به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۱۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر

استقلال 1 – سایپا 2؛ اولین باخت آبی‌های خوزستان

استقلال 1 – سایپا 2؛ اولین باخت آبی‌های خوزستان

خوزستان اسپورت
هفته سوم لیگ هفدهم – استادیوم غدیر اهواز
پنجشنبه 12 مردادماه 96 – ساعت 20:30
استقلال خوزستان 1 – سایپا تهران 2
گل‌ها: رضا کرملاچعب (75) برای استقلال - محمد عباس‌زاده (56)، علی قلی‌زاده (60) برای سایپا
داور: مهدی مرجان‌زاده
کمک داوران: مهدی عالیقدر و حسن انتظاری
اخطار: علیرضا زندوی، سلمان بحرانی (استقلال) – مهدی ترابی، رضا اسدی (سایپا)
تماشاگر: چهارصد نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، عقیل کعبی، موسی کولیبالی، ابوالفضل علایی، علیرضا زندوی، میثم دورقی، سلمان بحرانی (66- طالب ریکانی)، حکیم نصاری، حسین صادقی (55- یونس دلفی)، سعید زارع (63- علیرضا دغاغله) و رضا کرملاچعب
سرمربی: عبدالله ویسی

سایپا تهران: محمدرضا اخباری، دانیال ماهینی، رضا علیاری، روزبه شاه علیدوست، محمد دانشگر، امید خالدی، آرش رضاوند، رضا اسدی، مهدی ترابی (90- حامد شیری)، علی قلی‌زاده (84- رضا جعفری) و محمد عباس‌زاده (89- محمد سلیمانی)
سرمربی: علی دایی

خلاصه بازی
تیم استقلال خوزستان در یک دیدار خانگی مقابل سایپا تهران متحمل اولین شکست در لیگ هفدهم شد.

سایپا تهران در 30 دقیقه ابتدایی مسابقه بر توپ و میدان تسلط داشت و بازی بهتری نسبت به میزبان ارائه کرد. ضربه دقیقه ششم مهدی ترابی اولین فرصت تیم سایپا بود که توسط شیخ‌ویسی مهار کرد و خطرناک‌ترین موقعیت گلزنی این تیم نیز در دقیقه 28 ایجاد شد که ابتدا وحید شیخ‌ویسی با ک شیرجه تماشایی ضربه سر محمد عباس‌زاده را برگشت داد و توپ برگشتی را علی قلی‌زاده از دهانه دروازه استقلال با ضربه‌ای بی‌دقت به بیرون زد.

پس از اینکه وقفه خنک کردن بازیکنان در دقیقه 30 مسابقه انجام شد، آبی‌پوشان استقلال خوزستان در 15 دقیقه پایانی نیمه اول کنترل بازی را به دست گرفتند و چند بار به دروازه سایپایی‌ها نزدیک شدند. ضربه کرملاچعب در دقیقه 40 توسط اخباری مهار شد و شوت زمینی حسین صادقی در دقیقه 42 از کنار دروازه‌ی سایپا گذشت. نفوذ علیرضا زندوی به محوطه جریمه سایپا در دقیقه 45 آخرین شانس گلزنی استقلال خوزستان بود که مدافعان سایپا در آخرین لحظه توپ را به کرنر فرستادند تا نیمه نخست بدون گل مساوی تمام شود.

در نیمه دوم، اشتباهات فردی در خط دفاعی استقلال خوزستان کار دست این تیم داد و سایپایی‌ها در کمتر از پنج دقیقه به دو گل متوالی رسیدند تا میزبان را حسابی غافلگیر کنند. محمد عباس‌زاده با استفاده از اشتباه ابوالفضل علایی گل اول را زد و علی قلی‌زاده پس از جای گذاشتن مدافعان استقلال گل دوم را به ثمر رساند.

استقلالی‌ها که پس از دو گل سایپا روی به بازی هجومی آورده بودند، در دقیقه 64 می‌توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند، اما رضا کرملاچعب قدر این فرصت را ندانست و در مواجهه با محمدرضا اخباری توپ را به بدن دروازه‌بان سایپا زد. این بازیکن استقلال خوزستان دقایقی پس از این صحنه جبران مافات کرد و یک گل زیبا به ثمر رساند تا بازی در دقایق پایانی از هیجان بیشتری برخوردار شود.

در دقیقه 81 شوت حکیم نصاری با دخالت مدافعان سایپا به کرنر رفت و در دقیقه 82 ضربه سر کولیبالی از بالای دروازه سایپا گذشت. فرصت بعدی را کرملاچعب در دقیقه 86 از دست داد و یونس دلفی هم در دقیقه 87 نتوانست از موقعیت مناسبی که نصیب وی شده بود بهره لازم را ببرد.

استقلالی‌ها در دقیقه 88 اعتقاد به خطای پنالتی مدافعان سایپا داشتند، اما داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 5+90 ضربه سر محمد سلیمانی از بالای دروازه استقلال راهی خارج شد و آخرین فرصت استقلال هم در آخرین لحظات این بازی به هدر رفت.

سایپا تهران در نهایت با استفاده از اشتباهات فردی مدافعان و فرصت سوزی مهاجمان استقلال خوزستان صاحب سه امتیاز کامل این مسابقه شد و شاگردان ویسی طعم اولین شکست در فصل جاری را چشیدند.

شرح گل‌ها
0-1 (سایپا): در پی ارسال توپ توسط روزبه شاه علیدوست به محوطه جریمه استقلال خوزستان، ابوالفضل علایی دچار اشتباه فاحشی شد و محمد عباس‌زاده دروازه میزبان را گشود.

0-2 (سایپا): علی قلی‌زاده به راحتی ابوالفضل علایی را پشت سر گذاشت و پس از آن سعید زارع را هم دریبل کرد و توپ را از زیر دستان شیخ‌ویسی به درون دروازه فرستاد.

1-2 (استقلال): کرنر ارسالی طالب ریکانی بازیکن تعویضی استقلال خوزستان با پرواز بلند و ضربه سر دیدنی رضا کرملاچعب تکمیل شد تا یک گل زیبا درون دروازه سایپا قرار بگیرد.

در حاشیه
* تماشاگران اندکی از مسابقه استقلال خوزستان و سایپا دیدن کردند.
* دانیال ماهینی بازیکن سابق استقلال خوزستان که پس از فسخ یکطرفه قراردادش به سایپا پیوست، اولین بازی‌اش با پیراهن این تیم را مقابل استقلال خوزستان انجام داد.
* بازیکنان دو تیم با در دست داشتن بنری به مناسبت روز خبرنگار، وارد زمین شدند.
* در ابتدای مسابقه و درحالی که اعضای کادر فنی دو تیم در حال خوش و بش با هم بودند، علی دایی روی نیمکت تیمش حضور نداشت!
* دانیال ماهینی، بازیکن تیم فوتبال سایپا پیش از شروع مسابقه از نیمکت‌نشینان تیم سابقش رخصت گرفت.
* در دقایق ابتدایی مسابقه بین علی دایی سرمربی سایپا و بهمن روشنایی سرپرست استقلال جروبحث پیش آمد. دایی مرتب به داوری اعتراض می‎کرد.
* هواداران استقلال خوزستان با توجه به درخشش وحید شیخ‌ویسی در مسابقات ابتدایی لیگ هفدهم اقدام به تشویق این دروازه‌بان کردند.
* وقفه خنک کردن بازیکنان در دقیقه 30 مسابقه با تصمیم داور میدان به اجرا گذاشته شد.
* مهدی ترابی بازیکن ملی‌پوش سایپا در اواخر نیمه اول اعتراض شدیدی به داور داشت و کارت زرد گرفت.
* بلندگوی استادیوم غدیر تعداد تماشاگران این مسابقه را 400 نفر اعلام کرد.
* بازیکنان سایپا در بیست دقیقه پایانی که فشار استقلالی‌ها زیاد شده بود، چند بار روی زمین افتادند که این حرکات با اعتراض هواداران استقلال همراه شد.
* داور با توجه به وقفه خنک کردن بازیکنان برای نیمه دوم هفد دققه وقت تلف شده اعلام کرد که علی دایی باز هم نسبت به تصمیم داور معترض شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
خیلی بد حالم بهم خورد نه بازیکنی نه تاکتیکی لامصبا لااقل دوربینو تمیز کنید
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
خدا کنه مشکلب خارجیهای استقلال حل بشه خط جلو بازیکن لازم داریم ابولفضل اعلایی هم فاجعه بود امروز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
دوگل اشتباه خط دفاعي درظمن اي كاش همون ابتدا هجومي بازي ميكردين بعد از گل دوم خييييلي خوب اس خوزستان بازي كرد ياعلي. موسوي شادگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
واقعان استقلال کمبود بازیکن داشت تو خط هجومی خیلی بد بود..
فقط فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
ای.خیلی دلم سوخت امروز .که علی دایی 3 امتیاز دوباره از خوزستان گرفت .6 امتیاز از 7 امتیازش رو از خوزستان گرفته.
خداکنه صنعت فردا ببره ...فولاد که تموم شد
اروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
مفت مفت سایپا برد البته با آقای اعتراض دقایق آخر استقلال به آبو آتش نزند
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
سایپا با شانس برد و اینکه علایی تیم رو به فنا داد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
2
دوگل تقصیر فرتیان علایی بودخاک توسرش بره وقت اشتباه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها