به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

پورموسوی: حریف سرسختی برای الهلال هستیم

پورموسوی: حریف سرسختی برای الهلال هستیم

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید بچه‌های ما اگر به لحاظ روحی، روانی بتوانند روی این بازی مسلط باشند می‌توانیم حریف سرسختی برای الهلال باشیم.

به گزارش خوزستان اسپورت، استقلال خوزستان پس از پشت سر گذاشتن مشکلاتی که هفته قبل به وجود آمد، با حضور تمامی نفراتش به مسقط عمان سفر کرده است تا در بازی رفت مقابل الهلال سعودی یک نتیجه آبرومندانه کسب کند.

سیروس پورموسوی سرمربی آبی‌پوشان خوزستانی در گفت‌وگو با ایران ورزشی در مورد اتفاقات هفته گذشته، بازی با الهلال عربستان، شرایط تیمش و ... توضیحاتی داده است که در ادامه می‌خوانید.

بعد از اتفاقاتی که پیش آمد و بازیکنان خیلی جدی تصمیم گرفتند به عمان نروند، تصور نمی‌شد آنها راحت از موضع خود کوتاه بیایند.
 ما 24 اردیبهشت طبق برنامه قبلی‌مان صبح تمرین داشتیم و بچه‌ها همه در تمرین حاضر شدند. عصر هم جشن ازدواج حسن بیت‌سعید بود که اکثر بچه‌ها آمده بودند. 25 اردیبهشت هم من برای کلاس مربیگری به تهران آمدم. طبق برنامه باید بعدازظهر 25 اردیبهشت تیم تمرین می‌کرد که آقای روشنایی حدود ساعت 6 عصر به من زنگ زد و گفت بچه‌ها تمرین نمی‌کنند. با این وضعیت گفتم طبیعتا باید این مساله را به مدیرعامل باشگاه بگویید. هماهنگ کردند و با مدیرعامل باشگاه جلسه گذاشتند. یکشنبه با مدیرعامل در باشگاه جلسه بود اما نتوانستند بچه‌ها را راضی کنند به تمرینات برگردند چون بچه‌ها می‌گفتند: «فصل تمام شد و دیگر قراردادی نداریم. بعد از این بازی نقل و انتقالات شروع می‌شود و ما می‌خواهیم در نقل و انتقالات شرکت کنیم.» وقتی بازیکنی بخواهد در نقل و انتقالات شرکت کند باید از باشگاه تسویه‌حساب بگیرد که اگر این اتفاق بیفتد یعنی بازیکن دیگر طلبی از باشگاه ندارد. واقعا برای بازیکنانی که یک سال سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردند حیف است که این همه زحمت و تلاش شان به چشم نیاید و وقتی فصل تمام شد بروند و به مطالباتش نرسند.

چطور توانستید آنها را راضی کنید برگردند؟
 روز کلاس و روز آخری که تیم باید حرکت می‌کرد و به تهران می‌آمد با بچه‌ها تماس گرفتم. جالب این است که به جز مدیرعامل، هیچ مسوولی نیامد با تیم جلسه‌ای بگذارد. فقط یک جلسه مدیرعامل گذاشت و یک جلسه دیگر هم آقای روشنایی که نتوانستند بازیکنان را راضی کنند به تمرینات برگردند. به من هم دوستان زنگ زدند که چرا تیم نباید برود؟ این بازی ملی است. نگاه ملی است و حیف است ایران محروم می‌شود. من هم گفتم من 4، 5 روز است که در کلاس هستم فکر می‌کردم بالاخره یکی پا پیش می‌گذارد و بچه‌ها را راضی می‌کند که بیایند. نهایتا ساعت 10:30 پرواز بود که متوجه شدم بچه‌ها نیامدند. بعد از آن شروع کردم تماس گرفتن تا بازیکنان جمع و جور شوند. آنها یک درخواست داشتند و گفتند حداقل یک چک به ما بدهند که بدانیم به پول‌مان می‌رسیم. تقریبا ساعت 2 بود که این مساله را با مدیرعامل باشگاه مطرح کردم. فکر می‌کنم تا ساعت 6، 7 طول کشید که او با هیات مدیره صحبت کند و هیات مدیره با مدیرعامل شرکت در میان بگذارد. در این فاصله هم مدیر ورزش زنگ زد و هم بقیه دوستان که تصمیم گرفتند چک صادر شود در وجه یکی از بازیکنان تا همه بازیکنان خیال‌شان راحت شود. به این ترتیب ساعت 10:30 شب پرواز گرفتیم که بچه‌ها آمدند تهران. ما حدود یک ساعت و نیم در رستوران ترمینال 4 فرودگاه با بازیکنان جلسه داشتیم. مسافران هم در فرودگاه دیدند چقدر داریم تلاش می‌کنیم بچه‌ها را راضی کنیم با دلخوشی بیایند. دوست نداشتم بازیکنان با دلخوری و حالت قهر اینجا بیایند و فقط بخواهند این بازی را انجام دهند. دوست داشتم مثل بازی قبل بازیکنان باانرژی و باانگیزه بیایند که خدا را شکر بعد از 1/5 ساعت جلسه، بچه‌ها باانگیزه سوار شدند و یکشنبه هم یک تمرین خیلی خوب داشتیم. ان‌شاءالله امروز هم به لحاظ روحی، روانی تیم را آماده کنیم که با قدرت مقابل الهلال به میدان برویم.

همیشه گفته می‌شد شما در کنار بازیکنان هستید، چرا در این اعتصاب بازیکنان را همراهی نکردید؟
 بله، من همیشه با بازیکنان هستم. در این مورد شک نکنید. خود بازیکنان هم می‌توانند گواه این مساله باشند اما بچه‌ها باید راه اصولی را بروند. من دنبال این هستم بازیکنم راه اصولی را برود. اصولش هم این است که بازیکنان بیایند بازی را انجام دهند. بچه‌ها واقعا ناراحت بودند و به آنها هم حق می‌دهم. بهترین راهش این بود که از باشگاه چک بگیریم و به بچه‌ها بدهیم که خدا را شکر بازیکنان هم پذیرفتند چون می‌دانید که آنها اصرار داشتند نیایند. وقتی با باشگاه صحبت کردم، باشگاه هم تاخیر داشت در صادر کردن چک اما در نهایت همه چیز خوب پیش رفت و بچه‌ها آمدند. بازیکنان فقط به دنبال حق و حقوق هستند. اینکه آنها بخواهند اعتصاب کوتاهی داشته باشند شکل خوبی نداشت. آن هم برای استقلال خوزستان که در ایران جا افتاده «ندارهای باغیرت» هستند. این تصمیم درست نبود اما خدا را شکر بچه‌ها خواهش من را پذیرفتند و آمدند. مطمئنم امروز هم بچه‌ها باغیرت و تمام وجود بازی می‌کنند و اصلا به مسائل و مشکلات مالی توجهی نمی‌کنند. امیدوارم در شرایط روحی، روانی خوبی هم به میدان بروند.

استقلال خوزستان در حالی برای بازی با الهلال این مشکلات را تحمل می‌کرد که در مقابل الهلالی‌ها چند جشن باشکوه داشتند که حتی لوییس فیگو هم حضور داشت تا به تیم روحیه دهد.
 همانطور که گفتید الهلال هم جشن قهرمانی داشت و حتی فیگو آمده بود. کلی پاداش و هدیه دادند و شارژ مالی‌شان کردند که برای این مرحله بازی کنند، نه روبه‌روی ما. این مرحله یکی از بزرگترین مراحلی است که در مسابقات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما بلد نیستیم یا نمی‌دانیم اهمیت این بازی چقدر زیاد است. وگرنه این تیم بعد از بازی با الجزیره نباید رها می‌شد و همه باید به تیم انگیزه می‌دادند. من دیروز (یکشنبه) شنیدم یکی از باشگاه‌هایمان با بازیکنانش تسویه‌حساب مالی کرد. کار بسیار خوبی کرد چون این مرحله مرحله‌ای است که نتیجه‌اش اثربخش است و دیده می‌شود. حیف است تیم بیاید در این مرحله و این همه مشکلات را تحمل کند. مسوولان هم به راحتی فقط می‌گویند: «بروید بازی کنید. نگاه ملی است.» بازی کنیم و ببازیم به چه درد می‌خورد. ملی که این نیست فقط بیایند بروند در زمین. مردم از تیمی که ملی به حساب می‌آید برد می‌خواهند. می‌خواهند تیم قوی برود در زمین و از این مرحله رد شود. نه اینکه فقط در این مرحله حضور داشته باشیم. این مساله کمکی به فوتبال ما نمی‌کند. همه دست روی دست گذاشتند تا دقیقه 90 که بعد از آن هم گفتند متوجه شدند تیم باید برود. اگر نرود ایران محروم و سهمیه کم می‌شود. تیم 7 روز تمرین نکرد. در این مدت هیچ‌کس سراغش نرفت. اگر پول ندارید حداقل تیم را جمع می‌کردید و روحیه می‌دادید.

با این شرایطی که تیم داشت و نتوانست تمرین کند، چقدر امیدوار به موفقیت در بازی با الهلال هستید؟
 به هر حال الهلال تیم بسیار بزرگ و قدرتمندی است. بچه‌های ما اگر به لحاظ روحی، روانی بتوانند روی این بازی مسلط باشند می‌توانیم حریف سرسختی برای الهلال باشیم.

مساله‌ای که این روزها وجود داشت انتخاب داوری بحرینی برای بازی با الهلال است. برای این مساله اعتراضی داشتید؟
 نه، ما جمع و جور نبودیم که بخواهیم به این مسائل فکر کنیم. به هر حال فوتبال است و اختیارش مربوط می‌شود به کسی که مسوولش است. فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. فوتبال برای نزدیک‌تر کردن کشورها و ملت‌ها به هم است و امیدوارم داور بحرینی هم قضاوت خوبی داشته باشد.

این درست است که شرکت دیگر نمی‌خواهد تیمداری کند؟
 در رابطه با فصل بعد حقیقتا هنوز تصمیمی گرفته نشده. خود ما هم بلاتکلیف هستیم. فقط می‌دانیم بانک ملی خیلی اصرار دارد دیگر تیمداری نکند. امیدوارم مسوولان شهر و استان پیگیر این مساله باشند تا برای استقلال خوزستان در فصل بعد مشکلی پیش نیاید.

شما هنوز پیشنهادات خود را دارید؟
 بله، من هنوز پیشنهاداتم را دارم. امیدوارم استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندگار شود. واقعا حیف است این تیم. تیمی که در 6 سال توانسته تا این مرحله بیاید مطمئن باشید با یک برنامه‌ریزی بلندمدت می‌تواند گام‌های بلندتر و محکم‌تری در ایران و آسیا بردارد.
 
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
3
به امید سلامتی‌برای شما‌و مرگ‌برای ادمای بی لیاقت‌که‌ به نسل اینده این استان ضربه اساسی می زنن.
mohammad27
|
Germany
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
4
ندارهای باغیرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
3
خدا ما رو تنها نمیزاره حتمان
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها