تغییراتی در خطوط میانی تیم‌هایشان ایجاد کردند تا کنترل میانه میدان را از دست ندهند. ربیع عطایا هافبک لبنانی ذوبی‌ها که جایگزین رجب‌زاده شد، دقایقی پس از ورودش یک ارسال منجر به گل انجام داد تا با رقم خوردن گل دوم ذوب‌آهن، کار برای صنعت‌نفت مشکل‌تر شود.

در بیست دقیقه پایانی، صنعت‌نفت برای جبران گل‌های خورده حمله می‌کرد و ذوب‌آهن طراحی ضدحملات را ادامه می‌داد. زردپوشان آبادانی روی همکاری دو بازیکن برزیلی، با استفاده از دفع ناقص مظاهری و با ضربه نهایی آگوستو سزار قفل دروازه‌ی تیم میهمان را در دقیقه 78 گشوندند تا بازی با حساسیت بالایی دنبال شود.

چهار دقیقه پس از گل صنعت‌نفت، پاس عالی کرار جاسم به لوسیانو پریرا و خطای محمد نژادمهدی مدافع ذوب‌آهن باعث اعلام پنالتی برای زردپوشان شد و آبادانی‌ها تا یک‌قدمی زدن گل تساوی پیش رفتند اما لوسیانو پریرا که خواستار زدن پنالتی شده بود، این فرصت طلایی را از دست داد و شوت محکم وی از بالای دروازه میزبان به بیرون رفت.

در حالی که بازی به دقایق اضافی رسیده بود، آگوستو سزار هافبک برزیلی نفت آبادان با شوت سنگین از راه دور دروازه ذوب‌آهن را برای دومین بار گشود تا صنعت‌نفت متحمل اولین باخت خانگی نشود و این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان برسد.

شرح گل‌ها
0-1 (ذوب آهن): در پی برخورد ناصر سالار دروازه‌ان نفت و مرتضی تبریزی مهاجم ذوب‌آهن، داور میدان به‌سود تیم میهمان اعلام پنالتی کرد. این ضربه پنالتی که با اعتراض بازیکنان و نیمکت نشینان صنعت‌نفت همراه بود، توسط مهدی رجب‌زاده کاپیتان باتجربه‌ی ذوب‌آهن تبدیل به گل شد.

0-2 (ذوب آهن): حرکت ربیع عطایا از منطقه چپ خط دفاعی صنعت‌نفت و ارسال بلند این بازیکن به تیر دوم، با ضربه سر مهردان درخشان‌مهر مدافع چپ پیش‌تاخته ذوب‌آهن گل دوم این تیم را رقم زد.

1-2 (صنعت نفت): لوسیانو پریرا از سمت چپ تیمش حرکت کرد و توپ را به روی دروازه ذوب‌آهن فرستاد که پس از دفع ناقص توپ توسط رشید مظاهری، ضربه نهایی را آگوستو سزار برزیلی به توپ وارد کرد تا اختلاف به یک گل برسد.

2-2 (صنعت نفت): آگوستو سزار هافبک برزیلی صنعت‌نفت آبادان پس از دریافت توپ از فاصله 35 متری با شوتی سنگین و تماشایی دروازه مظاهری را برای دومین بار فرو ریخت.

در حاشیه
* برگزاری بازی در وسط هفته باعث شده بود تا استقبال تماشاگران نسبت به دو بازی قبلی صنعت‌نفت در آبادان کمتر باشد.
* باشگاه نفت آبادان در فاصله نیم ساعت مانده به آغاز مسابقه، تماشای این بازی را رایگان اعلام کرد.
* کرار جاسم هافبک عراقی نفت آبادان قبل از شروع بازی به سمت امیر قلعه‌نویی رفت و خوش‌وبش گرمی با سرمربی ذوب‌آهن داشت.
* در اواسط نیمه اول بانداژ سر مصدوم علی عبدالله‌زاده مدافع مصدوم نفت آبادان باز شد و داور بازی را متوقف کرد تا به وضعیت بازیکن مصدوم صنعت‌نفت رسیدگی شود.
* هواداران نفت آبادان در نیمه نخست از قضاوت داور ناراضی بودند و علیه وی شعارهایی دادند. پنالتی اعلام شده به‌سود ذوب‌آهن هم باعث اعتراض آبادانی‌ها شد.
* پس از اعلام پنالتی به‌سود ذوب‌آهن، کادر فنی و اجرایی تیم نفت آبادان به سمت ناظر بازی رفتند و نسبت به اعلام این پنالتی اعتراض کردند.
* میلاد جهانی بازیکن چپ پای نفت آبادان که در پاییز سال گذشته از ناحیه رباط صلیبی آسیب دیده بود، پس از ماه‌ها دوری به میدان بازگشت و در نیمه دوم این مسابقه به‌جای امید جهانبخش به زمین رفت.
* داور مسابقه در اوقات تلف شده به رشید مظاهری به‌دلیل اتلاف وقت کارت زرد نشان داد. این در حالی بود که مظاهری اعتقاد داشت مصدوم شده است.

صنعت‌نفت 2 – ذوب‌آهن 2؛ بازگشت برزیلی آبادانی‌ها

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
3
حیف شد پنالتی شیمبا کاش گل میشد
jafar
|
Switzerland
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
3
حیف شد باید می بردیم . دفاع صنعت بخصوص روی هوا بسیار ضعیف عمل می کند و زحمات خط وسط و مهاجمین را به باد میده ؛ تیم به یکی دو دفاع سرزن و بلند قد احتیاج داره.
mohammad27
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
3
کل ایران برای قهرمانی پرسپولیس بسیج شده
اروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
4
بچه ها خسته نباشید درود بر غیرتتان عالی بودین واقعا بهترین بازی شما تو این چن بازی بود از نظر ما برنده زمین صنعت نفت کبیر بود چه میکنه فراز برزیلی برزیلی بازی کردین امروز برزیلته آبادان
فولادشهراهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
4
1
باز خدا رو شکر ازاین ذوب آهن چغر یک امتیاز گرفت. ولی به عنوان فردی که سالها فوتبال خوزستان رو دنبال میکنم به مدیران نفت آبادان توصیه میکنم به فکر یک مربی تراز اول اروپایی برا نفت باشند. ابادان با فراز جزو 5تیم هم نمیشه ومثل هرسال هم آش و همون کاسست.
ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
3
واااای خدا شوت بود یا موشک زمین به زمین؟؟؟؟؟؟؟
غیرتی گلو زد دمش گرم دم همه بچه ها گرم که تو آبادان نباختن دمتون گرم
اروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
2
۴نکته ۱داوری ضعیف۲ اتلاف وقت ۳شانس۴خشونت برای ذوب آهن آیا در صحنه پنالتی صنعت بازیکن ذوب نباید اخراج میشد ۹۰ دقیقه صنعت مالک زمین بود
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
2
درود بر شرف نفتیا اگر اون پنالتی گل شده بود ذوب مات میشد ____3تا بازی هست که از داوری داریم ضربه میخوریم آقای کمال وند لطفا اعتراض شدید ب فدراسیون قرمز کنید
فقط فولاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
2
همینکه نتیجه رو بر گردوندن خوبه ...ولی حیف خط دفاعمون ضعیفه .یه مدافع سرزن میخوایم مثل کولیبالی..خوردن7 گل تو5 بازی. گواه همه چی هست .هافبک و هجوممون عالیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
آبادان برزیلته
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
بازم خیانت باند اصفهانی تاج فدراسیون نشین گریبان صنعت را گرفت . داوری را برای این بازی قوی و مهم گذاشتن که مطیع اوامرشون باشه .عمرا پنالتی گرفته شده بنفع ذوب پنالتی باشه . دروازبان با دستان بسته فقط برای گرفتن توپ میره و بازیکن فولاد خودشو به دروازبان میزنه اونوقت داور پنالتی میگیره یا اینهمه خطا روی کرار کردن و داور عین خیالشم نبود تا بدستور باند اصفهانی فدراسیون موتور تیم صنعت ازکار بیفته و باعث شکست ذوب نشه . فوتبال کثیف همینه . والله به چنین داورانی حتی به قیمت محروم شدن هواداران فحش دادن می ارزه . آخه وقتی فدراسیون عمدا چنین داوران نامردی را برای بازیهای صنعت میذارن و به اعتراض باشگاه نفت هم توجهی نمیکنن معلومه که هوادار تحملشو از دست میده . تاج نامرد با انتخاب چنین داورانی هم اجازه نتیجه گیری به صنعت را نمیدن و هم پس از اعتراض کادر فنی کلی پول مفت از بابت جریمه کادر فنی نصیبشون میشه و اگر هم هوادار اعتراض کنه اونهارو هم محروم میکنن تا تیم تنها بمونه . ترا بخدا دریوزه گری را میبینید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
1
فولاد شهر اهواز میشه بری و راجع به نفت نظر ندی . برو برای فولاد نظر بده . نمیدونیم از دست فدراسیون و داورا بنالیم یا از دست افرادی مثل این فولاد اهواز . آقا برو فقط برو و برای صنعت نفت کامنت نذار . احترام خودته نگهدار وگرنه بدجوری حالتو میگیریم .
فولادشهراهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
ناشناس ! چشم بخاطر شما که تا دیروز دنبال اس اس و پرس پولی تهران بودید من دیگه برای شهرواستان وخاکم، که یک عمر توش زندگی کردم تعصب وغیرتم رو میگذارم کنار!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
تو از پشت خنجر نزن تعصبت پیشکش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
آقا فولادشهر تصمیم گرفتیم کمالوند را عوض کنیم ... دیگه دست از سرمون برمیداری ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
آقای فولادشهر اهواز جهت اطلاعت بگم بی غیرت باشم اگه در طول زندگی برای یکبار هم که شده باشه طرف آبی و قرمز تهران بوده باشم . ما با صنعت بدنیا اومدیم و با عشق صنعت هم میمیریم . مگه ما آبادانیها مثل بعضی شهرها هستیم که دو تیم فولاد و اس خوزستانشونو توی غدیر تنها میذارن . بخدا وقتی بلندگوی ورزشگاه غدیر اعلام میکنه جمعیت 500 یا 800 نفر افسوس میخورم که چرا این ورزشگاه را توی آبادان نزدن که توی همه بازیهای صنعت بین 10 تا 15 هزار نفر جمعیت میره .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها