به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 16
کد خبر: ۱۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
نگاهی به گل‌زنان خارجی تیم‌های خوزستانی

بازیکنان خارجی که در خوزستان گل کاشتند

بازیکنان خارجی که در خوزستان گل کاشتند

افشین احمدی
خوزستان اسپورت – 155 گل تیم‌های خوزستانی در تاریخ لیگ برتر، توسط خارجی‌ها زده شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، بازیکنان خارجی زیادی طی سال‌های گذشته به ایران آمده و در تیم‌های مختلف حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از جمله تیم‌های خوزستانی بازی کرده‌اند که برخی از آنها عملکردی موفق و بسیاری دیگر هم عملکردی ناموفق داشته‌اند.

نگاهی به آمار گل‌زنی بازیکنان خارجی شاغل در تیم‌های خوزستانی طی شانزده دوره برگزارشده از مسابقات لیگ برتر نشان می‌دهد که در مجموع 155 گل از 1227 گل زده شده این تیم‌ها - یعنی 12.6 درصد از کل گل‌ها - توسط بازیکنان خارجی حاضر در پنج نماینده فوتبال خوزستان به ثمر رسیده است.

جدول گل‌زنان خارجی تیم‌های خوزستانی حاکی از آن است که در مجموع 35 بازیکن خارجی از شروع مسابقات لیگ برتر تاکنون، برای این تیم‌ها گل‌زنی کرده‌اند.

فولاد خوزستان با 17 بازیکن، صنعت نفت آبادان با 9 بازیکن، استقلال اهواز با 6 بازیکن، نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان هرکدام با 2 بازیکن در این فهرست حضور دارند و آلویس نانگ تنها بازیکن خارجی است که برای دو تیم فولاد و استقلال خوزستان بازی و گل‌زنی کرده و بنابراین در فهرست بازیکنان مشترک این دو تیم قرار می‌گیرد.

خارجی‌ها در کل 91 گل در خانه و 64 گل در خارج از خانه برای تیم‌های خوزستانی به ثمر رسانده‌اند که البته 14 گل از این تعداد گل، از روی نقطه پنالتی زده شده است.

برزیلی‌ها با 15 بازیکن، پررنگ‌ترین حضور را در بین گل‌زنان خارجی تیم‌های خوزستانی داشته‌اند و بعد از آنها نیز 5 بازیکن عراقی حضور دارند و رده سوم نیز به‌طور مشترک متعلق به بازیکنان مالی و کامرون هرکدام با 3 بازیکن است.

اما بهترین گل‌زن خارجی تیم‌های خوزستانی، لوسیانو پریرا مندس ملقب به شیمبا است که 21 گل طی دو فصل برای فولاد خوزستان زده و بعد از او نیز فونیکه سی، مهاجم اهل مالی صنعت نفت آبادان، با 20 گل طی یک‌فصل قرار دارد.

آدریانو آلوز، مهاجم برزیلی سال‌های نه‌چندان دور استقلال اهواز، با 18 گل در رده سوم است و لئوناردو پیمنتا مهاجم برزیلی اسبق نفت آبادان نیز با 12 گل در رده چهارم این فهرست 35 نفره جای دارد.

از سوی دیگر، پیمنتا بهترین پنالتی‌زن خارجی تیم‌های خوزستانی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر نیز به شمار می‌رود و شیمبا دیگر برزیلی حاضر در این فهرست نیز در رده دوم قرار دارد.

جدول عملکرد کلی گل‌زنان خارجی تیم‌های خوزستانی را در ادامه این مطلب ملاحظه می‌کنید.

بازیکنان خارجی که در خوزستان گل کاشتند


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
Ramus
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
5
باشگاهی مثل فولاد که بازیکن خارجی خوب وارد فوتبال ایران میکرد حالا جذب بازیکن خارجی رو ممنوع کرده . آخه چرا .گیریم که فصل قبل اشتباهی در قرارداد ارنست شد که مقصر مدیریت بود .میخوان صرفه جویی کنن؟ بعضی خارجی ها که ارزونتر از داخلی ها هستن . توی این گرما و خاک بازیکنان قدرتمند سیاهپوست نیازه .اینو کمالوند و ویسی هم فهمیدن
حافظ
|
Germany
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
4
1
نام مهند مهدی النداوی اقای گل لیک از نفت ابادان رو جا انداختید
مدیر پایگاه با سلام
این گزارش مربوط به 16 دوره مسابقات لیگ برتر است.
مهند مهدی در لیگ آزادگان برای صنعت نفت بازی می کرد.
 
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
1
0
دارید زرنگی میکنید روش انتخابتون اصلا درست نیست پریرا بعد از دو فصل 21 گل برای فولاد زد ولی فونیکه سی تنها در یک فصل 20 گل برای صنعت نفت زد پس اگه نمیخواستید جانبدارانه و غیر عادلانه گلزن خارجی برتر را انتخاب کنید باید فونیکه صنعت نفت را انتخاب میکردید ولی شما برای اینکه به مخاطبتان تفهیم کنید که برترین گلزن خارجی مربوط به فولاد بوده اومدید و گلزنی در ادوار و فصول را مطرح کرده اید ولی بدونید عاقلان و فوتبالیها میدونن که برتری کیه فونیکه با 20 گل در یک فصل یا پریرا با 21 گل در دو فصل .
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
از نگاه منصفان فونیکه سی با زدن 20 گل در یک فصل برترین بازیکن خارجی محسوب میشه و پریرا با زدن 21 گل در دوفصل آره در دوفصل قطعا دومه .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها