به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
تعداد نظرات: ۹ نظر

نفت 0 – فولاد 1؛ فولاد فاتح دربی خوزستان

نفت 0 – فولاد 1؛ فولاد فاتح دربی خوزستان

خوزستان اسپورت:
هفته بیست‌ونهم لیگ برتر – استادیوم تختی آبادان
شنبه 9 اردیبهشت 96 – ساعت: 18
صنعت‌نفت آبادان 0 – فولاد خوزستان 1
گل: بختیار رحمانی (31)
داور: مهدی مرجان‌زاده
کمک داوران: محمدرضا مدیرروستا و براتعلی مولوی
اخراج: ساسان انصاری (4+90- فولاد)
اخطار: بهادر عبدی (نفت) – یوسف وکیا (فولاد)
تماشاگر: سه هزار نفر

صنعت‌نفت آبادان: ناصر سالاری، عزیز معبودی (61- مجتبی ممشلی)، حسین بغلانی، رشید البی (46- رضا جبیره)، رضا نورمحمدی، علی هلیچی، حکیم نصاری (70- علی صلاح هاشم)، زبیر نیک نفس، بهادر عبدی، امیر زلیکانی و محمدشادکام
سرمربی: فیروز کریمی

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، سینا مریدی، ایوب والی، محمد اهل‌شاخه (85- یوسف وکیا)، سروش سعیدی، میثم دورقی، حمید بوحمدان، بختیار رحمانی، احمد عبدالله‌زاده، محمود مطلق‌زاده (70- هیثم هاشمی‌زاده و 81- بهرام رشیدفرخی) و ساسان انصاری
سرمربی: نعیم سعداوی

خلاصه بازی
فولاد خوزستان با تک گل بختیار رحمانی در زمین صنعت‌نفت آبادان به پیروزی رسید.

صنعت‌نفت برای تداوم نتایج خوب هفته‌های گذشته و رسیدن به نیمه بالای جدول و فولاد خوزستان با هدف جبران شکست قبلی مقابل استقلال خوزستان و بهبود شرایط در جدول رده‌بندی، در یک هوای نامساعد به دیدار هم رفتند.

فیروز کریمی همانند بازی با سایپا در ترکیب اولیه از سه مدافع میانی استفاده کرده و تیمش را با آرایش 3-5-2 به میدان فرستاد. ضمن اینکه محمد شادکام با سپری کردن محرومیت یک جلسه‌ای به خط حمله‌ی زردپوشان بازگشته بود و در کنار امیر زلیکانی زوج تهاجمی این تیم را تشکیل می‌داد. فولاد خوزستان نیز در غیاب تعدادی از بازیکنانش نظیر کرمی، چاگو، شریفات و ناصری با تراکم بازیکن در میانه میدان مقابل صنعت‌نفت وارد زمین شد تا ابتدا فشار تیم میزبان را بگیرد و سپس با تکیه بر حرکات ساسان انصاری در پیشانی خط حمله به دروازه‌ی نفتی‌ها نزدیک شود.

محمد شادکام اولین موقعیت بازی را برای صنعت‌نفت ایجاد کرد و ضربه این بازیکن از بالای دروازه فولاد به خارج رفت. پس از آن نوبت به بختیار رحمانی رسید که دروازه صنعت‌نفت را تهدید کند  اما ضربه این بازیکن توسط ناصر سالاری مهار شد. ضربه ایستگاهی رحمانی برای فولاد و شوت معبودی برای صنعت‌نفت خطرات بعدی دوتیم بودند اما این ضربات راهی به چارچوب دروازه‌ها نداشتند.

در دقیقه 24 نیز روی خروج ناقص مرادیان یک فرصت خوب گلزنی نصیب نفت آبادان شد ولی ضربه سر محمد شادکام به بالای دروازه فولاد رفت تا اینکه در دقیقه 31 قفل دروازه‌ها گشوده شد و بختیار رحمانی با استفاده از پاس میثم دورقی و ضربه‌ای زمینی تیم میهمان را در این دیدار پیش انداخت. دقایق باقی مانده از نیمه نخست شاهد حوادث جدی روی دروازه‌های فولاد و صنعت‌نفت نبود و این نیمه با تک گل بختیار رحمانی به‌سود سرخ‌پوشان خاتمه یافت.

صنعت‌نفت در نیمه دوم با یک تعویض قدم به میدان گذاشت و فیروز کریمی با فرستادن رضا جبیره به میدان اقدام به تقویت خط حمله تیمش کرد تا گل خورده را جبران کند و فولاد خوزستان با همان نفرات نیمه اول وارد زمین شد. عمده حرکات بازیکنان صنعت‌نفت در نیمه دوم از کناره‌های زمین انجام می‌شد و شاگردان کریمی با نفوذ از جناحین و ارسال توپ‌ها به محوطه جریمه فولاد خوزستان سعی در تغذیه مهاجمین تیم خود داشتند.

شوت حمید بوحمدان در دقیقه 47 با اختلاف اندکی از کنار دروازه صنعت‌نفت به کرنر رفت و پس از اینکه دقایقی از بازی بدون حادثه خاصی سپری شد، ضربه دیدنی ساسان انصاری در دقیقه 66 با واکنش تماشایی ناصر سالاری به کرنر فرستاده شد.

فیروز کریمی که تیمش را در آستانه شکست می‌دید، علی صلاح هاشم مهاجم عراقی تیمش را هم در بیست دقیقه پایانی به زمین فرستاد تا بازی را با سه مهاجم دنبال کند و با حضور این مهاجم سرزن و بلندقامت از توپ‌های بلند استفاده بهتری شود. بازیکنان فولاد خوزستان هم در بیست دقیقه پایانی با تجمع در نیمه زمین خودی و مقابله با فشار صنعت‌نفت در صدد استفاده از ضدحملات و فرارهای ساسان انصاری بودند، ضمن اینکه مصدومیت محمد اهل‌شاخه مدافع میانی فولاد خوزستان و تعویض این بازیکن باعث ایجاد یک تغییر اجباری در خط دفاعی بولاد شد.

نفتی‌ها در دقیقه 85 می‌توانستند گل خورده را جبران کنند ولی خروج احسان مرادیان مانع از گلزنی محمد شادکام شد و در دقیقه 86 نیز شوت راه دور بهادر عبدی در آغوش مرادیان آرام گرفت.

اخراج ساسان انصاری در دقایق تلف شده و درگیری وی با داور میدان از دیگر حوادث دقایق پایانی این مسابقه بود که در نهایت به برتری یک بر صفر فولاد خوزستان انجامید.

شرح گل
0-1 (فولاد): پاس میثم دورقی در گوشه محوطه جریمه صنعت‌نفت به بختیار رحمانی رسید و این بازیکن پس از حرکت در عرض با ضربه زمینی پای چپ دروازه سالاری را گشود و پس از گلزنی هم شادی نکرد.

در حاشیه
* آلودگی هوای آبادان و عدم حساسیت مسابقه باعث شده بود تا کمتر از سه هزار نفر در ورزشگاه تختی حاضر شوند.
*آلودگی هوا در شهر آبادان 17 برابر حد تعیین شده بود، اما بازی‌ با این شرایط برگزار شد.
* تعدادی از هواداران فولاد خوزستان در استادیوم تختی آبادان حضور یافته بودند و به تشویق بازیکنان این تیم می‌پرداختند.
* وحید طالب‌لو دروازه بان فولاد خوزستان در شرایطی روی نیمکت نشسته بود که ماسک به صورت داشت. آبادان امروز بیشترین میزان آلودگی را در بین شهرهای استان داشت.
*به مناسبت اعیاد شعبانیه، یک بنر بزرگ در ورزشگاه نصب شده بود.
* بهادر عبدی در دقایق پایانی نیمه نخست به ‌خاطر اعتراض به تصمیم داور با کارت زرد جریمه شد.
* داور مسابقه برای نیمه نخست سه دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.
* بازیکنان صنعت‌نفت در ابتدای نیمه دوم با تأخیر دو دقیقه‌ای نسبت به تیم فولاد خوزستان و داوران بازی وارد میدان شدند.
* در دقایق ابتدایی نیمه دوم بین طرفداران صنعت‌نفت و فولاد خوزستان درگیری پیش آمد و نیروهای انتظامی برای کنترل درگیری وارد شدند.
* ساسان انصاری ابتدا با دریافت کارت زرد از داور مسابقه سه‌اخطاره شد و بازی هفته پایانی تیمش را از دست داد. این بازیکن سپس در دقایق تلف شده بازی کارت قرمز دریافت کرد و با داور دچار درگیری شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
3
5
ساسان آقای گل نمیشه دیگه حیف
چاسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
7
مبارك مبارك مبارك
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
7
بچه ها خسته نباشید دمتون گرم ای کاش این برد سه هفته قبل میوردیم که شانس سهمیه داشتیم
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
1
6
برد های فولاد مثل دادن نوش دارو بعد از مرگ است.مثل کوهنوردی که چند متر سقوط میکند و تنها چند سانتی متر بالا می رود .افرادی که مظلوم واقع شده اند کادر فنی هستند که با این سری بازیکنان که بیشتر دق دل هستند به ستوه امد .فقط احسان مرادیان آینده دارد.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
1
6
واقعا حیف شد ساسان اقای گل نشد این طارمی حاشیه امروز 2 تا زد
ولی ساسان نباید میزد تو سینه داور کمیته انضباطی دنبال بهانست خداکنه محرومش نکنن
برد خوبی بود اخراج ساسان حالمونو گرفت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
1
6
واویلا فولاد بعد از چند هفته یه برد اورد امشب اژدری و دوستاش از ناراحتی خوابشون نمیبره. سایت رسمی باشگاهم عزا گرفته تا این دقیقه خبر بازیو ننوشته عجب باشگاهی داریم
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
4
چه عجب اقای سعداوی یک بار تیم رو شجاعانه ارنج کرد
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
باسلام
من در ورزشگاه آبادان بودم وخیلی تاسف میخورم برای هواداران آبادانی که از دقیقه یک به ما فحش میدادند وسر هواداران اهوازی را با سنگ شکستند.
آیا بازی رفت که با احترام ازتون استقبال کردیم کار بدی بود؟
ولی مطمئن باشید در اهواز جواب آبادانیها را به یک شکل خیلی خوب میدهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
آبادان شیره با دم شیربازی نکن . ضمنا آقایان فولادی برید خدارا شکر کنید که زمانی با صنعت نفت روبرو شدید که بازیکنا هیچ انگیزه ای نداشتن بازی رفت هم که بردید بخاطر خیانت ... بود که اون هم از صنعت پرت شد بیرون . فصل دیگه صنعت نفت واقعی را خواهید دید .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها