به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

ذوب‌ 1 – نفت 1 ؛ سوغات شیرین آبادانی‌ها از اصفهان

ذوب‌ 1 – نفت 1 ؛ سوغات شیرین آبادانی‌ها از اصفهان

خوزستان اسپورت:
هفته بیست‌وششم لیگ برتر – استادیوم فولادشهر
پنجشنبه 17 فروردین 96 – ساعت 17:45
ذوب‌آهن اصفهان 1 – صنعت‌نفت آبادان 1
گل‌ها: احسان پهلوان (52) – امیر زلیکانی (64)
داور: حسن اکرمی
کمک داوران: سعید علی نژادیان و امیررضا آشور ماهانی
اخطار: وحید محمدزاده (ذوب‌آهن)
تماشاگر: هزار نفر

ذوب‌آهن اصفهان: محمدرشید مظاهری، علی همام، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان‌مهر (79- مرتضی تبریزی)، محمدرضا حسینی (69- ربیع عطایا)، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، جری بنسون و مهدی رجب‌زاده (73- محمدرضا عباسی)
سرمربی: مجتبی حسینی

صنعت‌نفت آبادان: ناصر سالاری، رشید البی، مجتبی ممشلی، علی عبدالله‌زاده، حسین بغلانی، علی هلیچی، گوی هیان کیم (60- حسین ساکی)، محمد پورمحمد، محمد نیک نفس، بهادر عبدی و علی صلاح هاشم (30- رضا نوروزی و 45- امیر زلیکانی)
سرمربی: فیروز کریمی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و صنعت‌نفت آبادان با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

صنعت‌نفت که پس از پیروزی مقابل پرسپولیس با روحیه‌ای بالا راهی اصفهان شده بود، با انجام چند تغییر در ترکیب اصلی به دیدار ذوب‌آهن رفت تا از این بازی سخت حداقل امتیاز را کسب کند. شاگردان حسینی هم که نزدیک‌ترین تیم به مثلث بالای جدول رده‌بندی لیگ هستند، با هدف کسب سه امتیاز این بازی خانگی قدم به میدان گذاشتند.

در نیمه نخست، کنترل توپ و میدان در اختیار بازیکنان ذوب‌آهن بود و ذوبی‌ها در طول این نیمه چند موقعیت گلزنی روی دروازه صنعت‌نفت خلق کردند اما کم‌دقتی در زدن ضربات آخر که با جاگیری‌های مناسب ناصر سالاری دروازه‌بان تیم میهمان همراه شده بود، مانع از به‌ثمر نشستن حملات ذوب‌آهن می‌شد.

ناصر سالاری در دقیقه دوم ضربه خطرناک رجب‌زاده را دفع کرد و در دقایق 13 و 14 دوبار متوالی برابر ضربات سر  بازیکنان ذوب‌آهن واکنش نشان داد، ضمن اینکه علی عبدالله‌زاده مدافع صنعت‌نفت نیز در دقیقه 12 با یک تکل بلند مانع از گلزنی جری بنسون مهاجم خارجی ذوبی‌ها گردید. در ادامه این نیمه، محمدرضا حسینی دوبار با ضربات سر دروازه نفت آبادان را تهدید کرد اما ضربات وی قدرت لازم را نداشت و سالاری مشکلی برای مهار آن‌ها نداشت. جری بنسون نیز آخرین فرصت گلزنی ذوب‌آهن در نیمه اول را هدر داد.

صنعت‌نفت در نیمه اول نتوانست هیچ خطری روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کند. نفتی‌ها در دقیقه 30 دست به یک تعویض در خط حمله زدند ولی رضا نوروزی که جایگزین علی صلاح شده بود، در آخرین دقیقه از همین نیمه به‌دلیل مصدومیت جایش را به امیر زلیکانی داد.

در آغاز نیمه دوم حملات ذوب‌آهن تداوم پیدا کرد و این تیم پس از ایجاد فرصت‌های گلزنی سرانجام در دقیقه 52 توسط پهلوان به گل رسید تا صنعتی‌ها با دریافت این گل از لاک دفاعی خارج شوند و در پی نزدیک شدن به دروازه میزبان باشند.

شوت مجتبی ممشلی در دقیقه 55 که از کنار دروازه به خارج رفت، اولین ضربه بازیکنان نفت آبادان به سمت دروازه مظاهری در این نیمه بود که خارج از چارچوب بود اما اولین ضربه در چارچوب دروازه ذوب‌آهن با لرزیدن تور دروازه این تیم اصفهانی در دقیقه 64 همراه شد و امیر زلیکانی با ضربه سر پیام‌آور شادی برای تماشاگران آبادانی حاضر در ورزشگاه شد.

بازیکنان نفت آبادان پس از زدن گل مساوی با روحیه بالاتری به بازی ادامه دادند و ضمن مقابله با فشار افزایش یافته ی تیم ذوب‌آهن نیم‌نگاهی به ضدحملات داشتند. سرمربی ذوب‌آهن هم که پیروزی را از دست رفته می‌دید، با انجام سه تعویض‌ هجومی طی 10 دقیقه، نیروهای تازه نفس را به میدان فرستاد تا شاید راهی برای رسیدن به گل دوم پیدا کند.

فشار ذوب‌آهن در دقایق پایانی بازی ادامه داشت اما بازیکنان صنعت‌نفت که در این نیمه بهتر از نیمه اول ظاهر شده بودند، حملات ذوب‌آهن را یکی پس از دیگری دفع می‌کردند. ضربه سر محمدزاده در دقیقه 86 که توسط ناصر سالاری برگشت داده شد و ضربه سر مرتضی تبریزی در دقیقه 87 که از دهانه دروازه نفت آبادان به بیرون زده شد، از جمله موقعیت‌های مهم ذوب‌آهن در این دقایق بودند.
این دیدار سرانجام با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا زردپوشان آبادانی با یک امتیاز شیرین از اصفهان خارج شوند و در انتشار بازی مهم هفته آینده مقابل سیاه‌جامگان باشند.

شرح گل‌ها
1-0 (ذوب‌آهن): احسان پهلوان از قلب دفاع صنعت‌نفت فرار کرد و پس از جا گذاشتن حسن بغلانی با پای چپ توپ را وارد دروازه سالاری کرد.

1-1 (صنعت‌نفت): امیر زلیکانی در پی کرنر ارسالی نیک‌نفس و خروج اشتباه رشید مظاهری، توپ را با ضربه سر به تور دروازه ذوب‌آهن دوخت تا حلقه شادی زردپوشان آبادانی در فولادشهر به نشانه گل تساوی تشکیل شود.

در حاشیه
* هواداران آبادانی حضوری پررنگ در استادیوم فولادشهر داشتند. آبادانی‌ها گرچه تعداد کمتری نسبت به تماشاگران میزبان داشتند، اما با تشویق‌های متوالی جو ورزشگاه را تحت تأثیر قرار داده بودند.
* مهدی رجب‌زاده و رشید مظاهری قبل از آغاز مسابقه سمت فیروز کریمی رفتند و از وی رخصت گرفتند.
* علی صلاح هاشم مهاجم عراقی صنعت‌نفت آبادان پس از اینکه در دقیقه 30 مسابقه تعویض شد، مستقیماً به رختکن رفت.
* رضا نوروزی که در دقیقه 30 به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، در دقیقه 45 مصدوم شد و جایش را به امیر زلیکانی داد. زلیکانی در نیمه دوم موفق به گلزنی برای زردپوشان شد.
 * در دقیقه 73 مهدی رجب‌زاده با محمدرضا عباسی تعویض شد که پس از این تعویض رجب‌زاده از این تصمیم ناراحت بود، بازوبند کاپیتانی را روی زمین رها کرد و احسان پهلوان بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.
*مرتضی تبریزی پس از آمادن به زمین بازوبند کاپیتانی را از احسان پهلوان گرفت.
* هواداران صنعت‌نفت در پایان مسابقه به شدت بازیکنان این تیم را تشویق کردند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
6
نتیجه خوبی بود ولی بازی چنگی به دل نزد انشالله بازی بعدی سیاه جامگان باید ببریم که خیالمون راحت بشه از موندن
فولاد شهر اهواز
|
Germany
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
4
مبارکه. انشاا... تو ابادان این هفته یک برد و جشن ماندگاری.
حمید آبادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
4
این ترکیب عجیب فیروزکریمی چرا علی صالح دراوردی یه مرده گذاشتی میدونی که مصدومه شادکام چرا دقیقه اخر از ترکیب دراوردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
2
2
فولاد هرچی باشه تیم و امکانات بهتری داری سعداوی تو رو خدا لطف کن اخر فصل از این تیم برو نتایجت در حد نفت ابادانم که سال اولشه نیست نیم فصل دوم فولاد فقط یک برد و سه گل زده داره این از فاجعه ی اسکوچیچم گذشته اقای سعداوی اینم شد نتیجه نه فوتبال بازی میکنی نه فرصت گل زنی نه نتیجه اخه این چه گندی که به تیم زدی
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
3
2
ماشالله درود بر برزیل ایران نتیجه خیلی خوبی بود انشالله فردا فولاد سپاهانو ببره سایپاهم نفت تهرانو ببره ک استقلال خوزستان امیدی داشته باشه واسه کسب سهمیه آسیا
حویزاوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
1
2
بازی منطقی و خوبی بود چون ذوب آهن مهاجمان فرصت طلبی داشت به هر حال واقعا خسته نباشن به امید برد فولاد و سیاجامگان خوشحالی چند برابر بشه چون حق نفت اینجای جدول نیست حوری و عیسی زاده نفت خراب کردن تماشاگران برای بیرون انداختن عیسی زاده و خادم باید در بازی آخر شعار بدن چون بدیشون فراموش نکردیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
1
0
ناشناس خان فک کنم کانال اشتباه نگاه کردی.کانالتو عوض کن فولادبا سپاهان بازی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
0
اقا علی من خواستم بگم دم صنعت نفت گرم تیمای مثل پیکان پرسپولیسو شکست داده مقابل ذوب سپاهان و تراکتور بیرون خونه مساوی کرده این خیلی عالی با توجه شرایطی که داره ولی فولاد هم بازیکن هم امکانات خوبی داره ولی نتایجش خیلی افتضاحن اقای سعداوی باید بدون سال دیگه جاش تو فولاد نیست ضعف فنی ایشون واضح
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها