به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

شیمبا؛ آقای گل خارجی خوزستانی‌ها

شیمبا؛ آقای گل خارجی خوزستانی‌ها

افشین احمدی
خوزستان اسپورت – آخرین خرید تیم صنعت‌نفت آبادان، برترین گل‌زن خارجی تیم‌های خوزستانی در تاریخ مسابقات لیگ برتر است.

به گزارش خوزستان اسپورت، نگاهی به آمار گل‌زنی بازیکنان خارجی شاغل در تیم‌های خوزستانی در طول شانزده دوره برگزارشده از مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور نشان می‌دهد که لوسیانو پریرا مندس ملقب به شیمبا، مهاجم برزیلی اسبق فولاد خوزستان و بازیکن فعلی صنعت نفت آبادان، بهترین گل‌زن خارجی این تیم‌ها است.

این مهاجم برزیلی که در زمان سرمربیگری حسین فرکی در فصل 92-91 به فولاد خوزستان پیوست، در 9 هفته ابتدایی فصل حتی یک گل هم نزد و این موضوع، مسئولان باشگاه فولاد را به فکر پایان همکاری با وی انداخت و اوضاع به‌نحوی بود که حتی گزارش‌گران تلویزیونی و هواداران هم به انتقاد از عملکرد وی پرداختند!

اما در هفته دهم ورق برگشت و شیمبا با به ثمر رساندن 2 گل مقابل پیکان، نظر مسئولین فولاد را به خود جلب کرد و در ادامه فصل 10 گل دیگر نیز زد تا در پایان فصل با 12 گل، عنوان برترین گل‌زن فولاد را از آن خود کند.

لوسیانو پریرا فصل بعد نیز با پیراهن فولاد به میدان رفت و 9 گل دیگر در مسابقات لیگ برتر برای این تیم خوزستانی به ثمر رساند تا در مجموع، 21 گل طی دو فصل حضور خود در فولاد به ثمر برساند و در هر دو فصل به عنوان برترین گل‌زن این تیم نیز شناخته شود. همچنین در بین تمام بازیکنان خارجی حاضر در پنج تیم نماینده فوتبال خوزستان در این مسابقات یعنی فولاد و استقلال خوزستان، استقلال اهواز، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز عنوان برترین گل‌زن خارجی به وی می‌رسد.

شیمبا پس از دو فصل حضور در فولاد خوزستان، راهی اصفهان شد و دو فصل را نیز در تیم سپاهان بازی کرد که در آنجا هم عملکرد خوبی، به‌ویژه در فصل اول، داشت و در مجموع، 15 گل در لیگ برتر طی این دو فصل به ثمر رساند و در هر دو فصل، به عنوان برترین گل‌زن خارجی سپاهان نیز شناخته شد.

این مهاجم برزیلی سپس به تبریز نقل‌مکان کرد و یک فصل را در کنار دو هم‌وطن خود، مگنو باتیستا و فرناندو خسوس، در تیم گسترش فولاد تبریز سپری کرد که در آنجا هم آمار خوبی در گل‌زنی برجای گذاشت و با به ثمر رساندن 10 گل، بهترین گل‌زن گسترش فولاد در لیگ برتر شانزدهم شد.

لوسیانو پریرا مندس در پایان قرارداد خود با گسترش فولاد، راهی برزیل شد و در نهایت تصمیم گرفت به صنعت نفت آبادان که هدایت آن به سرمربی فصل گذشته گسترش فولاد واگذار شده بود، ملحق شود.

اکنون هواداران صنعت نفت امیدوارند شیمبا ‌‌33 ساله که در هر پنج فصل حضور خود در لیگ برتر ایران به عنوان برترین گل‌زن خارجی تیم‌های خود شناخته شده است، در فصل پیش رو نیز گل‌های زیادی برای این تیم آبادانی به ثمر برساند و به موفقیت این تیم در رقابت‌های لیگ برتر هفدهم کمک کند.

عملکرد شیمبا در پنج دوره گذشته لیگ برتر ایران را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

شیمبا؛ آقای گل خارجی خوزستانی‌ها

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
1
0
مگه فونیکه سی توی یه فصل ۲۱ گل نزد؟ چطور شیمبا بهترین گلزنه؟
مدیر پایگاه با سلام
گزارش مربوط به مجموع گلها در ادوار مختلف لیگ برتر است.
لوسیانو پریرا 21 گل و فونیکه سی 20 گل با پیراهن تیمهای خوزستانی زده اند.
 
مهدی طرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
شیمبا و. کرار جاسم خیلی بازیکن های خوبی هستند همین تور تیم صنعت نفنتآبادان
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها