به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 16
کد خبر: ۱۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

کریمی در آستانه خداحافظی از دنیای مربیگری

کریمی در آستانه خداحافظی از دنیای مربیگری

سمیرا شیرمردی - ایران ورزشی
فیروز کریمی جزو مربیانی است که همیشه کارهای عجیبی انجام می‌دهد. از مصاحبه‌های پر شر و شورش تا انتخاب تیم‌هایی که در شرایط سختی قرار دارند. کریمی که فوتبالش را در سال 49 و با تیم شهربانی تهران شروع کرده بود، پس از آن به پاس رفت و با این تیم 2 بار و در سال‌های 55 و 56 به قهرمانی جام تخت جمشید رسید. او بعد از این دوران، خیلی زود وارد عرصه مربیگری شد و با همین تیم کار خود را در مربیگری استارت زد.

فیروز کریمی 2 بار با این تیم قهرمان لیگ آزادگان که بالاترین سطح لیگ در آن زمان بود، شد و پس از آن در سن 36 سالگی با شکست الشباب عربستان در جام باشگاه‌های آسیا به قهرمانی رسید. به مهم‌ترین عنوانی که پاس در کل دوران فعالیتش به دست آورده.

بعد از آن اتفاقات، فیروز کریمی خواهان زیادی در بین تیم‌های مختلف پیدا کرد. او حضور در تیم‌های مختلفی از سپاهان اصفهان، بهمن کرج، پلی‌اکریل اصفهان، تراکتورسازی تبریز، استقلال اهواز، ابومسلم مشهد، شهاب زنجان، راه‌آهن شهرری، استقلال تهران، صبای قم، داماش گیلان، گسترش فولاد، شاهین بوشهر، سنگ‌آهن بافق، پیکان تهران، ذوب‌آهن اصفهان، ملوان بندرانزلی، اکسین البرز و صنعت‌نفت آبادان را تجربه کرد تا صاحب یک رکورد جالب شود. رکورد حضور در 20 تیم مختلف در لیگ ایران.

کریمی در این مدت رکوردهای دیگری هم به دست آورد که یکی از آنها بالا آوردن 4 تیم مختلف از لیگ یک به لیگ برتر بوده. به جز این، او هدایت چند تیم در خطر سقوط هم به عهده داشت که آنها را در روزهای آخر و در شرایط سخت نجات داد. از جمله آنها می‌توان به ملوان بندرانزلی، ذوب‌آهن اصفهان و ... اشاره کرد اما مهم‌ترین اتفاق زندگی ورزشی فیروز کریمی شاید حضور او در استقلال بود.

کریمی که با استقلال اهواز به نایب قهرمانی لیگ برتر رسیده بود، با توافق مدیران 2 طرف و در جلسه‌ای که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال، شهرام شفیع‌زاده مدیرعامل وقت استقلال اهواز و دیگر مسوولان 2 باشگاه آبی برگزار شد، در نهایت در اواسط فصل و زمانی که ناصر حجازی دیگر نمی‌توانست با تیم ادامه دهد، هدایت تیم محبوبش را پذیرفت.

کریمی در شرایط متفاوت و سختی به این تیم آمد که همین مساله باعث شد او نتواند نتیجه لازم را بگیرد. به همین دلیل هم در حالی که قرار بود فصل آینده هم هدایت تیم را به عهده داشته باشد، خیلی زود از تیم آبی پایتخت کنار گذاشته شد.

بعد از این مساله انگار فیروز کریمی دچار یک نحسی عجیب شد. طولی نکشید که او از سوی کمیته اخلاق با محرومیت مواجه شد. محرومیتی که به او لقب «ف.ک» داد و باعث شد تا سال‌ها درگیر آن باشد و نتواند در سطح اول فوتبال به راحتی کار کند. کریمی به جز این موضوع که هیچ‌وقت هم مشخص نشد چرا و چطور محروم شده و اجازه کار در لیگ برتر پیدا نکرد، دچار بیماری در حنجره‌اش هم شد.

آقا فیروز در سال‌های اخیر کارش را به سختی دنبال می‌کرد چراکه او به خاطر مشکل عدیده در حنجره‌اش، نمی‌توانست به راحتی در کنار زمین با بازیکنانش صحبت کند و تذکرات فنی را به آنها انتقال دهد. این مشکل خیلی کریمی را اذیت می‌کرد که همین اتفاق هم باعث شد او در نهایت تصمیم به خداحافظی از سرمربیگری بعد از پایان فصل شانزدهم بگیرد. البته کریمی ظاهرا قصد ندارد خیلی از فوتبال دور شود.

سرمربی فعلی صنعت‌نفت آبادان فقط به خاطر اینکه فکر می‌کند به دلیل مشکل حنجره نمی‌تواند در کنار زمین کارش را به راحتی انجام دهد، قصد دارد کمی از زمین فاصله بگیرد و به‌عنوان مدیرفنی فوتبال را دنبال کند. اگرچه کریمی هنوز تصمیم نهایی خودش را در رابطه با خداحافظی از سرمربیگری فوتبال رسما اعلام نکرده اما او در مصاحبه‌های اخیرش به گونه‌ای به این مساله اشاره داشته. اینکه دیگر نمی‌کشد سرمربیگری کند و به خاطر سرمربیگری مشکل حنجره‌اش هر بار حادتر می‌شود.

به همین خاطر فیروز کریمی بعد از ثبت چند رکورد جالب، حالا در آستانه خداحافظی از سرمربیگری قرار گرفته. خداحافظی در سن 61 سالگی که شاید باعث شود دیگر نتوانیم شاهد آن مصاحبه‌های جالب از او باشیم. هرچند که کریمی در سال‌های اخیر هم خیلی آرام‌تر از قبل شده و دیگر کمتر شوخی می‌کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
خسرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
1
فیروز تاصدسالگی کار میکند حنجرش هم بهانه ای بیش نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
0
بابا چتونه این آقا سالم تراز منه والله نمیره
استقلال اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
0
آه استقلال اهواز همیشه پشتشه.بهترین نتیجه تاریخ را با فیروز گرفتیم ولی بعد از ان خودش و فتح الله زاده و شفیع زاده بد کردن به ما هواداران استقلال اهواز...
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
0
آقا فقط از صنعت آخر فصل بره مابقیش با خودش
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
فیروز برا نفت آبادان هم زحمت کشید بخاطر برد مقابل پرسپولیس تشکر میکنیم
حضور فیروز کریمی روی نیمکت نفت آبادان قطعا میتونه آینده بهتری برا تیم باشه چه در قالب مربی چه مدیر فنی
چون با برنامه کار میکنه و با حداقل امکانات حداکثر بهره رو میده
بهتره تیم ماشین سازی و صبا و سایپا رو ببینین و هزینه کرد این تیمها رو با صنعت مقایسه کنین
امیدوارم صنعت نفت برنامه ریزی بلند مدت انجام بده تا در آینده یکی از ارکان فوتبال ایران بشه که تواناییش رو داره
علی بغلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
انشالله صنعت نفت تو لیگ میونه ...ولیگ هفدهم را با مربیگری جوان ،خوزستانی ،خون گرم شاهد خواهیم شد بنام عبدالله ویسی ..وخود ویسی میخواهد به نفت بیاد .وقول داده بازیکنای جوان وکادر فنی مجرب همراه با موفقیت این تیم دوست داشتنی باشد ..انشالله
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها