به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

چرا محمد طیبی به پارس جنوبی رفت؟

چرا محمد طیبی به پارس جنوبی رفت؟

فرشته معتمدی - ایران ورزشی
محمد طیبی کاپیتان استقلال خوزستان فصل قبل با وجود اینکه پیشنهادهای خوبی داشت اما در این تیم ماند تا به این تیم و سیروس پورموسوی کمک کند. طیبی هیچ وقت فکر نمی‌کرد شرایط استقلال خوزستان به این صورت شود که مشکل مالی پیدا کند. او به همه پیشنهادهای میلیاردی‌اش پاسخ منفی داد و تنها با 700 میلیون تومان با استقلال خوزستان قرارداد امضا کرد اما از آن 700 میلیون تومان هم نتوانست حتی 50 درصد دریافت کند. همین اتفاقات کافی بود که او به فکر جبران باشد.

طیبی با پیشنهادهای خوبی در این فصل مواجه شد اما وقتی سیروس پورموسوی با او مذاکره کرد تا به فولاد خوزستان برود باز هم به بقیه پیشنهادها توجهی نکرد تا دوباره شاگرد مربی محبوبش شود. او در مذاکره ابتدایی با فولادی‌ها به توافق رسید و بعد هم راهی باشگاه شد تا حضوری کارها را پیش ببرند و قرارداد امضا کنند اما باشگاه فولاد خوزستان با مبلغ پیشنهادی او موافق نبود. طیبی ظاهرا یک میلیارد و 200 میلیون تومان را پیشنهاد داد اما باشگاه فولاد از یک میلیارد بالاتر نمی‌آمد.

همین مساله باعث شد او با ناراحتی باشگاه را ترک کند. بعد از آن پورموسوی با او تماس گرفت و راضی‌اش کرد که برگردد و با همان یک میلیارد تومان قرارداد ببندند. طیبی قبول می‌کند اما می‌بیند باشگاه فولاد این بار مبلغ قرارداد را به 900 میلیون تومان رسانده و گفته که در قراردادش آپشن‌هایی قرار می‌دهد که در نهایت به یک میلیارد و 100 میلیون تومان برسند اما طیبی موافق این مساله نبود و اعتقاد داشت باید همان یک میلیارد و 100 میلیون تومان را در قراردادش بنویسند که باشگاه فولاد هم موافقت نمی‌کند.

همین اختلاف نظرها باعث شد طیبی به تهران بیاید و با مسوولان باشگاه پارس جنوبی جم مذاکره کند. باشگاه پارس هم که مبلغ بالایی پیشنهاد داده بود، خیلی زود نظر طیبی را جلب کرد تا قرارداد امضا شود. نکته جالب این است که در همین جلسه هم پیشنهاد بازوبند کاپیتانی به محمد طیبی می‌شود تا او همچنان و در تیم دیگر هم کاپیتان باقی بماند. این مساله هم باعث می‌شود محمد طیبی با رضایت کامل قرارداد یکساله خود را با تیم بوشهری امضا کند و شاگرد مهدی تارتار شود.

محمد طیبی مدافع میانی جدید پارس جنوبی جم در رابطه با جدایی‌اش از استقلال خوزستان و رفتن به تیم بوشهری می‌گوید: «5، 6 سال در استقلال خوزستان حضور داشتم و پولی دریافت نکردم. مگر عمر فوتبال یک بازیکن چقدر است. خیلی پای این تیم ماندم. سال قبل هم شرایط جدایی داشتم اما یک سال دیگر در تیم ماندم. شما نگاه کنید به چه شکلی با ما برخورد کردند و در پایان چه رفتاری داشتند. در نهایت با بررسی جمیع جوانب تصمیم گرفتم راهی پارس جم شوم. من در این مدت نه تنها از فولاد خوزستان، بلکه از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشتم اما در نهایت تصمیم گرفتم به پارس جم بروم.»

طیبی در رابطه با چک 3 میلیاردی باشگاه استقلال خوزستان که در اختیار او قرار گرفته و گفته می‌شود با این چک نمی‌توانند از تیم جدا شوند، توضیح می‌دهد: «من بازیکن آزاد بودم و نیازی به این موارد نداشتم اما در مورد بازیکنان تحت قرارداد هم باید بگویم مگر پولی به آنها پرداخت شده؟ در قرارداد آمده بازیکنان باید تا پایان فصل بیش از 50 درصد را دریافت کرده باشند تا حق فسخ آنها از بین برود. هنوز پولی به حساب بازیکنان نرفته. این چک ظاهرا از سوی گروه ملی پرداخت شده و نمی‌دانم چه وضعیتی پیدا می‌کند.»

محمد طیبی بعد از امضای قرارداد با پارس جنوبی جم، بعد از ظهر دیروز به خوزستان برگشت تا کارهای لازم را برای پیوستن به اردوی تیم جدیدش انجام دهد. البته ظاهرا طیبی این روزها درگیر امتحانات دانشگاهش است و به خاطر همین هم نمی‌تواند تا 2، 3 روز آینده در اردوی پارس جنوبی جم حضور پیدا کند اما بعد از آن به تیم در تهران ملحق خواهد شد. طیبی ظاهرا از حضور در این تیم بوشهری به چند دلیل خیلی خوشحال است. یکی از این دلایل هم احتمالا حضور هم‌تیمی‌های سابق در پارس جنوبی جم است. به جز طیبی که از استقلال خوزستان راهی این تیم شده، مهدی زبیدی و فرشاد سالاروند هم با پارس جنوبی قرارداد امضا کرده‌اند تا فوتبال‌شان را در لیگ هفدهم زیر نظر مهدی تارتار ادامه دهند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
3
طیبی بازیکن زحمتکشیه زحماتتو فراموش نمیکنیم کاپیتان
علی دیلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
5
هر چی بوده از بی لیاقتی مدیریت فولاد بوده ما همه این رو میدونم
TiAm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
2
2
هرجاى دنيا برى اينو بگى قيمت بازيكن ٣٠ ساله كه تا حالا يه بازى ملى هم نداشته انقد بهت پناهندگى ميدن
چه خبره، ٩٠٠ هم زياد گفتن والا
هادي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
3
با سلام
چرا نبايد شركت فولاد خوزستان بابت بازيكنان با لياقت و با تعصبي مثل بيت سعيد و طيبي و زهيوي هزينه كنه چرا نبايد فولاد يا تيم هاي خوزستاني براي قهرماني تجهيز بشن . اينها همه از مسئولين و هيئت مديره هاي غير بومي اين شركت ها هست . دود و مضرات شركت رو مردم خوزستان ميبينند و پول به سمت تهران سرازير ميشه . فقط تاسف بايد خورد
رضا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
2
شركت فولاد هواازما گرفته بعدپولش توتهران خرج ميشه مگه مردم خوزستان چه تفريحي غيرفوتبال دارن چرا اينجوري دارن بااحساسات ما بازي ميكن پول براي تيمهاي ديگه ولي براي خوزستان نيست براي چي اينها تبعيض گناه مردم خوزستان اين كه هشت سال جنگيدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
2
خوب دیگه خیال اژدری زاده راحت شد فقط سه بازیکن خوب میلیاردی بودن که تمایل داشتن بیان فولاد که اونا هم پریدن الان بودجه باشگاه کم نمیاد اضافم میاد برا سال بعد
محمدمراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
1
1
فولاد نیاز به جوانگرایی دارد مبلغ 800 فولاد چک نقد بود اگر این اتفاق میافتاد جمع کردن و راضی کردن بقیه تیم کار سختی بود
فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
1
بزار برن.چه خبره این همه پول.اینا مگه کی ان.والا من 30 سال حون بکنم.اندازه ی فصل اینا پول نمیتونم جمع کنم.با احتساب اینکخ فقط پول رو سیو کنم.تو خوزستان پره استعداده.نیاز به اینا نیست.تازشم بازیکن تاپی تو دفاع نبود.کند و بدون خلاقیت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
1
این اژدری زاده یک عنصر نفوذی هست که اومده تمام دارو نداره تیم فولاد و خوزستان رو به نفع ۴ تیم تهرانی و اصفهانی تمام کنه ولی این رو بدونن که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نمیشه که حامیه مستضعفان هست
سیاوش دیلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
من از هواداران تیم نفت آبادان هستم اما ی بچه 6ساله هم میفهمه که نمیخان یا دوست ندارن یا دست هایی هست پشت پرده یا ؟ یا ؟ یا ؟ نمیدونم خلاصه بگم دارند فولاد خوزستان رو نابود میکنند _ حالا چرا نمیدونم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها