به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
عملکرد نمایندگان فوتبال خوزستان در لیگ برتر (2)

نگاهی به عملکرد نفت آبادان در تاریخ لیگ‌‌ برتر

نگاهی به عملکرد نفت آبادان در تاریخ لیگ‌‌ برتر

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- تیم صنعت‌نفت آبادان در شش دوره از 16 دوره مسابقات لیگ‌برتر حضور داشته است.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم زردپوش آبادان که تاکنون تنها در شش دوره از رقابت‌های لیگ‌برتر شرکت داشته و در 10 دوره غایب بوده است، هم‌اکنون درحال آماده‌سازی خود برای حضور موفق و بهتر در پیکارهای لیگ هفدهم می‌باشد.

نفت آبادان در نخستین دوره این مسابقات حضور نداشت و از لیگ‌برتر دوم بود که پا به عرصه این رقابت‌ها گذاشت اما متاسفانه همان فصل سقوط کرد و چهار فصل در انتظار حضور مجدد در این مسابقات باقی ماند تا در نهایت در هفتمین دوره این پیکارها مجوز حضور مجدد در مسابقات را کسب کرد که این بار هم دوام نیاورد و در پایان فصل، به لیگ دسته اول سقوط کرد.

زردپوشان آبادانی بدین ترتیب ناچار شدند دو فصل دیگر را نیز دور از مسابقات لیگ‌برتر سپری کنند تا اینکه در فصل 90/89 مجوز حضور در دهمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر را به دست آوردند و این بار بر‌خلاف دو مرتبه قبلی، سه فصل متوالی در مسابقات دوام آوردند ولی در پایان فصل 92/91 با قرار گرفتن در جمع سه تیم انتهایی جدول، بار دیگر راهی دسته پایین‌تر شدند.

نفتی‌ها در 3 دوره بعدی لیگ‌برتر فوتبال کشور غایب بودند و تلاش آن‌ها برای بازگشت به این رقابت‌ها ثمری نداشت تا اینکه بهار سال گذشته در جمع سه تیم برتر لیگ دسته اول قرار گرفتند و جواز حضور ششم خود در این مسابقات را در قالب شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر کشور به دست آوردند.

زرد‌پوشان خوزستان در مجموع 192 بار در رقابت‌های لیگ‌برتر به میدان رفته‌اند. آنها در 51 بازی به پیروزی رسیده، در 51 بازی مساوی کرده‌ و 90 بازی را هم باخته‌اند تا در مجموع، 204 امتیاز از 576 امتیاز (حدود 35 درصد از امتیازات ممکن) را به دست آورده و از این حیث، رتبه 20 را در بین 36 تیم حاضر در مسابقات از شروع تا‌به‌حال کسب کرده باشند.

از 96 مسابقه‌ای که صنعت‌نفت آبادان در خانه برگزار کرده است، در 35 بازی به برتری رسیده، در 28 دیدار مساوی کرده و در 33 بازی نیز شکست خورده تا در مجموع با کسب 133 امتیاز از 288 امتیاز، حدود 46 درصد از امتیازات ممکن دیدارهای خانگی را به دست آورده باشد.

از 96 بازی‌ای که نفت‌آبادان در خارج از خانه برگزار کرده است نیز در 16 بازی پیروز شده، در 23 بازی مساوی کرده و 57 مسابقه را نیز به حریفان واگذار کرده تا در کل، 71 امتیاز از 288 امتیاز ممکن را کسب نموده و تنها 24.6 درصد از امتیازات ممکن در دیدارهای خارج از خانه را از آن خود کرده باشد.

عملکرد کلی صنعت‌نفت آبادان در پیکارهای لیگ ‌برتر و همچنین عملکرد آن در دیدارهای خانگی و خارج از خانه را در جداول زیر مشاهده می‌کنید:

نگاهی به عملکرد نفت آبادان در تاریخ لیگ‌‌ برتر


نگاهی به عملکرد نفت آبادان در تاریخ لیگ‌‌ برتر


نگاهی به عملکرد نفت آبادان در تاریخ لیگ‌‌ برتر

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها