به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

الفتح 1 – استقلال 1؛ تقسیم امتیازات در دوحه

الفتح 1 – استقلال 1؛ تقسیم امتیازات در دوحه

خوزستان اسپورت:
هفته پنجم لیگ قهرمانان – استادیوم ثانی بن جاسم دوحه
سه‌شنبه 5 اردبهشت 96 – ساعت: 20
الفتح سعودی 1 – استقلال خوزستان 1
گل‌ها: علی الزقعان (85) – سلمان بحرانی (1+90)
داور: علی السماهیچی
کمک داوران: جعفر محمد و خلیفه نواف
اخطار: فرشاد سالاروند (استقلال)
تماشاگر: پانصد نفر

الفتح سعودی: علی المزیدی، عبدالعزیز بوشقراء (76- نوح الموسی)، سیاف البیشی، علی البلیهی، عبدالله العمار (50- محمد الفهید)، احمد المبارک، ریاض شراحیلی، حمدان الحمدان (66- علی الزقعان)، اوکرا، حمد الحمد و حمد الجهیم
سرمربی: فتحی الجبال

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، دانیال ماهینی، عقیل کعبی، محمد طیبی، ابوالفضل علایی (78- سلمان بحرانی)، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، مهدی مؤمنی، مهدی زبیدی (62- علی‌اصغر عاشوری)، حسن بیت‌سعید و آلویس نانگ (76- آرش افشین)
سرمربی: سیروس پورموسوی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های الفتح سعودی و استقلال خوزستان با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

استقلال خوزستان برای مقابله با الفتح یک تغییر در بخش دفاعی ایجاد کرده بود و علاوه بر محمد طیبی و عقیل کعبی، از وجود ابوالفضل علایی در جلوی مدافعان میانی استقاده می‌کرد. مهدی زبیدی هم در خط حمله جایگزین آرش افشین شده و در کنار آلویس نانگ و حسن بیت‌سعید مثلث تهاجمی سفیدپوشان استقلال در این دیدار را تشکیل می‌دادند.

در سمت مقابل، سرمربی الفتح تشخیص داده بود از ساندرو مانوئل برزیلی، عبدالقادر الوسلاتی هافبک تونسی، نوح الموسی و عبدالله العویشیر دروازه‌بان تیمش در ترکیب اصلی استفاده نکند و نگاه‌ها در این تیم به حرکات حمد الحمد، اوکرا و حمد الجهیم دوخته شده بود.

بازیکنان استقلال و الفتح در دقایق ابتدایی به ارزیابی همدیگر پرداختند و توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت، ضمن اینکه بازیکنان الفتح در دقیقه 7 نسبت به برخورد توپ با بدن محمد طیبی اعتراض کردند و اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند که داور چنین نظری نداشت. شوت حمد الحمد در دقیقه 18 که توسط شیخ‌ویسی مهار شد و ضربه آکروباتیک آلویس نانگ در دقیقه 27 که از کنار دروازه الفتح به بیرون رفت، اولین ضربات بازیکنان دوتیم به سمت دروازه‌ها بود.

در ادامه نیمه نخست، شوت عقیل کعبی از بالای دروازه حریف راهی خارج شد و شیخ‌ویسی در دقیقه 37 فرصت خوبی را از یاران الفتح گرفت. شوت حسن بیت‌سعید در دقیقه 42 که از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه الفتح راهی خارج شد، مهم‌ترین خطر استقلالی‌ها بود که می‌توانست یک گل زیبا را رقم بزند و حرکت پابه توپ حمدان الحمدان کاپیتان الفتح به درون محوطه جریمه استقلال خوزستان نیز آخرین فرصت هدر رفته در این نیمه بود.

در آغاز نیمه دوم، شوت محکم عقیل کعبی راهی به چارچوب دروازه الفتح پیدا نکرد و در دقیقه 59 علی البلیهی از دهانه دروازه استقلال خوزستان با ضربه سر توپ را به بیرون زد. بازیکنان الفتح که این نیمه را تهاجمی‌تر دنبال می‌کردند، در دقیقه 63 درون محوطه جریمه استقلال خطرناک ظاهر شدند و در پی برخورد توپ به بدن عقیل کعبی اعتقاد به پنالتی داشتند. استقلالی‌ها هم در پاسخ به این حملات با نفوذ از جناحین و ارسال‌ توپ‌های بلند به درون محوطه جریمه الفتح در پی گشودن دروازه حریف بودند.

در دقیقه 71 با اشتباه احمد المبارک یک فرصت خوب نصیب حسن بیت‌سعید شد اما ضربه زمینی پای راست مهاجم گلزن خوزستانی‌ها از کنار دروازه به بیرون رفت و در دقیقه 77 حمد الجهیم مهاجم الفتح نتوانست توپ ارسالی به مقابل دروازه استقلال را کنترل کند و یک فرصت مناسب گلزنی را از دست داد.

بازی در دقایق پایانی با حملات بازیکنان دوتیم دنبال می‌شد و مربیان نیز دست به تغییراتی زدند تا به گل برتری در این مسابقه دست پیدا کنند. حسن بیت‌سعید در دقیقه 80 این بازی با یک ضربه سر دیدنی در آستانه گلزنی قرار گرفت اما واکنش علی المزیدی سنگربان الفتح سد راه ضربه این بازیکن شد و یک دقیقه بعد از این صحنه، محمد طیبی یک فرصت خطرناک را از تیم الفتح گرفت.

قفل دروازه‌ها در دقیقه 85 با همکاری دو بازیکن تعویضی تیم الفتح سعودی گشوده شد و علی الزقعان روی پاس نوح الموسی دروازه استقلال خوزستان را باز کرد. استقلالی‌ها برای جبران گل خورده پیش کشیدند و در دقیقه اول وقت اضافی با استفاده از پرتاب بلند ماهینی و ضربه دیدنی سلمان بحرانی بازیکن تعویضی خط میانی به یک گل زیبا رسیدند تا امتیازات در پایان این بازی حساس بین دوتیم تقسیم شود.

استقلال خوزستان با این تساوی 8 امتیازی شد و در رده دوم جدول باقی ماند و الفتح سعودی نیز با 6 امتیاز در رده سوم ایستاد.

شرح گل
1-0 (الفتح): نوح الموسی که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، یک پاس عمقی برای علی الزقعان ارسال کرد تا دومین بازیکن تعویضی الفتح توپ را از وحید شیخ‌ویسی عبور دهد و تیم الفتح سعودی پیش بیفتد.

1-1 (استقلال): در پی پرتاب اوت بلند توسط دانیال ماهینی و ضربه سر پیمان شیرزادی، توپ در تیر دوم به سلمان بحرانی بازیکن تعویضی استقلال رسید و بحرانی با یک ضربه آکروباتیک به زیبایی گل تساوی را رقم زد.

در حاشیه
* بازی رفت دوتیم به میزبانی استقلال خوزستان در کشور عمان برگزار شد و بازی برگشت به میزبانی الفتح در کشور قطر به انجام رسید.
* هر کدام از دوتیم از یک بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده می‌کردند. آلویس نانگ از کامرون برای استقلال خوزستان و آندره فیلیپه آلوز ملقب به «اوکرا» برای تیم الفتح به میدان رفتند.
* تماشاگران اندکی از این مسابقه در استادیوم اختصاصی باشگاه الغرافه قطر دیدن کردند.
* در اواخر نیمه نخست بین آلویس نانگ مهاجم استقلال خوزستان و علی البلیهی مدافع الفتح سعودی جروبحث پیش آمد که داور به دو بازیکن تذکر داد.
* پس از مصدومیت عبدالله العمار بازیکن الفتح در ابتدای نیمه دوم، بازیکنان استقلال توپ را به بیرون زدند که این حرکت جوانمردانه با تشویق تماشاگران همراه شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
مهندس بیات
|
Germany
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
9
خدا رو شکر نتیجه خوبی بود و میتونه باعث صعود ما به دور دوم بشه به شرطی که در بازی آخر بتونیم از الجزیره حذف شده امتیاز بگیریم. مرسی سید و رفقا
فولاد شهر اهواز
|
Germany
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
7
از گزارش لحظات حساس بازی توسط خوزستان اسپرت ممنونم. طوری که احساس کردم آنلاین دارم بازی رو نگاه میکنم.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
6
بچه ها خوب بازی نکردن ولی خداراشکر یک امتیاز گرفتیم .
jafar
|
Switzerland
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
8
فقط میشه گفت خدا را شکر که نباختیم . همانطور که پیش بینی می شد در بازی برگشت چون تیم ها به نقاط ضعف و قوت حریف پی می برند بازی سختی در انتظارمان بود ضمن اینکه در بازی رفت هم ما با اختلاف گل زیادی نبرده بودیم و فاصله امان نزدیک بود . از بازی بچه ها در نیمه دوم می شد فهمید که دنبال نتیجه مساوی اند و همین باعث شد تیم حریف با جلو کشیدن به گل برسد که خدا را شکر بحرانی با زدن زیباترین گل بازیهای آسیایی تیم را نجات داد . معتقدم از ابتدا اگر دقت بیشتری می کردیم و هدفمان برد بود می توانستیم پیروز میدان باشیم . انشاءالله بچه ها با پیروزی برابر الجزیره به دور بعد صعود خواهند کرد .
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
8
میتونستیم ببریم اما نشدانشالله بازی بعد
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
5
بچه ها خسته نباشید دمتون گرم مساوی بهتره باخت بود. ولی حواستون جمع کنید برا دور دوم نباید اینقد دفاعی بازی کنیمالان آمار بازی اعلام شده 11 کرنر الفتح و صفر کرنر استقلال صنعتی این آمار خوبی نیس دور دوم تیمها قوی روبرومون هستن اگه همینجور دفاعی بازی کنیم نمیتونیم موفق بشیم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها