به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

بختیاری‌زاده: عملکرد استقلال خوزستان بد نبود

بختیاری‌زاده: عملکرد استقلال خوزستان بد نبود

خوزستان اسپورت- بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال خوزستان نگاه مثبتی به عملکرد این تیم در لیگ شانزدهم دارد، اگرچه او بر این باور است که می‌توانستند بهتر هم نتیجه‌گیری کنند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، سهراب بختیاری‌زاده مدافع سابق تیم ملی یکی از ویژگی‌های مثبت و مهم استقلال خوزستان را تغییرات کم آن می‌داند. در واقع حفظ اکثر نفرات اصلی اتفاق خوبی بود که در تیم استقلال خوزستان افتاد. البته که مشکلات فنی هم داشتند، اما بختیاری‌زاده مدعی است که آنچه بیش از هر چیز دیگری روی کیفیت کار بازیکنان تاثیر گذاشت پرداختن بیش از حد به مسائل مالی بود که ذهن‌شان را درگیر خود کرده بود.

با همه این مسائل و مشکلات او نمره قبولی به عملکرد تیم هفتم جدول و قهرمان فصل گذشته می‌دهد. مصاحبه بختیاری‌زاده با روزنامه ایران ورزشی را مرور کنید.

تیم مدعی عنوان قهرمانی در فصل بعد هفتم شد. به نظر شما با توجه به تغییراتی که استقلال خوزستان داشت این نتیجه به دست آمده قابل قبول است.
 تیم استقلال خوزستان تغییرات زیادی نداشت و غیر از جدایی یکی دو بازیکن و سرمربی‌اش، شاکله اصلی تیم حفظ شد که این اتفاق خوبی بود اما این موضوع را از دو زاویه می‌توان بررسی کرد. اول اینکه ببینیم تیم‌های خوزستانی در صورت قهرمانی چه سرنوشتی را در فصل آینده پیدا کردند. یادمان هست که فولاد خوزستان پس از قهرمان شدن به لیگ یک سقوط کرد و استقلال اهواز هم پس از نایب قهرمانی در فصل بعدش نابود شد و سرنوشت امروزش را هم که می‌بینیم، به همین دلیل من فکر می‌کنم استقلال خوزستان در میان این تیم‌ها نتیجه خوبی گرفت. اما نسبت به سپاهان، استقلال و پرسپولیس که یک فصل قهرمان می‌شوند و فصل بعدش پررنگ‌تر به میدان می‌آیند طبیعتا نه. با این حال می‌توانستند بهتر نتیجه بگیرند.

چطور؟
 ببینید همانطور که گفتم آنها تغییرات زیادی نداشتند و اگر با مشکلات مالی‌شان بهتر برخورد می‌شد نتایج‌شان هم مطلوب‌تر بود. شما نگاه کنید خیلی تیم‌ها مشکل مالی داشتند، مثل همین نفت تهران که قهرمان جام حذفی هم شد. در واقع این مشکل مساله جدید و عجیب و غریبی نبود.

در نیم‌فصل بازیکنان زیادی جدا شدند و چند نفری هم آمدند. شما این رفت و آمدها را چطور ارزیابی می‌کنید. اگرچه بعضی از خریدها کارآیی لازم را نداشتند.
 نقل و انتقالات نیم فصل و جذب بازیکن بر عهده سرمربی است اما اگر به لحاظ مالی قدرت آنچنانی برای خرید بازیکن نباشد کاری نمی‌توان انجام داد. در این شرایط بعضا می‌بینیم که در موقعیت‌ 50- 50 هم بازیکن را می‌گیرند اما مشکل اساسی استقلال خوزستان چیز دیگری بود.

چه چیزی؟
 اینکه آنها از همان ابتدای فصل به جای تمرکز روی مسائل فنی بیشتر به مشکلات مالی فکر می‌کردند و تمرکزشان روی این مساله بود. من قبول دارم که بازیکن باید حقش را بگیرد. اما چیز عجیبی نیست، باشگاهی که طی چند سال اخیر مشکلی در این زمینه نداشته حالا به مشکل خورده و یک سال نتوانسته به طور کامل به تعهداتش عمل کند.

به خاطر همین موضوع تصمیم داشتند که برای بازی با الهلال عربستان به عمان نروند.
 من دوست نداشتم از این کلمه استفاده کنم اما این مدل آماده شدن برای چنین بازی حساسی بسیار زشت و زننده است. اعتقاد دارم که بازیکنان و کادر فنی باید حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردند. من خبر دارم که با وجود همه مشکلاتی که مطرح شده درصدی از پولشان را گرفته‌اند که اگر هم نگرفته  باشند نباید چنین بازی مهمی را از دست بدهند. چون برای هر بازیکنی حضور در چنین مسابقاتی باید بسیار مهم باشد. بازیکن می‌تواند آخر فصل طلبش را بخواهد و در نهایت تیمش را عوض کند. من یک مثال بزنم.

بفرمایید.
 یک کارگر ساده شاید ماه‌ها حقوق نگیرد اما کارش را از دست نمی‌دهد اما یک بازیکن که هر چقدر هم بگیرد و به اعتقاد من حقش است، خیلی راحت می‌تواند تیمش را برای فصل بعد تغییر دهد. این رفتار منطقی نیست آن هم در مقابل باشگاهی که تا سال گذشته خیلی خوب بازیکنانش را حمایت کرده است. اگر ما مدعی هستیم که به خاطر هوادار بازی می‌کنیم باید شعارمان را به عمل تبدیل کنیم. بازیکن برود بازی‌اش را انجام داد و پس از آن راه‌های زیادی برای دریافت مطالباتش وجود دارد. اینکه از ابتدای فصل شروع به اعتراض می‌کنند اصلا جالب نیست و در کارشان تاثیر منفی می‌گذارد به همین دلیل می‌گویم استقلال خوزستان می‌توانست جایگاه بهتری را در جدول پیدا کند. من از جوان‌ترهای تیم گلایه دارم.

چرا؟
 برای اینکه مشکلات مالی در اکثر تیم‌ها وجود دارد اما بعضی‌ها وجدان‌شان را قاضی کنند. یک سری از این بازیکنان جوان تا یکی دو سال پیش آرزوی بازی در لیگ یک را داشتند اما امروز که می‌بینند کاپیتان تیم بیشتر درباره مسائل مالی حرف می‌زند آنها هم تمرکزشان را از دست می‌دهند. خیلی بازیکنان دوست داشتند امسال برای استقلال خوزستان بازی کنند.

از این بحث فاصله بگیریم. تیم استقلال خوزستان 15 دقیقه پر گل را در لیگ تجربه کرده است. (پانزده دقیقه ششم)
 این مساله دلایل زیادی دارد. یکی موضوع آمادگی جسمانی می‌تواند باشد و مساله بعدی هم تمرکز تیمی. وقتی قبل از اکثر بازی‌ها مهم‌ترین موضوع بحث مالی می‌شود و اینکه با این شرایط می‌روم، نمی‌مانم و... معلوم است که روی کیفیت کار هم تاثیر می‌گذارد. من شنیدم که سه، چهار روز قبل از یک بازی تمرین نکردند و اتفاقا در آن بازی برنده هم شدند اما مگر چند تا بازی را می‌توان با این شرایط برنده شد.

جدایی رحیم زهیوی را چطور ارزیابی می‌کنید.
 این بازیکن در سالی که استقلال خوزستان قهرمان شد عالی کار کرد. در نیم‌فصل لیگ امسال هم عملکردش خوب بود. با اینکه ترانسفر شدن در فوتبال برای خیلی‌ها پیش می‌آید و انتخابش یک بحث شخصی است اما به نظرم اگر می‌ماند هم به تیمش کمک می‌کرد هم بیشتر دیده می‌شد و پیشنهادهای بیشتری برایش می‌رسید.

حالا با همه شرایطی که درباره استقلال خوزستان به آن اشاره کردید به نظرتان برای فصل آینده چطور باید تقویت شوند چه از نظر کادر فنی و چه بازیکن.
 مجموعه باشگاه باید تحت تاثیر سیاست مدیریت آن باشد. من نمی‌دانم هدفگذاری‌شان چگونه است. آنها باید برای داشتن یک تیم خوب، اساسی‌ترین مشکل یعنی همان بحث مالی را برطرف کنند. به اعتقاد من کادر فنی باید ثبات داشته باشد و به آن اعتماد کرد. به هر حال با همه این مشکلات مجموعه فعلی بد نتیجه نگرفته است.
 
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها