به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

سایپا 3 – صنعت‌نفت 2؛ شکست آبادان در دقیقه 93

سایپا 3 – نفت 2؛ شکست نفت در دقیقه 93

خوزستان اسپورت
هفته دوم لیگ هفدهم – استادیوم دستگردی تهران
پنجشنبه 12 مرداد 96 – ساعت 20:30
سایپا تهران 3 – صنعت نفت آبادان 2
گل‌ها: مهدی شیری (19- پنالتی)، علی قلی‌زاده (40)، محمد سلیمانی (3+90) برای سایپا – حسین بغلانی (32) لوسیانو پریرا (68) برای صنعت نفت
داور: سید رضا مهدوی
کمک داوران: ایوب غلامزاده و امیر مبشر
اخطار: رضا علیاری، سیداحمد مهدی‌زاده، محمد دانشگر (سایپا) - کرار جاسم (نفت آبادان)
تماشاگر: هزار نفر

سایپا تهران: محمدرضا اخباري، رضا علياري، محمد دانشگر، آرش رضاوند، امید خالدی، علي قلي‌زاده (81- محمد سلیمانی)، سيداحمد مهدي‌زاده، رضا اسدي، حامد شيری (82- رضا جعفری)، مهدی ترابی و محمد عباس‌زاده
سرمربی: علی دایی

صنعت نفت آبادان: ناصر سالاری، محسن حمیدی، علی عبدالله‌زاده، حسین بغلانی، حسین ساکی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار (88- محمدجواد کردونی)، کرار جاسم (78- زبیر نیک‌نفس)، فرید بهزادی کریمی (57- امید جهانبخش)، محمد شادکام و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

خلاصه بازی
صنعت نفت آبادان در نخستین بازی خارج از خانه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب سایپا تهران شد.

تیم نفت آبادان با دو تغییر نسبت به بازی با استقلال تهران برابر سایپا به میدان رفت. مرتضی اسدی به‌دلیل مصدومیت به این بازی نرسید و فرید بهزادی کریمی با صلاحدید کمالوند جایگزین امید جهانبخش در ترکیب اصلی شد. سایپایی‌ها هم که دانیال ماهینی را همانند بازی قبلی در اختیار نداشتند، در اولین بازی خانگی به دنبال کسب اولین پیروزی در فصل جدید بودند.

بازیکنان صنعت‌نفت که از حمایت گروهی از هواداران‌شان در استادیوم دستگردی برخوردار بودند، بازی را تهاجمی آغاز کردند و دوبار با ضربات کرار جاسم و لوسیانو پریرا دروازه سایپا را تهدید کردند که ثمری برای این تیم نداشت. در دقیقه 13 هم داور مسابقه از یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه‌ی سایپا به راحتی گذشت و دقایقی بعد خطای پنالتی عبدالله‌زاده مدافع صنعت نفت را اعلام کرد تا نارنجی پوشان سایپا در دقیقه 19 با ضربه شیری از صنعت نفت جلو بیفتند.

آبادانی‌ها پس از دریافت این گل دست به حملاتی زدند و پس از هدر رفتن ضربه ایستگاهی پریرا، سرانجام در دقیقه 32 توسط بغلانی پیش تاخته به گل تساوی رسیدند، اما این گل دوام چندانی نداشت و شاگردان دایی قبل از خاتمه‌ی زمان نیمه اول مسابقه، با همکاری ترابی و قلی‌زاده موفق به زدن گل دوم شدند تا این نیمه با حساب دو بر یک به‌نفع سایپا تمام شود.

در نیمه دوم، بازیکنان صنعت نفت برای زدن گل تساوی تلاش می‌کردند و یاران سایپا در پی استفاده از ضدحملات برای رسیدن به گل سوم بودند. خطاهای مکرر بازیکنان سایپا در این نیمه، چند ضربه ایستگاهی برای صنعتی‌ها به همراه داشت و از روی همین ضربات بود که لوسیانو پریرا در دقیقه 65 به زیبایی دروازه سایپا را گشود تا بازی برای دومین مرتبه به تساوی کشیده شود.

در ادامه این نیمه، ضربه امید جهانبخش بازیکن تعویضی صنعت نفت از کنار دروازه تیم میزبان به بیرون رفت و ناصر سالاری دروازه‌بان نفت آبادان ضربه‌ی زمینی عباس‌زاده را با شیرجه‌ای بلند مهار کرد. در حالی که بازی رو به پایان بود، بازیکنان سایپا با استفاده از غفلت یاران صنعت‌نفت به گل سوم رسیدند تا اولین باخت نفت آبادان در لیگ هفدهم در شرایطی رقم بخورد که این تیم می‌توانست حداقل یک امتیاز کسب کند.

شرح گل‌ها
1-0 (سایپا): در پی برخورد علی عبدالله‌زاده مدافع صنعت‌نفت و محمد عباس‌زاده مهاجم سایپا از سوی داور میدان یک ضربه پنالتی به‌سود تیم میزبان اعلام شد و این پنالتی را مهدی شیری با ضربه‌ای زمینی به سمت چپ دروازه نفت آبادان تبدیل به گل کرد.

1-1 (صنعت نفت): حسین بغلانی مدافع پیش‌تاخته صنعت نفت با استفاده از ریباند توپ ارسالی کرار جاسم دروازه‌ی سایپا را روی پاشنه چرخاند تا هواداران آبادانی را شادمان کند.

2-1 (سایپا): علی قلی‌زاده در پی پاس مهدی ترابی با یک چرخش و ضربه زمینی پای چپ دروازه‌ی نفت آبادان را گشود. توپ ابتدا به تیر عمودی سمت چپ دروازه صنعت‌نفت برخورد کرد و سپس به درون دروازه چرخید.

2-2 (صنعت نفت): یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه نصیب یاران نفت آبادان شد و لوسیانو پریرا توپ را به گوشه بالای سمت چپ دروازه سایپا فرستاد تا یک گل دیدنی برای آبادانی‌ها رقم بخورد.

3-2 (سایپا): ضربه سر محمد عباس‌زاده به تیر عمودی دروازه صنعت‌نفت برخورد کرد و محمد سلمانی با استفاده از توپ برگشتی در دهانه دروازه نفت آبادان گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا در آخرین لحظات مسابقه 3 امتیاز نصیب سایپا شود.

در حاشیه
* حدود 500 تماشاگر آبادانی با حضور در استادیوم دستگردی به تشویق آبی‌پوشان صنعت‌نفت پرداختند تا شاگردان کمالوند در تهران تنها نباشند.
* هنگام ورود هواداران صنعت‌نفت به ورزشگاه دستگردی، مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آمد که درگیری‌های لفظی بین هواداران با مسئولان ورزشگاه را به همراه داشت.
* مرتضی اسدی مدافع میانی نفت آبادان غایب اصلی تیمش در این دیدار بود. در تیم سایپا تهران هم دانیال ماهینی به‌دلیل مصدومیت غیبت داشت.
* عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان و همکارانش از جایگاه ویژه ورزشگاه به تماشای بازی پرداختند.
* قبل از بازی فراز کمالوند و علی دایی با هم خوش و بش صمیمانه‌ای داشتند.
* دن‌گاسپار و اوسیانو مربیان تیم ملی فوتبال در ورزشگاه دستجردی حضور دارند و از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کنند.
* پس از خطای کرار جاسم روی بازیکن سایپا که یک کارت زرد هم برایش همراه داشت به سمت علی دایی رفت و با او خوش و بش کرد و صورت علی دایی را بوسید و به خاطر خطا از او عذرخواهی کرد.
* حسین بغلانی پس از گلزنی به سمت نیمکت تیمش رفت و فراز کمالوند را به آغوش کشید.
* لوسیانو پریرا هم بعد از گشودن دروازه سایپا به سمت نیمکت تیمش رفت تا شادی‌اش را با نیمکت نشینان صنعت نفت تقسیم کند.
* هواداران صنعت نفت در طول مسابقه یکصدا به تشویق یاران این تیم می‌پرداختند.
* امید جهانبخش هنگام ورود به زمین به شدت از سوی هواداران تشویق شد.
* طرفداران نفت با شعار "دایی ضد فوتبال" به نحوه بازی سایپا اعتراض کردند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
mohammad27
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
8
خیلیی حییف شد بازی هم ندیدیم / متاسفم برای این گزارشگر بازی فولاد که اعلام کرد صنعت گل سوم رو به ساپیا زد اینقدر خوشحال شدم حالا دیدم زده 3-2 به نفع سایپا
فولاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
8
گزارشگر حیف نون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
5
حيف شد واقعاً صنعت خوب داره بازي ميكند به اميد پيروزي در بازيهاي بعدي انشاءالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
3
هفته قبل سایپا در اصفهان از تیم مدعی سپاهان امتیاز گرفت و صنعت از استقلال مدعی و این نشان میداد این بازی خوب و تماشایی از اب در بیاد . نمیخام خیلی بدبین باشم اما شبکه ورزش میتوانست به این جمع بندی برسه و بازی را پخش کنه تا داور بازی هم با کیفیت بهتری قضاوت کنه
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
اتفاقا عمدا بازی را پخش نکردن چون میخواستن سر صنعت نفت را ببرن و اگه پبازی پخش میشد نمیتونست اینکارو بکنن . این فوتبال مثل بعضی از بخشهای اقتصادی و بانکی کثیفه کثیف . شما نگاه کنید بخاطر پرتاب یک شیشه آب فدراسیون بلافاصله هواداران و صنعت نفت را تحدید و جریمه میکنه ولی هواداران تراکتور را در بازی با پرسپولیس که عینا همینکار را انجام دادن نه جریمه و نه تحدید میکنن . وقتی میبینم آبادان و صنعت نفت اینهمه دشمن داره به حقانیتمان پی میبرم و حسادت ها را نشان از ترس دشمنامون میدونم . آبادان همیشه دوران آبادانی .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها