به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۱۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

امتیازات خوزستان کمتر از تهران و اصفهان و تبریز

امتیازات خوزستان کمتر از تهران و اصفهان و تبریز

خوزستان اسپورت- فوتبال خوزستان از لحاظ میانگین امتیازات کسب شده در لیگ شانزدهم پایین‌تر از تهران، اصفهان و تبریز قرار گرفت.

به گزارش خوزستان اسپورت، پرونده شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس بسته شد. در طول دوره اخیر لیگ برتر رقابت بین نمایندگان شش استان جریان داشت و فوتبال خوزستان از لحاظ میانگین امتیازات کسب شده در ردیف چهارم قرار گرفت.

فوتبال تهران که با پنج تیم پرسپولیس، استقلال، پیکان، نفت و سایپا در این دوره حضور یافته بود، ضمن کسب جایگاه‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی و حفظ تمامی سهمیه‌های لیگ برتری‌اش، با میانگین تقریبی 1.6 امتیاز در هر مسابقه صاحب بیشترین میانگین کسب امتیاز در لیگ شانزدهم شد.

استان اصفهان هم که نمایندگانش پس از تیم‌های مطرح تهرانی بالاترین ارقام قراردادها و هزینه‌ها را در لیگ شانزدهم داشتند، ضمن تصاحب مکان‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی توسط تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان، میانگین تقریبی 1.5 امتیاز در هر مسابقه را در لیگ شانزدهم داشت تا پس از تهران صاحب بالاترین میانگین کسب امتیازات شود.

تیم‌های استان آذربایجان شرقی که شاهد فراز و نشیب زیادی در طول دوره‌ی شانزدهم بودند، با کسب 110 امتیاز در 90 بازی و میانگین تقریبی 1.2 امتیاز در هر مسابقه، پس از تهران و اصفهان بالاترین میانگین کسب امتیازات را به‌خود اختصاص دادند، اما سقوط ماشین‌سازی به لیگ دسته اول کام فوتبال تبریز را تلخ کرد و سهمیه فوتبال آذربایجان شرقی را به دو تیم کاهش داد.

فوتبال خوزستان هم که با سه تیم در لیگ شانزدهم حضور یافته بود، در مجموع فقط یک امتیاز کمتر از تبریزی‌ها گرفت و با کسب 109 امتیاز در 90 بازی و میانگین تقریبی 1.2 امتیاز در هر مسابقه، ردیف چهارم جدول میانگین کسب امتیازات را پس از تهران، اصفهان و آذربایجان‌شرقی را به‌خود اختصاص داد. خوزستانی‌ها اما برخلاف تیم‌های تبریزی توانستند تمامی سهمیه‌های لیگ برتری‌شان را حفظ کنند و فصل آینده پس از تهران دارای بیشترین تیم لیگ برتری خواهند بود.

استان خراسان رضوی دیگر استان دارای نماینده در لیگ شانزدهم بود که توانست هر دو سهمیه‌اش را حفظ کند و با میانگین تقریبی یک امتیاز در هر مسابقه، ردیف پنجم جدول استان‌های امتیازآور در لیگ شانزدهم را از آن خود کند، اما استان قم در آخرین روز مسابقات شاهد سقوط تیم صبای قم به دسته اول شد و تنها نماینده‌ی فوتبال این استان در لیگ برتر که طی 30 بازی 28 امتیاز گرفته بود، با میانگین کمتر از یک امتیاز در هر مسابقه، سقوط تلخی به دسته پایین‌تر داشت.

با سقوط تک نماینده‌ی فوتبال استان قم و یک نماینده از فوتبال تبریز به لیگ دسته اول که با صعود تیم‌های پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت همراه شد، دوره‌ی بعدی لیگ برتر شاهد حضور نمایندگان هفت استان شامل خوزستان، تهران، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، گیلان و بوشهر خواهد شد.

باید دید نمایندگان فوتبال خوزستان که علیرغم قرار داشتن در غنی‌ترین استان همواره با مشکلات مالی و مدیریتی روبرو بوده‌اند، در دوره‌ی بعدی لیگ برتر چه دستاوردی خواهند داشت و تصمیم‌گیرندگان تیم‌های خوزستانی چه اهدافی را در لیگ هفدهم دنبال خواهند کرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
کردونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
3
به اصطلاح ساده و عامیانه هر چی پول بدی آش می خوری! پرسپولیس و استقلال و تراکتور و ذوب و سپاهان. پنج تیم با بیشترین هزینه و بهترین مقام. باشگاههایی که بیشتر ازهمه خرج کردن اول تا پنجم شدن. شاید بعضی وقتها استثنائاتی پیش بیاد مثلا استقلال خوزستان با بودجه کم یکسال قهرمان بشه ولی سال بعدش نمیتونه تکرارش کنه چون کار سال اولش استثنایی بوده. اگر نیت مدیران ما داشتن تیمهای قوی هست و رقیب جدی برای تهران و آذربایجان و اصفهان باید هزینه کنیم مربیان بزرگ و بازیکنان بزرگ بخریم اما اگر هدفشون تیمداری بازی بهر جهت و کم کردن بودجه و خودشیرینی جلوی مدیران کارخانجات و حفظ صندلی باشه مطمئنم باشید سال بعد بجای رتبه چهارم ممکنه بشیم رتبه پنجم یا ششم یا هفتم!
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
2
مدیریت صحیح یه مدیریت با اصول درست در همه زمینه هاس.هر چیزی سر جای خودش باشه.کی می دونه سرپرست فولاد کیه؟اصلا باشگاه رو برده به سمت نابودی اژدری بی لیاقت
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
1
غنی‌ترین استانی که ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
1
با پول خوزستان تیمهای تهرانی اصفهانی تبریزی بهترین امکانات را از قبیل بازیکن مربی وغیره میگیرند .مگر فولاد وسپاهان از یک وزارتخانه نیستند - صنایع سنگین - ولی آنها کجا وما کجا ؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها