به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

بازیکن برزیلی صنعت‌نفت مجوز بازی می‌گیرد؟

بازیکن برزیلی صنعت‌نفت مجوز بازی می‌گیرد؟

خوزستان اسپورت- قانون جدید تصویب شده از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، باعث ایجاد ابهام در صدور کارت بازی بازیکن برزیلی نفت آبادان می‌شود.

به گزارش خوزستان اسپورت، فریبرز محمودزاده مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ از تصویب قوانین جدید برای جذب بازیکنان خارجی خبر داده است؛ قوانینی که باعث ایجاد ابهام در خصوص صدور کارت بازی آگوستو سزار برزیلی برای همراهی نفت آبادان در لیگ هفدهم می‌شود.

مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ می‌گوید: «آن دسته از بازیکنانی که از قاره‌های اروپا و آمریکای جنوبی جذب باشگاه‌های لیگ برتری می‌شوند، باید در دو فصل گذشته در لیگ‌های A و B  قاره‌های اشاره شده که منظور همان لیگ برتر و لیگ یک است، حداقل 10 بازی انجام داده باشند. قانون یادشده هم قبلاً به این شکل بود که بازیکنان این قاره‌ها چنانچه کارت بازی در لیگ A  و B کشورشان برای‌شان صادر شده بود می‌توانستند جذب باشگاه‌های داخلی شوند. به طور مثال در برزیل باشگاه‌های سری A و B با توجه به اینکه بازیکنان زیادی می‌توانستند در لیست خود داشته باشند برای خیلی از بازیکنان کارت بازی صادر می‌کردند و این نفرات مشکلی برای ورود به فوتبال ایران نداشتند، اما با قانون جدید بازیکنان برزیلی باید در سری A و B کشورشان یا قاره آمریکای جنوبی و اروپا حداقل 10 بازی انجام داده باشند.»

محمودزاده همچنین عنوان می‌کند: «قوانین در نظر گرفته شده شامل بازیکنانی که در فوتبال ایران حضور دارند نمی‌شود، اما چنانچه این بازیکنان برای حتی یک نیم‌فصل در خارج از ایران بازی کنند، برای بازگشت به لیگ برتر ایران قوانین اشاره شده شامل حال‌شان خواهد شد.»

در عین حال، آگوستو سزار که در لیگ پانزدهم عضو تیم تراکتورسازی تبریز بوده، تابستان سال گذشته به باشگاه الامارات در لیگ امارات پیوست، اما در این تیم با بدشانسی روبرو شده و فقط در 3 بازی رسمی لیگ ‌برتر امارات به میدان رفت تا قرارداد وی فسخ شود و یک بازیکن مراکشی به‌نام مراد باتنا جایگزین آگوستو گردد. این بازیکن زمستان سال پیش به برزیل بازگشت، ولی فرصت بازی در لیگ‌های سری A و B فوتبال کشورش را پیدا نکرد.

با توجه به تصویب قانون جدید از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در بالا به آن اشاره شد، این سئوال پیش می‌آید که آیا کارت بازی آگوستو سزار برای همراهی نفت آبادان در لیگ هفدهم صادر خواهد شد؟

سوابق سال‌های گذشته نشان داده است که سازمان لیگ در زمینه‌های مشابه برای برخی تیم‌ها استثنائاتی قائل شده تا از خسارت مالی ناشی از قراردادهای امضا شده با بازیکنان خارجی جلوگیری کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
3
اگر اون تیم پرسپولیس یا اس تهران باشد قطعا این قانون با توجیهات آبکی نادیده گرفته میشود اما در مورد سایر تیمها چنین قوانین من دربیاری قطعا اجرا خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
3
پس چرا گذاشتین پرسپولیس منشا رو بگیره مگه فیفا محرومش نکرده بود یا اونا چون تهرانی هستن.
نانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
3
این قانون البته فقط شامل تیم های شهرستانیه واسه تهرانیا نیست
علی
|
Canada
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
فوتبالی که در آن بازیکنان 40 ساله ای نظیر عنایتی و رجب زاده بازی کنند ولی به بازیکن 25 ساله برزیلی (اگوستو سزار) مجوز بازی ندهد آماتور است.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها