به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 17
کد خبر: ۱۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
عملکرد نمایندگان فوتبال خوزستان در لیگ برتر (3)

نگاهی به عملکرد استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌ برتر

نگاهی به عملکرد استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌ برتر

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- تیم استقلال خوزستان، یکی از نمایندگان فوتبال خوزستان در تاریخ ادوار لیگ برتر بوده است.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، استان خوزستان در طول تاریخ شانزده ساله لیگ‌برتر دارای 5 نماینده در ادوار مختلف بوده که استقلال خوزستان یکی از آن‌ها بوده و در چهار دوره اخیر این پیکارها حاضر بوده است.

استقلال خوزستان نخستین حضور خود در پیکارهای لیگ‌برتر را در فصل 93-92 تجربه کرد. آن‌ها با جمعی از بازیکنان خوزستانی با‌تجربه در کنار چند بازیکن داخلی و خارجی به مصاف حریفان رفتند و در پایان با قرار گرفتن در رده دوازدهم، به هدف نهایی خود که بقا در مسابقات بود، رسیدند.

استقلالی‌ها در فصل 94-93 با بیشتر بازیکنان فصل گذشته خود قطع همکاری کردند و این بار، جذب بازیکنان خارج از استان را در دستور کار قرار دادند و در نهایت با قرار گرفتن در رده چهاردهم، به لطف پیروزی در مرحله پلی‌آف در لیگ‌برتر باقی ماندند.

آن‌ها در این فصل، در نیمی از مسابقات خود به تساوی رسیدند و با 46 گل خورده، عنوان دومین خط دفاعی ضعیف این پیکارها پس از راه‌آهن تهران را به خود اختصاص دادند.

پس از دو فصل حضور ناموفق در رقابت‌های لیگ‌برتر و قرار گرفتن در رده‌های انتهایی جدول، باشگاه استقلال خوزستان و کادر فنی آن، تغییراتی در سیاست‌های خود در زمینه جذب بازیکن اعمال کردند و این بار، بازیکنان جوان و آینده‌دار خوزستانی را به خدمت گرفتند که نتیجه مثبت آن را هم با قهرمانی در این مسابقات دیدند.

آن‌ها در پایان لیگ پانزدهم، با شایستگی عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کردند تا به‌نوعی ثمره سه فصل حضور خود در بالاترین سطح فوتبال کشور را ببینند و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کنند.

قهرمانی شیرین آبی‌های خوزستان منجر به مطرح شدن جمعی از بازیکنان بومی خوزستان شد و انتظار می‌رفت در فصل بعدی نیز این تیم بتواند به‌خوبی از عنوان قهرمانی خود دفاع کند که این‌گونه نشد و مشکلات شدید مالی مانع از این موضوع شد.

آنها در نهایت، در رده هفتم لیگ شانزدهم قرار گرفتند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز با شکست در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال عربستان سعودی، از راه‌یابی به جمع هشت تیم برتر این پیکارها بازماندند.

آبی‌پوشان خوزستان در مجموع 120 بار در رقابت‌های لیگ‌برتر به میدان رفته‌اند. آنها در 35 بازی به پیروزی رسیده، در 49 بازی مساوی کرده‌ و 36 بازی را هم باخته‌اند تا در مجموع، 154 امتیاز از 360 امتیاز (حدود 42.7 درصد از امتیازات ممکن) را به دست آورده و از این حیث، رتبه 21 را در بین 36 تیم حاضر در مسابقات از شروع تا‌به‌حال کسب کرده باشند.

از 60 مسابقه‌ای که استقلال خوزستان تاکنون در خانه برگزار کرده است نیز در 21 بازی به برتری رسیده، در 25 دیدار مساوی کرده و در 14 بازی هم شکست خورده تا در مجموع با کسب 88 امتیاز از 180 امتیاز، حدود 49 درصد از امتیازات ممکن دیدارهای خانگی را به دست آورده باشد.

از طرف دیگر و از 60 بازی‌ای که استقلال در خارج از خانه برگزار کرده است نیز در 14 بازی پیروز شده، در 24 بازی مساوی کرده و 22 مسابقه را نیز به حریفان واگذار کرده تا در کل، 66 امتیاز از 180 امتیاز ممکن را کسب کرده و 36.6 درصد از امتیازات ممکن در دیدارهای خارج از خانه را از آن خود کرده باشد.

عملکرد کلی استقلال خوزستان در پیکارهای لیگ‌برتر و همچنین عملکرد آن در دیدارهای خانگی و خارج از خانه را در جداول زیر مشاهده می‌کنید:

نگاهی به عملکرد استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌ برتر


نگاهی به عملکرد استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌ برتر


نگاهی به عملکرد استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌ برتر

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها