به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

صبا 1 – استقلال 2؛ سند سقوط صبا امضا شد

صبا 1 – استقلال 2؛ سند سقوط صبا امضا شد

خوزستان اسپورت:
هفته سی‌ام لیگ برتر – استادیوم یادگار قم
پنجشنبه 14 اردیبهشت 96 – ساعت: 18
صبای قم 1 – استقلال خوزستان 2
گل‌ها: میثم مجیدی (35- پنالتی) برای صبا – علی‌اصغر عاشوری (1+45 و 88) برای استقلال
داور: اشکان خورشیدی
کمک داوران: رحیم شاهین و حمید غمزه
تماشاگر: سه هزار نفر

صبای قم: محسن فروزان، میثم مجیدی، حنیف عمران‌زاده، میرهانی هاشمی، حمیدرضا دیوسالار، مهران امیری، سید مهدی حسینی، کیوان امرایی (76- مهرداد بایرامی)، امید جهانبخش (85- منصور تنهایی)، احمد حسن‌زاده (64- قاسم دهنوی) و رضا عنایتی
سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، پیمان شیرزادی، عقیل کعبی، ابوالفضل علایی، فرزاد جعفری، سلمان بحرانی، علی‌اصغر عاشوری، مهدی مؤمنی، یونس دلفی (63- مصطفی قنبری‌زاده)، مهدی زبیدی (72- ابوالفضل محمدحسنی) و حسن بیت‌سعید
سرمربی: سیروس پورموسوی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های صبای قم و استقلال خوزستان با پیروزی دو بر یک استقلالی‌ها به پایان رسید.

استقلال خوزستان در غیاب تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش نظیر محمد طیبی، دانیال ماهینی، آرش افشین و آلویس نانگ در آخرین بازی فصل به دیدار تیمی رفت که برای فرار از سقوط نیاز به امتیازات کامل این مسابقه داشت. صبای قم در این مسابقه از تمامی نفرات تأثیرگذارش در ترکیب بهره می‌برد و اگر موفق به شکست دادن قهرمان فصل گذشته می‌شد، حضورش در فصل آتی لیگ برتر را بدون توجه به نتایج سایر بازی‌ها تضمین می‌کرد.

ضربه سر خطرناک رضا عنایتی در دقیقه 10 که با اختلاف اندکی از کنار دروازه استقلال گذشت و شوت پاچ چپ حسن بیت‌سعید در دقیقه 18 که راهی خارج شد، از جمله خطرات این مسابقه تا قبل از رقم خوردن گل تیم صبای قم در دقیقه 35 بودند. آبی‌پوشان میزبان در این دقیقه صاحب ضربه پنالتی شدند و میثم مجیدی بازیکن سابق استقلال خوزستان دروازه تیم سابقش را گشود. صبایی‌ها در دقیقه پایانی نیمه نخست به گل دوم رسیدند اما داور این گل را خطا اعلام کرد و بازیکنان استقلال خوزستان با تیزهوشی از همین توپ استفاده کردند و در یک ضدحمله سریع با ضربه علی‌اصغر عاشوری به گل تساوی رسیدند تا نیمه اول یک بر یک مساوی شود.

در نیمه دوم، بازیکنان صبای قم برای زدن گل برتری و فرار از سقوط کاملاً تهاجمی ظاهر شدند و یاران استقلال خوزستان نیز چشم به ضدحملات و استفاده از سرعت بازیکنان خط حمله‌اش داشت.  صبایی‌ها در این نیمه یک بار با شوت محکم مهدی حسینی توپ را تیر دروازه استقلال زدند ولی این بار هم مردان سفیدپوش استقلال بودند که با استفاده از یک ضدحمله به گل دوم رسیدند و در دقیقه 88 گل دوم را وارد دروازه صبای قم کردند.

حملات صبایی‌ها در دقایق پایانی یک ضربه پنالتی برای این تیم به دنبال داشت اما ضربه زمینی میثم مجیدی توسط وحید شیخ‌ویسی مهار شد تا این دیدار با برتری دوبریک استقلال خاتمه پیدا کند و سقوط صبای قم به دسته پایین‌تر قطعی شود.

شرح گل‌ها
1-0 (صبا): حرکت احمد حسن‌زاده در پشت مدافعان استقلال خوزستان با خطای پنالتی وحید شیخ‌ویسی همراه شد. پنالتی را میثم مجیدی با ضربه پای چپ وارد دروازه استقلال خوزستان کرد و میزبان را پیش انداخت.

1-1 (استقلال): در شرایطی که بازیکنان صبای قم مشغول اعتراض به تصمیم داور به‌دلیل مردود اعلام کردن گل دوم این تیم بودند، سفیدپوشان استقلال با تیزهوشی از این فرصت استفاده کردند و در پی یک ضدحمله سریع با پاس عرضی حسن بیت‌سعید و ضربه نهایی علی‌اصغر عاشوری به گل مساوی رسیدند.

1-2 (استقلال): پاس مهدی مؤمنی در پی یک ضدحمله سریع به علی‌اصغر عاشوری رسید تا چهره درخشان این میدان گل دوم و پیروزی‌بخش استقلال را وارد دروازه میزبان کند.

در حاشیه
* باشگاه صبای قم تماشای این دیدار را رایگان اعلام کرده بود تا هواداران تیمش را برای حضور در ورزشگاه ترغیب کند.
* کادر فنی و مدیریت استقلال خوزستان با توجه به بازی خداحافظی رضا عنایتی از میادین فوتبال، به این بازیکن دسته گل اهدا کردند.
* میثم مجیدی از صبای قم و مهدی مؤمنی از استقلال خوزستان در این دیدار روبروی تیم‌های سابقشان به میدان رفتند.
* پس از اینکه داور مسابقه گل صبا را مردود اعلام کرد و در ضد حمله استقلالی‌ها به گل رسیدند، هواداران صبا به شدت علیه داور مسابقه شعار دادند.
* علی‌اصغر عاشوری پس از زدن گل دوم شادی نکرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
8
من برا صمد مرفاوی ناراحتم وگرنه صبای قم تیم خیلی اضافه ایه
ليگ يك عربده بزنن
|
United States of America
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
1
7
لعنت بر هرچي بيپدر ومادر كه سوت گرفته دستش داره ميكشه
نانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
1
7
ای کاش سایپا سقوط میکرد
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
8
تبریک بچه ها خسته نباشد اگه داور نامرد به پیکان برد نمیداد امروز شیشم می شدیم جلالی با داور جای مارو گرفت
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
6
دم بچه ها گرم..رفته بودم ورزشگاه ولی چرا لیدر اس خوزستان نیومده بود؟؟؟
سمت استقلالی ها سکوت محض بود..
ای کاش لیدر میومد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها