به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

محمودزاده: حق رشد از 4 تا 25 میلیون تومان است

محمودزاده: حق رشد از 4 تا 25 میلیون تومان است

خوزستان اسپورت- رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در نشست خبری درباره مسائل مختلفی از جمله حق رشد بازیکنان لیگ برتری و قوانین جدید نقل و انتقالات صحبت کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، فریبرز محمودزاده درباره نقل و انتقالات لیگ هفدهم اظهار کرد: با توجه به اینکه مجری آیین نامه نقل وانتقالات کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ است باید چند نکته را بگویم که سوال باشگاه‌ها است. با توجه به تغییرات مفیدی که اعمال شده و با توجه به تشکیل کمیته جدید تعیین وضعیت امیدواریم این تغییرات مفید باشد. مهمترین موضوع، بحث حق رشد بازیکنان بود که باشگاه‌های سازنده از این بخش محروم می‌شدند و باشگاه جدید حق آنان را نمی‌داد که در آیین نامه ۲۲ و ۲۴ به وضوح درباره حق رشد بیان شده است. رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و از رده ۱۶ تا ۲۱ سال تمام، شامل مبلغ دیگری می‌شود. اگر در زمان انتقال، بازیکن در رده سنی اول بود، باید در لیگ برتر ۱۲ میلیون، لیگ یک ۸ میلیون، لیگ دو ۶ میلیون و باقی لیگ‌ها ۴ میلیون پرداخت شود و اگر در رده سنی دوم باشد، باید به باشگاه سازنده در لیگ برتر ۲۵ میلیون، لیگ یک ۲۲ میلیون، لیگ دو ۱۰ میلیون و باقی لیگ‌ها ۸ میلیون پرداخت کند.

او ادامه داد: بازیکن حرفه‌ای بازیکنی است که درآمد سالانه آن باید بیشتر از هزینه‌ای باشد که برای آن می‌شود و در غیر این صورت بازیکن آماتور است. موضوع بعدی که در چند وقت اخیر موضوع ما بوده ماده شش زمان نقل و انتقالات است. به اشتباه برخی انتقاد می‌کردند که چرا زمان نقل و انتقالات طولانی است ولی بیان شده که زمان نقل و انتقالات تابستانی نباید بیشتر از ۱۲ هفته و زمستانی بیش از ۴ هفته باشد که ما این را رعایت کرده‌ایم. با توجه به ماده ۵ یک بازیکن نمی‌تواند با سه باشگاه بیشتر قرارداد داشته باشد و در دو باشگاه بازی کرده باشد مگر اینکه بازیکن خارجی بخاطر هم‌پوشانی زمان نقل و انتقالات به ایران بیاید که این استثناء این موضوع است.

او درباره شرایط قرارداد بازیکنان خارجی گفت: در سنوات گذشته یک بازیکن خارجی باید با توجه به قاره‌ای که قرار داشت در یک باشگاه چند فصل حضور پیدا می‌کرد که این تعداد فصل را کاهش دادیم. این تغییر بسیار بزرگی بوده که ایجاد شده است.

رئیس کمیته نقل و انتقالات درباره جوان گرایی در لیگ گفت: باشگاه‌هایی که تیم امید و پایه فعال دارند می‌توانند لیست اسامی ۳۰ نفره شامل ۱۵ امید و ۱۵ جوان را به سازمان لیگ اعلام کنند و از این بازیکنان می‌توانند تا نیم فصل قراردادشان را در بزرگسالان ثبت کنند تا از آن استفاده کنند. انتقال قرضی فقط شامل بازیکن حرفه‌ای است و شامل بازیکن آماتور نیست. این بازیکن باید در لیست تیم قبلی‌اش باقی بماند تا پس از پایان قرارداد قرضی به باشگاهش برگردد. همچنین باشگاه‌ها باید مدارک مربوط به قرارداد بازیکنانشان را اعم از مدت قرارداد و مشخصات بازیکن را به سازمان لیگ اعلام و قواعد مربوطه را رعایت کنند.

محمود زاده افزود: آیین نامه فیفا درباره حق رشد در تاریخ ۵ خرداد ثبت شد که بلافاصله به قوانین ما افزوده شد.

او در پاسخ به سوال که باشگاه استقلال به سن بازیکنانش اعتراض داشت گفت: بازیکنانی که در TMS ثبت می‌شوند باید با توجه به قوانین فیفا متولد ۱۱ دی ۷۳ به بعد باشند تا در رده امید  قرار بگیرند و ما نمی‌توانیم قوانین متفاوت با فیفا داشته باشیم. اگر ما جز یازدهم دی را اعمال کنیم دیگر از نظر فیفا امید نیست. بزرگتر از تاریخ ۱۱ دی ۷۳ دیگر "امید" حساب نمی‌شود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات درباره حق رشد بار دیگر تاکید کرد: حق رشد تنها تا زیر سن ۲۳ سال می‌تواند وصول شود.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها