به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۱۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

لخویا 2 – استقلال 1؛ اولین باخت آسیایی استقلال

لخویا 2 – استقلال 1؛ اولین باخت آسیایی استقلال

خوزستان اسپورت:
هفته چهارم لیگ قهرمانان – استادیوم عبدالله بن خلیفه دوحه
دوشنبه 21 فروردین 96 – ساعت: 20
لخویا قطر 2 – استقلال خوزستان 1
گل: نام تائه هی (35)، المعز علی (43) برای لخویا - آلویس نانگ (9) برای استقلال
داور: احمد الکاف
کمک داوران: حمد المیاحی و ابوبکر العمری
اخطار: کریم بوضیف (لخویا) – محمد طیبی، دانیال ماهینی، ابوالفضل علایی (استقلال)
تماشاگر: دو هزار نفر

لخویا قطر: قاسم برهان، خالد رضوان، محمد موسی، احمد یاسر، خالد مفتاح، لوئیس مارتین، کریم بوضیف، اسماعیل محمد، نام تائه هی، علی عفیف (2+90- عبدالرحمن محمد) و المعز علی (1+90- عاصم مادیبو)
سرمربی: جمال بلماضی

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، پیمان شیرزادی، عقیل کعبی، محمد طیبی، دانیال ماهینی (56- مهدی زبیدی)، فرشاد سالاروند (74- ابوالفضل علایی)، سلمان بحرانی، مهدی مؤمنی، حسن بیت‌سعید، آرش افشین (68- مصطفی ماهی) و آلویس نانگ
سرمربی: سیروس پورموسوی

خلاصه بازی
تیم فوتبال استقلال خوزستان متحمل اولین شکست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد.

استقلال خوزستان در غیاب علی‌اصغر عاشوری مصدوم به دیدار لخویا قطر رفت و بازگشت آلویس نانگ به ترکیب آبی‌پوشان از نکات مهم ترکیب این تیم بود تا استقلالی‌ها با تکیه بر مثلث تهاجمی بیت‌سعید، نانگ و افشین در پی رسیدن به دروازه تیم میزبان باشند.

تیم لخویا قطر هم که چند بازیکن مثل یوسف العربی، یوسف المساکنی، چیکو فلورس و محمد عبدالله را در اختیار نداشت، برای کسب سه امتیاز خانگی و رسیدن به صدر جدول گروه دوم به میدان آمد.

بازی در دقایق ابتدایی متعادل دنبال می‌شد تا اینکه استقلال خوزستان در دقیقه نهم از اولین موقعیت خطرناک یک گل ساخت و آلویس نانگ روی ارسال بیت‌سعید دروازه میزبان را گشود. استقلالی‌ها پس از زدن این گل بازی را در نیمه زمین خودی دنبال کردند تا ضمن دفع فشار بازیکنان لخویا دست به ضدحملات سریع بزنند.

بازیکنان لخویا که پس از پذیرش گل روی به بازی هجومی آورده بودند، در دقایق 15 و 19 دروازه استقلال خوزستان را تهدید کردند اما دو واکنش مناسب از وحید شیخ‌ویسی باعث ناکامی قرمزپوشان لخویا شد. استقلالی‌ها هم در دقیقه 29 دروازه حریف را تهدید کردند که ضربه افشین توسط قاسم برهان برگشت داده شد و یک دقیقه بعد ضربه لوئیس مارتین به تور کنار دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد.

حملات افزایش یافته‌ی تیم لخویا قطر در ده دقیقه پایانی نیمه اول به ثمر نشست و این تیم دوبار با محوریت نام تائه هی بازیکن کره‌ای خط میانی‌اش موفق به گشودن دروازه استقلال شد. این هافبک کره‌ای ابتدا با یک ضربه فنی و زیبا دروازه شیخ‌ویسی را گشود و در فاصله دو دقیقه مانده به پایان نیمه اول نیز توپ ارسالی وی با دفع ناقص شیخ‌ویسی و برخورد توپ به المعز علی تبدیل به گل دوم شد تا استقلال خوزستان نیمه اول را بازنده راهی رختکن شود.

در ابتدای نیمه دوم، شیخ‌ویسی ضربه المعز علی را به کرنر فرستاد و در دقیقه 51 نیز شوت پای چپ نام تائه هی به بیرون رفت. آبی‌پوشان خوزستانی در دقیقه 55 اولین خطر جدی را در این نیمه روی دروازه لخویا ایجاد کردند و در پی پرتاب اوت بلند پیمان شیرزادی و خروج اشتباه قاسم برهان دروازه‌بان قطری‌ها می‌توانستند به گل برسند اما مدافعان لخویا این خطر را دفع کردند.

بازیکنان لخویا با وجودی که یک گل از استقلال پیش بودند، در نیمه دوم دست به دفاع مطلق نمی‌زدند و در پی رسیدن به گل سوم بودند تا پیروزی خود را قطعی کنند و استقلالی‌ها نیز مترصد خلق موقعیت برای زدن گل مساوی بودند. 

در ادامه مسابقه، ضربه سر المعز علی در دقیقه 62 با اختلاف اندکی از بالای دروازه استقلال گذشت و شوت پای چپ مهدی زبیدی بازیکن تعویضی استقلال در دقیقه 70 فضای بالای دروازه تیم لخویا را شکافت. در دقیقه 74 نوبت به هنرنمایی شیخ‌ویسی رسید و دروازه‌بان استقلال با دو واکنش سریع در مقابل نام تائه هی و المعز علی ایستادگی کرد تا مانع از به‌ثمر رسیدن گل سوم تیم میزبان شود.

دروازه‌بان استقلال در دقیقه 81 خطر بعدی میزبان را دفع کرد و شوت نام تائه هی را برگشت داد و در دقیقه 82 ضربه آکروباتیک دیدنی المعز علی با واکنش تماشایی شیخ‌ویسی راهی کرنر شد. موقعیت تک‌به‌تک المعز علی در دقیقه 90 که با ضربه زمینی این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت، آخرین فرصت گلزنی این بازی بود که تبدیل به گل نشد تا این مسابقه در نهایت با نتیجه دوبریک به‌سود لخویا تمام شود و این تیم به صدر جدول گروه دوم صعود کند.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال): حسن بیت‌سعید از سمت چپ خط دفاعی تیم میزبان حرکت کرد و توپ را به درون محوطه جریمه فرستاد تا آلویس نانگ پس از کنترل توپ با ضربه پای راست توپ را به تور دروازه لخویا بدوزد و شادی را به اردوی آبی‌های خوزستان بیاورد.

1-1 (لخویا): نام تائه هی بازیکن کره‌ای تیم لخویا پس از تصاحب توپ و دریبل سلمان بحرانی با یک ضربه فنی و زیبا از روی خط هجده قدم توپ را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد.

2-1 (لخویا): در پی حرکت ترکیبی بازیکنان لخویا از یک ضربه کرنر و سانتر ارسالی نام تائه هی، وحید شیخ‌ویسی دروازه‌بان استقلال خوزستان توپ را مشت کرد اما توپ به المعز علی بازیکن لخویا برخورد کرد و به درون دروازه آبی‌پوشان چرخید.

در حاشیه
* تعدادی از تماشاگران ایرانی در ورزشگاه حضور یافتند و به تشویق آبی‌پوشان استقلال پرداختند.
* رحیم زهیوی مهاجم خوزستانی تیم الشحانیه قطر به همراه اعضای تیم استقلال خوزستان در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه حاضر شد و بازی را تماشا کرد.
* آلویس نانگ برای دومین بار طی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی برای استقلال خوزستان شد. نانگ پس از گلزنی شادی‌اش را با نیمکت تیمش تقسیم کرد.
* اولین شکست آسیایی تیم استقلال خوزستان در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در بازی امشب رقم خورد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۳
وحید جلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
2
6
بچه ها عالی بازی کردند دمشون گرم گزارشگر رو مخ بود انگار زورش میومد تیم با دست خالی اینطور بازی کنه
مهندس بیات
|
United Kingdom
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
8
شیخ ویسی علیرغم دو گلی که خورد، عملکرد خوبی داشت و موقعیتهای زیادی رو از حریف قطری گرفت. بقیه بازیکنهای اس اس هم متوسط بودند و کلا" پیروزی حق لخویا بود. انشالله بازیهای بعدی جبران میشه. اصلا جای نگرانی نیست.
فولادین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
2
6
میتونست بازنده نباشه حیف شد اما شانس بالااومدن داریم هنوز
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
7
خیلی بد بازی کردیم انشالله بازی بعدی جبران بشه
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
7
بازی افتضاح بود دو یک عقب بودیم تیم دفاع می کرد دست شیخ ویسی درد نکنه سه چهارتا گل صدردصد گرفت نمی دونم تعویضها چی بودن تیم باخته دفاع و هافبک دفاعی اضاف می کردیم چرا
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
3
5
افشین و مهدی مومنی خیلی به‌ضرر تیم‌ بازی میکنن
mohammad27
|
Denmark
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
6
بازیکن کره ای لخویا خیلی عالی بود ماهینی خوب نگرفتش ، یه هافبک طراح مثل زهیوی میخوایم اگه همون عاشوری هم داشتیم خوب میشد درکل لخویا قوی تر از ما بود
jafar
|
Switzerland
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
6
خوشبختانه شانس آوردیم ۷-۱ نباختیم ؛ لخویا در دقایق ۶۲ ؛ ۷۴ ؛ ۷۵ ؛ ۸۱ و ۹۰ گل های ۱۰۰٪ را خراب کرد و بازیکن تیم ملی کره جنوبی ( شماره ۱۰ ) هر کاری دلش خواست کرد و نشون داد چرا بابتش اینهمه پول دادند ؛ کاش یکی آمار پاس های اشتباه استقلال خوزستان را اعلام می کرد واقعا این پاس ها اعصاب مربی و هوادار را بهم می ریخت ؛ اگر استقلالی ها در دادن پاس دقت می کردند و کناره ها را هم خوب پوشش می دادند نه تنها اینهمه موقعیت گل به آنها نمی دادیم بلکه حداقل احتمال مساوی کردن بود . این بازی تجربه ای تلخ ولی آموزنده برای بچه ها بود ضمن اینکه بخوبی اختلاف فوتبال ما با یک تیم قدر چند ملیتی را نیز نشان داد .
فولادی با تعصب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
3
3
این بازی نشون داد غیرت از پول ارزشش بالاتره. گل دوم لخویا گل باد اورده بود گل اول هم سر بی تجربگی یا تاکتیک اشتباه بود چون دفاع های کناری باید چنین مواقعی سراغ نام تاهی میرفتن درکل اگر پنالت استقلال گرفته میشد بازی مساوی بود وعادلانه..ان شاءالله بازی بعد افشین بازی نمیکنه تا قدر موقعیت ها رو بدونه...آقای پورموسوی ی هوادار خوزستانی اینو از شما میخاد افشین رو بازی نده از جویای نامها استفاده کن
علی اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
6
درود به آقای جعفر به نکات دقیقی اشاره کردید احسنت
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
1
ازهمه کاربرا همیشه آقا جعفر تحلیل وکارشناسیشون خوبه ونقص تیمای خوزستانی رو خوب میگه منم با حرفاشون موافقم
پاسخ ها
jafar
| Switzerland |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
سارا خانم سلام ؛ با تشکر از شما و دوست عزیز آقای علی اهوازی ؛ شماها به بنده نظر لطف دارید سعی کرده ام همیشه ضعف های کلی تیم های خوزستانی را به عنوان یک هوادار در حد توانم بنویسم هر چند همه دوستان خودشون همه را بهتر از من می دانند . در بازی با لخویا متاسفانه بعد از گل دوم و مخصوصا در نیمه دوم تیم از نظر روحی روانی دچار یک نوع وادادگی شده بود و بقولی بازی را رها کرده بودند و با هر حمله حریف بوی گل خوردن میامد دلیلش هم این بود ما از قبل از شروع مسابقه بازی را باخته بودیم هرگز نباید از چند روز پیش از بازی در مصاحبه ها تیم حریف را قوی بدانیم و آرزویمان مساوی باشد چون تاثیر بدی روی تیم خودی می گذارد ؛ باید گفت ما قوی هستیم و می بریم . در یکی از جام جهانی ها یک تجربه تلخی تیم ملی ایران در مقابل تیم ملی آلمان رقم خورد در حالی که نیمه اول صفر صفر مساوی بود کادر فنی تیم ملی بجای روحیه دادن صحبت هایی را کردند دال بر اینکه آنها قوی اند و ما به هر حال می بازیم حالا بروید و هر طور دوست دارید بازی کنید ! همین مسئله باعث شد نیمه دوم دو گل بخوریم !
سامی اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
1
مومنی گم بود
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها